Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5519
    • Vaasa

    Originally posted by Ytrew View Post
    Mulla kävi 440000km ajettu e36 2.5 tds syöttöpumpun tiivisteiden vaihdossa kun vuotivat.
    Kun auto oli kasassa soittivat että ketju venynyt pumppua irrottaessa varmaankin ja nyt pitää ketju kauheata mekkalaa eivätkä suosittele ajamista tai käyttöä ennen kuin on vaihdettu uusi ketju.

    Mikäli näin käynyt niin eikös liikkeen kuulu korvata jotain vai onko omasta pussista nyt korjattava?
    Ettei olis jako hypänny kun otettu irti pumppu. Ei ainakaan omassa diisselissä ollu tuommosta vaikka otettiin parikin kertaa pumppua irti. Ensin vaihdettiin tiivisteet ja sitten laakeroitiinkin vielä toisen kerran. MUTTA siinä tarvitaan lukitustyökalu ettei pääse jako hyppäämään.
    sigpic

    Comment

    • maikko
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 21
      • Suomi

      Missä mahtaa sijaita öljynsuodattimen paikka? Auto on vm -97 318i

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5519
        • Vaasa

        Originally posted by maikko View Post
        Missä mahtaa sijaita öljynsuodattimen paikka? Auto on vm -97 318i
        Konepellin alla ihan keskellä etureunaa. Kannen ja ilmansuodattimen välissä. Semmonen musta kantinen pikkusen olut tölkkiä isompi lieriö.
        Tässä kuvassa tuon vihreä korkkisen vieressä. Vaikka kone onkin 6-syl nii paikka on sama.
        Last edited by MarQu; 17-05-2013, 14:53.
        sigpic

        Comment

        • Harakiri1
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 8
          • Suomi

          Originally posted by Harakiri1 View Post
          Haulla ei löydy täysin samanlaista vikaa keneltäkään... :think

          Eli ongelma on se, että M40-moottori käy kolmella pytyllä, kun sen ajon jälkeen käynnistää uudestaan. Esimerkiksi kun ajan 5 kilometrin matkan kauppaan, teen ostokset, ja käynnistän taas moottorin, niin 3. sylinteri on pimeänä.

          Eikä tuo ongelma poistu ennen seuraavaa aamua/ennenkuin moottori on satavarmasti kylmä (>3h edellisestä ajokerrasta). No, nämä viathan on kyllä tulleetkin vasta nyt kun ilma on lämmennyt.

          Vika on joko sytytyksessä tai bensansyötössä.

          - Olen kokeillut eri sylintereiden sytytystulppia päikseen - sama vika.

          - Olen katsonut, että kolmospytylle tulee kipinä. En tosin tiedä kuinka tasaista kipinää tulee, tuossahan pitäisi olla ESItronic tms. että diagrammia näkyviin.

          - Myös eri tulpanjohdolla jne. on kokeiltu.


          Mitä seuraavaksi? Ruuvimeisseli kolmospytyn suuttimen kylkeen ja korvakuulolla tekemään diagnoosia? Vai hakemaan hajottamolta sytytyspuolaa ja toivomaan, että vika olisi siinä?

          Jokuhan tuolla lämpenee, jonka jälkeen on helvetti irti. Sitten kun se taas jäähtyy niin all's good. Tuo vähän ihmetyttää, miksi tuo vika ei ilmaannu kesken ajon, vaan aina uudelleenkäynnistäessä?

          Uppis.

          Comment

          • Ytrew
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 77
            • Jyväskylä

            Originally posted by MarQu View Post
            Ettei olis jako hypänny kun otettu irti pumppu. Ei ainakaan omassa diisselissä ollu tuommosta vaikka otettiin parikin kertaa pumppua irti. Ensin vaihdettiin tiivisteet ja sitten laakeroitiinkin vielä toisen kerran. MUTTA siinä tarvitaan lukitustyökalu ettei pääse jako hyppäämään.
            Kyllä sanoivat,että ei jako ole hypännyt. Pitää se nyt vielä tarkistaa kun saan auton tähän kotiin tuotua. Tosiaan itseänikin ihmetyttää että miten voi venyä ketju pumpun irroituksessa ja asennuksessa, luulisi sen jo menneen sinne ajaessa poikki jos niin heikossa hapessa olisi.
            Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              Tuleeko pusla nro.6 leveämpi puoli auton perään päin vai keulaan päin? Perään päin se kait tulee, muistaisiko kukaan varmaksi.

              Last edited by ///Jone; 17-05-2013, 18:26.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11116
                • Oulu

                Originally posted by ///Jone View Post
                Tuleeko pusla nro.6 leveämpi puoli auton perään päin vai keulaan päin? Perään päin se kait tulee, muistaisiko kukaan varmaksi.

                http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=33&fg=30


                Eli peräänpäin.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • kossusukka
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 72
                  • Tuusula

                  Frendin E36 325i työn alla, pitäisi kytkinremppa tehdä ja vaihteisto vaihtaa kokonaan. No autosta on riisuttu jo tavaraa vaikka kuinka pirusti niin konepellin alta kuin pohjastakin, mutta nyt on pattitilanne. Startin pultit, millä helvetillä ne saa auki? Ne pitää boksia kiinni, konetilan puolelta imusarja purettuna pääsee pitämään jotenkuten muttereista kiinni, mutta itse pulttia ei pääse pyörittämään.

                  Räikässä pitkää jatkoa ja nivelkin välissä, muttei sinne korin ja boksin väliin vain mahdu. Se ylin pultti varsinkin, millä ihmeellä sen saa nykästyä irti?

                  Lyhyesti: Pitääkö koko mosa nykästä ilmaan vai onko tähän joku kikka jota en millään keksi?

                  Koneena M50B25 ja boksina Getrakki, lienee getrakin 225 merkinnöistä päätellen. Irroitettavalla kytkinkopalla.
                  Last edited by kossusukka; 18-05-2013, 17:08.
                  E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                  Kuvia tallielämästä

                  Comment

                  • Jylyppy
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2010
                    • 487
                    • kuusamo

                    Piiiiiiiiiiiiiitkästi jatkoja ja nosta tunkilla tms konetta etuosasta vähän ylös, niin tulee yllättävän paljon tilaa lisää.
                    Honda accord 2.4 -08
                    Suzuki gsx-r 1000 -03

                    Comment

                    • kossusukka
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 72
                      • Tuusula

                      Joo lähtihän ne viimoset ruuvit. Piippuavaimella sai kuin saikin letkujen välistä pidettyä tähtipäisestä pultin kannasta kiinni konepellin sisäpuolelta ja lyhyt jatko startin ja solenoidin välistä hylsyyn, jatkoon nivel ja helvetin pitkä jatko jäähäriletkujen välistä ulos ja paineilmaräikällä irti.

                      Olipas kieltämättä "hieman" vittumainen boksin irroitus varsinkin kun pilareita korkeammalle autoa saa.
                      Otin pari kuvaa, onkohan tuossa jotain vikaa...
                      Attached Files
                      E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                      Kuvia tallielämästä

                      Comment

                      • LordHamwich
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 436
                        • Kuopio-Kuhmo

                        Meneekö sedanissa kaatuvat takapenkit ihan suorilta noiden tavallisten tilalle? :think
                        1997 E39 523i Cosmosschwartz
                        sigpic

                        Gone with the wind:
                        1994 VW Passat 2.0
                        1995 E36 323i

                        Comment

                        • tommi--fi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 1066
                          • Riihimäki

                          Originally posted by LordHamwich View Post
                          Meneekö sedanissa kaatuvat takapenkit ihan suorilta noiden tavallisten tilalle? :think
                          pikaisella googlettelulla vaikuttaa leikkaa hitsaa hommalta.
                          Tämä oli myös oma muistikuva.

                          Sedanissahan on peltiä selkänojan takana.
                          Auto tai moottoripyörä Virosta?

                          Comment

                          • TseiTsei
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 115
                            • Varkaus

                            Mitäköhän meni rikki takaluukulla kun ei enään aukea. Ovet kun lukossa niin avausnappi menee kyllä pohjaan, mutta kun ovet auki niin ei mene kokonaan pohjaan vaan tuntuu niinkuin joku ottaisi vastaan..

                            Saakos tuota takaluukkua sisäpuolelta auki? Ei ole vielä pystynyt tutkimaan kunnolla, ennenkuin tyhjentää takakontin rojut kabiinin puolelta..

                            Comment

                            • maikko
                              Newbiemmer
                              • May 2013
                              • 21
                              • Suomi

                              Mistäs nuo vaihteiston ja perän öljyt tarkistetaan että onko niissä mitään ja miten vaihdetaan?

                              Sitten vielä, perästä vänkärin puolelta (takalokasuojan tuntumasta) kuuluu selvää kolinaa hiekkateillä yms ajaessa, mistähän johtuu ja miten saisi korjattua?

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by maikko View Post
                                Mistäs nuo vaihteiston ja perän öljyt tarkistetaan että onko niissä mitään ja miten vaihdetaan?

                                Sitten vielä, perästä vänkärin puolelta (takalokasuojan tuntumasta) kuuluu selvää kolinaa hiekkateillä yms ajaessa, mistähän johtuu ja miten saisi korjattua?
                                En nyt tiedä millä vaihteistolla autoksi on mutta oletetaan että manuaali.
                                Perässä ja vaihteistossa on tarkistus / täyttö proput ja kun öljy on näiden tasolla on sitä tarpeeksi. Vaihto taas onnistuu tyhjennys tulpasta ja sitten täyttö tuon aiemman tasalle.

                                Veikataan kolinan syyksi iskarin tukilaakeria.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎