Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16328
    • Leppävirta

    Originally posted by Löwen View Post
    Missä sijaitsee tuo numeron 13 mutsukka? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._exhaust_flap/
    Siinähän se on IMMin alapuolella. Se pönttö.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5513
      • Vaasa

      Originally posted by kiMMMe View Post
      Moro, sellast ihmetelly et sopiiks e30:sen startti e36?? auto on 320:inen kiitos etukätee
      Eri lohkot joten tuskin sopii.
      sigpic

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6020
        • Sipoo

        Originally posted by Miqoo View Post
        Vaihelaatikosta hävis 2.vaihe. Eli menee sisään mutta ei vedä. Onko korjattavissa jotenkin vai pakko hommaa uus laatikko?
        Originally posted by bmw casis View Post
        Itselläni oli sama vika... Kuulemma helpointa vaan iskee uus laatikko tilalle. Niin mä ainakin tein.
        Sitten jos lähdet laatikkoa etsimään, niin suosittelen lopettamaan etsimisen heti alkuunsa ja tilaamaan Schmiedmannilta ~400 euroon puolen vuoden takuulla purkulootan! Hinta on ERITTÄIN kilpailukykyinen vs. suomen purkaamot.. Kilsat ja hinnan voi tarkistaa ennakkoon spostitse. Näin tein itse about muutamien viikkojen nettiselailun jälkeen.

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • Reiliseppo
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 49
          • Turku

          Mittaristoon liittyvää

          Mites pitäis toimii ku mittaristossa ei toimi vilkku oikeelle ollenkaa. Onkos siellä joku polttimo vai sulake vai mikä?:think Ja sama juttu airbägin valossa, ei pala käynnistyksen yhteydessä eikä muutenkaan :think M50B25 toimii moottorina.

          Comment

          • Rifu
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 807
            • Nukari

            Originally posted by Reiliseppo View Post
            Mites pitäis toimii ku mittaristossa ei toimi vilkku oikeelle ollenkaa. Onkos siellä joku polttimo vai sulake vai mikä?:think Ja sama juttu airbägin valossa, ei pala käynnistyksen yhteydessä eikä muutenkaan :think M50B25 toimii moottorina.
            Kannattaa purkaa ja kattoo ne polttimot, ite just kaverin 36:seen vaihtelin polttimoita kun ei vilkku oikeelle palanu. Voi olla et airbägistäkin se polttimo palanu.
            -E61-

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 387
              • Finnland

              Originally posted by Löwen View Post
              Missä sijaitsee tuo numeron 13 mutsukka? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._exhaust_flap/
              Originally posted by Haju69 View Post
              Siinähän se on IMMin alapuolella. Se pönttö.
              Ei ollunna se IMM alapuolinen tynnyri. Sen sijaan oikea osa löytyi imusarjan alta. Mistä muuten ite tulppasit sen takapöntön läpälle menevän letkun?
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16328
                • Leppävirta

                Originally posted by Löwen View Post
                Ei ollunna se IMM alapuolinen tynnyri. Sen sijaan oikea osa löytyi imusarjan alta. Mistä muuten ite tulppasit sen takapöntön läpälle menevän letkun?
                En ole tulpannut itse. Autossa kun oli ostaessa mörkötuningkebab takavaimentimet molemmin puolin. Ja kun en tiedä mihin vaikuttaa jos ei ole tulpattu niin en ole tutkinut asiaa vielä kun auto ei mielestäni mitenkään reagoi omituisesti.

                Imusarjan alta..:think jos kyse oli tuosta aktiivihiilisuodatin purnukasta niin se kyllä löytyy siitä IMMin alta. Ainakin minulta. Kaivoitko tyhjäkäynti moottorin esiin?
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 387
                  • Finnland

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  En ole tulpannut itse. Autossa kun oli ostaessa mörkötuningkebab takavaimentimet molemmin puolin. Ja kun en tiedä mihin vaikuttaa jos ei ole tulpattu niin en ole tutkinut asiaa vielä kun auto ei mielestäni mitenkään reagoi omituisesti.

                  Imusarjan alta..:think jos kyse oli tuosta aktiivihiilisuodatin purnukasta niin se kyllä löytyy siitä IMMin alta. Ainakin minulta. Kaivoitko tyhjäkäynti moottorin esiin?
                  Ookoo. En tarkoita nyt aktiivihiilisuodatinta vaan sen läppäsysteemin painesäädintä tjsp. koska kokeilin huvikseni ottaa läpän pois käytöstä, niin tulppasin juurikin tuolta mutikalta tulevan letkun. Mutta läpän ollessa toiminnassa auto toimii mielestäni paremmin joten laitoin letkun takaisin paikoilleen. En tyhjäkäyntimoottoria nyt irrottanut koska putsasin sen jo talvella. Tuota, jos sulla on kerta jokin muu kuin orkkisputki niin olisko mahdollista että ei ole tulpattu sitä letkua sieltä vaimentimen päästä, vaan jätetty roikkumaan irtaalleen ja imeksis sieltä hitusen ilmaa? -Etkös tuossa edellissivuilla maininnut jotain imuvuodosta?
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • Mikko.92
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 193
                    • -

                    Originally posted by Löwen View Post
                    Vesipumppu vaihdettu samalla? Pullolla ilmattu keula ylhäällä?
                    ei oo minun aikana ainakaa vesipumppua vaihettu. mut en muista iha varmaks että sanokohan merkkiliikkeessä asentaja että olivat edellisen omistajan kanssa vaihtaneet jo sen.. :think tais jopa olla silleen.. ja siellä samassa liikkeessä ilmasivat sen. on jo nimittäin upotettu rahaa kun jäähytysnesteet hävis aina johonkin.. osia vaiheltu niin pirusti! ja homma saatiin just kuntoon ja nytkö sitten alkaa taas

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5540
                      • Kankaanpää

                      Originally posted by Mikko.92 View Post
                      ei oo minun aikana ainakaa vesipumppua vaihettu. mut en muista iha varmaks että sanokohan merkkiliikkeessä asentaja että olivat edellisen omistajan kanssa vaihtaneet jo sen.. :think tais jopa olla silleen.. ja siellä samassa liikkeessä ilmasivat sen. on jo nimittäin upotettu rahaa kun jäähytysnesteet hävis aina johonkin.. osia vaiheltu niin pirusti! ja homma saatiin just kuntoon ja nytkö sitten alkaa taas
                      No mitä siinä on vesipuolelle sit tehty jos osia on vaihettu paljon? Vesipumppua ja termaria vaihtelen ite 100tkm välein. Itsellä oli kannentiiviste murusina, sieltä hukkas nesteitä.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • Mikko.92
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 193
                        • -

                        Originally posted by GARFFi View Post
                        No mitä siinä on vesipuolelle sit tehty jos osia on vaihettu paljon? Vesipumppua ja termaria vaihtelen ite 100tkm välein. Itsellä oli kannentiiviste murusina, sieltä hukkas nesteitä.
                        ainakin syyläri/paisari yhistelmä vaihettu kun paisarin pohjasta tihkutti, termari, se vesipumppu sillon edellisen omistajan aikana, vesiventtiilin myös olivat sillon ja toki sitten on joutunu vaihtamaan muihin juttuihin liittyviä osia jonkun verran kans kun melkein kaikkia mahollisia öljyjäkin tiputteli yms en ees muista kaikkee enää kun noista on jo aikaa parisen kuukautta ja pajalla käyntejä kertyny aika sopivasti..

                        Comment

                        • Mikko.92
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 193
                          • -

                          mutta nytkin on tullu jo ajeltua ihan jonkin verran ton jälkeen eikä lämmöt oo noussu yhtään yli normista eli oliko tuo vaan joku yksittäinen juttu eikä mitään vakavaa

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16328
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Löwen View Post
                            Ookoo. En tarkoita nyt aktiivihiilisuodatinta vaan sen läppäsysteemin painesäädintä tjsp. koska kokeilin huvikseni ottaa läpän pois käytöstä, niin tulppasin juurikin tuolta mutikalta tulevan letkun. Mutta läpän ollessa toiminnassa auto toimii mielestäni paremmin joten laitoin letkun takaisin paikoilleen. En tyhjäkäyntimoottoria nyt irrottanut koska putsasin sen jo talvella. Tuota, jos sulla on kerta jokin muu kuin orkkisputki niin olisko mahdollista että ei ole tulpattu sitä letkua sieltä vaimentimen päästä, vaan jätetty roikkumaan irtaalleen ja imeksis sieltä hitusen ilmaa? -Etkös tuossa edellissivuilla maininnut jotain imuvuodosta?
                            En muistaakseni ole höpötellyt mahdollisista imuvuodoista kun ei mulla nyt semmoista ole tiedossa ainakaan..:think Mutta täytyy tutkia tuon letkun arvoitus ihan mielenkiinnosta kun ilmeisesti viikonloppuna saan auton nosturille. Löytyyköhän se letku sitten miten helposti vai joutuuko etsimällä etsimään?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 387
                              • Finnland

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              En muistaakseni ole höpötellyt mahdollisista imuvuodoista kun ei mulla nyt semmoista ole tiedossa ainakaan..:think Mutta täytyy tutkia tuon letkun arvoitus ihan mielenkiinnosta kun ilmeisesti viikonloppuna saan auton nosturille. Löytyyköhän se letku sitten miten helposti vai joutuuko etsimällä etsimään?
                              Takakontin verhoilun muovilaatan alla, kuskin puolella, on joku alipainesysteemi mistä se letku haarautuu sinne puskurin alle/vaimentimelle...
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 387
                                • Finnland

                                Originally posted by Mikko.92 View Post
                                mutta nytkin on tullu jo ajeltua ihan jonkin verran ton jälkeen eikä lämmöt oo noussu yhtään yli normista eli oliko tuo vaan joku yksittäinen juttu eikä mitään vakavaa
                                Eiköhän siellä ilmaa vieläkin ole jos lämpöjä tuppaa nostelemaan ja pumppu varmuudella uusittu. Jos kuvansissa autoa ilmattu niin siellä eivät kyllä ilmaa pullolla vaan ilmausruuvista päästelevät, joten pullo paisariin, keula ylös ja alavesiletkua lypsämään!
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎