Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16458
    • Asikkala

    Originally posted by jokeri racing View Post
    elikäs juupas.. kyse on nyt tuosta e36 325:sesta vm-91

    olin tilaamassa schmiedmannilta ilmanotto kumihaitariputkea
    (ennen imusarjaa oleva kumi putki) mutta autossani tällä hetkellä on hieman erinnäköinen imuputki mitä schmiedmann siihen sanoo..

    kaiken järjen mukaan se on tuo tuote nr.:13541738757

    mutta autossani on tällä hetkellä juurikin samanlainen mitä schmiedmann "suosittelee" 320:seen elikkä tuo: 13-54-1-427-779

    kumman nyt sitten tilaan? eipä noissa paljoa eroa ole paitti tuo uloke imusarjaan tulevassa päässä...
    Originally posted by jokeri racing View Post
    ja muuten tulipa mieleen, jos sattuu oleen mitään merkitystä niin autossa olevassa imuputkessa lukee isolla AC kun noissa lukee AD ja AF
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/ 2 vaihtoehtoa, luistonestolla tai ilman.

    Comment

    • -Tepe-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 149
      • Liperi

      Originally posted by jokeri racing View Post
      elikäs juupas.. kyse on nyt tuosta e36 325:sesta vm-91

      olin tilaamassa schmiedmannilta ilmanotto kumihaitariputkea
      (ennen imusarjaa oleva kumi putki) mutta autossani tällä hetkellä on hieman erinnäköinen imuputki mitä schmiedmann siihen sanoo..

      kaiken järjen mukaan se on tuo tuote nr.:13541738757

      mutta autossani on tällä hetkellä juurikin samanlainen mitä schmiedmann "suosittelee" 320:seen elikkä tuo: 13-54-1-427-779

      kumman nyt sitten tilaan? eipä noissa paljoa eroa ole paitti tuo uloke imusarjaan tulevassa päässä...
      Originally posted by jokeri racing View Post
      ja muuten tulipa mieleen, jos sattuu oleen mitään merkitystä niin autossa olevassa imuputkessa lukee isolla AC kun noissa lukee AD ja AF
      Katso autossa olevasta putkesta numero, se voi poiketa noista edellä mainituista jos on ns. vanha numero. Mutta naputtelet sen numeron esim BMWFans:siin niin saat tietoja lisää

      Edit: olinpas hieman hitaampi, mutta ei siitä haittaakkaan ole että katsoo sen numeron sieltä autosta
      Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
      Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

      Comment

      • jokeri racing
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 31
        • finland

        juu se tuli itselläkin mieleen, että katon siitä vanhasta osasta numeron, mutta se ei onnistu kiitos auton ex omistajan sikafleks/kutistesukka viritysten..

        mutta päädyin tilaamaan tuon mit' sinne Schmiedmann laittais.. eip ole luistonestoo..

        kiitos taas!

        Comment

        • beemerfanatic
          BTCF Member
          • Feb 2010
          • 232
          • Oulu

          E36 huoltovälit ja kirja

          tuossa tuli ostettua huoltokirja bemariin tietenkin saksan jalolla kielellä...

          Ihmeellisen näkönen tuo kirja ku on kolme riviä ja jokaisessa rivissä neljä lootaa johon kirjoitetaan ne ajokilomterit ja leimat. kaks ylintä riviä niin lukee ölservice ja sit alimmassa rivissä lukee äitä inspektion I ja inspektion II sit sitä jatkuu noin 3 sivua ja sit tulee sivu jossa on kaikki rivit täynnä "jahreskontrolle" tuossa paint kuvassa on ykkössivulta että kaks riviä on ölserviceä ja alempana inspektionia vuorotellen I,II,I,II kertokaahan miten täytän tuota?
          Attached Files
          E28 520i

          Ex: E30 318, E34 525i, E36 323i, E30 316i, E46 320d, E39 530dA, E36 320i, E91 320d.

          Comment

          • KalaFIN
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 79
            • -

            Paria asiaa aattelinpa kysästä, ensiksikin että onko muilla sellasta ongelmaa et taustapeili särisee tietyillä kierroksilla. Etu kattovalon kohdalta kattoverhoilu on toinen joka särisee. Sitten voiko sen IMM:n letkun korvata ihan vaan paksulla alu- tai rosteriputkella? Vai onko niillä haitareilla joku suurempiki tehtävä?

            Comment

            • Komulainen
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 113
              • Pyhäntä

              Onkos hyviä ideoita mitä lähteä tekemään, ku pomppasi päästöistä katsastuksessa.? :think
              Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla CO liian korkea.
              Lisätään vielä vitutuksen aihetta, katsuri sai auton keittämään halliin ku yritti niitä kierros päästöjä saada kohillee ja tottakai neropatti sammutti auton että jähtyy.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11686
                • Kouvola

                Originally posted by Komulainen View Post
                Onkos hyviä ideoita mitä lähteä tekemään, ku pomppasi päästöistä katsastuksessa.? :think
                Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla CO liian korkea.
                Lisätään vielä vitutuksen aihetta, katsuri sai auton keittämään halliin ku yritti niitä kierros päästöjä saada kohillee ja tottakai neropatti sammutti auton että jähtyy.
                Käy hakemassa jostain korjaamolta päästölappu siihen, niin käyvät ajamassa sen lämpimäksi. Näille vanhemmille aika tyypillistä, että kun katti alkaa olla jo ehtoon puolella, niin päästöjen kanssa tulee helposti ongelmia leimalla. Paikallaan kenkimistä ei voi suositella kyllä millään eikä saa edes kattia tarpeeksi kuumaksi tuolleen. Jos se keitti, niin voisi olla paikallaan tarkkailla vähän olisko esim. vesipumppu menossa..

                Originally posted by beemerfanatic View Post
                tuossa tuli ostettua huoltokirja bemariin tietenkin saksan jalolla kielellä...

                Ihmeellisen näkönen tuo kirja ku on kolme riviä ja jokaisessa rivissä neljä lootaa johon kirjoitetaan ne ajokilomterit ja leimat. kaks ylintä riviä niin lukee ölservice ja sit alimmassa rivissä lukee äitä inspektion I ja inspektion II sit sitä jatkuu noin 3 sivua ja sit tulee sivu jossa on kaikki rivit täynnä "jahreskontrolle" tuossa paint kuvassa on ykkössivulta että kaks riviä on ölserviceä ja alempana inspektionia vuorotellen I,II,I,II kertokaahan miten täytän tuota?
                Menee vuoronperään öljyhuolto->Inspection I->öljyhuolto->Inspection II->öljyhuolto jne. eli noita sivuja käydään rivi kerrallaan ylhäältä alas. Jos huoltovalot on oikein nollattu, niin ne kyllä kertoo onko seuraavana tulossa Inspection vai öljyhuolto. Noi Jahreskontrollit liittyy lähinnä takuuohjelmaan eli tarkastellaan auto ulkoisesti läpi. Viimeisessä kuvassa on ruuduissa jarrunesteen, jäähdytysnesteen ja mikrofiltterin vaihto (raitisilmasuodatin sisäilmalle) ja noi pitäisi vaihtaa II huollon yhteydessä.

                Asiasta toiseen, onko kukaan kokeillu jälkiasennus xenoneita noihin faceliftin H7 umpioihin? Lähivaloille nyt ei välttämättä edes tarvitse, kun tuossa on aika loistavat lähivalot jo halogeeneilla ja muutenkin karsastan xenonien laittamista heijastinumpioihin. Mutta kaukovalot kaipaisi kyllä lisää tehoa.
                Last edited by Esko; 08-12-2010, 09:04.

                Comment

                • Komulainen
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 113
                  • Pyhäntä

                  Niin tosiaan ois voinu selittää tarkemminki.
                  Katteja ei ole, megalla paukutellessa meni paskaksi niin tyhjensin ne.
                  Saiskohan säätämällä sen verran kohilleen.? Ainakin seosmittarin mukaan seokset kusee aika helvetisti vakio boksilla.
                  Vakio paikallaan tietenkin kävin katsastamassa.
                  Varmaan vesipumppu pitäs laittaa. Ei meinaa tyhjäkäynnillä pukata lämmintä ilmaa, kierroksilla sitte tulee taas lämmintä.

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11686
                    • Kouvola

                    Originally posted by Komulainen View Post
                    Niin tosiaan ois voinu selittää tarkemminki.
                    Katteja ei ole, megalla paukutellessa meni paskaksi niin tyhjensin ne.
                    Saiskohan säätämällä sen verran kohilleen.? Ainakin seosmittarin mukaan seokset kusee aika helvetisti vakio boksilla.
                    Vakio paikallaan tietenkin kävin katsastamassa.
                    Varmaan vesipumppu pitäs laittaa. Ei meinaa tyhjäkäynnillä pukata lämmintä ilmaa, kierroksilla sitte tulee taas lämmintä.
                    No eipä siinä sitten paljon polkeminen auta. Käykö sitten rikkaalla vai laihalla? Eipä onnistu ihan kotivehkein vakioboksin säätäminen ja jos siellä on vakiolastu sisällä, niin säätäminen olisi vain ongelmien "kiertämistä" eli jotain sielä konepellin alla on pielessä.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Komulainen View Post
                      Niin tosiaan ois voinu selittää tarkemminki.
                      Katteja ei ole, megalla paukutellessa meni paskaksi niin tyhjensin ne.
                      Saiskohan säätämällä sen verran kohilleen.? Ainakin seosmittarin mukaan seokset kusee aika helvetisti vakio boksilla.
                      Vakio paikallaan tietenkin kävin katsastamassa.
                      Varmaan vesipumppu pitäs laittaa. Ei meinaa tyhjäkäynnillä pukata lämmintä ilmaa, kierroksilla sitte tulee taas lämmintä.
                      Onko siis enää älyllistä katalysaattoria ollenkaan paikallaan? Ja pitäisikö olla...?
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16458
                        • Asikkala

                        Originally posted by beemerfanatic View Post
                        tuossa tuli ostettua huoltokirja bemariin tietenkin saksan jalolla kielellä...

                        Ihmeellisen näkönen tuo kirja ku on kolme riviä ja jokaisessa rivissä neljä lootaa johon kirjoitetaan ne ajokilomterit ja leimat. kaks ylintä riviä niin lukee ölservice ja sit alimmassa rivissä lukee äitä inspektion I ja inspektion II sit sitä jatkuu noin 3 sivua ja sit tulee sivu jossa on kaikki rivit täynnä "jahreskontrolle" tuossa paint kuvassa on ykkössivulta että kaks riviä on ölserviceä ja alempana inspektionia vuorotellen I,II,I,II kertokaahan miten täytän tuota?
                        Tuota sigun e36 vartenko kirjan ostit ?

                        Comment

                        • Komulainen
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 113
                          • Pyhäntä

                          Originally posted by Esko View Post
                          No eipä siinä sitten paljon polkeminen auta. Käykö sitten rikkaalla vai laihalla? Eipä onnistu ihan kotivehkein vakioboksin säätäminen ja jos siellä on vakiolastu sisällä, niin säätäminen olisi vain ongelmien "kiertämistä" eli jotain sielä konepellin alla on pielessä.
                          Rikkaalla käy. En minä sitä vakioo meinannu vaan megasquirttia, sen säätäminen on ainakin tähän asti onnistunu. Oli vaan katsastuksen ajan pois se. Koneessa on varmasti laitettavaa, ainaki öljyä vuotaa. 420tkm ajettu (m50b25)

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Onko siis enää älyllistä katalysaattoria ollenkaan paikallaan? Ja pitäisikö olla...?
                          Tyhjät katit on paikallaan enää. Ei kiinnostas laittaa uusia/uuttakaan. Voipihan se olla että on pakko nyt laittaa.
                          Pitää vaan ottaa sitte pois se kun megan laittaa takasi, siinä meni edelliset kun launch controllilla vähän leikki.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16360
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Komulainen View Post
                            Rikkaalla käy. En minä sitä vakioo meinannu vaan megasquirttia, sen säätäminen on ainakin tähän asti onnistunu. Oli vaan katsastuksen ajan pois se. Koneessa on varmasti laitettavaa, ainaki öljyä vuotaa. 420tkm ajettu (m50b25)



                            Tyhjät katit on paikallaan enää. Ei kiinnostas laittaa uusia/uuttakaan. Voipihan se olla että on pakko nyt laittaa.
                            Pitää vaan ottaa sitte pois se kun megan laittaa takasi, siinä meni edelliset kun launch controllilla vähän leikki.
                            Ja auto vähäpäästöinen? Meinaatko että pelkillä katalysaattorin kuorilla saat auton leimattua tai siis tarkemmin päästöistä läpi? En tiedä mutta voin vain
                            Last edited by Haju69; 08-12-2010, 16:35.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Ja auto vähäpäästöinen? Meinaatko että pelkillä katalysaattorin kuorilla saat auton leimattua tai siis tarkemmin päästöistä läpi? En tiedä mutta voin vain
                              Menee päästöistä läpi ilman kattejakin jos kaikki kunnossa.

                              Comment

                              • jokeri racing
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 31
                                • finland

                                terse.

                                elikäs tuli sellainen tilanne tuon 325:sen kanssa, että rupesi akku valo palamaan himmeästi.. (akulle tuli 11,7v) no avasin laturin perässä olevaa muovi koppaa ja suihkautin hiiliin päin CRC:tä.. no väänsin auton tulille ja kävi tyhjäkäynnillä sellaasen 2min. Ja valo sammu, akulle tuli 14-15v..

                                ajattelin että tällä päästiin.. hiilet oli vissiin jumissa tai jotain..:think

                                no tänään töistä tullessani huomasin että laturinvalo palaa taas.. kierroksia nostamalle valo katoaa..
                                eli pääseekö pelkällä hiilien vaihdolla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎