Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11078
    • Oulu

    Originally posted by tommi--fi View Post
    Purkukonetta katsellut nykyisen M52 tilalle.

    Onko M52 muuttunut jotenkin 9/95 aikoihin? realoem antaa eri osanumerot moottoreille ennen ja jälkeen tuon kuukauden.

    Ulkoisesti ei taida muita muutoksia olla kuin erilainen öljynsuodattimen purkki ja musta venttiilikoppa.
    Öljynsuodatinjalka on vaihtunut malliin missä on muovinen kansi ja siinä samalla muuttuu ohjaustehostimen kiinnitys sekä itse tehostin. Vanhempaa ohjaustehostinta ei siis saa kiinni uudempaan moottoriin ilman suodatinjalan vaihtoa. Venttiilikoppa on muovinen, sytytyspuolat on erilaiset ja johtosarjassa on erilainen liitin siinä diagnostiikkapistokkeen vieressä sytytyspuolille. Tuota liitintä lukuunottamatta kaikki passaa ristiin ja liittimestäkään ei kannata huolehtia, sillä esim. vanhemmasta venttiilikopasta passaa se muovirimpula joka jakaa piuhat puolille uudempaan venttiilikoppaan. Puolia ei taas voi vaihtaa ristiin, koska venttiilikopan muutoksen vuoksi niiden rakenne on hieman erilainen. Muovisessa kopassa tais lisäksi olla klipsut lamdojen johdoille ja vanhassa kopassa ei (niille on metalliklipsu lohkossa).

    Niin ja imusarjan tuet kiinnittyy uudemmassa ja vanhemmassa eri lohkon reikiin (tuet eri muotoset), mutta mulla ainakin oli kummassakin kaikki kierteet tehty eli mitään ongelmia ei tuo aiheuta.
    Last edited by Pazi88; 15-01-2012, 21:16.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Öljynsuodatinjalka on vaihtunut malliin missä on muovinen kansi ja siinä samalla muuttuu ohjaustehostimen kiinnitys sekä itse tehostin. Vanhempaa ohjaustehostinta ei siis saa kiinni uudempaan moottoriin ilman suodatinjalan vaihtoa. Venttiilikoppa on muovinen, sytytyspuolat on erilaiset ja johtosarjassa on erilainen liitin siinä diagnostiikkapistokkeen vieressä sytytyspuolille. Tuota liitintä lukuunottamatta kaikki passaa ristiin ja liittimestäkään ei kannata huolehtia, sillä esim. vanhemmasta venttiilikopasta passaa se muovirimpula joka jakaa piuhat puolille uudempaan venttiilikoppaan. Puolia ei taas voi vaihtaa ristiin, koska venttiilikopan muutoksen vuoksi niiden rakenne on hieman erilainen. Muovisessa kopassa tais lisäksi olla klipsut lamdojen johdoille ja vanhassa kopassa ei (niille on metalliklipsu lohkossa).

      Niin ja imusarjan tuet kiinnittyy uudemmassa ja vanhemmassa eri lohkon reikiin (tuet eri muotoset), mutta mulla ainakin oli kummassakin kaikki kierteet tehty eli mitään ongelmia ei tuo aiheuta.

      Kiitän. Eiköhän näillä tiedoilla jonkunlainen purkukone löydy.
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • Henkka21
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 159
        • Mikkeli

        Mikä tämä on ja minne tämä kuuluu? Jäi koneen kasauksessa tavallaan "yli" eikä oikein keksitty mitään fiksua paikkaa tälle...

        Comment

        • Arppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1046
          • Lumbriver

          Touring asiaa...

          Kuuluuko mennä jatkuva jännite takalasin pyyhkijälle? Pistin sulakkeen paikalleen niin alkoi pissapoika toimimaan mutta pyyhin on mykkä. Otin moottorin pois ja se toimi kun syötti akkulaturilla sille virtaa.
          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
          -Raahe Connection-
          -Team Kärppä- limited edition

          Comment

          • Timse
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 119
            • Savo

            Onko siis aivan varmaa, että keskuslukko ja ikkunat on saman releen/boksin takana? Ku purin tuota coupea niin löyty abs-pöntön takaa mustalaatikko jossa on koodia ja senkun syöttä googleen niin antaa central locking....
            Sitten sain boksin jossa on koodi-> bmw 61.35-387 620 ja tämä annettiin minulle keskuslukon boksina, mutta liittimet eroavat toisistaan, kuin myös napojen määrä... Tämä boksi löytynee netistä nimellä bmw cm relay. Mitä sitten ikinä tekeekään.?
            Last edited by Timse; 16-01-2012, 15:34.

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1328
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              Onkos tuossa m42b18 eli 318is koneessa venyvät kannenpultit? et pitääkö ne uusia kun vaihtaa kansipahvin?
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                Kysytäänpäs täällä.. Eli sopiiko tuo uudemman mallinen M-ratti, jossa monitoimipainikkeet heittämällä E36:een? Eli onko tuolla M-ratilla, joka mulla on paikallaan, niin mitään muuta eroa tuon kanssa, kuin slipring ja bägi ja toisessa monitoimipainikkeet? Sopiiko myös mun vanha bägi uuteen rattiin?

                Itselläni on siis M-ratti E36:ssa ja siellä slipring. Nyt olisi tiedossa uudemman mallinen monitoimi M-ratti ilman bägiä, jonka haluaisin laittaa tuohon.. :think

                Samaan liittyen, olenko käsittänyt oikein, eli onko M-sport ja M3 rateilla kokoeroa? Muuttuuko bägin koko tuolloin myös?

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  .....................
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Stailer
                    Newbiemmer
                    • Oct 2009
                    • 23
                    • Oulu

                    Konepelti

                    Mikäs on kun konepelti menee lukkoon, mutta jää kummastakin keulan sivusta konepelti "auki" eli ei mene kunnolla sivuilta keulasta kiinni?
                    ex: BMW e36 320i
                    ex: BMW e46 330Ci
                    ex: MB w202 c240 "AMG-look"
                    ex: BMW e39 530d Toukka
                    ex: BMW e36 318i
                    now: BMW e34 520i

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      Originally posted by Stailer View Post
                      Mikäs on kun konepelti menee lukkoon, mutta jää kummastakin keulan sivusta konepelti "auki" eli ei mene kunnolla sivuilta keulasta kiinni?
                      Lukkojen ja kumitoppareiden säädöt perseellään. Onko uusi vika vai ollut jo pidemmän aikaa ? Kolaripeli jos vasta tullut perheeseen :think

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11078
                        • Oulu

                        Originally posted by kmn View Post
                        Kysytäänpäs täällä.. Eli sopiiko tuo uudemman mallinen M-ratti, jossa monitoimipainikkeet heittämällä E36:een? Eli onko tuolla M-ratilla, joka mulla on paikallaan, niin mitään muuta eroa tuon kanssa, kuin slipring ja bägi ja toisessa monitoimipainikkeet? Sopiiko myös mun vanha bägi uuteen rattiin?

                        Itselläni on siis M-ratti E36:ssa ja siellä slipring. Nyt olisi tiedossa uudemman mallinen monitoimi M-ratti ilman bägiä, jonka haluaisin laittaa tuohon.. :think

                        Samaan liittyen, olenko käsittänyt oikein, eli onko M-sport ja M3 rateilla kokoeroa? Muuttuuko bägin koko tuolloin myös?
                        Jos slipring on kummassakin tämän mallinen kummassakin, niin onnistuu vaihtaa. Monitoimiratin slipring on muuten samanlainen paitsi siinä kulkee enemmän piuhoja jotka sitten tulee tohon valkoiseen liittimeen. Liitin on sama, mutta monitoimiratissa siinä on enemmän piuhoja. Nappeja et kyllä saa toimimaan ilman autosähköinsinöörin tietotaitoa, koska auton liittimessä ei ole kuin töötti ja maa kytketty.

                        Noita slipringejä on sit erilaisiakin ja koosta en osaa sanoa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Stailer
                          Newbiemmer
                          • Oct 2009
                          • 23
                          • Oulu

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Lukkojen ja kumitoppareiden säädöt perseellään. Onko uusi vika vai ollut jo pidemmän aikaa ? Kolaripeli jos vasta tullut perheeseen :think

                          Joo siis ostin tuon konepellin käytettynä, kumitoppareita ei näyttänyt tuossa olevan..
                          ex: BMW e36 320i
                          ex: BMW e46 330Ci
                          ex: MB w202 c240 "AMG-look"
                          ex: BMW e39 530d Toukka
                          ex: BMW e36 318i
                          now: BMW e34 520i

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Jos slipring on kummassakin tämän mallinen kummassakin, niin onnistuu vaihtaa. Monitoimiratin slipring on muuten samanlainen paitsi siinä kulkee enemmän piuhoja jotka sitten tulee tohon valkoiseen liittimeen. Liitin on sama, mutta monitoimiratissa siinä on enemmän piuhoja. Nappeja et kyllä saa toimimaan ilman autosähköinsinöörin tietotaitoa, koska auton liittimessä ei ole kuin töötti ja maa kytketty.

                            Noita slipringejä on sit erilaisiakin ja koosta en osaa sanoa.
                            Noniin, tämä vastasikin kysymykseen. Ei ollut tarkoitus kytkeä monitoiminappeja (ainakaan vielä), mutta tämä helpottaa etsimistä.

                            Oliko vielä tietämystä siitä, että mistä nuo kokoerot erottaa, jos sitä ei ole ilmoitettu? Ainakin Schmiedmann:lta löytyy 379mm ja 385mm kokoisia ja molemmat on ilmoitettu E39:iin sopiviksi. Missähän autossa on käytetty mitäkin kokoa sitten..? :think

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • teeet9
                              BTCF Member
                              • Oct 2011
                              • 34
                              • Joensuu

                              Tästä ollukki jo aikasemmin puhetta mut ei löytyny vastausta niin kysynpä uudestaan. Eli mistä mahtaa johtua kun polkaset kytkimen pohjaan niin kierrokset ei laske saman tien ja joskus painamisen jälkeen kierrokset nousee vielä hetken aikaa vaikka kaasua ei paina ollenkaan.
                              Ei nyt varsinaisesti ajoa haittaa mutta ärsyttävää silti.
                              e36 cabrio
                              e36 touring
                              EX: 2 x e36 325i

                              Comment

                              • GARFFi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 5541
                                • Kankaanpää

                                Originally posted by teeet9 View Post
                                Tästä ollukki jo aikasemmin puhetta mut ei löytyny vastausta niin kysynpä uudestaan. Eli mistä mahtaa johtua kun polkaset kytkimen pohjaan niin kierrokset ei laske saman tien ja joskus painamisen jälkeen kierrokset nousee vielä hetken aikaa vaikka kaasua ei paina ollenkaan.
                                Ei nyt varsinaisesti ajoa haittaa mutta ärsyttävää silti.
                                Imuvuoto?
                                MB E220 CDI -10
                                Ex.VW T5.1 -11
                                Ex. Ford Transit Custom -14
                                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                                Ex. VW Golf+ -06
                                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                                Ex. Honda CBR900RR -96
                                Ex. E36 325i Coupé -94
                                Ex. LADA 2105 1200S -89
                                Ex. LADA 2107 1300S -87
                                Ex. E36 320i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎