Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by ozmousis View Post
    Nyt menee aivan totaalisesti hermot alkuperäisen hälyttimen kanssa!!!
    Ongelmana siis:
    Hälytin menee päällä itsestään silloin kun se niin haluaa.
    Miten saan kytkettyä tuon pois toiminnasta/korjattua?
    Eli onko tuolle joku oma sulake jossakin?
    Kaikkea mahdollista on katsottu missä vika voisi olla (Hanskalokero, ikkunat, peräluukun johtosarja yms.)
    Kertokaa viisaammat miten sen revin helvettiin?!?!
    Onko vikakoodit lukaistu miksi se piippaa?
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • ozmousis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 119
      • Tampere

      Originally posted by jr66 View Post
      Torvesta piuhat irti.
      Torvi ei soi, hätävilkut vain vilkkuu.
      Vilkkuu jonkin aikaa ja lopettaa, jatkaa vilkkumista ajan x päästä.
      Ei viitsisi vilkkujen sulakettakaan repiä pois...
      Bmw E39 525i M-sport -01
      Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96

      Comment

      • Henkka90
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 450
        • Tornio

        Originally posted by ozmousis View Post
        Torvi ei soi, hätävilkut vain vilkkuu.
        Vilkkuu jonkin aikaa ja lopettaa, jatkaa vilkkumista ajan x päästä.
        Ei viitsisi vilkkujen sulakettakaan repiä pois...
        mulla oli just sama vika 328ssa..mutta en siittä sen isompaa numeroa tehny, paitti että kyllä se hävetti ku kaikki tuli aina että sulla auto hälyttää pihalla..
        e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

        Comment

        • puputti
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 26
          • Turku

          Lokasuoja asiaa

          Kertokaas viisaammat että meneekö coupen tai sedanin etulokarit touringiin kun ei niin tuota kokemusta vielä ole?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            Originally posted by puputti View Post
            Kertokaas viisaammat että meneekö coupen tai sedanin etulokarit touringiin kun ei niin tuota kokemusta vielä ole?
            Sedan menee.
            Ja compact.

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              M52B28 koneesta kyse: Onkos jotain yleistä tarkastuskohtaa, kun antoi vikakoodiksi nokka-akselin asentotunnistimen vai suoraan anturi vaihtoon? Tyhjennettiin vikakoodit ja auto käyntiin 10 sekunniksi= uudestaan sama koodi ettei mikään vanha haamuvika. Auto ei pahemmin pätki eikä hyytyile mutta tehon puutosta alakierroksilla etenkin. Käy jollain varaohjelmalla?

              Ainoa vikakoodi oli tosiaan tuo, mutta alakierroksilla tuntuu hyvin hengettömältä ja herää kunnolla vasta 3500-4000 rpm, oikein nykäisten, epäilempä että silloinkaan kaikki tehot käytössä. Mitäs muuta tarkistelisi? Uusi MAF ja tulpat, ei pätki eikä rätise ja tuo on ainoa moottoriin liittyvä vika minkä kykenen huomaamaan.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by ozmousis View Post
                Nyt menee aivan totaalisesti hermot alkuperäisen hälyttimen kanssa!!!
                Ongelmana siis:
                Hälytin menee päällä itsestään silloin kun se niin haluaa.
                Miten saan kytkettyä tuon pois toiminnasta/korjattua?
                Eli onko tuolle joku oma sulake jossakin?
                Kaikkea mahdollista on katsottu missä vika voisi olla (Hanskalokero, ikkunat, peräluukun johtosarja yms.)
                Kertokaa viisaammat miten sen revin helvettiin?!?!
                Etsi searchilla minun aloittama topic hälytin hälyttää turhaa tai vast.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  M52B28 koneesta kyse: Onkos jotain yleistä tarkastuskohtaa, kun antoi vikakoodiksi nokka-akselin asentotunnistimen vai suoraan anturi vaihtoon? Tyhjennettiin vikakoodit ja auto käyntiin 10 sekunniksi= uudestaan sama koodi ettei mikään vanha haamuvika. Auto ei pahemmin pätki eikä hyytyile mutta tehon puutosta alakierroksilla etenkin. Käy jollain varaohjelmalla?

                  Ainoa vikakoodi oli tosiaan tuo, mutta alakierroksilla tuntuu hyvin hengettömältä ja herää kunnolla vasta 3500-4000 rpm, oikein nykäisten, epäilempä että silloinkaan kaikki tehot käytössä. Mitäs muuta tarkistelisi? Uusi MAF ja tulpat, ei pätki eikä rätise ja tuo on ainoa moottoriin liittyvä vika minkä kykenen huomaamaan.
                  Anturi vaihtoon, käynnissä ei muuten varmaankaan eroa huomaa kuin että on hieman laiska, varsinkin alakierroksilla. Vanos kun ei toimi oikein jos nokan asentotieto puuttuu tai on virheellinen.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16328
                    • Leppävirta

                    Nooh, nyt kun tuossa sain tuon auton varustelistan (325 cabrio), niin siinä olikin mainittuna että autossa varashälytin jo alunperin. Luulin että se on jokin jälkiasennus häly.
                    Mutta kerran alkuperäinen on niin luulisi niitä olevan jollain muullakin E36:ssa, meinaan kun se ei mielestäni toimi niin mistähän lähtisi vikaa etsimään?

                    Eli edellinen omistaja kertoi ettei hälytin mene päälle kaukosäätimestä lukittaessa, vaan ovet täytyy laittaa lukkoon ovesta avaimella kääntämällä, tällöin pitäisi hälyjen olla päällä. Vilkut kyllä vilahtaa molemmissa tapauksissa lukittaessa, mutta mitään äänimerkkiä ei kuulu..

                    Kokeilin myös sitä että jätin konepellin "auki" asentoon ja hälyt "päälle" ja raplasin sitä rajakytkintä sitten pellin aukaistuani niin ei mitään eloa ole eikä kuulu.

                    Onko jotain muita tapoja testata hälyttimen toimivuutta ja jos ei se toimi niin mistä ensimmäisenä kannattaisi lähteä vikoja tutkimaan?

                    On ensimmäinen hälytin minun autoissa.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Chailou
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 370
                      • Hki

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Nooh, nyt kun tuossa sain tuon auton varustelistan (325 cabrio), niin siinä olikin mainittuna että autossa varashälytin jo alunperin. Luulin että se on jokin jälkiasennus häly.
                      Mutta kerran alkuperäinen on niin luulisi niitä olevan jollain muullakin E36:ssa, meinaan kun se ei mielestäni toimi niin mistähän lähtisi vikaa etsimään?

                      Eli edellinen omistaja kertoi ettei hälytin mene päälle kaukosäätimestä lukittaessa, vaan ovet täytyy laittaa lukkoon ovesta avaimella kääntämällä, tällöin pitäisi hälyjen olla päällä. Vilkut kyllä vilahtaa molemmissa tapauksissa lukittaessa, mutta mitään äänimerkkiä ei kuulu..

                      Kokeilin myös sitä että jätin konepellin "auki" asentoon ja hälyt "päälle" ja raplasin sitä rajakytkintä sitten pellin aukaistuani niin ei mitään eloa ole eikä kuulu.

                      Onko jotain muita tapoja testata hälyttimen toimivuutta ja jos ei se toimi niin mistä ensimmäisenä kannattaisi lähteä vikoja tutkimaan?

                      On ensimmäinen hälytin minun autoissa.
                      Mulla on kanssa toi tehtaan hälysysteemi omassa autossa, mutta en oo ikinä saanut sitä piippaamaan. Jos autoa heiluttelee kun se on lukossa, niin hätärit menee päälle, mutta mitään ääntä ei kuulu. Sama jos yrittää avata takaluukkua avaimella, kun ovet lukossa niin hätärit menee päälle.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Todennäköisesti joku ottanut johdon pillistä irti, kun ei jaksanut kuunnella huutoa öisin.

                        Pilli on apparin umpion alla, mutta ei kannata laittaa kiinni. Ihan paska systeemi vanhemmiten.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Pääseekös tuohon ilmastointiin jollain laitteella kiinni kun toimii vähän omituisesti. Vm96 ja automaatti-ilmastointi. Ikkunoille ei puhalla missään asennossa, ja kun ilmastointi on päällä niin ainoastaan ikkunansulatus-asennolla puhaltaa ilmaa sisään, silloin sitä tulee ainoastaan naamalle-puhallus-suulakkeista. Mutta toisaalta kun nostaa tavoitelämpötilaa ylemmäs, noin 25 astetta, niin tulee naamalle kylmää muissakin asennoissa. Jaloille ei saa puhaltamaan mitenkään. Kokeiltu toisella toimivalla yksiköllä, ei muutosta. Olisko defrosterin läpän moottori paskana, vai piuha poikki matkalta? Se kyllä ei selitä muuta häikkää. Mitäs rupeisin kattomaan ekaks? Kiitos paljon auttaneille jo etukäteen!

                            Comment

                            • Neula
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 78
                              • Jokioinen

                              Mites toi hanskalokeron päällä oleva "taso" missä on apparin puhaltimen suulakkeet lähtee pois?
                              Täytyykö koko hanskalokero irrottaa ensin?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Neula View Post
                                Mites toi hanskalokeron päällä oleva "taso" missä on apparin puhaltimen suulakkeet lähtee pois?
                                Täytyykö koko hanskalokero irrottaa ensin?
                                Suulakkeiden sisässä ruuvit, ei tarvitse irroittaa hanskalokeroa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎