Onko kellään tietoa jos kattoverhouksen irrottaa niin mahtuuko se tulemaan takakontin kautta ulos? Vai onko ainoa mahdollisuus tuulilasi irrottamalla ja sitä kautta?
Autona siis 325 coupe -92
Onko kellään tietoa jos kattoverhouksen irrottaa niin mahtuuko se tulemaan takakontin kautta ulos? Vai onko ainoa mahdollisuus tuulilasi irrottamalla ja sitä kautta?
Autona siis 325 coupe -92
1. Vaihdekeppi värisee 5-vaihteella ajettaessa yli 70km/h, kuuluu ihan sellanen tärinän ääni, missä vika?
2. Takajarru vikisee jarruttaessa ja käryää ajon jälkeen kun nousee autosta. Jarrupalojen vaihdon jälkeen alkoi tekemään tätä. Mäntä jumissa? Uusi jarrusatula ostettava?
1. Mikä olis sopiva rengaspaine 205/55/16 renkaille E36:seen? Pistin 2.2 eteen ja taakse 2.4 mutta onko liian vähän? Entä kuinka renkaiden ilmanpaine vaikuttaa kulumiseen?
2. Huomasin, että kierroslukumittari ei toimi E36:ssa, vaihdoin tänään renkaat mutta en ole varma toimiko vielä ennen sitä mutta mistähän lähtis vikaa etsimään? Valot tulee mittaristoon ja muut mittarit pelaa. Auto oli talven seisonnassa pihalla, oisko jotain vaikutusta asiaan? Onko kierroslukumittarin anturi missä? Entä tarviiko ko mittarin toimia katsastuksessa.
1. Vaihdekeppi värisee 5-vaihteella ajettaessa yli 70km/h, kuuluu ihan sellanen tärinän ääni, missä vika?
2. Takajarru vikisee jarruttaessa ja käryää ajon jälkeen kun nousee autosta. Jarrupalojen vaihdon jälkeen alkoi tekemään tätä. Mäntä jumissa? Uusi jarrusatula ostettava?
Ei kuulu muilla vaihteilla missään nopeudessa värinä? Ääni kuuluu perästä vai mistä?
Jarruhommaan ei tarvi uusia satulaa, mutta pientä huoltoa ehkä? Jumissa taitaa olla mäntä mutta luulisi liikuttelulla jo aukeavan.
En nyt tiedä kuuluuko tähän ketjuun, mutta kannattaako tuollaisia E36 325:ia harkita pienellä budjetila? Budjetti olisi about se, mitä tästä 316:sta saa. Arvioin, että vähän päälle pari tonnia tästä voisi saada, joten alle 3000e pitäisi uuden maksaa. Tekisi mieli vähän isompaa, mutta onko mitään järkeä lähteä vaihtamaan?
EDIT: Ehkä hieman yli 3000 voi mennä. Miksei myös 328 käy. Näyttäisi pari ihan nättiä löytyvän.
Kun lyö ovet kiinni ja odottaa sisävaloviiveen niin valot jäävät kiilumaan himmeinä, myös ajon aikana. Just niin himmeästi kiiluvat ettei huomaa kuin pimeässä että ihan pieni loimotus sielltä tulee.
Jos kääntää sisävalot kokonaan pois päältä niin eivät sitten kiilu ollenkaan.
Mitähän sille pitäisi tehdä? Paremmat ledit tai vastuksia sarjaan?
Ja miksi sinne ylipäätään pitää vuotaa jännitettä läpi, onko auto rikki vai polttimot vain sopimattomat?
EDIT: uusi searchi kierros löysi vastaavan, eli ihan normia on.
Kun lyö ovet kiinni ja odottaa sisävaloviiveen niin valot jäävät kiilumaan himmeinä, myös ajon aikana. Just niin himmeästi kiiluvat ettei huomaa kuin pimeässä että ihan pieni loimotus sielltä tulee.
Jos kääntää sisävalot kokonaan pois päältä niin eivät sitten kiilu ollenkaan.
Mitähän sille pitäisi tehdä? Paremmat ledit tai vastuksia sarjaan?
Ja miksi sinne ylipäätään pitää vuotaa jännitettä läpi, onko auto rikki vai polttimot vain sopimattomat?
EDIT: uusi searchi kierros löysi vastaavan, eli ihan normia on.
Itsellä oli sama juttu kun ostin motonetistä ne halvimmat led polttimot, mutta sitten päätin koittaa niittä vastuullisia ledejä mitkä maksaa 10e 2kpl niin vika hävis, eli vastukset se tarvii välii niin sit toimii normaalisti.
EDIT: eli tällässeet CAN-väyläset ku vaihat niin rupee toimimaan normaalisti!
Ideoita mikä voisi mittarissa olla vikana, kun ei nopeusmittari toimi. Näyttää aina vain 40km/h. Joskus näyttää oikean nopeuden kun kopauttaa nyrkillä kojelaudan yläpuolelle.
Muuten mittari toimii oikein. Kilometrit tulee normaalisti.
Kyseessä e36 316i -92
Tänään aamulla toimi hetken normaalisti, kunnes "hajosi" taas.
Comment