Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Olipa hyvä linkki Itsekin noitten klipsien kanssa vasta tuskailin ja irroittamattahan ne lopulta jäi kun tuntui että ei niitä ehjänä irti saa eikä täältäkään kehannut kysyä kun tunti ittensä niin vajakiksi.

    Aivan väärin minä niitä näköjään yritinkin irroittaa kun luulin että se nuoli meinaa että sen osoittamaan suuntaan pitää kammeta Olipa muuten alfamerin kirjassakin tosi huonosti selostettu tuo irroittaminen.
    Joo, kyllähän tuota joskus sai vähä aikaa rimpuilla noitten kanssa
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • MikkoÄr
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 170
      • Nokia

      Nyt kun noista e36 lämmöistä on paljon ollut juttua, niin ajattelin jakaa omia kokemuksia asiasta. Eli auto on ollut lähes sietämättömän kylmä ja kolea nyt talven tultua. Ajon aikana puhalsi jollain tavalla siedettävästi lämmintä, pienillä kierroksilla ajaessa ja esim. valoissa seistessä lakkasi puhaltamasta kokonaan.

      Korjaustoimenpiteitä tähän päivään mennessä oli: ilmaus (aika moneen kertaan eri menetelmin mm. alipaineella), termarin vaihto, vesiventtiilin puhdistus ja toiminnan tarkastus sekä järjestelmän tiiviyden tarkastus. Nämä aika laihoin tuloksin.

      Viikonloppuna tuli sitten vaihdettua autoon lämppärin kenno (olihan se vanha hiukan paskassa ulkoisesti) ja asennettua Webasto. Webaston asennus jäi vielä perjantaina kesken kennon vaihdon jälkeen, joten ilmasin vain järjestelmän pullokonstilla ja ajelin kotiin. Tässä vaiheessa hiukan pettyneenä totesin saman oireilun jatkuvan, eli ei tule lämmintä pienillä kierroksilla. Noh, tänään Webaston asennus tuli päätökseensä ja varmuuden vuoksi kaatelin sitten letkujen kautta kennon vettä täyteen jo valmiiksi, ennen kuin laitoin klemmarit kiinni. Ilmauksen suoritin niin, että laitoin Webaston kierrättämään vettä ja ilmausruuvi auki niin kauan, että lakkasi pulputtamasta. Tämän jälkeen pullo paisarin suulle, auto käyntiin ja annoin käydä sitten tyhjäkäyntiä siinä muun toiminnan ohessa. Pari kertaa kävin puristelemassa alavesiletkua, ilmakuplia ei pahemmin tullut. Näin kunnes lämmöt olivat nousseet normaaliin ja puhalsi lämmintä.

      Lopputuloksena se, että auto puhaltaa tyhjäkäynnillä ja ajossa oikeasti lämmintä ilmaa, teki jopa mieli vääntää lämpötilansäädintä kylmemmälle - ensimmäistä kertaa koko talvena. Enpä sitten tiedä mikä tuon ongelman loppupeleissä ratkaisi. Varmaan aika monen asian summa taas kerran.
      2ZR-FXE

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16371
        • Asikkala

        Originally posted by MikkoÄr View Post
        Nyt kun noista e36 lämmöistä on paljon ollut juttua, niin ajattelin jakaa omia kokemuksia asiasta. Eli auto on ollut lähes sietämättömän kylmä ja kolea nyt talven tultua. Ajon aikana puhalsi jollain tavalla siedettävästi lämmintä, pienillä kierroksilla ajaessa ja esim. valoissa seistessä lakkasi puhaltamasta kokonaan.

        Korjaustoimenpiteitä tähän päivään mennessä oli: ilmaus (aika moneen kertaan eri menetelmin mm. alipaineella), termarin vaihto, vesiventtiilin puhdistus ja toiminnan tarkastus sekä järjestelmän tiiviyden tarkastus. Nämä aika laihoin tuloksin.

        Viikonloppuna tuli sitten vaihdettua autoon lämppärin kenno (olihan se vanha hiukan paskassa ulkoisesti) ja asennettua Webasto. Webaston asennus jäi vielä perjantaina kesken kennon vaihdon jälkeen, joten ilmasin vain järjestelmän pullokonstilla ja ajelin kotiin. Tässä vaiheessa hiukan pettyneenä totesin saman oireilun jatkuvan, eli ei tule lämmintä pienillä kierroksilla. Noh, tänään Webaston asennus tuli päätökseensä ja varmuuden vuoksi kaatelin sitten letkujen kautta kennon vettä täyteen jo valmiiksi, ennen kuin laitoin klemmarit kiinni. Ilmauksen suoritin niin, että laitoin Webaston kierrättämään vettä ja ilmausruuvi auki niin kauan, että lakkasi pulputtamasta. Tämän jälkeen pullo paisarin suulle, auto käyntiin ja annoin käydä sitten tyhjäkäyntiä siinä muun toiminnan ohessa. Pari kertaa kävin puristelemassa alavesiletkua, ilmakuplia ei pahemmin tullut. Näin kunnes lämmöt olivat nousseet normaaliin ja puhalsi lämmintä.

        Lopputuloksena se, että auto puhaltaa tyhjäkäynnillä ja ajossa oikeasti lämmintä ilmaa, teki jopa mieli vääntää lämpötilansäädintä kylmemmälle - ensimmäistä kertaa koko talvena. Enpä sitten tiedä mikä tuon ongelman loppupeleissä ratkaisi. Varmaan aika monen asian summa taas kerran.
        Tuossahan ei ole muuttuvia tekijöitä kuin tuo uusi kenno.

        Comment

        • HSuomi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 271
          • mäntsälä

          Onko 328i coupessa joku tyypillinen osa joka hajotessaan tai muutenvaan alkaa kuluttaa virtaa ominpäin? Eilen oli aamulla akku niin tyhjä että kojelaudan valot vain vähän hehkui. Latasin patterin ja arvelin että jäänyt vaan sisävalo päälle tms. Mutta tänä aamuna sama, akku lähes tyhjä. Täytyy töissä mitata paljonko virtaa kuluu ja koittaa selvittää mihin. Siellä se nyt latailee...

          EDIT: Ei vittu... Takaluukku ollu raollaan ja lunta päällä ni en oo huomannu.
          Last edited by HSuomi; 21-12-2010, 06:44.
          Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
          ~~Sälinkään Moottorikerho~~

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5540
            • Kankaanpää

            Originally posted by HSuomi View Post
            Onko 328i coupessa joku tyypillinen osa joka hajotessaan tai muutenvaan alkaa kuluttaa virtaa ominpäin? Eilen oli aamulla akku niin tyhjä että kojelaudan valot vain vähän hehkui. Latasin patterin ja arvelin että jäänyt vaan sisävalo päälle tms. Mutta tänä aamuna sama, akku lähes tyhjä. Täytyy töissä mitata paljonko virtaa kuluu ja koittaa selvittää mihin. Siellä se nyt latailee...

            EDIT: Ei vittu... Takaluukku ollu raollaan ja lunta päällä ni en oo huomannu.
            Sori, mutta repesin tolle sun editoimalles.

            Itehän nyppäsin BP09' takaluukun valon pois ku kokoajan tarvi olla hakemas -tavaraa ja valo ois palanu 24/7 -> ei mihinkään, ku ois ajokunnos ollu.
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1328
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              nyt olis tämmönen ongelma. ei antannut jostain syystä uutta topikkia tehdä.

              m50b25 kun käynnistää auton kuuman (joskus kylmänäkin) niin nostaa kierroksia ylöspäin mutta sitten laskee ja sammuaa. Joskus saattaa ruveta kaasuttelemaan kierroksia jtn 400-1200.

              Osia vaihdettu

              :IMM haitariputki, tyhjäkäyntiventtiilin kumiletkut, koneen lämpötila anturi, Lambda. Minkäs tuon voi vielä tehdä?

              325i e36 -92

              toinen että mistä mahtaa öljyä kusta kun venttiilinkopan tiiviste ja ne kumiholkit vaihettu? mahtaakohan vähäinen määrä tiivisteliimaa vaikuttaa nuin paljo asiaan?
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

                Originally posted by Arde92 View Post
                nyt olis tämmönen ongelma. ei antannut jostain syystä uutta topikkia tehdä.

                m50b25 kun käynnistää auton kuuman (joskus kylmänäkin) niin nostaa kierroksia ylöspäin mutta sitten laskee ja sammuaa. Joskus saattaa ruveta kaasuttelemaan kierroksia jtn 400-1200.

                Osia vaihdettu

                :IMM haitariputki, tyhjäkäyntiventtiilin kumiletkut, koneen lämpötila anturi, Lambda. Minkäs tuon voi vielä tehdä?

                325i e36 -92

                toinen että mistä mahtaa öljyä kusta kun venttiilinkopan tiiviste ja ne kumiholkit vaihettu? mahtaakohan vähäinen määrä tiivisteliimaa vaikuttaa nuin paljo asiaan?
                Imuvuodot tarkistettu?

                Comment

                • j3cc3
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 89
                  • Savonlinna

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Varmaankin joudut sen säädin paneelin irroittamaan.

                  Termostaatista: Nostaako lämmöt miten? Jos ne on normaalisti eikä lämmintä anna niin sitten sanoisin että vesiventtiili kaipaa remppaa tai vaihtoa. Tästä on nyt ollut todella paljon keskustelua tälle talvelle, et ole ainut jolla ei lämmintä puhaltele.

                  Itselle vaihdettiin vesiventtiili,vesipumppu sekä termarikin samalla tuossa vähän aikaa sitten. Ja nyt tarkenee. Voin vakuuttaa että lämmintä puskee!
                  Ihan normaalisti lämmöt nostaa puoleenväliin! Mutta ei se kyllä kovin lämmintä puhalla.. Pitää nyt kattoo että antaako tän talven mennä noilla lämmöillä vai rupeenko tekee jonkinlaista operaatiota..

                  Viime talvena oli ainakin syylärin ilmauksen kanssa ongelmia, ku sattu olemaan rikkinäinen syylärin korkki joka ei pitäny tarpeeks painetta, mut korkkia vaihtamalla ja kunnon ilmauksella rupes taas toimii.. Liekkö sit jostain taas ois ilmaa vetässy :think

                  Puhaltimen laakerikin on ruvennut pitämään aika kuivaa ääntä

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16328
                    • Leppävirta

                    Originally posted by j3cc3 View Post
                    Ihan normaalisti lämmöt nostaa puoleenväliin! Mutta ei se kyllä kovin lämmintä puhalla.. Pitää nyt kattoo että antaako tän talven mennä noilla lämmöillä vai rupeenko tekee jonkinlaista operaatiota..

                    Viime talvena oli ainakin syylärin ilmauksen kanssa ongelmia, ku sattu olemaan rikkinäinen syylärin korkki joka ei pitäny tarpeeks painetta, mut korkkia vaihtamalla ja kunnon ilmauksella rupes taas toimii.. Liekkö sit jostain taas ois ilmaa vetässy :think

                    Puhaltimen laakerikin on ruvennut pitämään aika kuivaa ääntä
                    Voit kopauttaa jollain vesiventtiiliäkin auton pyöriessä ja jos sen jälkeen antaa edes toiselta puolen lämpimämpää hönkyä kuin aikaisemmin niin vesiventtiili jumittaa.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Arde92
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 1328
                      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                      Originally posted by däädää View Post
                      Imuvuodot tarkistettu?
                      imusarjan tiivisteet vaihdettu, ja kaikki nuo letkut. niin mitä siihen nyt vielåä jäis tarkistettavaks?
                      E39 M5 Titansilber<------
                      F11 530D Spacegray
                      E36 323i M-sport Med Hölsteri
                      Ex :E61 525D Lci Carboni
                      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                      Comment

                      • esa`pentula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1390
                        • Tampere

                        Originally posted by Arde92 View Post
                        imusarjan tiivisteet vaihdettu, ja kaikki nuo letkut. niin mitä siihen nyt vielåä jäis tarkistettavaks?
                        ilmamäärä-/ilmamassamittari koneesta riippuen. kokeile vaikka kaveriltasi toimivaa. kai tuli ostettua alkuperäinen lambda? ei meinaa nuo mätänetin sun muiden tarvike lambdat toimia aina, tarkastit varmaan että antaa oikeita lukuja?

                        lisää juttua imuvuodoista täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

                        Comment

                        • Arde92
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1328
                          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                          Originally posted by esa`pentula View Post
                          ilmamäärä-/ilmamassamittari koneesta riippuen. kokeile vaikka kaveriltasi toimivaa. kai tuli ostettua alkuperäinen lambda? ei meinaa nuo mätänetin sun muiden tarvike lambdat toimia aina, tarkastit varmaan että antaa oikeita lukuja?

                          lisää juttua imuvuodoista täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
                          Boschin alkuperänen lambda tuli ostettua. IMM kun nappaa johon irti niin tuumaa sammua, eli eikös se sillon toimi?
                          E39 M5 Titansilber<------
                          F11 530D Spacegray
                          E36 323i M-sport Med Hölsteri
                          Ex :E61 525D Lci Carboni
                          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                          Comment

                          • n0fear
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 289
                            • Rollo

                            Voiko öljymerkin vaihto vaikuttaa öljynsyöntiin paljonkin, aikaisemmin oli castrollit sisällä ja kokeeksi laitoin mobil merkkistä sen takia,että josko ventiilinnostajien naputus vähenisi, eihän se vähentynyt mutta öljyn syönti olis tuntunut ainakin lisääntyvän aikalailla?

                            Comment

                            • RoadRacing
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 151
                              • Vammala / Kokemäki

                              Onko viskositeetti sama? Ettei vuotais jostai jos on löysemmät öljyt ny.. :think
                              sigpic

                              Comment

                              • däädää
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 756
                                • Tornio

                                Tarvis jelppiä vähän nuiden puslien tilaamisessa, taakse kaikki puslat mistä ja kannattaako powerflexejä laittaa taakse?

                                E. Ja auto tosiaan 325 cupeeee vuodelta 93
                                Last edited by däädää; 21-12-2010, 20:13.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎