Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    Originally posted by ozmousis View Post
    Onko jotakin puslia/muita osia jotka kannattaisi vaihtaa samalla kun vaihtaa autoon uuden säädettävän alustan? Kertokaa samalla onko millainen työ vaihtaa? Tarkoituksena itse vaihtaa, käytössä normaalit työkalut.

    -Ossi J
    No koiranluut ja iskarien ylätukilaakerit tulee nyt ensimmäisenä mieleen, jotka on helppo vaihtaa samalla. Miksei tuossa samalla vaihtais vaikka koko alatukivartta puslineen ja nivelineen eteen, jos haluaa jotain ylimääräistä puuhata. Alatukivarsi jotain 60e puoli Schmiedmannilla (pallonivelineen) ja tuohon sitten vielä alatukivarren takahelat jotain muutaman kympin yht. Saa kai noita semmosiakin settejä, missä on koko alatukivarsi w/ pallonivelet ja takahela puslineen paikallaan.. :think

    EDIT: http://suomi.schmiedmann.com/tukivar...u6.aspx#paging
    Last edited by kmn; 21-06-2011, 11:39.

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • mirCku
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 715
      • Nukari

      onko kukaan koskaan vaihtanu ovenkahvoja coupeen? miten ne saa muka mahtumaan sieltä pois ja uudet tilalle. Ei osaa ja bemulla maksais 200-300e joten ei huvita.
      sigpic
      E88 125i M-sport
      E87 talviauto

      Comment

      • biimerrrrville
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 296
        • Suomi

        320 m50 lambda asiaa.
        elii m50 vanos kakslitranenhan on siemensin sähköil. osaako kukaan varmasti sanoa onko lambda anturi titan vai zirkon , kaikki mitä olen täältä tai muualta yrittänyt lukea on tähän mennessä ollut vain arvailua tai sitte ollaan kummallakin kannalla. kiitoksia jo vastauksista =)

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          Originally posted by biimerrrrville View Post
          320 m50 lambda asiaa.
          elii m50 vanos kakslitranenhan on siemensin sähköil. osaako kukaan varmasti sanoa onko lambda anturi titan vai zirkon , kaikki mitä olen täältä tai muualta yrittänyt lukea on tähän mennessä ollut vain arvailua tai sitte ollaan kummallakin kannalla. kiitoksia jo vastauksista =)
          En tiedä mitä käytännön eroja noilla on, mutta katso vaikka RealOEM.com:sta autos runkonumerolla, mikä on oikea osanumero ja tilaa sillä vaikka Schmiedmann:lta uusi osa - tulee varmasti oikea.

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Jookuj
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 938
            • Kemi

            Lattiamatto pois, how to? Onko jollain joku hyvä ohje?
            ___________________
            BMW G30 520d -17
            ----------------------------------------------------------------------
            MB c350 -11
            BMW F11 M550D -14
            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
            MB w211 -07
            BMW e39 525i -01
            BMW e36 325i -93
            BMW e36 320i -92

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

              Originally posted by peto2 View Post
              no virtalukonpohjahan se aika miellyttävä vika

              kun katsot altapäin sitä virtalukon pohjaa niin pitäis olla 2 pientä ruuvia joiden kannat on maalattu täyteen -> joutuu raappimaan maalit pois ennen ko ruuvari sopii

              Näin arvelinkin, ja kiitoksia tiedosta! Pitääpi raaputella huomenissa jos löytyis ruuvit.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5517
                • Vaasa

                Originally posted by mirCku View Post
                onko kukaan koskaan vaihtanu ovenkahvoja coupeen? miten ne saa muka mahtumaan sieltä pois ja uudet tilalle. Ei osaa ja bemulla maksais 200-300e joten ei huvita.
                Ite vaihdoin cäbiin ja tein sen niin että otin ikkunan irti kiskoilta ja sitte sainujutettua sen sinne. Jotkut ovat kyllä saaneet sen sinne ilman ikkunan irroitustakin tosin en tiedä onko noissa eroja siis kahvoissa.
                sigpic

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5541
                  • Kankaanpää

                  En ymmärtäny vaihdatko kahvaosan vai ympärystän siltä kahvalta.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • Tupu123
                    Newbiemmer
                    • Sep 2010
                    • 5
                    • Turku

                    Iskarit

                    Moro

                    vaihoin tossa omaan kolmekutoseen katsastusta varten molemmat etuiskarit kun hylsy niistä tuli. No löin uudet kiinni ja mitään sen suurempia testauksia vein leimalle ja läpi meni. Noh ajelin sitten eri reittiä kotiin missä oli vähä hidasteita tiessä jne, ja huomasin että iskarit, varsinkin vasen puoli kolahtaa todella ikävästi kun vähänkin on vauhtia tollaseen töyssyyn/ihan vaan katukivetykseen. Tuntuis että se kolahtais tonne yläpäähän johonki, mutta takuuta tästä ei ole.. Mitä lähtisitte ensimmäisenä diagnosoimaan, että mistä tässä lähtisi vikaa etsimään? Vai voisiko olla mahdollista, että iskaria pitäisi viellä enemmän runtata kiinni yläpäästä kun tuntui, että uuden iskarin ''pultti'' ei mennyt läheskään niin piukkaan ja ylös, vaikka kuinka punasena väänsi. :think Muuten tuntuvat ajossa hyvältä ja auto kulkee hyvin, mutta kolahdukset vaivaavat.

                    -Tapio

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      Originally posted by Tupu123 View Post
                      Moro

                      vaihoin tossa omaan kolmekutoseen katsastusta varten molemmat etuiskarit kun hylsy niistä tuli. No löin uudet kiinni ja mitään sen suurempia testauksia vein leimalle ja läpi meni. Noh ajelin sitten eri reittiä kotiin missä oli vähä hidasteita tiessä jne, ja huomasin että iskarit, varsinkin vasen puoli kolahtaa todella ikävästi kun vähänkin on vauhtia tollaseen töyssyyn/ihan vaan katukivetykseen. Tuntuis että se kolahtais tonne yläpäähän johonki, mutta takuuta tästä ei ole.. Mitä lähtisitte ensimmäisenä diagnosoimaan, että mistä tässä lähtisi vikaa etsimään? Vai voisiko olla mahdollista, että iskaria pitäisi viellä enemmän runtata kiinni yläpäästä kun tuntui, että uuden iskarin ''pultti'' ei mennyt läheskään niin piukkaan ja ylös, vaikka kuinka punasena väänsi. :think Muuten tuntuvat ajossa hyvältä ja auto kulkee hyvin, mutta kolahdukset vaivaavat.

                      -Tapio
                      Moro, tervetuloa foorumille!

                      Kiristitkö yläpäät keula alhaalla? Voi helposti kolista pelkästään sen takia, että tukilaakeri kiristetty paikalleen keula ylhäällä. En nyt hoksaa, mitä tarkoitat tällä "tuntui, että uuden iskarin ''pultti'' ei mennyt läheskään niin piukkaan ja ylös, vaikka kuinka punasena väänsi"?

                      Tarkoitatko sitä, että lukkomutteri, jolla iskari tulee kiinni ylätukilaakeriin ei kiristy? Johtuisko siitä, että iskari pyörii tolpassa? Käy vaikka jossain nyrkkipajassa vierailemassa ja heitä pojille mäyräkoira, niin täräyttävät nuo pulttipyssyllä kiinni!

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • Hemu__
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 972
                        • Kirkkonummi

                        Mites onko porukalla tietoa noista 325tds:n suuttimista, kun itselläni vuotaa tuo johdollinen (4 pytty) suutin, siitä suuttimen juuresta löpöä ja autossa on hieman käynnistysvaikeuksia välillä, ettei tahdo lähteä käyntiin, kun hetken sahaamisella, lisäksi auto "nykii" hieman kun on esim d päällä liikennevaloissa pysähtyneenä, tyhjäkäynti heittelee hieman. Voiko nuo kaikki viat johtua juurikin kyseisestä suuttimesta, vai onkohan vikaa myös syöttöpumpussa, joka on aika arvokas minimissään vissiinkin noin 1500euron osa?

                        Comment

                        • bmw525tds
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 94
                          • North Pole

                          Originally posted by Hemu__ View Post
                          Mites onko porukalla tietoa noista 325tds:n suuttimista, kun itselläni vuotaa tuo johdollinen (4 pytty) suutin, siitä suuttimen juuresta löpöä ja autossa on hieman käynnistysvaikeuksia välillä, ettei tahdo lähteä käyntiin, kun hetken sahaamisella, lisäksi auto "nykii" hieman kun on esim d päällä liikennevaloissa pysähtyneenä, tyhjäkäynti heittelee hieman. Voiko nuo kaikki viat johtua juurikin kyseisestä suuttimesta, vai onkohan vikaa myös syöttöpumpussa, joka on aika arvokas minimissään vissiinkin noin 1500euron osa?
                          Kokeile kiristää suutinta tai sitten vaiha kupari tiiviste sinne suuttimen pohjaan. Kuullostaa kyllä et ois jakoketju venyny. Pistin sulle yv:tä!
                          Last edited by bmw525tds; 22-06-2011, 21:24.

                          Comment

                          • esa`pentula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 1390
                            • Tampere

                            Originally posted by mirCku View Post
                            onko kukaan koskaan vaihtanu ovenkahvoja coupeen? miten ne saa muka mahtumaan sieltä pois ja uudet tilalle. Ei osaa ja bemulla maksais 200-300e joten ei huvita.
                            olet ilmeisesti vaihtamassa ulkopuolen kahvaa? ovipahvi irti, ikkuna kiskoiltaan irti, ulkopuolelta kahvan kehys irti, 2kpl torxeja kehyksen alta irti, sisäpuolelta pari johtoa ja pujottelemaan sokkelosta pois. kyllä se sieltä tulee. helppo homma valkoiselle miehelle.

                            Originally posted by Jookuj View Post
                            Lattiamatto pois, how to? Onko jollain joku hyvä ohje?
                            penkit pois, kojelauta irti, lämmitinhöskä irti. sisustaan ei sitten jääkkään juuri mitään. ei mikään pieni homma.

                            Originally posted by Tupu123 View Post
                            Moro

                            vaihoin tossa omaan kolmekutoseen katsastusta varten molemmat etuiskarit kun hylsy niistä tuli. No löin uudet kiinni ja mitään sen suurempia testauksia vein leimalle ja läpi meni. Noh ajelin sitten eri reittiä kotiin missä oli vähä hidasteita tiessä jne, ja huomasin että iskarit, varsinkin vasen puoli kolahtaa todella ikävästi kun vähänkin on vauhtia tollaseen töyssyyn/ihan vaan katukivetykseen. Tuntuis että se kolahtais tonne yläpäähän johonki, mutta takuuta tästä ei ole.. Mitä lähtisitte ensimmäisenä diagnosoimaan, että mistä tässä lähtisi vikaa etsimään? Vai voisiko olla mahdollista, että iskaria pitäisi viellä enemmän runtata kiinni yläpäästä kun tuntui, että uuden iskarin ''pultti'' ei mennyt läheskään niin piukkaan ja ylös, vaikka kuinka punasena väänsi. :think Muuten tuntuvat ajossa hyvältä ja auto kulkee hyvin, mutta kolahdukset vaivaavat.

                            -Tapio
                            itse veikkaan kanssa tätä konehuoneen puolella olevaa keskimmäistä pulttia, eli sitä joka pitää iskarin akselin tukilaakerissa kiinni. ilman pulttipyssyä jää todella helposti löysään, itsellä kävin näin ensimmäistä kertaa tehdessä. ilmenee juuri kauheana kolinana. sinne pitäisi mahtua hylsy jolla saa ammuttua pultin piukkaan, ei tarvitse enään irroittaa iskaria vaan voit ampua paikallaan ollessa.

                            Comment

                            • Tupu123
                              Newbiemmer
                              • Sep 2010
                              • 5
                              • Turku

                              Originally posted by kmn View Post
                              ...
                              Kiitän, juuri tätä tarkoitan, pitää käydä pyssyllä lyömässä kiinni.

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6022
                                • Sipoo

                                Originally posted by Tupu123 View Post
                                Kiitän, juuri tätä tarkoitan, pitää käydä pyssyllä lyömässä kiinni.
                                Samoin..

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎