Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Byge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 249
    • Oulu

    Miten on voiko 316i koneen ilmansaantia parantaa muuten kuin vaparilla? Imutorvi on kutakuinki 70mm ja ilmamassamittarin läpi kulkee ilma huomattavasti pienemmän holen läpi. Saako siihen mistään isompaa massamittaria vai pitääkö tyytyä vaan taas nuoleen näppejään? Ihan vaan huvilseni kyselen että jotain kokeilemisen arvoista tekemistä olisi pajalla
    Nykyiset:
    520i

    Entiset:
    316i
    520i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16453
      • Asikkala

      Originally posted by Byge View Post
      Miten on voiko 316i koneen ilmansaantia parantaa muuten kuin vaparilla? Imutorvi on kutakuinki 70mm ja ilmamassamittarin läpi kulkee ilma huomattavasti pienemmän holen läpi. Saako siihen mistään isompaa massamittaria vai pitääkö tyytyä vaan taas nuoleen näppejään? Ihan vaan huvilseni kyselen että jotain kokeilemisen arvoista tekemistä olisi pajalla
      Miksi ilmansaantia pitäisi parantaa ?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16453
        • Asikkala

        Originally posted by JonttuPeke View Post
        Kannattaako vastata edes, jos vastauksen laatu on tollasta
        Nähtävästi ei.

        Comment

        • Byge
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 249
          • Oulu

          Originally posted by jr66 View Post
          Miksi ilmansaantia pitäisi parantaa ?
          Ihan vain huvin ja urheilun vuoksi pienen suorituskykymuutoksen toivossa.
          Nykyiset:
          520i

          Entiset:
          316i
          520i

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            Originally posted by Byge View Post
            Ihan vain huvin ja urheilun vuoksi pienen suorituskykymuutoksen toivossa.


            Osta 328. Tai M3. Tai edes 325.

            Comment

            • Mitza
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 158
              • Mäntsälä

              Tuli hommattua Saksasta E36 325 Cabi. Autoa on aika rankasti madallettu. Myyjä sanoi että 60mm. K&W alusta. Kaikki muutokset saksan otteessa.
              Kävin tänään jo ennakkoon vähän kyselemässä katsastuskonttorilta, ja sanoi ettei tule menemään läpi. Suomen lainsäädäntö sanoo että max -50mm.
              Lisäksi sumareiden pitää olla 25cm maasta ja ajovalojen 50cm.


              Mistä nämä mitat otetaan? Valojen keskikohalta, vai alimmasta kohtaa umpiota.
              Tällä hetkellä sumarit ovat n. 18-19cm ja ajovalot 46-47cm. Alimmat kohdat siis.

              Entä onko kellään heittää mittoja mikä on alkuperäinen pyörän keskiöstä kaaren reunaan? Jotta voisin katsoa paljonko tota on todellisuudessa madallettu.

              Onko tässä mitään toivoakaan saada tuolla alustalla tätä autoa suomenkilpiin? Mukana tuli onneksi alkuperäinen msport alustasatsi. Ei vain huvittaisi yhtään ruveta vaihtelemaan eessuntaassun.

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2542
                • Pirkkala

                Originally posted by Mitza View Post
                Tuli hommattua Saksasta E36 325 Cabi. Autoa on aika rankasti madallettu. Myyjä sanoi että 60mm. K&W alusta. Kaikki muutokset saksan otteessa.
                Kävin tänään jo ennakkoon vähän kyselemässä katsastuskonttorilta, ja sanoi ettei tule menemään läpi. Suomen lainsäädäntö sanoo että max -50mm.
                Lisäksi sumareiden pitää olla 25cm maasta ja ajovalojen 50cm.


                Mistä nämä mitat otetaan? Valojen keskikohalta, vai alimmasta kohtaa umpiota.
                Tällä hetkellä sumarit ovat n. 18-19cm ja ajovalot 46-47cm. Alimmat kohdat siis.

                Entä onko kellään heittää mittoja mikä on alkuperäinen pyörän keskiöstä kaaren reunaan? Jotta voisin katsoa paljonko tota on todellisuudessa madallettu.

                Onko tässä mitään toivoakaan saada tuolla alustalla tätä autoa suomenkilpiin? Mukana tuli onneksi alkuperäinen msport alustasatsi. Ei vain huvittaisi yhtään ruveta vaihtelemaan eessuntaassun.
                Sumuvalot pois katsastuksen ajaksi ja peitelätkät tilalle.
                Matalin kohta +8cm, niin ei pitäis olla ongelmaa. Jos ei vieläkään onnistu,niin vaihda konttoria.
                sigpic

                Comment

                • Byge
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 249
                  • Oulu

                  Originally posted by zeneg View Post


                  Osta 328. Tai M3. Tai edes 325.
                  No sellainenhan olisi kyllä mukava mutta opiskelijana eipä ole vielä moisiin varallisuutta.

                  Kyllähän se tiedettävästi vähentää kulutusta ja lisää konehuoneen näyttävyyttä jos on peltisarjalla ja imupuolen viilauksella moottorin hengittävyyttä parannettu. Tarkoitus myös kiillottaa imusarja ja kansi molemmin puolin vastaamaan toistensa kokoa... Jokseenki oli kyllä arvattavissa tuommonen vastaus...
                  Nykyiset:
                  520i

                  Entiset:
                  316i
                  520i

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2542
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Byge View Post
                    No sellainenhan olisi kyllä mukava mutta opiskelijana eipä ole vielä moisiin varallisuutta.

                    Kyllähän se tiedettävästi vähentää kulutusta ja lisää konehuoneen näyttävyyttä jos on peltisarjalla ja imupuolen viilauksella moottorin hengittävyyttä parannettu. Tarkoitus myös kiillottaa imusarja ja kansi molemmin puolin vastaamaan toistensa kokoa... Jokseenki oli kyllä arvattavissa tuommonen vastaus...
                    Todennäköisesti vaparilla huononee suorituskyky.
                    sigpic

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      Originally posted by Byge View Post
                      No sellainenhan olisi kyllä mukava mutta opiskelijana eipä ole vielä moisiin varallisuutta.

                      Kyllähän se tiedettävästi vähentää kulutusta ja lisää konehuoneen näyttävyyttä jos on peltisarjalla ja imupuolen viilauksella moottorin hengittävyyttä parannettu. Tarkoitus myös kiillottaa imusarja ja kansi molemmin puolin vastaamaan toistensa kokoa... Jokseenki oli kyllä arvattavissa tuommonen vastaus...
                      Se vain on parasta antaa olla, toki jos koppa on hyvä ja askartelu kiinnostaa, niin pienellä Eatonilla saisit helpoiten lisää happea koneeseen.
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11116
                        • Oulu

                        Originally posted by Mitza View Post
                        Tuli hommattua Saksasta E36 325 Cabi. Autoa on aika rankasti madallettu. Myyjä sanoi että 60mm. K&W alusta. Kaikki muutokset saksan otteessa.
                        Kävin tänään jo ennakkoon vähän kyselemässä katsastuskonttorilta, ja sanoi ettei tule menemään läpi. Suomen lainsäädäntö sanoo että max -50mm.
                        Lisäksi sumareiden pitää olla 25cm maasta ja ajovalojen 50cm.


                        Mistä nämä mitat otetaan? Valojen keskikohalta, vai alimmasta kohtaa umpiota.
                        Tällä hetkellä sumarit ovat n. 18-19cm ja ajovalot 46-47cm. Alimmat kohdat siis.

                        Entä onko kellään heittää mittoja mikä on alkuperäinen pyörän keskiöstä kaaren reunaan? Jotta voisin katsoa paljonko tota on todellisuudessa madallettu.

                        Onko tässä mitään toivoakaan saada tuolla alustalla tätä autoa suomenkilpiin? Mukana tuli onneksi alkuperäinen msport alustasatsi. Ei vain huvittaisi yhtään ruveta vaihtelemaan eessuntaassun.
                        e36 ei taida edes vakio m-sport alustallakaan mennä tuosta 25cm rajasta läpi. Tähän mennessä ei oo ollu mitään ongelmaa, kuhan on ainakin 8cm maavaraa. Mutta tosiaan jos oikeen nussitaan pilkkua, ei yksikään madallettu e36 mene leimasta läpi.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7073
                          • Forssa

                          Originally posted by Byge View Post
                          No sellainenhan olisi kyllä mukava mutta opiskelijana eipä ole vielä moisiin varallisuutta.

                          Kyllähän se tiedettävästi vähentää kulutusta ja lisää konehuoneen näyttävyyttä jos on peltisarjalla ja imupuolen viilauksella moottorin hengittävyyttä parannettu. Tarkoitus myös kiillottaa imusarja ja kansi molemmin puolin vastaamaan toistensa kokoa... Jokseenki oli kyllä arvattavissa tuommonen vastaus...
                          Jos ei ole varaa ostaa isommalla koneella olevaa bemaria niin ei varmasti ole varaa myöskään virittää vaparina tai ahdettuna.
                          Vaparina et tuosta koneesta paria lisäheppaa irti saa. Tällöinkin väännössä häviät. Jos taas saat vaparina oikeasti jotain lisää niin se on vaatinut jo sitten niin paljon rahaa että olisit ostanut jo sen 325:n.

                          Joten lakkaa haaveksimasta ja osta edes kutosen koneella varustettu.

                          E: Jotenkin niin esson baarin puheita; "Laitoin vapavirtaussuodattimen, motonetin vapaasti pörisenvänrännin ja karvanopat. Nyt tää jättää jo ämkolmosetkin!"
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • ässä lavaan
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1717
                            • Savo

                            millanen jumppa on vaihtaa öljypohjan tiiviste? :think E36 325 tiputtaa etupäästä öljyä.
                            E91

                            Exät:
                            E36 325i -93 Cabriolet
                            E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                            E36 325i -91 Sedan
                            E30 325i -85

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11116
                              • Oulu

                              Moottori ripustetaan roikkumaan jostain. Sen jälkeen lasketaan apurunko ohjauksineen päivineen alas. Joutuu myös ohjaustehostimen letkut irrottamaan. Kun apurungon on saanu tarpeeksi alas, niin öljypohja irti ja pujottelu pois. Kyllä siinä päivä melkeen menee jos ei oo ennen tehny.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • QUASIMODO
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2542
                                • Pirkkala

                                Originally posted by QUASIMODO View Post
                                Olen tilaamassa KL:stä sedaniin uusia leveitä M-kylkilistoja sekä samalla uusia listoja puskureihin. Onko vaarana, että toiset tulevat kiiltävänä ja toiset mattapintaisella karkeammalla pinnalla? Muistelen, että tästä on ollut jossain treadiissä keskustelua, mutta nyt ei searchilla löytynyt..
                                Löytyykös tähän puskurin listojen pinta ongelmaan kältään ratkaisua?
                                Nyt on kyselty KL:stä ja MTT-trading:stä listoja ja infoa on tullut sen verran että M-puskurien listat muuttuvat 95. Mutta miten se on vielä mysteeri.
                                Autoni on 97 eli kannattako vain valita nämä uudemmat?:think
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎