Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jpää
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 1909
    • Ylitornio

    Originally posted by jr66 View Post
    niinhän tuo väittää että jenkeissä(S52) käy kaikki osat ristiin muttei eurooppa (S50) mallissa

    itse katsoin vain b32 kohdalta ettei ollut taxia listassa...
    VW Crafter
    e90 320d
    ex:
    f31 320xda
    e61 530da
    e38 740d
    e34 535 bt
    e39 540ia
    Pårkkana E36
    e46 320 d
    e34 525 tds


    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      Epäonni jatkuu näiden kolmekutosten kanssa. Nyt taisi laturi hajota. Ajoin kauppaan, ei ongelmaa. Kaupan pihasta kun läksin alkoi laturin valo palamaan, tyhjäkäynnillä konehuoneen pistokkeesta ja akun navoista näytti 11.6V.

      Onko mahdollista että laturin hajoaminen on tämmönen kerrasta poikki?
      Samalla Check Control pimeni, aiemmin on aina etuvaloista xenonien takia herjannut (on relesarjalla apparin umpiosta ohjaus). Nyt ei herjaa mitään vaikka valot palaa.

      325 -93 bmw

      Foorumilla näkyi olevan paljon juttua laturin hiilistä, täytyy niiden vaihtoa ensin kokeilla.
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • Jpää
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 1909
        • Ylitornio

        Originally posted by tommi--fi View Post
        Epäonni jatkuu näiden kolmekutosten kanssa. Nyt taisi laturi hajota. Ajoin kauppaan, ei ongelmaa. Kaupan pihasta kun läksin alkoi laturin valo palamaan, tyhjäkäynnillä konehuoneen pistokkeesta ja akun navoista näytti 11.6V.

        Onko mahdollista että laturin hajoaminen on tämmönen kerrasta poikki?
        Samalla Check Control pimeni, aiemmin on aina etuvaloista xenonien takia herjannut (on relesarjalla apparin umpiosta ohjaus). Nyt ei herjaa mitään vaikka valot palaa.

        325 -93 bmw

        Foorumilla näkyi olevan paljon juttua laturin hiilistä, täytyy niiden vaihtoa ensin kokeilla.
        kyllä laturin hajoaminen on sellainen kerrasta poikki tyyliä.
        nimim kokemusta on.
        VW Crafter
        e90 320d
        ex:
        f31 320xda
        e61 530da
        e38 740d
        e34 535 bt
        e39 540ia
        Pårkkana E36
        e46 320 d
        e34 525 tds


        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by dippaaja View Post
          alustassa vissiin väljää jossain kun 120km/h ja kovemmassa vauhdissa tuntuu aika kivasti tärisevän tuo coupe:think tärinä loppu jossain 140km/h vauhdissa eli osaisko joku osaava sanoa onko puslissa vai missä välystä? ja auto siis 320ia coupe -92.

          ja onko muuten normaalia kun tuossa autolla ajaessa n.100km/h kierroksia on vain n.2100rpm, kun edellisessa 325i oli n.2600rpm niin pisti vähä silmään...
          E36:set ei juuri väljillä alustoilla vapisuta, hakevat vain perkeleesti..Rengaskoneelle mars mars..Voipi olla esim. runkovika renkaassa.
          Originally posted by asis View Post
          Onko sedanin ja coupen M3 helmoissa mitään eroa? Entäs takapuskurissa?

          Mistä te näätte noita osanumeroita ku niistähä vois aina kattoo?
          Coupe, Sedan, Touring ja Compact omaavat yhtämittaisen helman.
          Originally posted by tommi--fi View Post
          Epäonni jatkuu näiden kolmekutosten kanssa. Nyt taisi laturi hajota. Ajoin kauppaan, ei ongelmaa. Kaupan pihasta kun läksin alkoi laturin valo palamaan, tyhjäkäynnillä konehuoneen pistokkeesta ja akun navoista näytti 11.6V.

          Onko mahdollista että laturin hajoaminen on tämmönen kerrasta poikki?
          Samalla Check Control pimeni, aiemmin on aina etuvaloista xenonien takia herjannut (on relesarjalla apparin umpiosta ohjaus). Nyt ei herjaa mitään vaikka valot palaa.

          325 -93 bmw

          Foorumilla näkyi olevan paljon juttua laturin hiilistä, täytyy niiden vaihtoa ensin kokeilla.
          Laturinsäädin voi kyllä hajota tuohon tyyliin..Toki voi olla esim. heräte poikki, tai joku johto nirhautunut poikki..Mittaile piuhat ettei ole maavuotoja.

          Jos vaihdat, niin vaihda koko säädin.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki

            Originally posted by Janzki View Post
            Laturinsäädin voi kyllä hajota tuohon tyyliin..Toki voi olla esim. heräte poikki, tai joku johto nirhautunut poikki..Mittaile piuhat ettei ole maavuotoja.

            Jos vaihdat, niin vaihda koko säädin.
            Mistäs saan uuden säätimen ja hiilet, ilmeisesti samassa paketissa myydään? Yritin KL-Varaosien ja Motonetin listaa selata enkä tuollaista löytänyt. Voi olla etten oikealla nimellä osaa hakeakaan.
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • Valtsude
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 739
              • Jyväskylä

              Originally posted by tommi--fi View Post
              Mistäs saan uuden säätimen ja hiilet, ilmeisesti samassa paketissa myydään? Yritin KL-Varaosien ja Motonetin listaa selata enkä tuollaista löytänyt. Voi olla etten oikealla nimellä osaa hakeakaan.
              Itellä tuli hetkessä samat oireet kesällä ja riitti laturiin sen pienen mötikän vaihto jossa hiilet ovat. Löyty heti autotarvikeliikkeen (AD tms.) hyllyltä kun otti osan mukaan ja pyysi samanlaisen, 9e maksoi.
              E34

              Comment

              • JaQu
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 58
                • Hamina

                Kysytäänpäs nyt sitten oikeinkin urakalla :think

                E36 320 coupe -92 putkistoasiaa: Etuputkessa on 2 kpl pönttöjä, joista taaempi (pienempi) on katalysaattori ja taasen se isompi on äänenvaimennin, eikös niin? Meinaan vaan jotta kun tuota putkea omasta autosta tutkin, niin se isompi laatikko on vedetty rälläkällä auki ja hitsattu uudelleen läjään. Vähän kyllä epäilen että siitä mitään hyötyä ainakaan on, jos sisuskalut on revitty hittoon sieltä? Takapönttö oli vaihtokunnossa ja hommasin semmosen "sport" mökärin siihen originellin tilalle ja kappas vaan, nyt ei tällä kylällä nuku saatana kukaan kun tolla putkiviritteisellä kapineella työnnän menemään...

                Toinen kysymys koskee kattoluukkua (sähkö):

                Kattoluukku siis vuotaa, riittävästi. Onko kenelläkään omaa kokemusta että kasteleeko sisään tullut vesi kattoverhoilun edestä, a-pilarit ja sitä kautta ainakin repsikan jalkatilan? (olettaen siis että poistoputket ovat tukossa tai kokonaan irti)? Vai onko niinkin hyvä tuuri että poistoputki on myös rintapellissä tukossa? Samaan hengen vetoon vielä voisinkin kysellä että mitenkäs tuo kattoverhoilu lähtee nätisti irti? Aurinkolipat ja valo siitä keskeltä pois, pelkääjän kahva pois...hmmm... muuta?


                Sitten vielä perä-asiaa: Nyt kun on ollut paljon näitä apurungon repeämisjuttuja niin mitenkäs, tippuuko perä riittävästi, jos ei ota käsijarruvaijeria irti takanavoista? Eli siis putki pois, kardaani irti, piuhat irti, jarrusatulat+pikkukiinnikkeet takanavan kannattimesta irti? Jarruletkun pituus ei riitä jos paikoilleen jättää mutta nuo vaijerit mietityttää...

                Ja älkää jookosta kauheesti nyt avautuko tyhmistä kysymyksistä

                EDIT: Yksi pikku-pikku asia jäi kysymättä, todellakin tyhmä sellainen: Haisteleeko ilmastointi lämpötilan suoraan ajotietokoneen mittarista? Meinaan vaan että kun se mittari tuppaa näyttämään -37 astetta niin hitusen epäilyttää että ilmastointi ei juuri taida päälle lähteä ennenkuin saan anturin kuntoon?
                Last edited by JaQu; 25-11-2009, 23:09. Reason: lisäkyssäri
                F11 520D -11

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5540
                  • Kankaanpää

                  Originally posted by Lurjus View Post
                  Itellä tuli hetkessä samat oireet kesällä ja riitti laturiin sen pienen mötikän vaihto jossa hiilet ovat. Löyty heti autotarvikeliikkeen (AD tms.) hyllyltä kun otti osan mukaan ja pyysi samanlaisen, 9e maksoi.
                  Oisko joku jännitteensäädin tjsp. nimeltänsä. Just vaihettiin kaverille laturiin kans pala, mis oli hiilet.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5540
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by JaQu View Post
                    Kysytäänpäs nyt sitten oikeinkin urakalla :think

                    E36 320 coupe -92 putkistoasiaa: Etuputkessa on 2 kpl pönttöjä, joista taaempi (pienempi) on katalysaattori ja taasen se isompi on äänenvaimennin, eikös niin? Meinaan vaan jotta kun tuota putkea omasta autosta tutkin, niin se isompi laatikko on vedetty rälläkällä auki ja hitsattu uudelleen läjään. Vähän kyllä epäilen että siitä mitään hyötyä ainakaan on, jos sisuskalut on revitty hittoon sieltä? Takapönttö oli vaihtokunnossa ja hommasin semmosen "sport" mökärin siihen originellin tilalle ja kappas vaan, nyt ei tällä kylällä nuku saatana kukaan kun tolla putkiviritteisellä kapineella työnnän menemään...

                    Toinen kysymys koskee kattoluukkua (sähkö):

                    Kattoluukku siis vuotaa, riittävästi. Onko kenelläkään omaa kokemusta että kasteleeko sisään tullut vesi kattoverhoilun edestä, a-pilarit ja sitä kautta ainakin repsikan jalkatilan? (olettaen siis että poistoputket ovat tukossa tai kokonaan irti)? Vai onko niinkin hyvä tuuri että poistoputki on myös rintapellissä tukossa? Samaan hengen vetoon vielä voisinkin kysellä että mitenkäs tuo kattoverhoilu lähtee nätisti irti? Aurinkolipat ja valo siitä keskeltä pois, pelkääjän kahva pois...hmmm... muuta?
                    1. vastaus;
                    Joku voi olla avannut vaimentimen kattomalla sen kunnon ja hitsannut sen umpeen.

                    2. vastaus;
                    Kyllä kastelee. Näin teki mulla ainakin. Poistoputki oli irti a-pilarin yläpään ja kattoverhoilun kohdalta irti liitoksistaan. Kattoverhoilu tulee taittelematta pois ku irrottaa toisen etupenkin. Jep, ne kahvat ja valot helevettiihin edestä.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • JaQu
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 58
                      • Hamina

                      Originally posted by GARFFi View Post
                      1. vastaus;
                      Joku voi olla avannut vaimentimen kattomalla sen kunnon ja hitsannut sen umpeen.

                      2. vastaus;
                      Kyllä kastelee. Näin teki mulla ainakin. Poistoputki oli irti a-pilarin yläpään ja kattoverhoilun kohdalta irti liitoksistaan. Kattoverhoilu tulee taittelematta pois ku irrottaa toisen etupenkin. Jep, ne kahvat ja valot helevettiihin edestä.
                      En oikein jaksa uskoa että kukaan olisi niin innoissaan mökätoosan kunnosta että viitsisi ensin rälläköidä sen auki ja sitten vaan hitsailla kiinni :think tai no, meitähän on joka junaan

                      Nyt on vaan tällä hetkellä niin helvetinmoiset pörinät ettei itsekään kärsi kuunnella!!! Niin että jos jollain on alkuperäinen putkisto m50b20 koneeseen niin privaa tänne.

                      Ja kiitos tuosta kattoluukkuvastauksesta, huomenna on siis kattoverhoilun purku edessä ja sen jälkeen armoton kuivatus päälle... hieman tuossa jo oikaisin asioita ja pari päivää olen sisätilan lämmittimellä puhallellut lattiamattoa, sitä ennen toki rutistelin ylimääräset pari litraa vettä pois pehmusteista
                      F11 520D -11

                      Comment

                      • GARFFi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 5540
                        • Kankaanpää

                        Originally posted by JaQu View Post
                        En oikein jaksa uskoa että kukaan olisi niin innoissaan mökätoosan kunnosta että viitsisi ensin rälläköidä sen auki ja sitten vaan hitsailla kiinni :think tai no, meitähän on joka junaan

                        Nyt on vaan tällä hetkellä niin helvetinmoiset pörinät ettei itsekään kärsi kuunnella!!! Niin että jos jollain on alkuperäinen putkisto m50b20 koneeseen niin privaa tänne.

                        Ja kiitos tuosta kattoluukkuvastauksesta, huomenna on siis kattoverhoilun purku edessä ja sen jälkeen armoton kuivatus päälle... hieman tuossa jo oikaisin asioita ja pari päivää olen sisätilan lämmittimellä puhallellut lattiamattoa, sitä ennen toki rutistelin ylimääräset pari litraa vettä pois pehmusteista
                        Jeppis. Ite otin vaan A-pilarin sen suojan pois ja raotin sitä kattoverhoilua ku ite korjasin poistoputkea, mutta sinä teet nyt oikein ja otat verhoilun kokonaa alas? Se ei pysynyt KERTAAKAAN silleen raottamalla paikallaan ja se irtos aina joskus, tiesi taas samaa jumppaa.. Mutta ku tiputat kerralla koko verhoilun niin puhdistus tukoksista ja sitten liitokset kunnolla kiinni ettei varmaan lähde irti. Mut jos puristat jollain kasaan niin varo ettet purista letkua umpeen ja laita kattoverhoilua perään..

                        EDIT: Kyllä meitä joka junaan on.. Joko sieltä on otettu villat vittuun tai sitten sen kuntoa on katottu ja hitsattu vaimennin kiinni. Mitään järkevää muuta en keksi.
                        MB E220 CDI -10
                        Ex.VW T5.1 -11
                        Ex. Ford Transit Custom -14
                        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                        Ex. VW Golf+ -06
                        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                        Ex. Honda CBR900RR -96
                        Ex. E36 325i Coupé -94
                        Ex. LADA 2105 1200S -89
                        Ex. LADA 2107 1300S -87
                        Ex. E36 320i -91

                        Comment

                        • 328 e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 488
                          • pori

                          [QUOTE=
                          EDIT: Yksi pikku-pikku asia jäi kysymättä, todellakin tyhmä sellainen: Haisteleeko ilmastointi lämpötilan suoraan ajotietokoneen mittarista? Meinaan vaan että kun se mittari tuppaa näyttämään -37 astetta niin hitusen epäilyttää että ilmastointi ei juuri taida päälle lähteä ennenkuin saan anturin kuntoon?[/QUOTE]

                          Ei ole ilmastoinnin kanssa tekemisissä, omasta kärrystä katkesi toi anturinjohto ja ilmastointi toimii kyllä..
                          e36 320 cabrio.
                          e36 328 coupe.

                          Comment

                          • GARFFi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 5540
                            • Kankaanpää

                            Originally posted by 328 e36 View Post
                            Ei ole ilmastoinnin kanssa tekemisissä, omasta kärrystä katkesi toi anturinjohto ja ilmastointi toimii kyllä..
                            Onko se automaatti-ilmastointi joka sitä nuuhkii.. ? Mutta ei se suoraan OBC:n kautta toimi vissiin. Joku sitä tais sanoa että ilmastointi ei pelitä alle +3:n tjsp. Mitensemeni, vaimitäseoli.
                            MB E220 CDI -10
                            Ex.VW T5.1 -11
                            Ex. Ford Transit Custom -14
                            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                            Ex. VW Golf+ -06
                            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                            Ex. Honda CBR900RR -96
                            Ex. E36 325i Coupé -94
                            Ex. LADA 2105 1200S -89
                            Ex. LADA 2107 1300S -87
                            Ex. E36 320i -91

                            Comment

                            • JaQu
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 58
                              • Hamina

                              Originally posted by GARFFi View Post
                              Jeppis. Ite otin vaan A-pilarin sen suojan pois ja raotin sitä kattoverhoilua ku ite korjasin poistoputkea, mutta sinä teet nyt oikein ja otat verhoilun kokonaa alas? Se ei pysynyt KERTAAKAAN silleen raottamalla paikallaan ja se irtos aina joskus, tiesi taas samaa jumppaa.. Mutta ku tiputat kerralla koko verhoilun niin puhdistus tukoksista ja sitten liitokset kunnolla kiinni ettei varmaan lähde irti. Mut jos puristat jollain kasaan niin varo ettet purista letkua umpeen ja laita kattoverhoilua perään..

                              EDIT: Kyllä meitä joka junaan on.. Joko sieltä on otettu villat vittuun tai sitten sen kuntoa on katottu ja hitsattu vaimennin kiinni. Mitään järkevää muuta en keksi.
                              No näin olin juurikin suunnitellut..koko paska kerralla pois ja kaikki kuntoon niin ei tartte montaa kertaa säätää!
                              Tosin, viimeyönä oli täälläpäin semmoset rankkasateet että "ilokseni" huomasin keskikonsolissa vesitippoja, katosta on siis tiputtanut ja paljon! Nyt onkin siis siinä samalla katottava kattiluukun tiiviste, että onko jo liian väsynyt elämään vai saako elvytettyä?! Nopea silmäys tuossa kauppareissulla (kattoluukku visusti kiinni) antoi kyllä ymmärtää että paskaakin on välissä, joka tekee automaattisesti tiivisteestä ei-niin-tiiviin.

                              Ja mitä tuohon lämpömittariin tulee niin se on sitten katsottava se ilmastointi siinä samalla.. jos perkeles kävisi niin hyvä tuuri että toimisi vaikka:think.. eilen illalla kokeilin auto käynnissä paikallaan ilmastointi nappulaa niin valo syttyi ja kierrokset ehkä hitusen laski noin korvakuulolla, eli ainakin alkuun vaikuttaisi siltä että kompura lähti päälle. no sen tietää sitten kun katsoo, mutta jos nyt keskittyisin ennemminkin tuohon tulvimis ongelmaan.

                              Kyllä tää vaan on ja yhtä riemua kun pääsee taas rassaamaan näitä vanhoja vehkeitä joka ikunen päivä, eipä lopu tekeminen kesken, eihän tässä oikein muutakaan hommaa tunnu olevan, yläkertaremontti on aluillaan, eteinen pitäis rempata ja keittiökin on aivan surkeessa kunnossa! Mut auto ensin, sit katellaan jos jää aikaa talolle
                              F11 520D -11

                              Comment

                              • GARFFi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 5540
                                • Kankaanpää

                                Originally posted by JaQu View Post
                                No näin olin juurikin suunnitellut..koko paska kerralla pois ja kaikki kuntoon niin ei tartte montaa kertaa säätää!
                                Tosin, viimeyönä oli täälläpäin semmoset rankkasateet että "ilokseni" huomasin keskikonsolissa vesitippoja, katosta on siis tiputtanut ja paljon! Nyt onkin siis siinä samalla katottava kattiluukun tiiviste, että onko jo liian väsynyt elämään vai saako elvytettyä?! Nopea silmäys tuossa kauppareissulla (kattoluukku visusti kiinni) antoi kyllä ymmärtää että paskaakin on välissä, joka tekee automaattisesti tiivisteestä ei-niin-tiiviin.

                                Ja mitä tuohon lämpömittariin tulee niin se on sitten katsottava se ilmastointi siinä samalla.. jos perkeles kävisi niin hyvä tuuri että toimisi vaikka:think.. eilen illalla kokeilin auto käynnissä paikallaan ilmastointi nappulaa niin valo syttyi ja kierrokset ehkä hitusen laski noin korvakuulolla, eli ainakin alkuun vaikuttaisi siltä että kompura lähti päälle. no sen tietää sitten kun katsoo, mutta jos nyt keskittyisin ennemminkin tuohon tulvimis ongelmaan.

                                Kyllä tää vaan on ja yhtä riemua kun pääsee taas rassaamaan näitä vanhoja vehkeitä joka ikunen päivä, eipä lopu tekeminen kesken, eihän tässä oikein muutakaan hommaa tunnu olevan, yläkertaremontti on aluillaan, eteinen pitäis rempata ja keittiökin on aivan surkeessa kunnossa! Mut auto ensin, sit katellaan jos jää aikaa talolle
                                Itsellä taas toisinpäin, ku siitä talonremppaamisesta saa rahaa niin sitten pääsee vasta oman vehkeen kimppuun.

                                Jos on 'pannuhuone' tjsp. Niin kannattaa viedä sinne lämpiään, tai sitten saunaan tai johonkin. Jätä se kattoluukku auki ja laita joku keppi tjtn. siitä kattoluukusta pihalle ja EHJÄ pressu siitä roikkuun. Valuttais vedet maahan jne., ois valmiina taas seuraavana pvänä. Tai sovella jotenki, miten parhaaks näät, ettei aina tarvis alottaa alusta sitte sitä remppaamista sen luukun kans.

                                Kannattaa varmaankin uus tiiviste siihen hommata siihen luukkuun. Ei muistaakseni maksanut paljoa.
                                MB E220 CDI -10
                                Ex.VW T5.1 -11
                                Ex. Ford Transit Custom -14
                                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                                Ex. VW Golf+ -06
                                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                                Ex. Honda CBR900RR -96
                                Ex. E36 325i Coupé -94
                                Ex. LADA 2105 1200S -89
                                Ex. LADA 2107 1300S -87
                                Ex. E36 320i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎