Kysymys koskee e36 käsijarrun merkkivalon johtoja. Omassa autossa ei kässärin merkkivalo toiminut joten otin kässärinpussin irti tutkiakseni johtoja ja vihreä johto ei mennyt mihinkään. Kun sen laittoi maahan kässärinmerkki valo syttyi. eli mihin sen vihreän johdon pitäisi mennä?
Se tulee siihen käsijarrukahvan runkoon jotenki hienosti, ei muista tarkempaa :think
Nyt sitten td teki sen viimeisen tempun, tais tulla aika täystuho. Tarkemmin en vielä tos pakkases ruvennu tutkimaan, mut kone eikäö vaihteisto toimi kunnol, joten varmaan vaihtomoottoria katsomaan.
Mitenkä onnistuu muutoskatsastus dieselistä bensakoneiseksi, ei luulisi olevan ihmeellinen homma? En viittis laittaa isoa rahaa tohon M51D25 et sais toimimaan, niin ajattelin mieles jos vaihtais m52b28 taikka m60b30? Mitenköhän olis ton kasin kanssa? Purkuauton joutuis jokatapaukses ostamaan et sais bensalinjat yms. Mut toi kasi kiehtois, sehän ei ainakaan vielä liian iso olis, mut mut?
F31 335dx m-sport
Ex F10 535d m-sport
Ex E30 325i
Ex E36 325td
Ex E30 320i
m60b30? Mitenköhän olis ton kasin kanssa? Purkuauton joutuis jokatapaukses ostamaan et sais bensalinjat yms. Mut toi kasi kiehtois, sehän ei ainakaan vielä liian iso olis, mut mut?
Compactiin pitäs hommata uudet "iskarit" takaluukkuun kun ei kestä ylhäällä. Kannatti taas tarkistaa alkuperäsen osan hinta, motonetissä 39,90e/kpl, realoemissa 39$/kpl. Eli marmorilla melko varmasti alle 39e..
Tyhjennyspropun kohdilta tuntuu kosteutta(sormitesti), ja suoraan paisarin alla lätäkkö.
Mistä lähtisi vikaa hakemaan?
(vaihdettu jo syylarin korkki (8)ja ilmausruuvi(7))
-tyhjennysproppu(käytetty irti nesteiden vaihdon yhteydessä, laitettu kiinni varovasti,mutta kiinni kuitenkin.(ei ollut nm räikkää käytössä, 2-3nm annettu arvo ja siihen pyrin saamaan)
-paisarin o-rengas (3) ?
-anturin o-rengas (14) ?
varmaan noista kannattaa lähteä liikkeelle?
JA millä ne syylarin yläklipsit aukee (ehjinä)?
-Pöydällä olis kivampi tutkii kuin lattialla auton alla...
moro, mikä on e36 328i sedanin vakio madallus jos mitataan lokasuojan kaaresta navan keskelle? Söörtsi ei mua auttanu. kiitän jos joku viihtii vastata.
Tyhjennyspropun kohdilta tuntuu kosteutta(sormitesti), ja suoraan paisarin alla lätäkkö.
Mistä lähtisi vikaa hakemaan?
(vaihdettu jo syylarin korkki (8)ja ilmausruuvi(7))
-tyhjennysproppu(käytetty irti nesteiden vaihdon yhteydessä, laitettu kiinni varovasti,mutta kiinni kuitenkin.(ei ollut nm räikkää käytössä, 2-3nm annettu arvo ja siihen pyrin saamaan)
-paisarin o-rengas (3) ?
-anturin o-rengas (14) ?
varmaan noista kannattaa lähteä liikkeelle?
JA millä ne syylarin yläklipsit aukee (ehjinä)?
-Pöydällä olis kivampi tutkii kuin lattialla auton alla...
Paisuntasailiössä on kaksi tiivisterengasta tuo 4 ja 3:nen. Ne vaihtamalla sain vähäksi aikaa pitämään nesteet sisällä, mutta taas tiputtaa ja vaikuttais tuo alempi vuotavan. En huomannut mitään halkemaakaan tuossa. Itseällä on ainakin uuden syyläri ja paisari paketin hankinta edessä.
Yläklipsit aukeaa helposti kun työnnät kapean tasapäisen meisselin siihen klipsin koloseen ja nuolihan siinä tais olla et mihin suuntaan kampeaa.
Tyhjennyspropun kohdilta tuntuu kosteutta(sormitesti), ja suoraan paisarin alla lätäkkö.
Mistä lähtisi vikaa hakemaan?
(vaihdettu jo syylarin korkki (8)ja ilmausruuvi(7))
-tyhjennysproppu(käytetty irti nesteiden vaihdon yhteydessä, laitettu kiinni varovasti,mutta kiinni kuitenkin.(ei ollut nm räikkää käytössä, 2-3nm annettu arvo ja siihen pyrin saamaan)
-paisarin o-rengas (3) ?
-anturin o-rengas (14) ?
varmaan noista kannattaa lähteä liikkeelle?
JA millä ne syylarin yläklipsit aukee (ehjinä)?
-Pöydällä olis kivampi tutkii kuin lattialla auton alla...
Letku tulee tohon nro #9:lle, tarkista sekin jos on klemmari löysällä tjtn.
Anteeks hieman offtopic mut "Bolt-On project" TotalBMW:n parhain läppä... Esim. Compact johon laitettu 328i:stä moottori ja vaiheltu vähän vaikka mitä "BOLT IN POWER"
Takaisin aiheeseen.
Se nro 9:n tuleva letku varmaan kannattaa kans tarkastaa, missä kunnossa se on? Mutta veikkaisin että on ihan paisari mäsänä, harvemmin nyt korkit hajoilee
---------------------------------------------
BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
Tyhjennyspropun kohdilta tuntuu kosteutta(sormitesti), ja suoraan paisarin alla lätäkkö.
Mistä lähtisi vikaa hakemaan?
(vaihdettu jo syylarin korkki (8)ja ilmausruuvi(7))
-tyhjennysproppu(käytetty irti nesteiden vaihdon yhteydessä, laitettu kiinni varovasti,mutta kiinni kuitenkin.(ei ollut nm räikkää käytössä, 2-3nm annettu arvo ja siihen pyrin saamaan)
-paisarin o-rengas (3) ?
-anturin o-rengas (14) ?
varmaan noista kannattaa lähteä liikkeelle?
JA millä ne syylarin yläklipsit aukee (ehjinä)?
-Pöydällä olis kivampi tutkii kuin lattialla auton alla...
Sama vika itellä että syyläri tiputtaa nestettä eikä kapiini lämpeä millään, tietysti kun nesteet vähenee niin termarikin kuivuu auki asentoon. Mutta itseltä löytyi vähän isompi vika syyläristä, ei vuotanut mistään tiivisteen välistä tai korkin, vaan tuosta syylärin paisuntasäiliön puoleisesta pääty muovista. Ei muutakun syyläri irti, niin siitähän se oli sivusta muovi revennyt melkein koko matkalta auki, nätissä kaaressahan sitä savua sieltä joskus tuli.
Nostaako kone lämpöjä, tuleeko savua ajon jälkeen tai kuuluuko sihinää ? Itsellä ainakin kuulu sihinää ja kuskinpuolen valon lasi huurustu melkein kokonaan.
E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Tere!
En oo nyt varma kuuluuko tää kysymys tänne paikkaan, jos ei kuulu niin poistakaa!
Nii semmostra olin kysymässä ku aattelin ostaa tommosen 1995 vuoden e36 bemaria 2.0 koneella, mutta arveluttaa sen auton kilometrit kun sillä on ajettu jo 299tkm? Että mitä kannattaa katsoa tarkasti tuosta autosta? Ja mites kone ku sillä on ajettu tuo 299tm..? alkaako olemaan jo lopussa?
Tere!
En oo nyt varma kuuluuko tää kysymys tänne paikkaan, jos ei kuulu niin poistakaa!
Nii semmostra olin kysymässä ku aattelin ostaa tommosen 1995 vuoden e36 bemaria 2.0 koneella, mutta arveluttaa sen auton kilometrit kun sillä on ajettu jo 299tkm? Että mitä kannattaa katsoa tarkasti tuosta autosta? Ja mites kone ku sillä on ajettu tuo 299tm..? alkaako olemaan jo lopussa?
Kiitos vastanneille!
Kaikki samat katsoa, mitä kaikista autoista. Eli miten kone käy, rutiseeko vaihteet, koliseeko, puoltaako jarrut, onko ruostetta jne.
E36 mallissa vielä kuunnella taka akseliston kolinat. Voi olla että moottori on tuossa vaiheessa jo lopussa, voi olla että ajaa vielä toisetkin 300tkm. Riippuu siitä miten amikset sitä on revitellyt kylmänä ym.
Comment