Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zdömii
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 133
    • Kuopio

    Perän vaihto olisi nyt ohjelmassa tuohon 325:een 91'. Mitä tiivisteitä/kumeja sinne joutuu samalla uusimaan?
    e60 530dA -04
    ex-e39 525D -01
    ex-e36 325 -91

    Comment

    • Löwen
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 385
      • Finnland

      Tervehdys foorumilaiset!

      Olis sellanen juttu tossa omassa mobiilissa (325i e36 vm. 91, ml. 220tkm) jotta alaväännöt ovat muuttuneet aivan surkeiksi eikä yläältäkään potki kuten ennen. Jos ajaa esim. nelosvaihteella 60 km/h ja tumppaa lusikan lattiaan auto "miettii" ehkä sekunnin ja lähtee sitten vasta vääntämään, tosin surkeasti. Ostaessa oli kuin aivan toinen auto, tosin olen uutena omistajan toiminut vasta kuukauden. Mistä lähteä hakemaan vikaa? Olen itse jo aloitellut: Ilmanputsarin vaihto, tulpat, imusarjan alla olevan vuotavan bensaletkun pätkän uusiminen, imuvuotojen etsintä brake cleanerilla sekä imusarjasta venttiilikoppaan menevän letkun murtuneen pään lyhentäminen ja autopalvelun vikasyynissä käynti jossa ei tosin löytynyt yhtään mitään. Kone öljytkin olen suodattimineen vasta vaihtanut tosin se ei nyt tähän liity. Ilmamassamittaria olen epäillyt mutta testeri ei siitä mitään havainnut. Ps. Voiko tuota massamittaria puhdistaa esim. CRC:n contact cleanerilla jos se olisikin vain likainen (toiveajattelua)?

      Kiitos!
      Last edited by Löwen; 08-02-2010, 16:42.
      MB E220CDI '10 Braun

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16457
        • Asikkala

        Originally posted by zdömii View Post
        Perän vaihto olisi nyt ohjelmassa tuohon 325:een 91'. Mitä tiivisteitä/kumeja sinne joutuu samalla uusimaan?
        Välttämättä ei tarvi uusia mitään.

        Comment

        • Erimies
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 16
          • pieksämäki

          kertokaas mikä voipi olla. autona siis toimii 325 coupe vm. 94. auto nostaa lämmöt ihan normaalisti sinne puoleen väliin suunnilleen. mutta tyhjäkäynnillä puhaltaa kylmää ilmaa hyttiin kierrokset kun menevät yli ~2500 niin rupee tulemaan lämmintä. ja sitten jos on vähän lumisempi keli niin työntää lunta niin perkeleesti sisälle ja sekös ärsyttää. eka joudut putsaamaan auton ulkoapäin lumesta ja sitten sisältä

          Comment

          • Jpää
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 1909
            • Ylitornio

            Originally posted by Erimies View Post
            kertokaas mikä voipi olla. autona siis toimii 325 coupe vm. 94. auto nostaa lämmöt ihan normaalisti sinne puoleen väliin suunnilleen. mutta tyhjäkäynnillä puhaltaa kylmää ilmaa hyttiin kierrokset kun menevät yli ~2500 niin rupee tulemaan lämmintä. ja sitten jos on vähän lumisempi keli niin työntää lunta niin perkeleesti sisälle ja sekös ärsyttää. eka joudut putsaamaan auton ulkoapäin lumesta ja sitten sisältä
            vesiventtiili jumissa ja mahdollisesti ilmaa koneessa kun paikoillaan kerran hönkii kylmää. tästä lisää juttua kun selaa lukee tätä topicia taakse päin.
            putsaa lumet kunnolla siitä ritilän päältä mikä on konepellin alla tuulilasin ala laidassa.
            VW Crafter
            e90 320d
            ex:
            f31 320xda
            e61 530da
            e38 740d
            e34 535 bt
            e39 540ia
            Pårkkana E36
            e46 320 d
            e34 525 tds


            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 630
              • Tampere

              Luetaanko kaikki E36 koppaset samaan "mallisarjaan", tällä haen sitä, että käykö Compactin kohdalla Coupe/Sedan/Touring/tai jopa Z3 vertailumalliksi?
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • maukk1s
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 565
                • Kangasala

                Elikkä e36 325iA -92 syö jäähdytysnestettä sen verran, että saa lisätä parin viikon välein aina. En oo huomannu koskaan mitään vuotojälkiä maassa tai mitään. Ilmastointi ei ole koskaan puhaltanut lämmintä, joku puheli jotakin jostai vesiventtiilistäkin yms.
                E60 530i -05


                Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                Comment

                • zdömii
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 133
                  • Kuopio

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Välttämättä ei tarvi uusia mitään.
                  Vaan onkos siellä jotain semmosia tiivisteitä jotka EHKÄ voi joutua uusimaan? Olisi hyvä tietää jo näin etukäteen ettei tarvii sitten auton ollessa nosturilla ruveta ihmettelemään.
                  e60 530dA -04
                  ex-e39 525D -01
                  ex-e36 325 -91

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    Originally posted by zdömii View Post
                    Vaan onkos siellä jotain semmosia tiivisteitä jotka EHKÄ voi joutua uusimaan? Olisi hyvä tietää jo näin etukäteen ettei tarvii sitten auton ollessa nosturilla ruveta ihmettelemään.
                    Siis mistä tiivisteistä nyt oikein puhut? Perän stefojen kunnonhan voit tarkistaa varmaan jo kun sulla on se vaihtoperä käsissäsi?
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      Originally posted by Löwen View Post
                      Tervehdys foorumilaiset!

                      Olis sellanen juttu tossa omassa mobiilissa (325i e36 vm. 91, ml. 220tkm) jotta alaväännöt ovat muuttuneet aivan surkeiksi eikä yläältäkään potki kuten ennen. Jos ajaa esim. nelosvaihteella 60 km/h ja tumppaa lusikan lattiaan auto "miettii" ehkä sekunnin ja lähtee sitten vasta vääntämään, tosin surkeasti. Ostaessa oli kuin aivan toinen auto, tosin olen uutena omistajan toiminut vasta kuukauden. Mistä lähteä hakemaan vikaa? Olen itse jo aloitellut: Ilmanputsarin vaihto, tulpat, imusarjan alla olevan vuotavan bensaletkun pätkän uusiminen, imuvuotojen etsintä brake cleanerilla sekä imusarjasta venttiilikoppaan menevän letkun murtuneen pään lyhentäminen ja autopalvelun vikasyynissä käynti jossa ei tosin löytynyt yhtään mitään. Kone öljytkin olen suodattimineen vasta vaihtanut tosin se ei nyt tähän liity. Ilmamassamittaria olen epäillyt mutta testeri ei siitä mitään havainnut. Ps. Voiko tuota massamittaria puhdistaa esim. CRC:n contact cleanerilla jos se olisikin vain likainen (toiveajattelua)?

                      Kiitos!

                      Syyllinen saataapi olla vaikkapa lambda joka ei enää kykene mittaamaan oikeita arvoja, testeri ei välttämättä ymmärrä sitä vialliseksi kun siinä ei ole sähköisesti havaittavaa vikaa.
                      IMM saattaa olla samalla tavalla viallinen, ei havaita virheellistä mittaustulosta.
                      Noiden lambdan ja IMM:in virheellisten mittausarvojen tulkinta vaatii livedataa ja kokeneen mekaanikon niiden tulkitsemiseksi.
                      Puolat uivat öljyssä ja tulpista ei enää tule tehokasta kipinää. Tulpat näköjään olet vaihtanutkin, oliko tulpankoloissa öljyä, oliko tulpat minkä näköiset?
                      Voipi olla vaikka kaikki edellämainitut yhdessä tai erikseen.
                      Myös auton kilometrien perusteella kannattaa mitata polttoaineen paine jos pumppu alkaa vedellä viimisiään.
                      Sitten kun vielä ne päästöt mittaa niin sekin kertoo jotakin.
                      Noista on hyvä alottaa edellyttäen ettei imuvuotoja todellakaan ole.
                      Sen IMM:in puhdistamiseen on olemassa ihan omia aineita, kannattaa käyttää niitä mielummin kuin johonkin muuhun tarkoitukseen tehtyä ainetta. Se että tehoaako se, niin siihen en osaa sanoa mitään. Jos se IMM:i on jo rikki niin ei se ainakaan sitä korjaa.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • zdömii
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 133
                        • Kuopio

                        Originally posted by Tomba87 View Post
                        Siis mistä tiivisteistä nyt oikein puhut? Perän stefojen kunnonhan voit tarkistaa varmaan jo kun sulla on se vaihtoperä käsissäsi?
                        Perän ja akseleitten väliin tuleeko jotkut tiivisteet? Entäs tuommoinen kuin "perän kannakekumi"? Löytyi motonetin hinnastosta kun kattelin...
                        e60 530dA -04
                        ex-e39 525D -01
                        ex-e36 325 -91

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Jos kannakekumit, joita on 2kpl näyttää huonolta niin voi vaihtaa, vaikka ei ne taida kovin kuluvia olla.
                          Perän ja akseleiden väliin ei mitään tiivisteitä tule, vetolaippojen stefat voi kattoo ja huohottimen rassata puhtaaks.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Mokoma
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 767
                            • 013 - Koskenkorva

                            Originally posted by M.ICE View Post
                            Luetaanko kaikki E36 koppaset samaan "mallisarjaan", tällä haen sitä, että käykö Compactin kohdalla Coupe/Sedan/Touring/tai jopa Z3 vertailumalliksi?
                            Compactin kohdalla vertailumalliksi taitaa käydä ainoastaan 316i, 318i ja 323i Compactit...
                            BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                            Originally posted by kaol
                            Ongelma: Kolmekutonen.

                            Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2323
                              • Uusimaa

                              Seuraava kysymys: Onko kukaan irroittanut E36 Coupesta ikkunalistaa? Siis sitä mustaa listaa joka kiertää auton ulkopuolella takaikkunan ja etuikkunan ympäri. Ja taitaa siihen alle vielä tulla jokin tiiviste myös. Eli kuinka tuo lista irroitetaan?
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • GARFFi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 5546
                                • Kankaanpää

                                Originally posted by JKK View Post
                                Seuraava kysymys: Onko kukaan irroittanut E36 Coupesta ikkunalistaa? Siis sitä mustaa listaa joka kiertää auton ulkopuolella takaikkunan ja etuikkunan ympäri. Ja taitaa siihen alle vielä tulla jokin tiiviste myös. Eli kuinka tuo lista irroitetaan?
                                En tiedä, mutta en kyllä ite menisi vaihtelemaan. ?

                                EDIT: Tai en osaa sanoa, voiko tällä olla vaikutusta esim. tuulilasin suhinoihin / jännityksien laukeemiseen.
                                MB E220 CDI -10
                                Ex.VW T5.1 -11
                                Ex. Ford Transit Custom -14
                                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                                Ex. VW Golf+ -06
                                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                                Ex. Honda CBR900RR -96
                                Ex. E36 325i Coupé -94
                                Ex. LADA 2105 1200S -89
                                Ex. LADA 2107 1300S -87
                                Ex. E36 320i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎