Eipä onnistunut 4pyöräsuuntaus kun oli niin pahasti ruostunut ne takana olevat pultit taka-akseleilta niin mistä uudet pultit+mutterit+rikat ja puslat+ eteen se pusla poweflexinä mikä on tukivarressa takimmaisena(Oli kyllä sekavasti selitetty, mutta jos joku tajuaisi?)? Ainiin ja vaihelootassa oli punanen/oranssi tarra niin mitä öljyä sinne?
Mikähän tuossa omassa vielä aiheuttaa seuraavanlaisia ongelmia:
-Täristää autoa tyhjäkäynnillä
-Kylmänä veto epätasaista, eli pintakaasulla meinaa hieman nykiä ja 3-4k rpm kohdilla tuntuu selvä "tehopiikki", lämpimänä veto tasaisempaa
-putkessa päästä kun kuuntelee niin kuuluu välillä semmonen "puksaus" tjsp.
Tällä hetkellä autoon on vaihdettu kaikki puolat, haitarikumiputki ja ilmamassamittariin ruiskuteltu jotain CRC:n tuohon tarkoitettua tököttiä.
Tulpanreiät katsottu, eikä öljyä ollut puolan ja tulpan välissä.
Lambda uusittu ilmeisesti n vuosi sitten, ja päästöistäkin auto meni läpi katsastusmiehen mielestä kun sinä nyt ihan vasta kävin katsastamassa.
Vikakoodit myös luettu keväällä, eikä mitään löytynyt. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä sekä lämpimänä.
:think
Auto siis -91 320i.
Itellä kanssa samanlaista juttua ton oman kanssa... puksuttaa kylmänä tyhjäkäynnillä ja tosiaan hieman epätasaista vetoa kylmällä koneella. Tulpat on vaihettu vasta vähän aikaa sitten ja sinne hain marmorilta sellaset kun pitääkin. Ja tosiaan kylmänä tyhjäkäynnilla hytkyttää autoa jonkin verran. Venakopan tiivistekkin vaihettu kun tulpankoloissa oli ihan vähän öljyä.
Pesin tuossa yks päivä auton, tämän jälkeen oli vänkärin lattia hieman kostea reunasta.. Kattoluukku oli toki kiinni mutta voisko olla että luukku valskaa ja vuotaa jotenki a-pilarista vedet lattialle? En oikein keksi muutakaan järkevää selitystä tuohon..
Mulla sama homma ja vettä kun sataa niin vänkärin puolen lattia aivan läpimärkä. Purin tossa sitten sen puolen systeemit auki, mutta en saa oikein selkoa mistä veden pitäisi mennä. Kun vesi pääsee A pilarin päähän niin se tippuu vaan suoraan alas muoviosille ja samassa tilassa on helvetin paljon sähkövempeleitä(eli suoraan hanskalokeron taakse, tarkemmin vesi tippuu siihen hanskalokeron oikalle puolelle), mistä sitten valuu taas seinää pitkin alas jalkojen verhoiluun..
Jos joku osaa selittää hyvin(ehkä jollain kuvalla), minne veden kuuluu mennä tuon A pilarin jälkeen? Onko siinä pilarin verhoilun juuressa jossain reikä mistä pääsee korin ulkopuolelle?
92 coupe jurisee aivan tajuttoman ikävästi, mutta mistä?
-molemmat etupyörien laakerit vaihdoin eilen ja jurina väheni, mutta on silti julmettu.
Ääni kuuluu jo kävelyvauhdissa ja 80 ei mielellään aja.
Autolla menty 280tkm, laatikko tehty noin 50tkm sitten joten oletan ettei olisi laatikon laakereissa vikaa(toki mahdollista).
Alusta on jäykkä ja vanteet varustettu 225/40R18 kumeilla joita aluksi epäilin ääneen syyllisiksi, mutta nyt on jo selvä laakerin jurina kuultavissa eli ei ole rengasmeluakaan ,ainakaan kaikki.
Kokeilin antaa kaiken mitä 2 litrainen jaksaa ja viivaa piirtää komeasti(yhtä tosin ) ilman että jurina muuttuu miksikään joten ei liene peräkään ääneen syynä?
-Onko kardaanissa oikea tukilaakeri vai vain kuminen?
-Ajatuksia mistä vikaa etsimään? (ääni tuntuu tulevan edestä, mutta äänellähän on autoissa kuulua mistä sattuu/tapana kiertää...)
Mistä kannattaisi hakea vahvempia vetoakseleita perus e36 325 lukkoperän jatkeeksi? Alkuperäsissä oli kohtalaisen paljon jo väljää, joten hyväuskoisena tilasin tarvikeakselit, joista toisen sisempi nivel räjähti atomeiksi jo 2. kerralla, kun hiukan halusin ottaa kesän tuoksua ilmoille.
Niin ja tulipa mieleeni myös toinen kiperä kyssäri: Onko noissa m50-koneissa todella joskus ollut Hall -tyyppisiä antureita nokka-akselin asentoa haistelemassa? Omassani kyssähti nyt viimeksi se ja tilasin kylmästi induktiivisen anturin, mutta Startaxin luettelon mukaan noissa olisi ollut myös Hall-antureita.
Morjesta pöytään! Mitähän meinaa käynnistyksen yhteydessä syttyvä "CHECK CONTROL" teksti tossa mittariston alla, sammuu noin minuutti käynnistyksen jälkeen. auto siis 328 touring -95
E36 325i -92 Bensamittari näyttää mitä sattuu, missä vika on yleensä? Jos on antureissa niin onko millainen homma vaihtaa ne anturit?
Helppo homma. Ainut vaan että antureita ei saa erikseen ostettua vissiin muutakuin kuskin puolelle. Apukuskinpuolelle joutuu ostaan bensapumpun, mutta samalla saa senkin vaihdettua. Purkuautosta ostamista en kyllä suosittelis, jos ei kohtuu uus pumppu oo siinäkään.. Schmiedmannilta makso 120euroa ja toimii hyvin.
Olisko jollain antaa ohjeita tai jotain hyviä sivuja mitkä helpottais vaihdekepin puslien vaihtoa ? Kovinhyviä tiloja työskentelyyn ei ole, mutta naapurilla on monttu jossa alustan saa hyvin näkyviin eli eiköhän vaihto siellä onnistu ? Niin ja auto on e36 320i vm -94
Last edited by jeppis22; 02-07-2011, 16:23.
Reason: tietojen lisäys
Eli kuskin puolen takarenkaan tienoilta kuuluu ajaessa sellasta "kevyttä" metallista läpsytystä. Ääni ei muutu nopeuden tai töyssyjen mukaan vaan on aina samanlaista.
Takatukivarren puslat tsekattu,lämpösuoja oli kiinni,putkikaan ei pitäisi päästä niin paljoa heilumaan. Takaiskarin yläpäät ok.
Eli kuskin puolen takarenkaan tienoilta kuuluu ajaessa sellasta "kevyttä" metallista läpsytystä. Ääni ei muutu nopeuden tai töyssyjen mukaan vaan on aina samanlaista.
Takatukivarren puslat tsekattu,lämpösuoja oli kiinni,putkikaan ei pitäisi päästä niin paljoa heilumaan. Takaiskarin yläpäät ok.
Mitäköhän seuraavaks...
Ootko kattonu ettei käsijarrun vaijeri läpsytä kardaania vasten?
Itsellä oli tämmönen ongelma kun eräs valopää oli laittanut kaks saman puolen vaijeria sinne. Ne ei oo meinaa saman mittaset.
Jahas, nyt se otti ja hajos. Olin lähdössä kotiin keskustasta ja ei meinaa millään lähtee käyntiin, lopun perin lähti pörisemään parilla sylinterillä ja sain ajettua vähän matkaa parempaan parkkiin, helvetin moinen käry, luulin/toivoin että nyt se paska palaa, mutta taiskin olla vaan öljyn kärtsäämistä. Oliskohan venakopan tiiviste pettäny ja tulpat ui öljyssä. No, huomenna hinataan auto kotiin ja talliin tutkimaan. Nyt saunaan ja
BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Tuli juuri ostettua ihka ensimmäinen Bemu, 328iA vm. 96 ja on kyllä 1.8 vapari A4 Audin jälkeen eri peli ajella. Tottuukohan noihin kutosen murinoihin koskaan? Bensalaskua tuppaa tulemaan, kun pitää kiihdyttää koko ajan vähän rivakammin pelkästään soundien ilosta.
Muutama kysymys olisi heti kättelyssä, ki-toos:
Moottori on alapuolelta hieman kostea vasemmalta puolelta öljypohjan yläpuolelta, onkos näissä jotain vakitiivistettä, joka tihkuttaa iän myötä?
Toisekseen ajossa kuuluu hienoinen jurina/jollotus moottorin kierrosten perässä, onkohan tuo ohjaustehostimen pumppu kuinka äänekäs näissä alunperin? Äkkiseltään diagnosoin tuon äänen tulevan pumpusta kun kääntelin renkaita. Pitänee nyt ainakin kokeilla tehostinöljyjen vaihtoa josko hiljenisi sillä.
Sitten vielä sellainen kysymys, että onko näissä jotain tyyppivikaa, jonka takia radio kuuluu huonosti. Tuohon on kyllä joku jälkiasennusmankka laitettu, lieneekö tuossa tyritty jotenkin vai onkohan tuossa joku suurempi vika?
Comment