Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shifter
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 538
    • Keski-Suomi. Pihtipudas

    Originally posted by JonasG View Post
    Taitaa olla tuo 40mm maksimi orkkisiskarille.
    Jees, elikkä joutus uudet iskarit ostaa ainaki eteen jos meinaa enempi laskea... tuos sarjassa tulis mukana ja hinta ois 250euriböriä:think
    G4 -00

    Entiset ajokit:
    e36 328i Coupé -95
    e36 316i Sedan -98

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      Nyt ois pari kysymystä, mikähän voisi olla vikana jos kuskin penkissä ei kallistuksen säätö toimi ja apukuskin penkki jumiutuu välillä takaasentoon. Ei sähkösaatöiset jakkarat.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        Helpoin tapa nostaa M50 kone pois keulalta? Tai muuten kikkoja hommaan.
        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          Originally posted by MikkoV View Post
          Helpoin tapa nostaa M50 kone pois keulalta? Tai muuten kikkoja hommaan.
          Ainakin e34:sessa: konepelti, puskuri, syyläri, umpiot, lukkopelti ja kaikki muut keulan osat irti, että keula on ns. tyhjä. Sitten vaan kardaani, laatikon kannake ja putkisto veks, sekä luonnolliset letkut, johdot ja korvien mutterit. Tämän jälkeen lähtee koko paketti laatikkoineen eteenpäin vetämällä suoraan keulan läpi - nopea nakki ja ei tarvitse ährätä hankalia laatikon pultteja. Saa sen toki pelkän moottorinkin nostettua suht nopsaan ja ei tarvitse purkaa keulan osia, mutta henk.koht. puran keulan sen verran nopeasti, että en jaksa laatikon pultteja ährätä valon kanssa sormet verillä, vaikka sitäkin on tullut tehtyä.

          E36:sta ei ole tullut purettua ja en muista lähtikö siinä nuo lukkopellit jne. noin näppärästi, mutta veikkaisin :think
          Last edited by Rockford; 30-11-2009, 12:54.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • MikkoV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 631
            • Sastamala

            Originally posted by Rockford View Post
            Ainakin e34:sessa: konepelti, puskuri, syyläri, umpiot, lukkopelti ja kaikki muut keulan osat irti, että keula on ns. tyhjä. Sitten vaan kardaani, laatikon kannake ja putkisto veks, sekä luonnolliset letkut, johdot ja korvien mutterit. Tämän jälkeen lähtee koko paketti laatikkoineen eteenpäin vetämällä suoraan keulan läpi - nopea nakki ja ei tarvitse ährätä hankalia laatikon pultteja. Saa sen toki pelkän moottorinkin nostettua suht nopsaan ja ei tarvitse purkaa keulan osia, mutta henk.koht. puran keulan sen verran nopeasti, että en jaksa laatikon pultteja ährätä valon kanssa sormet verillä, vaikka sitäkin on tullut tehtyä.

            E36:sta ei ole tullut purettua ja en muista lähtikö siinä nuo lukkopellit jne. noin näppärästi, mutta veikkaisin :think
            E34 purkaantuu muuten todella näppärästi alakautta, moottori laatikoineen etuakseliston kera lattialle ja koppa päältä pois, ainakin M5 menee käteviten noin, ei paria tuntia kauempaa saa hukkumaan. Toki vaatii 2-pilarinosturin hommaan

            Mut tää E36 oli kyllä puoli kimurantti, tai sit en vaan osaa. Laatikon kanssa ei mahtunut taittuun yläkauttaa kun ölppäpohja puri niin pirusti kiinni ohjausakseliin (ja ristinivel ei irronnut suosiolla)

            Otin loppupeleissä ensin laatikon pois ja sitten kone nousi yläkautta hienosti, hauska tietää miten toi kuuluis, meni melkein koko päivä tehokasta työaikaa tuon kanssa pelleillessä
            Last edited by MikkoV; 30-11-2009, 17:45.
            E70 3.0SD -08
            .................................................. ................................
            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Lähtee se kolmekutosesta vähemmälläkin purkamisella..

              Auto kohtuu korkealle, varsinkin persaus..Tuota ennen toki konepelti pois, letkut, sähköt, kardaani, jne pois..Sitten nostaa koneen lähes pystysuorassa pois laatikon kera.
              Muutamia pisteosia muistaakseni joutu myös ottamaan vekka, kuten kusipojan säiliö tms.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • GeeTee
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 374
                • Lappeenranta

                Mites tosta lähtee se pieni muovi kotelo pois siitä ajotietokoneen alta, onko siihen jotain kikkaa vai ihan repäsemällä?
                Ja sitten mikähän vikana kun ei syty taka sumarit, mittaristoon suttuu sumarin valo ja jarruvalot toimii normaalisti.
                e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                Comment

                • tunika
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 808
                  • Seinäjoki

                  Sielä lokerossa on sisäpuolella ylhäällä sormenmentävä reikä, josta tökkäät ajotietokoneen pihalle ja sitten saatkin sen lokeron nostettua ylöspäin jonka jälkeen ulospäin vetämällä lähtee.
                  e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
                  e39 530da touring -01
                  ------------------------------- Duo Osmo
                  Smart fortwo coupe -00 ex
                  mb 190 2.5-16 -89 ex
                  e36 328I sedan -95 ex
                  e36 318Is coupe -93 ex

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3565
                    • Nla

                    Katsastus setä valitteli etuvalojen näyttävän hieman liian ylös. kummasta ruuvista tämä manuaalinen säätö tapahtui ulkoreunan puoleisesta vai sisä
                    BMW E90 330dA 2007
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                    Comment

                    • mcvaisanen
                      Newbiemmer
                      • Dec 2009
                      • 5
                      • kerava

                      Spiddu: sisäpuoleisesta, myötäpäivään laske, vastapäivään nousee

                      Comment

                      • mcvaisanen
                        Newbiemmer
                        • Dec 2009
                        • 5
                        • kerava

                        Moro vaan kaikille...!

                        Tarttis pientä jelppiä.

                        Autona e36 ja varustettu nelilovisella automaatilla...

                        Laatikon öljynvaihto menossa, ja ongelmaksi muodostui miten saada uudet öljyt lootaan, alotin homman alfamerin oppaan mukaisesti... Vanhat öljyt jo otettu ulos, ja nyt kun aloin lisätä uusia sisään täyttöaukosta, sain menemään joku n. 1,5 litraa, otin täyttöletkun pois aukosta, jolloin lähes kaikki sisälle laskemani öljyt valu samaa reittiä pitkin takas ulos...?!? WTF? Eikös niiden pitäis valua öljypohjalle, eikä tulla samaa reittiä takasin, mistä kiikastaa?


                        Olisin oikein tyytyväinen johonkin kohtuu pikaisiin apuihin, auto olis hyvä saada takas tienpäälle vielä tänään...

                        Comment

                        • 328 e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 488
                          • pori

                          Originally posted by mcvaisanen View Post
                          Moro vaan kaikille...!

                          Tarttis pientä jelppiä.

                          Autona e36 ja varustettu nelilovisella automaatilla...

                          Laatikon öljynvaihto menossa, ja ongelmaksi muodostui miten saada uudet öljyt lootaan, alotin homman alfamerin oppaan mukaisesti... Vanhat öljyt jo otettu ulos, ja nyt kun aloin lisätä uusia sisään täyttöaukosta, sain menemään joku n. 1,5 litraa, otin täyttöletkun pois aukosta, jolloin lähes kaikki sisälle laskemani öljyt valu samaa reittiä pitkin takas ulos...?!? WTF? Eikös niiden pitäis valua öljypohjalle, eikä tulla samaa reittiä takasin, mistä kiikastaa?


                          Olisin oikein tyytyväinen johonkin kohtuu pikaisiin apuihin, auto olis hyvä saada takas tienpäälle vielä tänään...
                          En ole koskaan e36 automaattiin perehtynyt,mutta öljytikun putken kautta? onko sellaista..?
                          e36 320 cabrio.
                          e36 328 coupe.

                          Comment

                          • mcvaisanen
                            Newbiemmer
                            • Dec 2009
                            • 5
                            • kerava

                            Kyseisessä mallissa ei ole öljytikkua(siten ei myöskään mitään putkea) laatikossa, täyttö ja tarkastus tapahtuu erillisen tulpan kautta...

                            Comment

                            • aaltm75
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 89

                              Moro!

                              Mitenkä mahtaa lähteä m-sport etupuskuri irti?

                              Comment

                              • JonasG
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 2160
                                • Porvoo/Helsinki

                                Originally posted by aaltm75 View Post
                                Moro!

                                Mitenkä mahtaa lähteä m-sport etupuskuri irti?
                                Puskurin listat pois ja alta ilmestyy mutterit millä puskin on kiinni korissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎