Originally posted by ozmousis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ozmousis View PostTorvi ei soi, hätävilkut vain vilkkuu.
Vilkkuu jonkin aikaa ja lopettaa, jatkaa vilkkumista ajan x päästä.
Ei viitsisi vilkkujen sulakettakaan repiä pois...e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
-
M52B28 koneesta kyse: Onkos jotain yleistä tarkastuskohtaa, kun antoi vikakoodiksi nokka-akselin asentotunnistimen vai suoraan anturi vaihtoon? Tyhjennettiin vikakoodit ja auto käyntiin 10 sekunniksi= uudestaan sama koodi ettei mikään vanha haamuvika. Auto ei pahemmin pätki eikä hyytyile mutta tehon puutosta alakierroksilla etenkin. Käy jollain varaohjelmalla?
Ainoa vikakoodi oli tosiaan tuo, mutta alakierroksilla tuntuu hyvin hengettömältä ja herää kunnolla vasta 3500-4000 rpm, oikein nykäisten, epäilempä että silloinkaan kaikki tehot käytössä. Mitäs muuta tarkistelisi? Uusi MAF ja tulpat, ei pätki eikä rätise ja tuo on ainoa moottoriin liittyvä vika minkä kykenen huomaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by ozmousis View PostNyt menee aivan totaalisesti hermot alkuperäisen hälyttimen kanssa!!!
Ongelmana siis:
Hälytin menee päällä itsestään silloin kun se niin haluaa.
Miten saan kytkettyä tuon pois toiminnasta/korjattua?
Eli onko tuolle joku oma sulake jossakin?
Kaikkea mahdollista on katsottu missä vika voisi olla (Hanskalokero, ikkunat, peräluukun johtosarja yms.)
Kertokaa viisaammat miten sen revin helvettiin?!?!
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostM52B28 koneesta kyse: Onkos jotain yleistä tarkastuskohtaa, kun antoi vikakoodiksi nokka-akselin asentotunnistimen vai suoraan anturi vaihtoon? Tyhjennettiin vikakoodit ja auto käyntiin 10 sekunniksi= uudestaan sama koodi ettei mikään vanha haamuvika. Auto ei pahemmin pätki eikä hyytyile mutta tehon puutosta alakierroksilla etenkin. Käy jollain varaohjelmalla?
Ainoa vikakoodi oli tosiaan tuo, mutta alakierroksilla tuntuu hyvin hengettömältä ja herää kunnolla vasta 3500-4000 rpm, oikein nykäisten, epäilempä että silloinkaan kaikki tehot käytössä. Mitäs muuta tarkistelisi? Uusi MAF ja tulpat, ei pätki eikä rätise ja tuo on ainoa moottoriin liittyvä vika minkä kykenen huomaamaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Nooh, nyt kun tuossa sain tuon auton varustelistan (325 cabrio), niin siinä olikin mainittuna että autossa varashälytin jo alunperin. Luulin että se on jokin jälkiasennus häly.
Mutta kerran alkuperäinen on niin luulisi niitä olevan jollain muullakin E36:ssa, meinaan kun se ei mielestäni toimi niin mistähän lähtisi vikaa etsimään?
Eli edellinen omistaja kertoi ettei hälytin mene päälle kaukosäätimestä lukittaessa, vaan ovet täytyy laittaa lukkoon ovesta avaimella kääntämällä, tällöin pitäisi hälyjen olla päällä. Vilkut kyllä vilahtaa molemmissa tapauksissa lukittaessa, mutta mitään äänimerkkiä ei kuulu..
Kokeilin myös sitä että jätin konepellin "auki" asentoon ja hälyt "päälle" ja raplasin sitä rajakytkintä sitten pellin aukaistuani niin ei mitään eloa ole eikä kuulu.
Onko jotain muita tapoja testata hälyttimen toimivuutta ja jos ei se toimi niin mistä ensimmäisenä kannattaisi lähteä vikoja tutkimaan?
On ensimmäinen hälytin minun autoissa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNooh, nyt kun tuossa sain tuon auton varustelistan (325 cabrio), niin siinä olikin mainittuna että autossa varashälytin jo alunperin. Luulin että se on jokin jälkiasennus häly.
Mutta kerran alkuperäinen on niin luulisi niitä olevan jollain muullakin E36:ssa, meinaan kun se ei mielestäni toimi niin mistähän lähtisi vikaa etsimään?
Eli edellinen omistaja kertoi ettei hälytin mene päälle kaukosäätimestä lukittaessa, vaan ovet täytyy laittaa lukkoon ovesta avaimella kääntämällä, tällöin pitäisi hälyjen olla päällä. Vilkut kyllä vilahtaa molemmissa tapauksissa lukittaessa, mutta mitään äänimerkkiä ei kuulu..
Kokeilin myös sitä että jätin konepellin "auki" asentoon ja hälyt "päälle" ja raplasin sitä rajakytkintä sitten pellin aukaistuani niin ei mitään eloa ole eikä kuulu.
Onko jotain muita tapoja testata hälyttimen toimivuutta ja jos ei se toimi niin mistä ensimmäisenä kannattaisi lähteä vikoja tutkimaan?
On ensimmäinen hälytin minun autoissa.
Comment
-
-
Pääseekös tuohon ilmastointiin jollain laitteella kiinni kun toimii vähän omituisesti. Vm96 ja automaatti-ilmastointi. Ikkunoille ei puhalla missään asennossa, ja kun ilmastointi on päällä niin ainoastaan ikkunansulatus-asennolla puhaltaa ilmaa sisään, silloin sitä tulee ainoastaan naamalle-puhallus-suulakkeista. Mutta toisaalta kun nostaa tavoitelämpötilaa ylemmäs, noin 25 astetta, niin tulee naamalle kylmää muissakin asennoissa. Jaloille ei saa puhaltamaan mitenkään. Kokeiltu toisella toimivalla yksiköllä, ei muutosta. Olisko defrosterin läpän moottori paskana, vai piuha poikki matkalta? Se kyllä ei selitä muuta häikkää. Mitäs rupeisin kattomaan ekaks? Kiitos paljon auttaneille jo etukäteen!
Comment
-
Comment