Originally posted by Powr
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 laakerit ovat ihan pelaavat kun mitään ylimääräistä ääntä kuulu lootasta kuin ainoastaan vitoselle vaihtaessa, synkro vikahan tuo on, ja korjaus ilmeisesti ei hirveän kannattava vaan suoraan ehjä loota tilalle. rutiskoon nyt sit niin kauan kunnes hajoaa.Originally posted by Henkka90 View Postjoo hajoamispisteessä alkaa olemaan.itellä hajosi yks laatikko sillain että rusahtelevat vaihteet "häipyivät" loppuajasta kokonaan.varmaan laakerit ja/tai synkrot paskana.Skyline R33 GT-R v-spec
 Subaru legacy GT spec B -03
 e39 528ia
 ski-doo x600rs -07
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 318i:n tiiviste ei käy kuin m40 t. 43 koneisiin ja is-kone on m42 t. 44.Originally posted by Juhode View PostKai tää tänne kuuluu, kysytään joka tapauksessa.
 
 Ensinnäkin, kävin kattelemassa Motonetistä tohon omaan 318iS öljyfiltteriä mm. mutta eipä löytynyt. "Tavallisen" 318i löyty, mutta en ollut varma sopikoo tämä? Eli miten on, kertokaa te jotka tiedätte.
 
 Toiseksi, 318i:n imusarjantiiviste, sopiiko iS:ään? 
 
 Ja vielä kolmanneksi, kävin siinä sitten juttelemassa varaosatiskillä mr. Motonetin kanssa, ja kyselin tosta öljyfiltteristä. Alko sitten heppu eilisen kaljan huuruisilla silmillään kattelemaan mua, ja kysy että onko iS:ää tuotu Suomeen kun ei heidän koneeltaan löytynyt melkeen mitään osaa. Enhän mä tähän vastausta tietäny, mutta 5 sekuntia myöhemmin tää heppu löys sieltä koneelta jonkun tiedon että iS mallia olisi tuotu jopa 25 kpl Suomeen ja tästä syystä heillä vähän osia. Alko hieman hymyilyttämään mua tuo tieto, mutta samalla kaivelemaan, että onko totta? 
 Itse en tähän usko että näin olisi, onhan nettiautossakin näitä jonkun verran, mutta pystyykö joku tätä asiaa valaisemaan? 
 M40 tiiviste: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/
 M42 tiiviste: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/
 Ei ole e36 318is harvinainen, nettiauton kahdella ensimmäisellä sivulla yli 20 kpl. Hakuna 318 alk. -92.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voiko E36:essa olla kerrallaan enempää kuin yksi avain kalibroituna kauko-ohjattavalle keskulukitukselle? Mulla nimittäin oli vain yksi avain, ja nyt kun tilasin toisen ja kalibroin sen, niin entinen ei enää pelannut. Sitten kun entisen kalibroin uudelleen niin uusi ei enää toiminut. Saako noita mitenkään koodattua että toimisivat molemmat rinnakkain? Kusinen homma jos toinen avain katoaa ja ovet lukossa, niin ei sitten saa ovia auki  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pitää koodata kummatkin peräkkäin samalla kertaa, muuten käy kuvailemallasi tavalla.Originally posted by Ämmyskä View PostVoiko E36:essa olla kerrallaan enempää kuin yksi avain kalibroituna kauko-ohjattavalle keskulukitukselle? Mulla nimittäin oli vain yksi avain, ja nyt kun tilasin toisen ja kalibroin sen, niin entinen ei enää pelannut. Sitten kun entisen kalibroin uudelleen niin uusi ei enää toiminut. Saako noita mitenkään koodattua että toimisivat molemmat rinnakkain? Kusinen homma jos toinen avain katoaa ja ovet lukossa, niin ei sitten saa ovia auki - E90 320i LCI M-sport -09 - E90 320i LCI M-sport -09
 - Porsche Boxster 987 2.7 -07
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Avaimen tilasin Wetteriltä, 179 euroa. Ehdottivat myös tuota avaimen kalibrointia, mutta 70 euroa 5 sekunnin työstä lienee vähintäänkin kohtuuton.Originally posted by tommi--fi View PostViitsitkö jonkunlaisen ohjeen tästä kirjoittaa. Mistä tilasit uuden avaimen?
 
 Tämä ohje pätee siis E36:een, muista en tiedä:
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ekaa kertaa teki is sellasen että kun pisti käymään niin tyhjäkäynti seilas 500-1200rpm huojumalla, lähdin ajamaan ja check engine palo. Lähdin ajamaan ja palo hetken aikaa tuo valo mutta sammu kun painasin kaasun pohjaan. Mistäköhän johtui? Lisäilmaventtiili vai mikä siellä ei oikeen vörkkiny? Vai liekkö joku liitin löysällä kun niitä on irroteltu viime viikkoina aika paljon..?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Miten tota konetta kannattas pestä? Ei varmaan kärsi hirveesti vettä huljuutella menemään, että ei boksi taas kastuE39 540iA M-Sport Imolarot II
 E36 323i touring
 Volvo V70 2.4D mk3 
 Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9 
 Honda Civic 1.4 4d ES  
 Chevy Caprice Classic 
 ex:
 E32 730iA
 E39 528i Calypsorot metallic
 E36 325i x2
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ite oon pessy ihan autonpesuaineella ja letkulla. Tiskiharja on kova sana. Painepesurilla jos pesee niin kahtoo vähän että minne sohii.Originally posted by asis View PostMiten tota konetta kannattas pestä? Ei varmaan kärsi hirveesti vettä huljuutella menemään, että ei boksi taas kastu
 Tulpan kolot on ihan hyvä kuivata ja joskus oon liittimetkin puhallellu paineilmalla.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ite ostin jotain moottoripesuainetta ja suihkuttelin ja hieroin sitä vähän jokapuolelle ja lämpimällä vedellä huuhtelin. painepesuri kuulosti vähän hurjalta niin huuhtelin ihan letkulla pienellä lirutuksella/paineellaOriginally posted by asis View PostMiten tota konetta kannattas pestä? Ei varmaan kärsi hirveesti vettä huljuutella menemään, että ei boksi taas kastu
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onko tolle Motronicille jotaki tehtävissä, että se ei kastuis? Voiko sitä tiivistää mitenkään?E39 540iA M-Sport Imolarot II
 E36 323i touring
 Volvo V70 2.4D mk3 
 Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9 
 Honda Civic 1.4 4d ES  
 Chevy Caprice Classic 
 ex:
 E32 730iA
 E39 528i Calypsorot metallic
 E36 325i x2
 
 Comment
 
							
						 
	
Comment