Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Sanoisin kyllä että sen motronikin kastuminen johtuu tasan siitä, että ne vedenpoisto putket on tukossa siinä tulipellin yläosassa. Niissä kun on muutenkin alunperin vähän kyseenalainen ratkaisu tehty.
    Ne kun putsaa ja katkaisee takaa sen lärpän niistä pois niin jo alkaa vesi virtaamaan kuten pitääkin.

    Varoituksen sana, varaa aikaa noiden irroittamiseen ja kiinnittämiseen..Pieni kiinalaispoika voisi olla kovajuttu..itellä ei ainakaan käsivarret mahdu kutosen ja tulipellin väliin niitä takaisin kiinnittämään, nelarissa vielä onnistuu.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      Originally posted by Janzki View Post
      Sanoisin kyllä että sen motronikin kastuminen johtuu tasan siitä, että ne vedenpoisto putket on tukossa siinä tulipellin yläosassa. Niissä kun on muutenkin alunperin vähän kyseenalainen ratkaisu tehty.
      Ne kun putsaa ja katkaisee takaa sen lärpän niistä pois niin jo alkaa vesi virtaamaan kuten pitääkin.

      Varoituksen sana, varaa aikaa noiden irroittamiseen ja kiinnittämiseen..Pieni kiinalaispoika voisi olla kovajuttu..itellä ei ainakaan käsivarret mahdu kutosen ja tulipellin väliin niitä takaisin kiinnittämään, nelarissa vielä onnistuu.
      Omat kokemukset ovat: se johtokaukalo moottorin yläpuolella on täynnä vettä (ja kaikkea shittiä) ja valuu sitä kärsätöttöröä myöten sisään...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Mikä nuista kolmesta stefasta todennäköisimmin alkaa vuotamaan tuolla perässä?
        Perä on märkänä joten stefan vaihto edessä mutta tietäs että vaihtaako vetareitten stefat vai kardaanin.. Tietenki paras ois kaikki vaihtaa mut silti. Autona -92 m42 is.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by jukheik View Post
          Mikä nuista kolmesta stefasta todennäköisimmin alkaa vuotamaan tuolla perässä?
          Perä on märkänä joten stefan vaihto edessä mutta tietäs että vaihtaako vetareitten stefat vai kardaanin.. Tietenki paras ois kaikki vaihtaa mut silti. Autona -92 m42 is.
          Auton alle katsomaan?

          Yleensä vuodon aiheuttaa tukkeutunut huohotin.
          Vetarin laippojen stefat helppo vaihtaa, mutta etupään stefan vaihtoa varten joutuu kardaanin laipan irrottamaan, ja takaisin asennettaessa täytyy laakerien esijännitys sattua kohdalleen.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • tonmppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 276
            • nurmijärvi

            vanos

            itellä on -93 325 ja siinä alkanu rallattamaan vanos , niimpä kysyn että onko porukka korjaillu noita ja onko kuinka vittumainen/vaativa toimenpide? ja jos olen ymmärtäny oikein ni siinä "korjaus" vaiheessa sieltä vaihdetaan vain jotkun tiivisteet vain :think ? ja mistä niitä sitten saa, ja sitten onko tietoa paljonko uus vanos maksaa jos tuosta ei sitten kalua enää saa?? niin ja sen tiiviste paketin hinta vielä jos olis jollain tiedossa......

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              Originally posted by JJT View Post
              Auton alle katsomaan?

              Yleensä vuodon aiheuttaa tukkeutunut huohotin.
              Vetarin laippojen stefat helppo vaihtaa, mutta etupään stefan vaihtoa varten joutuu kardaanin laipan irrottamaan, ja takaisin asennettaessa täytyy laakerien esijännitys sattua kohdalleen.
              Juu katsoin kyllä alle mutta kun siitä ei oikein ota selvää että mistä fuskaa..

              Comment

              • asis
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 1138
                • Joensuu

                Juu no pitääpä katsella niitä vedenpoistoreikiä yms, ettei pääse motronikki taas kastumaan.


                Noniin ongelmasta toiseen Perkele lorautin tankin piripintaan niin vuotamaanhan se alko. Sen verran kurkin, että tankin päältä lorotti aika vauhilla bensaa jokusen hetken. Nythän tuo taas rauhottu. Pitää kait lähtee ajelee ylimääräset veks

                Mistähän mahtaa olla tällä kertaa kyse?
                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                E36 323i touring
                Volvo V70 2.4D mk3
                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                Honda Civic 1.4 4d ES
                Chevy Caprice Classic
                ex:
                E32 730iA
                E39 528i Calypsorot metallic
                E36 325i x2

                Comment

                • Tuokki2
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 377
                  • hamina

                  Originally posted by asis View Post
                  Juu no pitääpä katsella niitä vedenpoistoreikiä yms, ettei pääse motronikki taas kastumaan.


                  Noniin ongelmasta toiseen Perkele lorautin tankin piripintaan niin vuotamaanhan se alko. Sen verran kurkin, että tankin päältä lorotti aika vauhilla bensaa jokusen hetken. Nythän tuo taas rauhottu. Pitää kait lähtee ajelee ylimääräset veks

                  Mistähän mahtaa olla tällä kertaa kyse?
                  itellä ehkä sama ongelma, ainakin bensa haisee kun pistää tankin ihan täyteen. maahan ei ainakaan valu eikä konehuoneessa ole vuotoja.. tankkia ei ole tarkemmin päässyt katsomaan.
                  Skyline R33 GT-R v-spec
                  Subaru legacy GT spec B -03
                  e39 528ia
                  ski-doo x600rs -07

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by asis View Post
                    Juu no pitääpä katsella niitä vedenpoistoreikiä yms, ettei pääse motronikki taas kastumaan.


                    Noniin ongelmasta toiseen Perkele lorautin tankin piripintaan niin vuotamaanhan se alko. Sen verran kurkin, että tankin päältä lorotti aika vauhilla bensaa jokusen hetken. Nythän tuo taas rauhottu. Pitää kait lähtee ajelee ylimääräset veks

                    Mistähän mahtaa olla tällä kertaa kyse?
                    Takapenkki pois, siinä penkin alla on molemmin puolin luukut, ne auki ja katselemaan.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by tonmppa View Post
                      itellä on -93 325 ja siinä alkanu rallattamaan vanos , niimpä kysyn että onko porukka korjaillu noita ja onko kuinka vittumainen/vaativa toimenpide? ja jos olen ymmärtäny oikein ni siinä "korjaus" vaiheessa sieltä vaihdetaan vain jotkun tiivisteet vain :think ? ja mistä niitä sitten saa, ja sitten onko tietoa paljonko uus vanos maksaa jos tuosta ei sitten kalua enää saa?? niin ja sen tiiviste paketin hinta vielä jos olis jollain tiedossa......
                      m50 vanosyksikkö tais maksaa schmiedmannilla jotain 300-400€.
                      Rallatus ei välttämättä häviä tiivisteiden vaihdolla, voi olla ne hammaspyörät vanoksesta & nokan päästä kulunut tai laakerit vanoksesta.
                      Tiivisteet tilasin nimim. Pasi_K, Beisansystemsin valmistamat.

                      Homma on ihan kuolevaisen tehtävissä, vaatii vaan pikkusen tarkkuutta vanosyksikön takaisinasetus että saa oikeille hampaille. Ylimääräisestä käsiparista on apua mutta onnistuu yksinkin.
                      2,5mm pellistä tein nokkien lukitustyökalun, ja sorvari teki lukitustapin vauhtipyörään. (varmaan remontin vaikein osuus oli lukitustapin reiän peitetulpan irrotus)
                      Jos alat remonttiin niin uusi samalla vent. kopan tiivisteet ja kumiprikat sekä vanosyksikön tiiviste, sytytystulpatkin on samalla näppärä vaihtaa. Ite vaihdoin samalla toisioketjun kiristimen, koska vaatii vanoksen irrotuksen jos joutuu joskus vaihtamaan.

                      beisansystems.com löytyy hyvät ohjeet.
                      Last edited by JJT; 07-05-2010, 21:16.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • janikoo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 1263
                        • Lahti

                        heipparallaa!

                        mikä olis paras aine parantamaan nuo sisustan keskiosat ..?

                        pics: http://img697.imageshack.us/i/sisusta.jpg/
                        BIGBROTHER kommentti team

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Heippa ja moippa.
                          Oon käyttänyt marseille saippuaa nahkaosien pesemiseen, toimii hyvin.
                          Sen jälkeen joku hoitoaine, en osaa kyllä sanoa mitä kannattaa laittaa.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • tonmppa
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 276
                            • nurmijärvi

                            Originally posted by JJT View Post
                            m50 vanosyksikkö tais maksaa schmiedmannilla jotain 300-400€.
                            Rallatus ei välttämättä häviä tiivisteiden vaihdolla, voi olla ne hammaspyörät vanoksesta & nokan päästä kulunut tai laakerit vanoksesta.
                            Tiivisteet tilasin nimim. Pasi_K, Beisansystemsin valmistamat.

                            Homma on ihan kuolevaisen tehtävissä, vaatii vaan pikkusen tarkkuutta vanosyksikön takaisinasetus että saa oikeille hampaille. Ylimääräisestä käsiparista on apua mutta onnistuu yksinkin.
                            2,5mm pellistä tein nokkien lukitustyökalun, ja sorvari teki lukitustapin vauhtipyörään. (varmaan remontin vaikein osuus oli lukitustapin reiän peitetulpan irrotus)
                            Jos alat remonttiin niin uusi samalla vent. kopan tiivisteet ja kumiprikat sekä vanosyksikön tiiviste, sytytystulpatkin on samalla näppärä vaihtaa. Ite vaihdoin samalla toisioketjun kiristimen, koska vaatii vanoksen irrotuksen jos joutuu joskus vaihtamaan.

                            beisansystems.com löytyy hyvät ohjeet.
                            no eihän tuo hinta nii pahalle kuulosta. tuossa tosiaan eilen vaihdoin tulpat ja huomasin että 2 sylinterin tulpan "putkessa" oli öljyä aikalailla. oisin samalla ostanu sen venakopan tiiviste sarjan mutta ei ollu hyllyssä, mutta pakkohan tuo on vaihtaa

                            -ja sorvari teki lukitustapin vauhtipyörään- ??????
                            tuon tosiaan tietän että nokka-akseli pitää lukita ja sen pellin palan voi tehä ite ja mulla on ohjeetkin/mitat siihen...... mutta vauhtis???

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              Mites lähtee m42:sen suuttimet irti?
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              • Jampsu87
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1335
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by tonmppa View Post
                                no eihän tuo hinta nii pahalle kuulosta. tuossa tosiaan eilen vaihdoin tulpat ja huomasin että 2 sylinterin tulpan "putkessa" oli öljyä aikalailla. oisin samalla ostanu sen venakopan tiiviste sarjan mutta ei ollu hyllyssä, mutta pakkohan tuo on vaihtaa

                                -ja sorvari teki lukitustapin vauhtipyörään- ??????
                                tuon tosiaan tietän että nokka-akseli pitää lukita ja sen pellin palan voi tehä ite ja mulla on ohjeetkin/mitat siihen...... mutta vauhtis???
                                Ite oon käyttänyt tuohon vauhtipyörän lukitukseen 8mm kierretankoa ja pyäräyttänyt siihen vähän jeesusteippiä että istuu jämäkämmin siihen reikään. Jättäen sen noin 1cm paljasta 8mm kierretankoa paljaaksi siihen tapin päähän.

                                On mulla tuo virallinen työkalukin tuohon lukitukseen olemassa mutta se ei suostu menemään sinne reikään kun mulla vissin jäi pala siitä "ihanasta" peitetulpasta sinne reikään kiinni kun tulpasta palanen puuttuu. Ja työntövoimaahan tuonne ei paljon saa kun on tosiaan niin pahassa paikassa.
                                E91 lci 330xd.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎