Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eggas
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 17
    • Espoo

    Moro. Auto on e36 320i (7/1992). Tossa kun vaihdoin apurungon puslat ni piti pudottaa pakoputkesta takavaimentaja pois(viimesin pakoputken pätkä). Eli se liitoskappale mikä liittää sen takavaimentajan putkenpätkän siihen keskimmäiseen pakoputken pätkään oli niin ruosteessa et meni rikki ja nyt vuotaa siitä putkien liitoskohdasta ja pörisee ku kunnon amisauto

    Eli mistä löydän sen liitoskappaleen joka liittää nää kaks putkenpäätä yhtee ja tiivistää ne. Vaimentajan putken pääs on 2 reikää pulteille ja keskimmäisen putken ympäri tulee vaan vissii jonkinmoinen klemmari josta läpi ne pultit sinne vikan vaimentimen reikiin kiinni. Sori ku on epäselvä selitys toivottavasti tosta jotain ymmärtää

    Comment

    • Jylyppy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 487
      • kuusamo

      Moro!

      Eikö sen pannan vois hitsata kasaan? Jos/kun se on menny halki.
      Honda accord 2.4 -08
      Suzuki gsx-r 1000 -03

      Comment

      • nieminennn
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 44
        • Porvoo

        Joo huomasin ettei tos mun autos tuukkaa kuumaa ilmaa kuin tuulilasiin ja jalkoisin sen takii mietin et miks tulee vaa kylmää ilmaa niistä puhaltimista mitkä osottaa kuskia ja pelkääjänpaikkaa ja yks asia et toissapäivänä toi kone kyll lämpeni iha hyvin mut nyttenkun olen ajanut sillä nii lämmöt eka nousee siihe keskelle mutta laskee siitä 1/4 osaan? voiko johtuu et on ilmaa jäähdytin järjestelmässä vai termari ?
        Kiitos avusta jos joku ymmärs mun kirjotukset

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          Originally posted by eggas View Post
          Moro. Auto on e36 320i (7/1992). Tossa kun vaihdoin apurungon puslat ni piti pudottaa pakoputkesta takavaimentaja pois(viimesin pakoputken pätkä). Eli se liitoskappale mikä liittää sen takavaimentajan putkenpätkän siihen keskimmäiseen pakoputken pätkään oli niin ruosteessa et meni rikki ja nyt vuotaa siitä putkien liitoskohdasta ja pörisee ku kunnon amisauto

          Eli mistä löydän sen liitoskappaleen joka liittää nää kaks putkenpäätä yhtee ja tiivistää ne. Vaimentajan putken pääs on 2 reikää pulteille ja keskimmäisen putken ympäri tulee vaan vissii jonkinmoinen klemmari josta läpi ne pultit sinne vikan vaimentimen reikiin kiinni. Sori ku on epäselvä selitys toivottavasti tosta jotain ymmärtää
          Noista kuvista arpomaan oikeita osia http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...xhaust_system/

          Comment

          • eggas
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 17
            • Espoo

            Originally posted by jr66 View Post
            Noista kuvista arpomaan oikeita osia http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...xhaust_system/
            Kiitti neuvoista, sehä täs ongelma onkin että osaa ei ole noissa kuvissa, yritin jo etsiä aikaisemmin. Varmaa pitää sit hitsata niinku jylyppy neuvoi. Oisin vaa halunnut uuden osan kokonaan pitää käydä uudestaa motonetissä kattoo millaisia pantoja siellä on

            Comment

            • Jylyppy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 487
              • kuusamo

              Näin maalaisena ajateltuna se voi olla vaikea laittaa se uus panta siihen putkeen. Telomatta sitä huullosta putkesta.

              Josse siis samanlainen on uusi, korvaava osakin...
              Honda accord 2.4 -08
              Suzuki gsx-r 1000 -03

              Comment

              • eggas
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 17
                • Espoo

                Originally posted by Jylyppy View Post
                Näin maalaisena ajateltuna se voi olla vaikea laittaa se uus panta siihen putkeen. Telomatta sitä huullosta putkesta.

                Josse siis samanlainen on uusi, korvaava osakin...
                Joo, totta. Taidan mennä tallille ja nostaa auton ylös ja lainaa migin ja hitsata sen pannan. Kiitoksia!

                Comment

                • nieminennn
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2013
                  • 44
                  • Porvoo

                  joo siis ne lämmöt nousee normaalisti kaupungissa ja sit vähä isommilla teillä mut jos menee vaikka motarille ja semmosille teille mis on 80 nopeusrajotus nii lämmöt laskee, onko tää normaalia ? ja sitten mikäs meni kun nytten tuo puhallin ei puhalla yhtää ? Oliskohan se puhallin ylikuumentunut tai mennyt rikki kun yhessä vaihees hais vähä niinku palanu

                  Comment

                  • 316bemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2010
                    • 215
                    • Joensuu

                    Originally posted by nieminennn View Post
                    joo siis ne lämmöt nousee normaalisti kaupungissa ja sit vähä isommilla teillä mut jos menee vaikka motarille ja semmosille teille mis on 80 nopeusrajotus nii lämmöt laskee, onko tää normaalia ? ja sitten mikäs meni kun nytten tuo puhallin ei puhalla yhtää ? Oliskohan se puhallin ylikuumentunut tai mennyt rikki kun yhessä vaihees hais vähä niinku palanu
                    Lämpöjen pitää pysyä puolessa välissä asteikkoa vaikka lämpötila ois -30c. Olitkos ilmaillu järjestelmää,siitä lähtisin liikkeelle ja jos ei jelppaa nii termarii vaihtoon?!

                    Puhallin varmaa kyrvähtäny,jos ei ees 3 tai 4 nopeuksilla pyöri. Kantsii toki sulake tarkastaa ekaks.

                    Comment

                    • Jansu
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 315
                      • Pori

                      Onko isännillä tietoa e46:n penkkien sopivuudesta e36:n? Onko mahdollists saada sähkösäädöt toimimaan ?
                      -E34 525ia Touring
                      -E36 323ia Touring ///M

                      Comment

                      • nieminennn
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 44
                        • Porvoo

                        Originally posted by 316bemi View Post
                        Lämpöjen pitää pysyä puolessa välissä asteikkoa vaikka lämpötila ois -30c. Olitkos ilmaillu järjestelmää,siitä lähtisin liikkeelle ja jos ei jelppaa nii termarii vaihtoon?!

                        Puhallin varmaa kyrvähtäny,jos ei ees 3 tai 4 nopeuksilla pyöri. Kantsii toki sulake tarkastaa ekaks.
                        Joo tänä aamuna ku pistin sen puhalimen 3 asentoo nii se pyöri 2s ja sitten kuulu epämielyttävä ääni eikä pyöriny yhtää enää eli meni varmaa rikki. Ja saakos noita pyyhkiöitä mitenkää muute pois ku ulosvetäjällä ku nehän täytyy ottaa pois et pääsee käsiks siihe puhaltimee.

                        Kokeilin ilmata mut täytyy vielä kokeilla uudestaa ku nyt vähä paremi mut lämmöt laskee silti.

                        ja tohon mun auton keskuslukituksee tuli vähä selvennystä eli se toimii vain kerran eli saa ovet lukkoo ja auki ja sitten palaa sulake ? mistä johtuu ?

                        Comment

                        • Rumilus
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 366
                          • Tuusula

                          Originally posted by nieminennn View Post
                          Joo tänä aamuna ku pistin sen puhalimen 3 asentoo nii se pyöri 2s ja sitten kuulu epämielyttävä ääni eikä pyöriny yhtää enää eli meni varmaa rikki. Ja saakos noita pyyhkiöitä mitenkää muute pois ku ulosvetäjällä ku nehän täytyy ottaa pois et pääsee käsiks siihe puhaltimee.

                          Kokeilin ilmata mut täytyy vielä kokeilla uudestaa ku nyt vähä paremi mut lämmöt laskee silti.

                          ja tohon mun auton keskuslukituksee tuli vähä selvennystä eli se toimii vain kerran eli saa ovet lukkoo ja auki ja sitten palaa sulake ? mistä johtuu ?
                          Pyyhkijät saattaa lähteä kädellä koputtelemalla siihen aika juureen. Järkeä saa käyttää sen voiman kanssa. Siitä en tiedä, että tarviiko niitä irrottaa tossa puhallinrempassa, ei oo omia kokemuksia.

                          Ootko kokeillu vaihtaa termostaattia?

                          Keskuslukossa on varmaan se takaluukun johtonippu vialla. Joku virtapiuha pääsee lyömään maihin-> polttaa sulakkeen.
                          Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                          Comment

                          • nieminennn
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 44
                            • Porvoo

                            eikös se oo nii et jos vika on termostaatissa nii lämmöt ei nouse ikinä tarpeeks korkeelle tai sit nousee liian korkeelle ? mul nousee eka siihe puolee välii ja sitten laskee mut kaupungissa pysyy siinä puolesvälis. ja ilmaaki sielä järjestelmässä on viel aika varmaa et johtuu varmaa siitä.

                            Täytyy kattoo siitä takalukusta se johtosarja mut entä jos sielä on kaikki kunnos nii pistä kannattais kattoo seuraavaks ?

                            Comment

                            • mehtojarvi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1518
                              • Kymenlaakso

                              Ei niitä pyyhkijöitä tarvi irroittaa,ainakaan tuossa sedan mallissa,lähtee siitä koneen takaa irti sellanen pahvi joka on repsikan puolelta kiinni 2kpl 7mm kannalla olevia ruuveja ja kuskin puolella 1kpl 7mm kannalla oleva ruuvi
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              • Rumilus
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 366
                                • Tuusula

                                Originally posted by nieminennn View Post
                                eikös se oo nii et jos vika on termostaatissa nii lämmöt ei nouse ikinä tarpeeks korkeelle tai sit nousee liian korkeelle ? mul nousee eka siihe puolee välii ja sitten laskee mut kaupungissa pysyy siinä puolesvälis. ja ilmaaki sielä järjestelmässä on viel aika varmaa et johtuu varmaa siitä.

                                Täytyy kattoo siitä takalukusta se johtosarja mut entä jos sielä on kaikki kunnos nii pistä kannattais kattoo seuraavaks ?
                                Itellä teki vanha auto samalla tavalla, vaihdoin termarin ja rupes toimimaan. En löytäny termarin kanssa yhteistä kieltä, eli en voinu kysyä että mikäs riepoo. Kun termari oli irrallaan, heitin sen kattilaan ja se aukes/sulkeutu miten sattuu. Vedenlämpöongelmien kanssa on mun mielestä helpointa ensin vaihtaa termostaatti ja ilmata järjestelmä oikealla tavalla.

                                Katoitko haulla tota keskuslukkoa kuten aiemmin ehdotin?
                                Last edited by Rumilus; 10-02-2013, 16:31.
                                Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎