Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by JonasG View Post
    Niin siis onko se varmaa tietoa vai arvaus? En löytänyt bmwfans sivuilta mitään siitä svapista, voi tietenkin olla että en ole osannut etsiä oikeasta paikasta.
    Öh..Otat sieltä (bmwfans.info sivustolta) varaosanumerot paperille vaikka, ja vertailet mitkä osat poikkeavat toisistaan. Eiköhän se sillä selviä mitä sinne pitää vaihtaa ja mitä ei..Tuskin Bmw nyt montaa kompuraa on tehnyt, tai lauhdutinta oli sitten manuaali ilmastointi tai tuo automaattinen.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • ^Henkk4
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 430
      • Raahe

      kertokaapa joku teistä viisaista saisiko ns. ovipahvien räminän poistettua ostamalla ovipahviin uudet kiinnikkeet? vaiko mitä tämän herran täytyy tehdä että tämä päätä kolottava nitinä ja natina saadaan loppunaan. vai myynkö koko Class II kikottimen pois :think jotenkin alkanut tuntumaan, että typerästi tehty e36:ssa nämä ovien kiinnitykset ainakin ikkunanlistan kohdalta, kun ei niin sanotusti ole muutakuin tämä ns. vaneri joka saattaa saada ikkunan välistä kosteutta ja menee pilalle.. tai voihan se olla, että olen väärässä, mutta ainakin sellainen mielikuva jäänyt.. hmm... OT: oiskohan tämä pitänyt kirjoittaa vituttaako topiciin sillä nyt vituttaa

      Originally posted by GARFFi View Post
      Ja ruostekohtina takaluukun sauma, varapyöräkotelo ja sitten ainakin tunkin reiät. Ja vesipumppu on mallia muovi, joka jossain vaiheessa särkyy, niin siitäkin kannattaa kysellä et millon on vaihettu.

      Ehkä näillä pääsee ny alakuun ja kivoille kaupoille EEEmuovikutosen mualimoihin.
      - jäähdytin kannattaa tarkistaa, ettei vuoda..
      - ja tietysti koeajaa ja kuunnella koliseeko puslat/nivelet..

      ainahan näissä pientä hifistelyä on.. eihän nämä uusia ole..

      Kiitos vastauksista jo etukäteen
      e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

      Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
      Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
      Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
      Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
      Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
      Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
      Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
      Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
      Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
      Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

      Comment

      • tommi--fi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1066
        • Riihimäki

        Originally posted by ^Henkk4 View Post
        kertokaapa joku teistä viisaista saisiko ns. ovipahvien räminän poistettua ostamalla ovipahviin uudet kiinnikkeet? vaiko mitä tämän herran täytyy tehdä että tämä päätä kolottava nitinä ja natina saadaan loppunaan. vai myynkö koko Class II kikottimen pois :think jotenkin alkanut tuntumaan, että typerästi tehty e36:ssa nämä ovien kiinnitykset ainakin ikkunanlistan kohdalta, kun ei niin sanotusti ole muutakuin tämä ns. vaneri joka saattaa saada ikkunan välistä kosteutta ja menee pilalle.. tai voihan se olla, että olen väärässä, mutta ainakin sellainen mielikuva jäänyt.. hmm... OT: oiskohan tämä pitänyt kirjoittaa vituttaako topiciin sillä nyt vituttaa
        Omastani liimasin ne oven alareunan kotelot kuumaliimalla uudelleen ovipahviin. Hyvin ovat pysyneet. Yläreunaonkin sitten toinen juttu, siinä ei sama liima pitänyt.

        BMW e36 3 Series M3 Door Panel Repair


        Saako niitä kiinnikkeitä edes vaihdettua?
        Auto tai moottoripyörä Virosta?

        Comment

        • Agge_
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 496
          • P town

          Onks ketään ikinä tilannu kytkintä tai jtn vastaavaa Ebaystä? Kui kauan on kestäny et paketti tulee?

          Kelasin joku näistä:



          http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RA...Q5fAccessories


          Mitä välii on et onko ilmakonetta vai ei?
          sigpic

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki

            Nyt olisi M52B28 ilmailtu.

            Mitenkäs tarkka mahtaa tuo vesimäärä olla? Koneesta tuli pois noin 8-9 litraa plus maahan menneet ja sisään meni 9.5 litraa. Kuumaa puhaltaa kabiiniin tyhjäkäynnillä, polttavaa vasta kun antaa hieman kierroksia, 2000RPM.

            Syylärin tyhjensin kokonaan ja lohkosta loput. Lohkosta ei tullut kun ihan liru, liekö sitten loput tulleet vesipumpun ja termostatin aukoista.

            Kaatamalla koneeseen upposi reilu 6 litraa. Lopun sai lypsämällä kone sammutettuna. Vielä lopuksi laitoin koneen käymään ja lypsin lisää, tässä vaiheessa ei mennyt enää kuin vajaa litra. Auto oli tyhjäkäynnillä tasaisella maalla. Kone sammutettuna tunkkasin kuskin puolen nurkan ylös (menee huomattavasti paremmin kuin toisen kulman nostamalla).

            Mahtaisiko puuttuvat nesteet sitten mennä kun nostaa keulan ylös ja tyhjäkäynnillä lypsää? Kuinka tärkeää tämä keulan ylös saaminen on ilmauksessa?

            Hemin pullopatenttia hieman muokattuna tuli laiteltua, teippasin vaan pullon kaulan tiiviiksi ja painoin paisarin korkkiin, hyvin piti.
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • GeeTee
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 374
              • Lappeenranta

              Mistä saa tietää onko ollu airbägiä tehtaalta tullessa kun tohon vaihettu ralliratti. Mitään bägin valoja ei pala virrat päälle laitettaessa tai muutenkaan. Auto vm. 4/92.
              e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16328
                • Leppävirta

                Varmaankin käy kysymys muihinkin korimalleihin, mutta lähinnä M40B16 kysymys(E36 kopassa, jolla ei ole merkitystä)

                Eli: Oletteko ostelleet "tarvike" sytytysjohtosarjoja ja jos niin mistä kannattaa ostaa vai kannattaako mistään muualta kuin marmorilta(eli tekeekö niillä mitään)... Voisi uusia piuhat ja jakajan, mutta ainakin kuulosti piuhasarja +120,- tyyriille KL-Varaosilla tähän kiuluun. Toki jos ei muualta halvemmalla saa niin pitänee sitten hommata orkkis piuhat.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Jampsu87
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1335
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by Jampsu87 View Post
                  Pitäisi huomenna vaihtaa coupeen kuskinpuolen lasinnostin. Onnistuukohan tuo operaatio ilman lasin pois ottamista, jos lasin saisi teipattua oveen kiinni.

                  Tuli tuon "uuden" (purkuosa) nostimen matkassa sähkömoottori ja kokeilin tänään sen toimintaa ( Sähkömoottori on siis "uudessa" nostimessa kiinni) käyttämällä johtoja paikoillaan ja kun napista nostin tai laskin nostinta niin moottori liikahti vain 1 tai 2 ratasta kumpaankin suuntaan. Kokeilin samaa sitten vänkärinpuolen "uusille" purkuosille ja sama homma:think

                  Onkos tuohon nyt joku järkeenkäypä syy miksi sähkömoottori ei liikuta irrallaan olevaa nostinta enempää kuin tuon parin hampaan verran?

                  Onko tuossa nostimen vaihdossa mitään erikoista huomioon otettavaa että homma varmasti onnistuisi?

                  Saa kertoa kokemuksia jotka ovat kyseisen operaation suorittaneet
                  Tuli tuo kuskinpuolen lasinnostin mekanismi vaihdettua viikonloppuna ja nyt taas systeemit pelittää. Oli perhana lähteny toinen saksi kokonaan irti akselista ja nostin oli kahtena kappaleena.

                  Mutta nyt kun on tuo vänkärinpuolen ovipahvi vielä pois paikoiltaan niin ajattelin laittaa samalla senkin ikkunan kuntoon.

                  Elikkä ongelmaan:

                  Miksihän lasi menee laskiessa vinoon sillä lailla että b-pilarin puoli kulkee matalemmalla kuin a-pilarin puoli? Nostaessa lasi taas kulkee suorassa ja on yläasennossaankin aivan oikeassa asennossa:think
                  Tämän takia autosta poistuessa kun ovi aukaistaan lasi tipahtaa sen 2cm jolloin lasi menee vinoon ja kun oven lyö kiinni niin lasin b-pilarin puolen ylänurkka osuu b-pilarin reunaan. Ovea joutuu paiskasemaan että menee kiinni, pelottaa että mennee tuo lasi vielä joku kerta rikki.

                  Mikähän hemmetti tuossa on pielessä että tuo lasi laskee vinossa mutta nousee suorassa?
                  E91 lci 330xd.

                  Comment

                  • dippaaja
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 107
                    • -

                    Originally posted by Jampsu87 View Post
                    ..Mikähän hemmetti tuossa on pielessä että tuo lasi laskee vinossa mutta nousee suorassa?
                    en tiiä, mut itellä kerran laski suorassa, mutta nosti vaan toisesta päästä lasia jolloin meni ihan vinoon. purin ovi pahvit pois ja oli sieltä kiskolta pudonnu se valkonen pidike pois..

                    mutta eikös tuossa automaatti lootassa pitäs palaa valot niiden P,R,N,D....
                    taustalla vai kuvittelenko harhoja? auto e36 320 coupe -92.

                    ja saako valoja palamaan helposti vai onko ihan isompi homma??

                    Comment

                    • tommi--fi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 1066
                      • Riihimäki

                      Originally posted by Jampsu87 View Post
                      Elikkä ongelmaan:

                      Miksihän lasi menee laskiessa vinoon sillä lailla että b-pilarin puoli kulkee matalemmalla kuin a-pilarin puoli? Nostaessa lasi taas kulkee suorassa ja on yläasennossaankin aivan oikeassa asennossa:think
                      Tämän takia autosta poistuessa kun ovi aukaistaan lasi tipahtaa sen 2cm jolloin lasi menee vinoon ja kun oven lyö kiinni niin lasin b-pilarin puolen ylänurkka osuu b-pilarin reunaan. Ovea joutuu paiskasemaan että menee kiinni, pelottaa että mennee tuo lasi vielä joku kerta rikki.

                      Mikähän hemmetti tuossa on pielessä että tuo lasi laskee vinossa mutta nousee suorassa?
                      Tästä olikin foorumilla juttua. Vaihda vaan ne valkoiset muovit sinne. Ei maksa kun muutaman euron. (Tämä foorumilta luettua)
                      Auto tai moottoripyörä Virosta?

                      Comment

                      • Jampsu87
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1335
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by tommi--fi View Post
                        Tästä olikin foorumilla juttua. Vaihda vaan ne valkoiset muovit sinne. Ei maksa kun muutaman euron. (Tämä foorumilta luettua)
                        Justiin tänään vaihdoin noi liukukengät toivoen et ois korjaantunut niillä, mutta ei mitään vaikutusta
                        E91 lci 330xd.

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          Miksihän lasi menee laskiessa vinoon sillä lailla että b-pilarin puoli kulkee matalemmalla kuin a-pilarin puoli? Nostaessa lasi taas kulkee suorassa ja on yläasennossaankin aivan oikeassa asennossa:think
                          Tämän takia autosta poistuessa kun ovi aukaistaan lasi tipahtaa sen 2cm jolloin lasi menee vinoon ja kun oven lyö kiinni niin lasin b-pilarin puolen ylänurkka osuu b-pilarin reunaan. Ovea joutuu paiskasemaan että menee kiinni, pelottaa että mennee tuo lasi vielä joku kerta rikki.

                          Mikähän hemmetti tuossa on pielessä että tuo lasi laskee vinossa mutta nousee suorassa?
                          Koittanu auttaisiko säätäminen mitään? Kannattaa ajella sitä lasia pahvin ollessa pois, ylös ja alas..Kyllä se mahdollinen väljyys jossain välissä sieltä paljastuu. Kiskot tms. voi olla myös vikana..Ts. säätöä.
                          Originally posted by dippaaja View Post

                          mutta eikös tuossa automaatti lootassa pitäs palaa valot niiden P,R,N,D....
                          taustalla vai kuvittelenko harhoja? auto e36 320 coupe -92.

                          ja saako valoja palamaan helposti vai onko ihan isompi homma??
                          Noin vanhassa coupessa ei pala valot siinä valitsimessa..Modaamalla uudemman mallin kepukan siihen saat palavat valot..Hintaa kertyy varmaan joku saturainen kun tekee.

                          Isompi homma.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            ...asioista näkinleipiin, niin onko tietoa Motonetista ja KL-Varaosista, että kumpaa vesipumppua myyvät M50:iin - muovisilla vai metallisilla siivillä? Vai oliko ne nyt peltiä, valua vai mitä ikinä olikaan. 44€ ja 45€ näkyi hinnat olevan paikoissa, mutta ei viitsisi sitä muovista laittaa, joka muistaakseni on kuraa.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              Originally posted by Rockford View Post
                              ...asioista näkinleipiin, niin onko tietoa Motonetista ja KL-Varaosista, että kumpaa vesipumppua myyvät M50:iin - muovisilla vai metallisilla siivillä? Vai oliko ne nyt peltiä, valua vai mitä ikinä olikaan. 44€ ja 45€ näkyi hinnat olevan paikoissa, mutta ei viitsisi sitä muovista laittaa, joka muistaakseni on kuraa.
                              Juuri hain ja vaihdoin M52B28 koneeseen motonetin pumpun. Oli jonkunlaista metalliseosta? Pitäisi olla sama pumppu kun laatikossa luki E36/E34 M50.
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6602
                                • Lappeenranta

                                Kyllä ne muovisetkin kestää, itse tosin jätin talteen pari noita peltisiivellisiä kun ei välystä ollut vajhdettaessa uusiin muovisiin
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎