Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    Originally posted by Ardi00 View Post
    m52b28 vm-97 Mitkä suuttimet vakiona? Bosch vai Siemens? Ei suuttimissa ainakaan lukenut merkkiä

    Edit: Taitaa olla Boschit?
    Jos bosch niin 10-numeroinen varosanumero on piuhaliittimessä, alkaa nollalla.

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      Originally posted by veteraaniseppo View Post
      Hmm kuinkas monta maadoitusjohtoa on M50B25:ssa? Tarkoitan lähinnä tuota tulppien/puolien seutua. Kun vaihtelin venttiilikopan tiivisteitä niin ei ollut kuin yksi johto (kuvassa merkitty punaisella ympyrällä). Kuuluuko ollakin vain tuo yksi vai puuttuuko jostain.

      M52B25 koneessa on myös vanoksen puoleisessa päädyssä toinen maajohto.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        En viitti äsköseen postaukseen kirjoittaa joten uusi.

        M52B25 toukasta alkaa olla kytkin entinen (rohisee, ulisee, vinkuu ja polin ravistaa) ja se pitäisi siis vaihdattaa. Tämä on minulle täysin uutta hommaa eli en oo noitten kytkimien kans ollut missään tekemisissä.

        1. Kannattaako tilata Ebaystä kytkinpaketteja? (Kupplung sätze?) Näyttävät ainakin olevan kohtuu edullisia Saksassa.

        2. Mitä kaikkea kytkinpaketti pitää sisällään? Levyt, asetelma, painelaakeri?

        3. Minkä merkkinen kytkin on hyvä? Sachsin settejä ainakin Ebaystä näyttää löytyvän.

        4. Paljonko vaihdosta kannattaa pulittaa?

        5. Mikä laatikko tässä autossa on? Getrag xxx?

        6. Paaliin? Kännit? Gangnam style?
        E32 750i 11/89

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          M52b25 on kaksoismassavauhtipyörä, huonolla tuurilla myös se on finaalissa, kolahtaako kytkimen sunnalla mikään kun koneen sammuttaa ? Ota tämä huomioon jos ebaysta tilaat, pitää olla ko. vauhtikselle sopiva paketti l. kiinteällä keskiöllä oleva levy ja sille sopiva asetelma eli miel. maininta että ko. koneeseen. Kytkinpaketti niin ainakin minä ymmärrän että myös painelaakeri kuuluu mukaan, ja muovitappi mihin irrotushaarukan pää nojaa kannattaa vaihtaa samalla.

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            Originally posted by jr66 View Post
            M52b25 on kaksoismassavauhtipyörä, huonolla tuurilla myös se on finaalissa, kolahtaako kytkimen sunnalla mikään kun koneen sammuttaa ? Ota tämä huomioon jos ebaysta tilaat, pitää olla ko. vauhtikselle sopiva paketti l. kiinteällä keskiöllä oleva levy ja sille sopiva asetelma eli miel. maininta että ko. koneeseen. Kytkinpaketti niin ainakin minä ymmärrän että myös painelaakeri kuuluu mukaan, ja muovitappi mihin irrotushaarukan pää nojaa kannattaa vaihtaa samalla.
            Ei oo kyllä omaan korvaan tuo kolahdus kuulunut.

            Taidankin tilata KL:ltä osat

            Siellä on ainakin kytkinpaketti mitä kauppaavat joten pitää kysellä mitä se pitää sisällään.
            E32 750i 11/89

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2325
              • Espoo

              Originally posted by veteraaniseppo View Post
              Hmm kuinkas monta maadoitusjohtoa on M50B25:ssa? Tarkoitan lähinnä tuota tulppien/puolien seutua. Kun vaihtelin venttiilikopan tiivisteitä niin ei ollut kuin yksi johto (kuvassa merkitty punaisella ympyrällä). Kuuluuko ollakin vain tuo yksi vai puuttuuko jostain.



              Ja toinen kysymys: Mites pystyy edelleen M50B25:seen vaihtamaan koneen kumityynyt? Pystyykö konetta nostamaan sen verran että mahtuu vaihtamaan vai miten tollanen/tollaset osat vaihdetaan.
              2-3 välissä kuuluu olla toinen.

              Last edited by toNmbbA; 29-01-2013, 19:37.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • ooopeee
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 2106
                • Kouvola

                Hei! Onko kellään ollut vastaavanlaista vikaa että kun kaasuttaa niin kierrokset jäävät hieman päälle mutta laskevat aika pian. Isommilla kierroksilla jää leijumaan vähän kauemmaksi aikaaa. Vaijereita ja palautus jousia kaasuläpän tuntumasta rasvailtu, imuvuotoja etitty bräkleenillä ja ilmamassamittaria hiukan putsailtu mutta ei vaikutusta. Mitähän kanttis katsella? Auto on siis e36 325 vanoksella
                VW passat 1.9tdi 4motion
                E36 "328" cabrio

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  Originally posted by MikkoJII View Post
                  Ei oo kyllä omaan korvaan tuo kolahdus kuulunut.

                  Taidankin tilata KL:ltä osat

                  Siellä on ainakin kytkinpaketti mitä kauppaavat joten pitää kysellä mitä se pitää sisällään.
                  Valeo Kit 4P -sarja on myös harkitsemisen arvoinen, sisältää täydellisen kytkinpaketin lisäksi myös vauhtipyörän. Hinta esim. Autoteilemannilla 387 eur + 22 eur kulut kotiovelle toimitettuna.

                  Comment

                  • Ardi00
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2011
                    • 1518
                    • Spain/Valencia

                    Originally posted by ooopeee View Post
                    Hei! Onko kellään ollut vastaavanlaista vikaa että kun kaasuttaa niin kierrokset jäävät hieman päälle mutta laskevat aika pian. Isommilla kierroksilla jää leijumaan vähän kauemmaksi aikaaa. Vaijereita ja palautus jousia kaasuläpän tuntumasta rasvailtu, imuvuotoja etitty bräkleenillä ja ilmamassamittaria hiukan putsailtu mutta ei vaikutusta. Mitähän kanttis katsella? Auto on siis e36 325 vanoksella
                    Jos hetkeksi jäävät eli muutamia sadasosia niin ihan normaalia vanos koneellisissa. Joku kierrosten jätättäjä tai jotain vastaavaa esim vaihtojen välillä ja tulee tasasemmat vaihdot. Korjatkaa jos meni aivan metsään. Huomasin omassakin eron ku vanha m50 joka tiputti heti kierrokset ja m52 jätti hetkeksi...
                    e36 Fijigrün 328i
                    e46 Stalhgrau 325ci

                    Comment

                    • ooopeee
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 2106
                      • Kouvola

                      Kyllä ton vielä kestää normaalissa ajossa mutta sittenkun on paljon kierroksia niin alkaa käymään häiritseväksi
                      VW passat 1.9tdi 4motion
                      E36 "328" cabrio

                      Comment

                      • Boomster
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 571
                        • Lohja

                        kaasuläpän asentotunnistin? Eli ei huomaa/tajua et kaasu nostettu ylös. :think

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          Originally posted by ooopeee View Post
                          Hei! Onko kellään ollut vastaavanlaista vikaa että kun kaasuttaa niin kierrokset jäävät hieman päälle mutta laskevat aika pian. Isommilla kierroksilla jää leijumaan vähän kauemmaksi aikaaa. Vaijereita ja palautus jousia kaasuläpän tuntumasta rasvailtu, imuvuotoja etitty bräkleenillä ja ilmamassamittaria hiukan putsailtu mutta ei vaikutusta. Mitähän kanttis katsella? Auto on siis e36 325 vanoksella
                          Imuvuoto. Letkut kouraan ja vääntelemään, et tuolla bräkleenillä niitä löydä.

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            M50b25 kaasuläpän itse läpän tarkka halkasija?
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • Midway
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 157
                              • Hamina

                              Mulla sama homma et tippuu kierrokset lämpimällä koneella hitaanmin kuin kylmänä ne tulee normaalisti. 93 325 vanos. Imusarjan tiivisteet, haitariputki, imusarjan alle meneviä putkia vaihdettu uusiin mutta ei vaikutusta tähän vaivaan.

                              Comment

                              • däädää
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 756
                                • Tornio

                                Näyttäs kampiakselin päässä oleva hihnanpyörittäjä heiluvan vähän, väljä? Onko mimmonen homma vaihtaa? 325tds..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎