Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by Java View Post
    Kukahan osais neuvoa hieman ikinä näiden lukkojen kanssa pelleillyttä kaveria:
    Tilanne siis on:
    Autona -97 touring 316

    Autoon on kaksi avainta, toinen oveen, jossa myös on 3 nappulaa ja avaimessa pilkahtaa valo kun nappulaa painaa, mitään ei kuitenkaan nappuloista tapahdu. Tällä avaimella saa siis kuskin oven auki ja keskuslukitus hoitaa loput ovet samasta lukosta.

    Toinen avain on sitten pienempi pimmerin logolla varustettu avain joka käy vaan virtalukkoon ja siitä tuo voimapesä lähtee käymään.

    Kysymys: Autoavain hesassa ilmeisesti sarjottais lukot että kävis yhell avaimella, mutta miten saisin tuon kaukosäädön toimimaan? Miten tätä vikaa nyt lähteä selvittelemään.. Missä on tuolle antenni / boksi / piuhaa minne syöttää virtaa?
    Vaikuttaa kinkkiselle, äkkiseltään sanottuna virtalukko tai ovien lukot on vaihdettu, josta syystä tuo kaksi avainta tms. pelleily.
    Pitäs melkee nähä millanen ihmeen viritys tuo on, avaimet jne.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by Juh4 View Post


      Kysymys:

      Mikä on tämä punaisella himmeällä värillä ympyröity letku ja lisäkysymyksenä, miksi minun autoni alkaa käymään huonosti tyhjäkäyntiä, kun letkun laittaa siihen kuuluvaan paikkaan?

      Kiitos.

      EDIT: ja tuo voimanpesähän on M42B18
      Bensanpainesäädin..Ehottomasti kuuluu letku olla paikallaan, alipaineella imee kokoajan tuosta pienestäkin reiästä tavaraa koneeseen sisään.
      Ja jos alkaa röpeltämään paineensäädin käytössä, voisi epäillä säätimen olevan rikki, uusi siis. Samoin letku.
      Originally posted by Juhiis View Post
      Elikkä 325 coupessa ei ole hetkeen pelkääjän ovi auennut ulkoapäin yrittäessä , mutta sisältä kahvasta sen kyllä saa auki.
      Otinpa sitten ovipahvin auki ja sielä löytyi pohjalta osa joka on kuvassa.



      Osan vasen osa näyttää haljenneen ja toinen puoli näyttää olevan siellä kahvassa kiinni vielä.
      Realoemistä en löytäny kyseistä osaa (tai sitten kenties olen vain sokea)
      Elikkä todenäköisestin tarvitsen uuden kyseisen osan ja sitten vielä pitäisi saada kahva härdelli irti että mitenköhän tämä onnistuu?

      Ps. Jos joltain löytyis koko kahvahärdelli niin voisin sen pian vaikka ostaa.....
      Sen verran huomautan että kahvan tulisi olla suht samanikäisestä autosta, sedanin, coupen jne. kahvat käy ristiin..mutta vuosimalli eroja on lukkopesissä ja niiden kiinnityksissä.
      Originally posted by Löwen View Post
      Minkä näköiseksi kynnyskotelot jäävät jos niistä poistaa tollaset m3 helmalevikkeet? Mahdolliset sikafleksi viritelmät saa kyllä irti mutta onko niissä alla jotain klipsi/reikä systeemeitä jotka jäävät kuitenkin näkyviin? En puhu nyt omasta autosta vaan mahdollisesta uudesta tulokkaasta jota en ole vielä käynyt katsomassa joten kysyn alustavasti täältä! Myyjäkään ei itse ole helmoja asentanut joten hänkään ei ole viisaampi tässä asiassa...
      Kuten vähän jo edellä tulkin, ni alkup. m3 helmat on klipseillä kiinni, joille on porattu reiät helmoihin sekä sivulle että päätyihin, sekä pohjaan. Joten jos ne poistaa jää suht. monta reikää hitsattavaksi umpeen jne.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Java
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 63
        • Vihti

        Originally posted by Janzki View Post
        Vaikuttaa kinkkiselle, äkkiseltään sanottuna virtalukko tai ovien lukot on vaihdettu, josta syystä tuo kaksi avainta tms. pelleily.
        Pitäs melkee nähä millanen ihmeen viritys tuo on, avaimet jne.
        Tässä kuva avaimista, huono mutta kai selvää saa

        Comment

        • esa`pentula
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1390
          • Tampere

          Originally posted by Juhiis View Post
          Elikkä 325 coupessa ei ole hetkeen pelkääjän ovi auennut ulkoapäin yrittäessä , mutta sisältä kahvasta sen kyllä saa auki.
          Otinpa sitten ovipahvin auki ja sielä löytyi pohjalta osa joka on kuvassa.



          Osan vasen osa näyttää haljenneen ja toinen puoli näyttää olevan siellä kahvassa kiinni vielä.
          Realoemistä en löytäny kyseistä osaa (tai sitten kenties olen vain sokea)
          Elikkä todenäköisestin tarvitsen uuden kyseisen osan ja sitten vielä pitäisi saada kahva härdelli irti että mitenköhän tämä onnistuu?

          Ps. Jos joltain löytyis koko kahvahärdelli niin voisin sen pian vaikka ostaa.....
          etu ovenkahva siis kyseessä kun on coupe itsellä pari kolme kertaa kahdessa autossa takaovenkahva (sedan) mennyt paskaksi samalla tavalla, suoraan uusi kahva purkuautosta suosiolla. lukkopesän kanssa joutuu edessä tappelemaan, takana ei.

          ovipahvi irti, johdot irti, ulkopuolelta kehys irti (ei kauheen helpolla saa irti ehjänä) 2 torx ruuvia ja kahva tippuu oven sisään. sieltä sitä rimpuloimaan pois ja uuttavanhaa takasin. pieni sovittelu on, että saa kunnolla takasin.

          aika yleinen osa joka menee rikki pakkasilla, valurautaa joten turha koittaa hitsaillakkaan yhteen.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            Originally posted by Löwen View Post
            Minkä näköiseksi kynnyskotelot jäävät jos niistä poistaa tollaset m3 helmalevikkeet? Mahdolliset sikafleksi viritelmät saa kyllä irti mutta onko niissä alla jotain klipsi/reikä systeemeitä jotka jäävät kuitenkin näkyviin? En puhu nyt omasta autosta vaan mahdollisesta uudesta tulokkaasta jota en ole vielä käynyt katsomassa joten kysyn alustavasti täältä! Myyjäkään ei itse ole helmoja asentanut joten hänkään ei ole viisaampi tässä asiassa...
            Reikiähän se on helma täynnä, eli se M3 muovihelma on kiinnitetty sellaisilla muovikiinnikkeillä jotka on helmapellissä oleviin reikiin kiinnitetty, mitään sikafleksejä siellä ei kuulu olla. Jos siellä on jotain sika tai muita mössöjä vedetty niin saattaa olla että puuttuupi pelti sieltä muovin alta :think

            eddddd...Janzki jo näköjään pääasian kerksikin kertomaan...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by esa`pentula View Post
              etu ovenkahva siis kyseessä kun on coupe itsellä pari kolme kertaa kahdessa autossa takaovenkahva (sedan) mennyt paskaksi samalla tavalla, suoraan uusi kahva purkuautosta suosiolla. lukkopesän kanssa joutuu edessä tappelemaan, takana ei.

              ovipahvi irti, johdot irti, ulkopuolelta kehys irti (ei kauheen helpolla saa irti ehjänä) 2 torx ruuvia ja kahva tippuu oven sisään. sieltä sitä rimpuloimaan pois ja uuttavanhaa takasin. pieni sovittelu on, että saa kunnolla takasin.

              aika yleinen osa joka menee rikki pakkasilla, valurautaa joten turha koittaa hitsaillakkaan yhteen.
              Lisänä että coupesta ikkuna pitää irroittaa että saa kahvan vaihdettua, ei sovi muuten tulemaan välistä..
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by Java View Post
                Tässä kuva avaimista, huono mutta kai selvää saa
                Ohho, onpas kuluneita avaimia ! Ei kyllä ollenkaan hyvä lukkojen kannalta. Mutta joo, molemmat on BMW:n avaimia, toinen on tosiaan alkup. kaukosäädön avain, ja toinen sitten vanhemman mallinen.
                Paljonko autolla ajettu? 300-400tkm? Joka tapauksessa kyseessä varmaan sellainen skenaario, että virtalukko väljistynyt, eli avain lähteny käynnissäkin pois ja katsastuksessa huomautettu tms.
                Vaihdettu toinen lukko johon tuo pikkuavain käy, ja luultavasti ajoneston rinkulan läheisyyteen on ajoneston siru teipattu tai liimattu kiinni että lähtee käymään "väärällä" avaimellakin.
                Sillä oletuksella että tosiaan nuo avaimet ovat erilaiset, vähän kehnosti näkee kuvasta.

                Mutta tuohon on muutama ratkaisu, tilata BMW:ltä alkuperäinen avain sekä virtalukko, tuo tulee kyllä kalliiksi. Sitten on toki sekin vaihtoehto että vaihtaa kaikki lukot yhdellä avaimella toimimaan jne, tai sitten antaa lukkosepän koittaa sarjoittaa tuon virtalukon sillä oviin jne. luukkuihin toimivaan avaimeen.

                Hämärää on kyllä tuollainen että on tehty, vaikuttaa vähän zipnet korjaukselta kyllä
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Java
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 63
                  • Vihti

                  Hehheh, auto tuli vaihdossa mulle puoli-ilmaseks kaikkine vikoineen. Auton mittarin kilsamittari on vähä hajalla mutta sieltä jotenkin tihrustaen 228tkm näkyy. Auton kunto kyllä on yllättävän hyvä ja penkit/ratti ei oo kulunu eli se puoltais vähän että ois ihan oikeet kilometrit. Tosin jostain vanhasta rekisteriotteesta näkyi että ois haltijana ollu joku taksi. Mitäs muita paikkoja on mitkä näkyy kilsojen saatossa? Ite ihmetelly myös lähivalojen linssejä kun ne muovit on aika palaneen oloset.

                  Mutta, kaksilla avaimilla kyllä vielä pystyy elämään, mutta tuo kaukosäätö harmittaa kun oon siihen tottunut.. Joten: mistä lähetä etsimään vikaa?

                  Avaimet on joo erilaiset eri kuviolla kun kysyit ylempänä..

                  Ja vielä tohon avainjuttuun: tuo pieni avain käy hanskalokeron lukkoon, mutta iso avain ei käy siihen taas..
                  Last edited by Java; 16-06-2010, 21:27.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by Java View Post
                    Hehheh, auto tuli vaihdossa mulle puoli-ilmaseks kaikkine vikoineen. Auton mittarin kilsamittari on vähä hajalla mutta sieltä jotenkin tihrustaen 228tkm näkyy. Auton kunto kyllä on yllättävän hyvä ja penkit/ratti ei oo kulunu eli se puoltais vähän että ois ihan oikeet kilometrit. Tosin jostain vanhasta rekisteriotteesta näkyi että ois haltijana ollu joku taksi. Mitäs muita paikkoja on mitkä näkyy kilsojen saatossa? Ite ihmetelly myös lähivalojen linssejä kun ne muovit on aika palaneen oloset.

                    Mutta, kaksilla avaimilla kyllä vielä pystyy elämään, mutta tuo kaukosäätö harmittaa kun oon siihen tottunut.. Joten: mistä lähetä etsimään vikaa?

                    Avaimet on joo erilaiset eri kuviolla kun kysyit ylempänä..
                    Hehe, joo no halvalla jos sait niin mikäs siinä. Mutta joo, E36:sten kilsoihin en ota kantaa.. :think

                    Lähivalojen linssit noissa "uudemmissa" kolmekutosissa kellertää aina, ne sisä muovit palaa puhki, ne kun vaihtaa ni johan on taas.

                    Avaimen koodausta voit kokeilla vaikka näillä ohjeilla.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Java
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 63
                      • Vihti

                      Ei toiminu toi koodausjuttu noilla ohjeilla.. Tosin onko mitään väliä kun pitää napittomalla avaimella käyttää virrat, sitten toisella avaimella painella ne nappulat..

                      Tässä kuva avaimen sisältä:


                      Toi "siru" oli siellä avaimen sisällä irrallisena nurkassa, onko tuo juuri se tunnistesiru? En nopealla etsiskelyllä löytäny virtalukon tienoolta mitään teipattua.

                      Kokeilin myös käynnistää autoa ilman että tuo siru on lähelläkään. Käynnisty.

                      Comment

                      • Neula
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 78
                        • Jokioinen

                        Mikäs tossa ajotietokoneen vasemmallapuolella oleva pieni pyöreä laatikko on?
                        Sisällä taitaa ainakin olla ledi, ja ko. mötikkään menee sähköjohto.

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          Originally posted by Java View Post
                          Ei toiminu toi koodausjuttu noilla ohjeilla.. Tosin onko mitään väliä kun pitää napittomalla avaimella käyttää virrat, sitten toisella avaimella painella ne nappulat..

                          Tässä kuva avaimen sisältä:


                          Toi "siru" oli siellä avaimen sisällä irrallisena nurkassa, onko tuo juuri se tunnistesiru? En nopealla etsiskelyllä löytäny virtalukon tienoolta mitään teipattua.

                          Kokeilin myös käynnistää autoa ilman että tuo siru on lähelläkään. Käynnisty.
                          Ei ole väliä. Ei välttämättä ihan kerrasta mene se koodaus, 4-5kertaa voi vaatia, olettaen toki että avain kuuluu autoon ja systeemi pelaa..

                          Siis jos se nyt oli niin että tuo iso avain ei käy lukkoon, niin tuolla sirulla ei ole mitään tekemistä silloin sen pienemmän kanssa. Jos sinne on laitettu siru renkulan lähelle, on se varmasti siellä muovien alla piilossa.
                          Jos oikein on säädetty niin voi toki toimia ilmankin koko ajonestoa, e36:sen ajonesto ei ole sieltä varmimmasta päästä..
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Neula View Post
                            Mikäs tossa ajotietokoneen vasemmallapuolella oleva pieni pyöreä laatikko on?
                            Sisällä taitaa ainakin olla ledi, ja ko. mötikkään menee sähköjohto.
                            Jälkiasenteisen hälyn ledi tms. Ei siinä alunperin tuollaisia ole.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              Originally posted by Janzki View Post
                              Juu no kädestä pitäen itse en ainakaan ala tietoa antamaan kun tiedän että se pienellä vaivalla foorumilta varmasti löytyy.
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • Java
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 63
                                • Vihti

                                Originally posted by Janzki View Post
                                Ei ole väliä. Ei välttämättä ihan kerrasta mene se koodaus, 4-5kertaa voi vaatia, olettaen toki että avain kuuluu autoon ja systeemi pelaa..

                                Siis jos se nyt oli niin että tuo iso avain ei käy lukkoon, niin tuolla sirulla ei ole mitään tekemistä silloin sen pienemmän kanssa. Jos sinne on laitettu siru renkulan lähelle, on se varmasti siellä muovien alla piilossa.
                                Jos oikein on säädetty niin voi toki toimia ilmankin koko ajonestoa, e36:sen ajonesto ei ole sieltä varmimmasta päästä..
                                Muovien alta katsoin enkä sitä löytänyt, pitää vkl tutkia tarkemmin. Ja tosiaan koitin ilman tota avaimessa olevaa sirua sen takia että josko se ois tunnistanu sen ku avain roikkuu siinä vieressä.

                                Ei tuo konffaus nyt oikeen onnistu. Ei oo tietoa toimiiko edes systeemi, mistä läheteä katsomaan? Missä on se kauko-ohjausboksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎