Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16463
    • Asikkala

    Originally posted by Paabo View Post
    Varmasti vastaus löytyisi kaivamalla, mutta varmasti joku osaa tähän suoraan vastata. Käykö e36 M3 perä suoraan tuohon sigun cäbiin?:think Kun jos en väärin muista niin jostain luin, että ei kävisi kait?

    Edit. Eli e36 3.0 m3.ssa on typ188 ja 3.2 m3.ssa on typ 210? Ilmeisestikkin näin.
    Käy jos se on 3.0 perä.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by jr66 View Post
      Käy jos se on 3.0 perä.
      Sen verran lisätään että vetarin tumpit ja kardaanin laipan joutuu vaihtamaan.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • TseiTsei
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 115
        • Varkaus

        Originally posted by TseiTsei View Post
        Mitenkä kun on nämä Bemarit vielä sen verta uus asia niin onko normaalia että lämmöt nousee 20-30 minuutin jälkeen punaiselle? Visko kyllä pyörii keulalla. Kaupunkiajossa tai valoissa ei normaalisti muuten nouse, mutta huomasin tuossa kun satuin pitämään hieman pidempään tyhjäkäynnillä niin oli lämpömittari punaisella.
        Tähän viitaten sain sellaisen vastauksen paikalliselta Bemarin merkkikorjaamolta, että ei ole vielä huolestuttavaa jos pidempiaikaisella tyhjäkäynnillä saa lämmöt punaiselle. Kuulemma visko lähtee vasta tehostetusti pyörimään kun nesteiden lämpötila ylittää 102 astetta. Kuulostaa kyllä huimalta, mutta melko vakuuttavasti korjaamon jamppa asian esitti.

        Edit: Ainiin, ja kiitti Haju69 vinkistä. Kuvansin Autohuollosta sain samalla 25€:lla sisäilmansuodattimet.
        Last edited by TseiTsei; 16-07-2012, 19:23.

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          Kyselin jo tuossa edellisessä threadissa "ongelmaa" tuon alustan korkeuden kanssa. Ei siis meinaa saada balanssiin millään.

          Autossa TA-Technixin coilit ja edessä korkeusero noin +5mm luokkaa kuskinpuolella vrt apparin puoli, vaikka kuskinpuolella kierrettä jäljellä varmaan noin 15mm vähemän. (Pitäisi siis todellisuudessa olla alempana kuin apparin puolil.)

          Takana kuskinpuoli noin 15mm alempana kuin apparin puoli. Takanakin korkeudensäätö aivan eri sfääreissä eri puolilla. (Kuskinpuolella korkeussäätö melkein yläasennossa ja apparin puolella kierrettä jäljellä noin 10mm.) Koittanut saada kohdalleen jo useampaan otteeseen. Onko nuo jouset nyt ihan paskat, vai voiko joku muu alustan osa aiheuttaa tuon suurehkon eron? Ajoonhan tuo nyt ei vaikuta, mutta ulkonäköön kyllä...

          Koitanko vielä ottaa vakaajat irti ja saada auton sitten balanssiin vai ostanko suosiolla uudet jouset?
          Last edited by Playpig; 16-07-2012, 19:51.
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16463
            • Asikkala

            Originally posted by TseiTsei View Post
            että ei ole vielä huolestuttavaa jos pidempiaikaisella tyhjäkäynnillä saa lämmöt punaiselle.
            :think

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11125
              • Oulu

              Originally posted by TseiTsei View Post
              Tähän viitaten sain sellaisen vastauksen paikalliselta Bemarin merkkikorjaamolta, että ei ole vielä huolestuttavaa jos pidempiaikaisella tyhjäkäynnillä saa lämmöt punaiselle.
              Nyt sulle on syötetty ihan puutaheinää. Bemarin kutoset on juurikin herkkiä hajoomaan lämpöongelmista, jolloin lämpöjen vähäiseenkin oireiluun kannattaa suhtautua vakavasti. Suomen oloissa ei lähde lämmöt nousemaan tyhjäkäynnillä vaikka se visko puuttuis kokonaan. Jos lähtee, niin silloin on jäähdytysjärjestelmässä vikaa, joka täytyy korjata. Termari ja vesipumppu vaihtoon ensimmäisenä ja perään kunnon ilmaus hemin FAQ:sta löytyvillä ohjeilla. Samalla käyttää vaikka syylärin irti ja huuhtelee sen. Vesipumpuksi ei sit kannata pistää mitään metallisiipistä tarvikepaskaa, vaikka sitä aikaisemmin suositeltiin orkkis muovisiipien haljetessa. Ne muovisiivetkin kestää kyllä siihen asti, kun pumppu on seuraavan kerran aika vaihtaa. Metallisiipisissä on siivet yleensä väärin muotoiltu, jolloin pumppausteho ei oo riittävä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16361
                • Leppävirta

                Originally posted by speyburn View Post
                Osaisko joku sanoa, että saako tämmösiä suomesta jostain halvemmalla kun 50e schmiedmannilta?

                http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-SCHEI...ht_1925wt_1141
                http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-Limo-...item19d159e603 Oisko sitten tuosta? Postit hiukan alhaisemmat. 7,99,- suomeen
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16361
                  • Leppävirta

                  Originally posted by TseiTsei View Post
                  Tähän viitaten sain sellaisen vastauksen paikalliselta Bemarin merkkikorjaamolta, että ei ole vielä huolestuttavaa jos pidempiaikaisella tyhjäkäynnillä saa lämmöt punaiselle. Kuulemma visko lähtee vasta tehostetusti pyörimään kun nesteiden lämpötila ylittää 102 astetta. Kuulostaa kyllä huimalta, mutta melko vakuuttavasti korjaamon jamppa asian esitti.

                  Edit: Ainiin, ja kiitti Haju69 vinkistä. Kuvansin Autohuollosta sain samalla 25€:lla sisäilmansuodattimet.
                  Missäs korjaamolla ne tuommosta väitti, vai Kuvansissa? :think

                  Ei ne lämmöt kyllä punaselle pidä päästä..
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • asis
                    BTCF Member
                    • Mar 2009
                    • 1138
                    • Joensuu

                    En löydä 7/92 vanhempiin käyviä -80mm madaltavia jousia eteen. Osaisko joku auttaa?
                    E39 540iA M-Sport Imolarot II
                    E36 323i touring
                    Volvo V70 2.4D mk3
                    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                    Honda Civic 1.4 4d ES
                    Chevy Caprice Classic
                    ex:
                    E32 730iA
                    E39 528i Calypsorot metallic
                    E36 325i x2

                    Comment

                    • TseiTsei
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2012
                      • 115
                      • Varkaus

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Missäs korjaamolla ne tuommosta väitti, vai Kuvansissa? :think

                      Ei ne lämmöt kyllä punaselle pidä päästä..
                      Juu, näin väitti herra joka tiskin takana yleensä hoitaa varaosat. Tänään kävin kyselemässä sisäilmansuodatinta ja kysäisin mekaanikolta että onkohan asia näin. Todettiin sitten että viskokytkin "kaput".

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Ja mikähän nyt hajosi.

                        Eli kuskin oven lasi ei toimi. Ei automatiikka eikä napista.

                        Kun painaa napista, kuuluu napsahdus jostain oven sisältä. Ikkuna on täysin kiinni.

                        Auto 320i coupe -95

                        E: ikkunannostimen moottori sökö? Sisävalot yms muut pelittää normaalisti.
                        Last edited by Maikkeli; 17-07-2012, 23:42.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • binger
                          Newbiemmer
                          • Jun 2009
                          • 16
                          • Vantaa

                          http://jere123.kuvat.fi/kuvat/e36/
                          mikä osa toi irrallaan oleva on, joku suojus?
                          hakkaa aika ikavästi putkeen tietyillä kierroksilla, ku kolmesta kohtaa irronnu...

                          ja pitääkö ostaa uus, vai voiko ottaa kokonaan pois?:think

                          Comment

                          • TseiTsei
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 115
                            • Varkaus

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Nyt sulle on syötetty ihan puutaheinää. Bemarin kutoset on juurikin herkkiä hajoomaan lämpöongelmista, jolloin lämpöjen vähäiseenkin oireiluun kannattaa suhtautua vakavasti. Suomen oloissa ei lähde lämmöt nousemaan tyhjäkäynnillä vaikka se visko puuttuis kokonaan. Jos lähtee, niin silloin on jäähdytysjärjestelmässä vikaa, joka täytyy korjata
                            Syyläri on vaihdettu, joten tuskin siellä pahemmin moskaa on kertynyt. Maalaisjärjellä tuntuisi, että jos vesipumppu/termari oireilisi, niin ilmenisi lämpöjen nousemisena kaupunkiajossakin/ muutenkin hitaammassa ajossa?

                            Ja jos viskokytkin on nyt todettu rikkinäiseksi, niin luulisi sen nyt loppujen lopuksi aiheuttavan lämpöjen nousemisen, kun ei kenno pääse tuulettumaan tarvittaessa. Kuitenkin lämmöt lähtevät nousemaan yli puolenvälin yli 20 minuutin käyttämisen jälkeen, siis lämpimällä koneella.

                            Comment

                            • Illy
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 8
                              • Lahti

                              Vaihdoin iskarin yläpäät niin yläpään kiinnityspultit napsahti poikki muutaman kilometrin jälkee Schmiedmannilta ostin ne. Onko kellää järkeen käypää selitystä tapahtuneelle? oonko kämminy asennuksessa vai...
                              Last edited by Illy; 18-07-2012, 16:56.

                              Comment

                              • TJJ!
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 51
                                • Raahe

                                kk

                                Eikait niitä väärin voi laittaa? muuten vaan hauraat oli? Miten hyvin teillä toimii keskuslukitus? Mulla ei ota kaukaa vaan pitää olla aivan kuskin oven lähellä ja sitteki saa painella useita kertoja että toimii (6-100). Eilenki painelin varmaa minuutin lukitusnappia. :think Tänään toimi jostain 5m päästä mutta sitä se tekee ehkä kerran kuukaudessa. Valo välkkyy avaimessa hyvin mutta pitäskö siltiki kokeilla patterin vaihtoa. Voisko vika olla muualla?
                                Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                                Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎