Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixoo
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 579
    • Tuusula

    Originally posted by Sene View Post
    Siis mistä antennista puhut? Normaalisti radion antenni on näissä samaa tavaraa kuin lasin lämmitin eli nauhaa.
    No mul on takalasis keskellä yläreunaa sellanen antennin paikka (liekö joku lisävaruste juttu vai mikä). Siin oli ainaki antenni kii mut lähti irti joskus... Ja sit samas kohassa mut sisäpuolel on samanlainen. En oo varma mut tossa autossa on joskus ollut vissiin sisäpuhelin mut enää jäljel pelkkä teline. Että olisiko sitten se antenni tolle puhelimelle..?

    Nyt:
    - E91 330D M-Sport
    - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

    Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

    Comment

    • Saleen
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 327
      • Hollola

      Originally posted by mixoo View Post
      No mul on takalasis keskellä yläreunaa sellanen antennin paikka (liekö joku lisävaruste juttu vai mikä). Siin oli ainaki antenni kii mut lähti irti joskus... Ja sit samas kohassa mut sisäpuolel on samanlainen. En oo varma mut tossa autossa on joskus ollut vissiin sisäpuhelin mut enää jäljel pelkkä teline. Että olisiko sitten se antenni tolle puhelimelle..?
      Puhelimen antennihan se on ja lähtee irti kun annat kuumailmapuhaltimella lämpöä varovasti ja kampeet jollain lastalla sitä irti.
      Ehjänä tuskin on toivoakaan saada itsellä ainakin hajos ihan palasiksi.
      Sisäpuolelta samalla tavoin irtoaa.
      Eli on vain sellasella liimamassalla kiinni, helppo irroittaa

      Ja ilmeisesti tääläisestä kapistuksesta on kyse:
      Last edited by Saleen; 02-07-2012, 05:29.
      BMW F31 320i M-Sport - 17
      Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
      Ex:
      BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
      E36 318i touring - 97
      , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

      Comment

      • mixoo
        BTCF Member
        • Mar 2012
        • 579
        • Tuusula

        Originally posted by Saleen View Post
        Puhelimen antennihan se on ja lähtee irti kun annat kuumailmapuhaltimella lämpöä varovasti ja kampeet jollain lastalla sitä irti.
        Ehjänä tuskin on toivoakaan saada itsellä ainakin hajos ihan palasiksi.
        Sisäpuolelta samalla tavoin irtoaa.
        Eli on vain sellasella liimamassalla kiinni, helppo irroittaa
        Joo tuollaista juuri tarkoitan vähän erinäköinen itsellä... Mut se vielä että meneekö tosta lasin läpi sit joku piuha vai miten? Eli ku noi ottaa irti ni lasis on sit reikä vai?

        Nyt:
        - E91 330D M-Sport
        - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

        Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          Originally posted by >bemari< View Post
          Mistä sattuis löytymään e36 325 coupeen Takasivu ikkunoiden alapuolimmaisia muovilistoja? schmiedmannilta katoin että jotain olis ollu mutta kuvan perusteella näytti erilaiselta ?
          Siis nämä ? http://www.schmiedmann.fi/51%2036%20...numerolla.aspx

          Comment

          • JanesQ
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 113
            • Nurmijärvi

            Saako kuskin ovenkahvan lukon suojakehystä ja roiskevesi/pölysuojaa varaosina vai pitääkö metsästää käytettynä? Omasta lens kaikki mäkeen, kun rupesi se suoja jumittamaan ja hermostuksissani vetäisin vain avaimen voimalla irti. Kaikki osat löysin kyllä, mutta ei se enää pelaa niin kuin kuuluu. Kaikki osat solmussa ja tuo kehys ihan horo. Lähtee sormin vetämällä pois.

            Eli siis tuossa näkyvät osa:

            Comment

            • >bemari<
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 239
              • P-karjala

              Originally posted by jr66 View Post
              Elikkä nämä ovat just coupen takasivulasien Alimmaiset listat ulkopuolelle? kestääkös tuolta schmieddmannilta tilaus hyvinkiin pitkään vai tuleeko suhteellisen nopeasti?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                Originally posted by >bemari< View Post
                Elikkä nämä ovat just coupen takasivulasien Alimmaiset listat ulkopuolelle? kestääkös tuolta schmieddmannilta tilaus hyvinkiin pitkään vai tuleeko suhteellisen nopeasti?
                Jos lukisit paremmin: Loppu varastosta, arvioitu varastoon tuloaika noin 7 työpäivää tilauksen jälkeen.Tuotetta löytyy Tanskan päävarastosta: 3,00 kpl

                Comment

                • partyanimal
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 5
                  • Tampere

                  nyt meni hermot ja sen kyllä huomaa...

                  Elikkäs, m50b20 -91 non vanos, käynnistymisrobleema nimeltään wtf? elikä auto alkoi tuossa hiljan reistaamaa ettei suostu käynnistymää, paitsi jos auto oli nokka alaspäin, tai kallistuneena oikealle päin (repsikan suuntaan, missä bensapumppukin) startti pyörii mutta kone ei vaan saa jostain syystä bensaa.. nykyään se ei lähe muutaku jos on kallistuneena tuonne pumpun puolelle..

                  uusin koko tankkivaruste setin pumppuineen päivineen ajatellen että vika on siellä kuten täältä luin, suodatin olikin rikki ja pumppu varmasti nähnyt parhaat päivänsä. Mutta eipä auttanut tämä.

                  sulakkeen uusin, ei vaikuttanut asiaan. kuvista kattelin että bensapumpun releen pitäis olla niistä kolmesta ýksinäisestä se ensimmäinen (oranssi) mutta tuskin kun nappasin sen irti, eikä auton käynnille tapahtunut mitään.. kaiken järjenhän mukaan auton pitäisi sammua? ja auton asennolla ei luulisi releelle olevan väliä?

                  Ja niin kun vaihdoin pumpun niin kuulin ensimmäistä kertaa autossa virrat päälle pistäessäni sen kuuluisan surinan, jota ei ennen ole kuulunut, eikä sen jälkeen. kun takapenkki on pois ja pumpun suojus pois niin kuulee pientä ininää pumpulta kun yrittää käynnistää, joka jatkuu jos auto lähtee käyntiin.

                  Lykkäämällä auto lähtee käyntiin aina mutta sekin vaatii hieman nopeutta että jaksaa röpäyttää käyntii kakkosella..

                  Kiitos ja anteeksi tästä romaanista etukätee, mutta loppuu huumori kun ei voi autoa mihinkään sammuttaa ja parkkeerata normaalisti...
                  Last edited by partyanimal; 03-07-2012, 22:10. Reason: Niin ja mainitakseni kaikki alkoi tulppien ja venakopan tiivisteen vaihdon jälkeen..

                  Comment

                  • Saleen
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 327
                    • Hollola

                    Originally posted by mixoo View Post
                    Joo tuollaista juuri tarkoitan vähän erinäköinen itsellä... Mut se vielä että meneekö tosta lasin läpi sit joku piuha vai miten? Eli ku noi ottaa irti ni lasis on sit reikä vai?
                    Ei ole reikää eikä johtoa lasinläpi kun toi massa on jotain sellasta ihmeellistä kevyesti magneettista joka on pirun tiukassa kyllä
                    Eli ei jää jälkeäkään antennista!
                    Ainoa johto on sisäpuolella oleva antennipiuha.

                    Eli ihan rohkeasti vaan lämmittämällä lastan kaa irti se..
                    BMW F31 320i M-Sport - 17
                    Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
                    Ex:
                    BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
                    E36 318i touring - 97
                    , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

                    Comment

                    • BavariaMW
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 149
                      • Iitti

                      m44b19, eli 318is 4-syl. kone hieman oireilee, elikkäs aina silloin tällöin, esim. joka 7 käynnistys vie paljon pidempään startata kuin normaalisti ja tuntuu välillä että tehoja katoaa lämpimällä koneella (imupuolen vuotoa?) ohjeita olen löytänyt vain kutosen imuvuodon määrittämiseen, joten voiko startti ongelma johtua imuvuodosta ja missä olisi todennäköisin kohta vuodolle? Ainakin maf:in molemmin puolin oleva kumi on tikissään.

                      Comment

                      • transformer
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 88
                        • kuavi

                        Pakko oli tulla tänne foorumille kyselemään kun ei itse älyä mikä paikka pettää..

                        Ongelma ilmeni eilen ajaessa, kun auton takapäästä kuului kolahdus ja tämän jälkeen takaa on kuulunut kolinaa aina auton liikkuessa jos ei vedätä. nimenomaan ääni kuuluu (ainakin selvemmin) juuri silloin kun ei anna kaasua. Kolinan nopeus on suoraan verrannollinen vauhtiin, eli kovassa vauhdissa kuuluu tosi nopea rolina ja kävelyvauhdissa tietysti hitaammin, aina se vaan siinä tietyssä kohdassa kolahtaa.

                        Autoa olen sen verran ehtinyt tutkimaan, että tunkille nostettuani takarenkaita pyöritellessä on yhdessä kohdassa enemmän "väljää" kuin muissa. Tämä välys tuntuu myös kardaaniakselia pyöritellessä, eli tietyssä asennossa välystä on enemmän.

                        Eli nyt jos saisi vinkkiä/ ehdotuksia mikä kohta on rikki tai miten sen rikkinäisen kohdan saisi paikallistettua tarkasti, ei tuolla kehtaa hirveästi ajella ennen kun kuntoon saa.. Suuret kiitokset etukäteen jos joku osaa auttaa!

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          Originally posted by transformer View Post
                          Pakko oli tulla tänne foorumille kyselemään kun ei itse älyä mikä paikka pettää..

                          Ongelma ilmeni eilen ajaessa, kun auton takapäästä kuului kolahdus ja tämän jälkeen takaa on kuulunut kolinaa aina auton liikkuessa jos ei vedätä. nimenomaan ääni kuuluu (ainakin selvemmin) juuri silloin kun ei anna kaasua. Kolinan nopeus on suoraan verrannollinen vauhtiin, eli kovassa vauhdissa kuuluu tosi nopea rolina ja kävelyvauhdissa tietysti hitaammin, aina se vaan siinä tietyssä kohdassa kolahtaa.

                          Autoa olen sen verran ehtinyt tutkimaan, että tunkille nostettuani takarenkaita pyöritellessä on yhdessä kohdassa enemmän "väljää" kuin muissa. Tämä välys tuntuu myös kardaaniakselia pyöritellessä, eli tietyssä asennossa välystä on enemmän.

                          Eli nyt jos saisi vinkkiä/ ehdotuksia mikä kohta on rikki tai miten sen rikkinäisen kohdan saisi paikallistettua tarkasti, ei tuolla kehtaa hirveästi ajella ennen kun kuntoon saa.. Suuret kiitokset etukäteen jos joku osaa auttaa!
                          Perässä jostakin hampaasta pala lohjennut ?

                          Comment

                          • transformer
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 88
                            • kuavi

                            Eli uutta perää etsimään..?
                            Lieneekö muita mahdollisuuksia olemassa?

                            Kiitokset vastauksesta jr66!

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by transformer View Post
                              Eli uutta perää etsimään..?
                              Lieneekö muita mahdollisuuksia olemassa?

                              Kiitokset vastauksesta jr66!
                              ottaako kardaani johonkin kiinni->> perän ripustus pettänyt
                              tai käsijarrun osat irrallaan rumun sisällä

                              noi kumpikaan ei tosin selitä sitä väljää

                              Originally posted by partyanimal View Post
                              Elikkäs, m50b20 -91 non vanos, käynnistymisrobleema nimeltään wtf? elikä auto alkoi tuossa hiljan reistaamaa ettei suostu käynnistymää, paitsi jos auto oli nokka alaspäin, tai kallistuneena oikealle päin (repsikan suuntaan, missä bensapumppukin) startti pyörii mutta kone ei vaan saa jostain syystä bensaa.. nykyään se ei lähe muutaku jos on kallistuneena tuonne pumpun puolelle..

                              uusin koko tankkivaruste setin pumppuineen päivineen ajatellen että vika on siellä kuten täältä luin, suodatin olikin rikki ja pumppu varmasti nähnyt parhaat päivänsä. Mutta eipä auttanut tämä.

                              sulakkeen uusin, ei vaikuttanut asiaan. kuvista kattelin että bensapumpun releen pitäis olla niistä kolmesta ýksinäisestä se ensimmäinen (oranssi) mutta tuskin kun nappasin sen irti, eikä auton käynnille tapahtunut mitään.. kaiken järjenhän mukaan auton pitäisi sammua? ja auton asennolla ei luulisi releelle olevan väliä?

                              Ja niin kun vaihdoin pumpun niin kuulin ensimmäistä kertaa autossa virrat päälle pistäessäni sen kuuluisan surinan, jota ei ennen ole kuulunut, eikä sen jälkeen. kun takapenkki on pois ja pumpun suojus pois niin kuulee pientä ininää pumpulta kun yrittää käynnistää, joka jatkuu jos auto lähtee käyntiin.

                              Lykkäämällä auto lähtee käyntiin aina mutta sekin vaatii hieman nopeutta että jaksaa röpäyttää käyntii kakkosella..

                              Kiitos ja anteeksi tästä romaanista etukätee, mutta loppuu huumori kun ei voi autoa mihinkään sammuttaa ja parkkeerata normaalisti...
                              onko tulpan koloissa öljyä? johdot kunnolla kiinni, maadoitus??
                              Last edited by Tonton; 04-07-2012, 23:20.
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • partyanimal
                                Newbiemmer
                                • Oct 2011
                                • 5
                                • Tampere

                                just tossa eilen töissä avasin pari puolaa ja katoin kun vaikutti et ois jokin pimeenä, mut ei oo öljyä tosiaan, kuivat on, pysyny kuivina siitä lähtien kun venakopan tiivisteen vaihdoin.. piuhat on kiinni kunnolla, ja maadoituksenkin pitäisi olla kunnossa. kone pyörittää ja yrittää startata mutta ei vaan hörähä käyntiin, välillä just kun tuntuu siltä että lähtis niin puutuu heti eikä taas ees yritä.. jännä tosiaan kun tää kaikki alko sen jälkeen kun venakopan tiivisteen ja tulpat vaihdoin, ennen sitä tiputteli öljyä allee ja oli tulpan koloissaki öljyä mutta ikinä ei tarttenu miättiä lähteekö vaiko eikö. tosi paljon kans häiritsee se että tietyissä asennoissa tuntuu lähtevän ja tietyissä ei..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎