Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuT
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 329
    • Muhos

    Originally posted by Löwen View Post
    Onko sillä takavaimentimen läpällä mikä tarkoitus, joku letku siihen näyttää menevän mutta millä kierroksilla sen kuuluu aueta? Itellä se näkyy olevan tiukasti juntturissa eikä aukee vaikka sormella työntää. Auto 328i -'95
    äänenvaimennus on ainoa todellinen syy sen olemassa ololle, muistaakseni n 2500 kier niin ääni muuttuu vähän kun läppä aukeaa.
    -TT-
    F30 320d

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16360
      • Leppävirta

      Originally posted by BMWSaloon View Post
      Eli kolme vikaa... Auto 94vm 320i vanoksella.. ei ilmastoitu.
      2. Tyhjäkäynnillä ei jaksa työntää lämmintä... jos nostaa kierrokset esim 1500 niin alkaa tulemaan lämpöä, kiertovesipumppu ehtoopuolella?



      Kiitos etukäteen vastaajille.


      Vesiventtiili. Autossa ei ole kiertovesipumppua.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3564
        • Nla

        Originally posted by Löwen View Post
        Onko sillä takavaimentimen läpällä mikä tarkoitus, joku letku siihen näyttää menevän mutta millä kierroksilla sen kuuluu aueta? Itellä se näkyy olevan tiukasti juntturissa eikä aukee vaikka sormella työntää. Auto 328i -'95
        läpänhän pitäisi olla sitten auki kun auto on sammuksissa. ettei vain olisi jämähtänyt kiinni asentoon
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        • Löwen
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 385
          • Finnland

          Ei kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
          MB E220CDI '10 Braun

          Comment

          • Jampsu87
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1335
            • Rovaniemi

            Originally posted by Haju69 View Post
            Vesiventtiili. Autossa ei ole kiertovesipumppua.
            Mistäpäin muuten tuo vesiventtiili löytyy? Itsellä samanlainen tuo että kun nopeus nousee +60kmh niin tuntee selvästi kun puhallin alkaa pukata lämpimämpää ilmaa mitä kaupunki nopeuksissa ja tyhjäkäynnillä.

            Ja toinen kysymys liittyen samaan aiheeseen. Tuossa pari päivää sitten huomasin tälläisen vian että puhallin ei anna raitisilmasuulakkeista kuin kylmää (ulkoilmaa). Kun kaikki lämmön säätimet on täysin kuumalla (myös raitisilma säädin) ja puhalluksen muuttaa esim. tuulilasilta raitisilmasuulakkeille niin sieltä tulee pari sekunttia kuumaa ilmaa niinkuin pitääkin ja sitten jostain sieltä kanavistosta kuuluu semmoin vaimea "flap" ääni ja suulakkeista alkaa tulemaan jääkylmää ilmaa.

            Raitisilman lämmönsäädin ei ole tunnoton vaan liikkuu aivan normaalisti. Toimiiko tuo sähköisesti vai jollain vaijereilla? Olen tosiaan pari kertaa saanut tulemaan sitä lämmintä ilmaa jatkuvasti noista raitisilmasuulakkeista pyörittelemällä kaikkia namiskoita kuin vähäjärkinen ja jätin sitten säätimet siihen asentoon ja seuraavan kerran kun lähdin autolla ajamaan niistä tuli taas kylmää ilmaa.

            Mikä perhana siellä nyt jumittaa?

            Autossa on manuaali-ilmastointi.
            E91 lci 330xd.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by Jampsu87 View Post
              Mistäpäin muuten tuo vesiventtiili löytyy? Itsellä samanlainen tuo että kun nopeus nousee +60kmh niin tuntee selvästi kun puhallin alkaa pukata lämpimämpää ilmaa mitä kaupunki nopeuksissa ja tyhjäkäynnillä.

              Ja toinen kysymys liittyen samaan aiheeseen. Tuossa pari päivää sitten huomasin tälläisen vian että puhallin ei anna raitisilmasuulakkeista kuin kylmää (ulkoilmaa). Kun kaikki lämmön säätimet on täysin kuumalla (myös raitisilma säädin) ja puhalluksen muuttaa esim. tuulilasilta raitisilmasuulakkeille niin sieltä tulee pari sekunttia kuumaa ilmaa niinkuin pitääkin ja sitten jostain sieltä kanavistosta kuuluu semmoin vaimea "flap" ääni ja suulakkeista alkaa tulemaan jääkylmää ilmaa.

              Raitisilman lämmönsäädin ei ole tunnoton vaan liikkuu aivan normaalisti. Toimiiko tuo sähköisesti vai jollain vaijereilla? Olen tosiaan pari kertaa saanut tulemaan sitä lämmintä ilmaa jatkuvasti noista raitisilmasuulakkeista pyörittelemällä kaikkia namiskoita kuin vähäjärkinen ja jätin sitten säätimet siihen asentoon ja seuraavan kerran kun lähdin autolla ajamaan niistä tuli taas kylmää ilmaa.

              Mikä perhana siellä nyt jumittaa?

              Autossa on manuaali-ilmastointi.
              Tuosta ongelmasta en tiedä, mutta vesiventtiili löytyy jarrutehostimen vierestä rintapellistä.
              Jos tyhjäkäynnillä ja pienissä nopeuksissa tulee viileää, niin voi olla ilmatasku kennossa.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16360
                • Leppävirta

                Originally posted by JJT View Post
                Tuosta ongelmasta en tiedä, mutta vesiventtiili löytyy jarrutehostimen vierestä rintapellistä.
                Jos tyhjäkäynnillä ja pienissä nopeuksissa tulee viileää, niin voi olla ilmatasku kennossa.
                Mulla oli oireet ihan samanlaiset. Tyhjäkäynnillä sekä "kylä"ajossa ei lämmintä jaksanut tulla. Ja nyt ainakin toimii. Vesiventtiili siis vaihdettu sekä samalla termostaatti ja vesipumppu.

                Vesiventtiili todettiin olleen totaalisesti jumissa.

                Minä en tuohon kennoasiaan näin ollen osaa sanoa juuta enkä jaata.

                Edit: Jampsu87 koitappa kopsauttaa jollain sitä vesiventtiiliä ihan napakasti ja sitten tunnustele sisältä tuleeko mistään räppänästä lämpimämpää.. Ja joo ainakin itsellä se raitisilmasuulakkeiden lämmönsäätö rulla on vaijerilla. Autossa on autom.ilmastointi. Piti sitä roplata kun oli yksi ratas pois paikaltaan rullasta ja ei lämmönsäätö toiminut.
                Last edited by Haju69; 06-12-2010, 17:32.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Supa View Post
                  Miten siihen saa siis samanlaisen tasaisen "röpelöpinnan" uudestaan?
                  Jollain kiveniskumassalla/helmamassalla. Sinnehän se jää maton alle piiloon niin sama mitä laittaa. Jos se on kestänyt n.15v normi käyttöä niin kai se ainakin seuraavat 15v kestää harraste käyttöä.

                  Comment

                  • Inhuman
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 507
                    • Oulu ja Haukipudas

                    E36 325iA, tiputtelee keulan etumuksen keskikohdilta vaihteistoöljyä tippoja, onko vaihteistoöljynlauhduttimen kenno syylärissä kiinni vai irroitettavissa? Eli joutuuko koko syylärin vaihtamaan jos öljykenno vuotaa? Onko nuissa todennäköisempää, että kenno vuotaa vai letkujen liitokset?

                    Ja toisena kysymyksenä. Onko ilmastoidussa autossa erilainen paketti tuolla keulilla kuin ilmastoimattomassa, vai sopivatko toistensa tilalle?
                    MOI !

                    Comment

                    • Jampsu87
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1335
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by JJT View Post
                      Tuosta ongelmasta en tiedä, mutta vesiventtiili löytyy jarrutehostimen vierestä rintapellistä.
                      Jos tyhjäkäynnillä ja pienissä nopeuksissa tulee viileää, niin voi olla ilmatasku kennossa.
                      Ei se ilma oikeastaan viileää ole vaan selvästi hailakampaa kuitenkin mitä sitten maantienopeuksissa tulee. Maantie nopeuksissa menee se suulakkeen muovi niin kuumaksi että ei siinä kättä kestä piettää.

                      Tuli nyt mieleen tämäkin mystinen ominaisuus joka autossa on aina ollut että kun puhaltimessa on ihan normaalisti lämmöt täysillä ja ajan tuommoiseen 90 asteen oikealle kääntyvään jyrkkään mutkaan kotia tullessa niin mutkan puolessa välissä puhaltimesta tulee ilmeisesti kaikista suulakkeista raitisilmaa noin sekunnin ajan, varsinkin kovemmilla pakkasilla huomaa selvästi kun mutkaan ajaessa puhallin hönkäsee pakkaset sisälle Selittäkääpä tuo

                      Pitääpä kokeilla kopistella sitä vesiventtiiliä tyhjäkäynnillä ja katsoa vaikuttaako mitään.
                      E91 lci 330xd.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Inhuman View Post
                        E36 325iA, tiputtelee keulan etumuksen keskikohdilta vaihteistoöljyä tippoja, onko vaihteistoöljynlauhduttimen kenno syylärissä kiinni vai irroitettavissa? Eli joutuuko koko syylärin vaihtamaan jos öljykenno vuotaa? Onko nuissa todennäköisempää, että kenno vuotaa vai letkujen liitokset?

                        Ja toisena kysymyksenä. Onko ilmastoidussa autossa erilainen paketti tuolla keulilla kuin ilmastoimattomassa, vai sopivatko toistensa tilalle?
                        Irroitettava. Automaatin lauhdutin on vesijäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon välissä. Maksaa maltaita, joten ehkä kannattaa keksiä jotain muuta. Esim. pari metriä letkua kiepille keulaan tai joku yleismallin jäähdytin...

                        Comment

                        • 328 e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 488
                          • pori

                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          Ei se ilma oikeastaan viileää ole vaan selvästi hailakampaa kuitenkin mitä sitten maantienopeuksissa tulee. Maantie nopeuksissa menee se suulakkeen muovi niin kuumaksi että ei siinä kättä kestä piettää.

                          Tuli nyt mieleen tämäkin mystinen ominaisuus joka autossa on aina ollut että kun puhaltimessa on ihan normaalisti lämmöt täysillä ja ajan tuommoiseen 90 asteen oikealle kääntyvään jyrkkään mutkaan kotia tullessa niin mutkan puolessa välissä puhaltimesta tulee ilmeisesti kaikista suulakkeista raitisilmaa noin sekunnin ajan, varsinkin kovemmilla pakkasilla huomaa selvästi kun mutkaan ajaessa puhallin hönkäsee pakkaset sisälle Selittäkääpä tuo

                          Pitääpä kokeilla kopistella sitä vesiventtiiliä tyhjäkäynnillä ja katsoa vaikuttaako mitään.
                          Vaikuttaa mielestäni siltä että jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa,haukkaa toisinaan tyhjää ja puhaltaa kylmää..
                          e36 320 cabrio.
                          e36 328 coupe.

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            -94 tai -95 mallinen m43 moottorinen taxi. Pitäis saada kierrosluvullinen mittaristo. Tuleeko kaapelit suoraan mittariston taakse josta sitten saataisiin kierrosnopeuden tieto. Jos esim e36 318is:n mittariston vaihtaisi?

                            Comment

                            • JonttuPeke
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 1130
                              • Juuka

                              No nyt hävis kytkin kokonaan Mikähän tohon ois voina tulla kun eilen oli jo vähän väljää kytkimessä ja palautu normaaliksi kun ajeli jonkinaikaa, mutta nytten tuo on tollanen että menee itestään pohjaan eikä palaudu eli pitää ite nostaa..?
                              F06 640D "M6"
                              E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by JonttuPeke View Post
                                No nyt hävis kytkin kokonaan Mikähän tohon ois voina tulla kun eilen oli jo vähän väljää kytkimessä ja palautu normaaliksi kun ajeli jonkinaikaa, mutta nytten tuo on tollanen että menee itestään pohjaan eikä palaudu eli pitää ite nostaa..?
                                Työsylinteri siellä on menny. Tai siis tiivisteet siitä. Voi olla tietenkin pääsylinterikin mutta huomaisit kai jarrunesteet lattialla.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎