Perän vaihto olisi nyt ohjelmassa tuohon 325:een 91'. Mitä tiivisteitä/kumeja sinne joutuu samalla uusimaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tervehdys foorumilaiset!
Olis sellanen juttu tossa omassa mobiilissa (325i e36 vm. 91, ml. 220tkm) jotta alaväännöt ovat muuttuneet aivan surkeiksi eikä yläältäkään potki kuten ennen. Jos ajaa esim. nelosvaihteella 60 km/h ja tumppaa lusikan lattiaan auto "miettii" ehkä sekunnin ja lähtee sitten vasta vääntämään, tosin surkeasti. Ostaessa oli kuin aivan toinen auto, tosin olen uutena omistajan toiminut vasta kuukauden. Mistä lähteä hakemaan vikaa? Olen itse jo aloitellut: Ilmanputsarin vaihto, tulpat, imusarjan alla olevan vuotavan bensaletkun pätkän uusiminen, imuvuotojen etsintä brake cleanerilla sekä imusarjasta venttiilikoppaan menevän letkun murtuneen pään lyhentäminen ja autopalvelun vikasyynissä käynti jossa ei tosin löytynyt yhtään mitään. Kone öljytkin olen suodattimineen vasta vaihtanut tosin se ei nyt tähän liity. Ilmamassamittaria olen epäillyt mutta testeri ei siitä mitään havainnut. Ps. Voiko tuota massamittaria puhdistaa esim. CRC:n contact cleanerilla jos se olisikin vain likainen (toiveajattelua)?
Kiitos!Last edited by Löwen; 08-02-2010, 16:42.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
kertokaas mikä voipi olla. autona siis toimii 325 coupe vm. 94. auto nostaa lämmöt ihan normaalisti sinne puoleen väliin suunnilleen. mutta tyhjäkäynnillä puhaltaa kylmää ilmaa hyttiin kierrokset kun menevät yli ~2500 niin rupee tulemaan lämmintä. ja sitten jos on vähän lumisempi keli niin työntää lunta niin perkeleesti sisälle ja sekös ärsyttää. eka joudut putsaamaan auton ulkoapäin lumesta ja sitten sisältä
Comment
-
-
Originally posted by Erimies View Postkertokaas mikä voipi olla. autona siis toimii 325 coupe vm. 94. auto nostaa lämmöt ihan normaalisti sinne puoleen väliin suunnilleen. mutta tyhjäkäynnillä puhaltaa kylmää ilmaa hyttiin kierrokset kun menevät yli ~2500 niin rupee tulemaan lämmintä. ja sitten jos on vähän lumisempi keli niin työntää lunta niin perkeleesti sisälle ja sekös ärsyttää. eka joudut putsaamaan auton ulkoapäin lumesta ja sitten sisältä
putsaa lumet kunnolla siitä ritilän päältä mikä on konepellin alla tuulilasin ala laidassa.VW Craftere90 320d
Comment
-
-
Elikkä e36 325iA -92 syö jäähdytysnestettä sen verran, että saa lisätä parin viikon välein aina. En oo huomannu koskaan mitään vuotojälkiä maassa tai mitään. Ilmastointi ei ole koskaan puhaltanut lämmintä, joku puheli jotakin jostai vesiventtiilistäkin yms.E60 530i -05
Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVälttämättä ei tarvi uusia mitään.e60 530dA -04
ex-e39 525D -01
ex-e36 325 -91
Comment
-
-
Originally posted by zdömii View PostVaan onkos siellä jotain semmosia tiivisteitä jotka EHKÄ voi joutua uusimaan? Olisi hyvä tietää jo näin etukäteen ettei tarvii sitten auton ollessa nosturilla ruveta ihmettelemään.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostTervehdys foorumilaiset!
Olis sellanen juttu tossa omassa mobiilissa (325i e36 vm. 91, ml. 220tkm) jotta alaväännöt ovat muuttuneet aivan surkeiksi eikä yläältäkään potki kuten ennen. Jos ajaa esim. nelosvaihteella 60 km/h ja tumppaa lusikan lattiaan auto "miettii" ehkä sekunnin ja lähtee sitten vasta vääntämään, tosin surkeasti. Ostaessa oli kuin aivan toinen auto, tosin olen uutena omistajan toiminut vasta kuukauden. Mistä lähteä hakemaan vikaa? Olen itse jo aloitellut: Ilmanputsarin vaihto, tulpat, imusarjan alla olevan vuotavan bensaletkun pätkän uusiminen, imuvuotojen etsintä brake cleanerilla sekä imusarjasta venttiilikoppaan menevän letkun murtuneen pään lyhentäminen ja autopalvelun vikasyynissä käynti jossa ei tosin löytynyt yhtään mitään. Kone öljytkin olen suodattimineen vasta vaihtanut tosin se ei nyt tähän liity. Ilmamassamittaria olen epäillyt mutta testeri ei siitä mitään havainnut. Ps. Voiko tuota massamittaria puhdistaa esim. CRC:n contact cleanerilla jos se olisikin vain likainen (toiveajattelua)?
Kiitos!
Syyllinen saataapi olla vaikkapa lambda joka ei enää kykene mittaamaan oikeita arvoja, testeri ei välttämättä ymmärrä sitä vialliseksi kun siinä ei ole sähköisesti havaittavaa vikaa.
IMM saattaa olla samalla tavalla viallinen, ei havaita virheellistä mittaustulosta.
Noiden lambdan ja IMM:in virheellisten mittausarvojen tulkinta vaatii livedataa ja kokeneen mekaanikon niiden tulkitsemiseksi.
Puolat uivat öljyssä ja tulpista ei enää tule tehokasta kipinää. Tulpat näköjään olet vaihtanutkin, oliko tulpankoloissa öljyä, oliko tulpat minkä näköiset?
Voipi olla vaikka kaikki edellämainitut yhdessä tai erikseen.
Myös auton kilometrien perusteella kannattaa mitata polttoaineen paine jos pumppu alkaa vedellä viimisiään.
Sitten kun vielä ne päästöt mittaa niin sekin kertoo jotakin.
Noista on hyvä alottaa edellyttäen ettei imuvuotoja todellakaan ole.
Sen IMM:in puhdistamiseen on olemassa ihan omia aineita, kannattaa käyttää niitä mielummin kuin johonkin muuhun tarkoitukseen tehtyä ainetta. Se että tehoaako se, niin siihen en osaa sanoa mitään. Jos se IMM:i on jo rikki niin ei se ainakaan sitä korjaa.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostSiis mistä tiivisteistä nyt oikein puhut? Perän stefojen kunnonhan voit tarkistaa varmaan jo kun sulla on se vaihtoperä käsissäsi?e60 530dA -04
ex-e39 525D -01
ex-e36 325 -91
Comment
-
-
Jos kannakekumit, joita on 2kpl näyttää huonolta niin voi vaihtaa, vaikka ei ne taida kovin kuluvia olla.
Perän ja akseleiden väliin ei mitään tiivisteitä tule, vetolaippojen stefat voi kattoo ja huohottimen rassata puhtaaks.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by M.ICE View PostLuetaanko kaikki E36 koppaset samaan "mallisarjaan", tällä haen sitä, että käykö Compactin kohdalla Coupe/Sedan/Touring/tai jopa Z3 vertailumalliksi?BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostSeuraava kysymys: Onko kukaan irroittanut E36 Coupesta ikkunalistaa? Siis sitä mustaa listaa joka kiertää auton ulkopuolella takaikkunan ja etuikkunan ympäri. Ja taitaa siihen alle vielä tulla jokin tiiviste myös. Eli kuinka tuo lista irroitetaan?
EDIT: Tai en osaa sanoa, voiko tällä olla vaikutusta esim. tuulilasin suhinoihin / jännityksien laukeemiseen.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Comment