Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimerrrrville
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 297
    • Suomi

    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
    Onko jollain kokemusta sähkökattoluukun asennusta veivi kattoluukun tilalle? Kuinkas helppo homma, että onnistuuko hyvin ''alottelijalta'' ?
    Riittääkö pelkän kattoluukun moottorin vaihto? tai mikä lie

    Sori paska kirjotusasu
    eijjo ku muutaman minuutin homma jos johotukset valmiina, huomaat kun rupeat sitä vähän kattelemaa, ei tarvia purkaa enenpää kun se huoltoluukku siitä edestä niin pääsetkin käsiksi jo kaikkeen tarpeelliseen

    Comment

    • suzuka
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 56
      • Oulu

      kyseessä -97 318tds, eli m41 kone.

      missähän mahtaa olla vika kun ilmastoinnin kompuran hihnapyörä lakkaa välillä pyörimästä ilmastoinnin päällä ollessa? tyhjäkäynnillä pyörii ensin vähän aikaa normaalisti, sitten vähän nykii ja pysähtyy, kohta lähtee taas pyöriin ja sama homma. maantieajossa tuntus toimivan moitteetta.
      E39 530d -02 Touring M-Sport
      E39 528ia -99 Touring
      E36 318Tds -97 Touring
      E36 316i -91 Sedan

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        Originally posted by suzuka View Post
        kyseessä -97 318tds, eli m41 kone.

        missähän mahtaa olla vika kun ilmastoinnin kompuran hihnapyörä lakkaa välillä pyörimästä ilmastoinnin päällä ollessa? tyhjäkäynnillä pyörii ensin vähän aikaa normaalisti, sitten vähän nykii ja pysähtyy, kohta lähtee taas pyöriin ja sama homma. maantieajossa tuntus toimivan moitteetta.
        Tuleeko kylmää normaalisti kuitenkin?

        Tuo kuulostaa minusta kyllä täysin normaalilta.
        PAineanturit ohjaa kompuraa päälle/pois tarpeen mukaan, ei sun jääkaapinkaan kompura pyöri kokoajan.

        Mitä vähemmäksi kylmäaine menee, sitä enemmän kompura pyörii = tarvii pumpata enempi että tavoitepaine saavutetaan.

        Uudemmissa peleissä on sitten muuttuvaiskutilavuuksiset tmv. kompurat, jotka pyörii kokoajan. Paineentuotto vaan vaihtelee...

        EDIT: Niin, siinä hihnapyörässä on siis magneettikytkin joka homman hoitaa.

        Comment

        • tommi--fi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1066
          • Riihimäki

          Originally posted by suzuka View Post
          kyseessä -97 318tds, eli m41 kone.

          missähän mahtaa olla vika kun ilmastoinnin kompuran hihnapyörä lakkaa välillä pyörimästä ilmastoinnin päällä ollessa? tyhjäkäynnillä pyörii ensin vähän aikaa normaalisti, sitten vähän nykii ja pysähtyy, kohta lähtee taas pyöriin ja sama homma. maantieajossa tuntus toimivan moitteetta.
          pyöriikö ilmastoinnin sähköflekti keulalla?
          Auto tai moottoripyörä Virosta?

          Comment

          • Harakiri1
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 8
            • Suomi

            Vika selvisi, kolmospytyn suutin pimeenä.

            Mikäs se oli se mustataustainen nettisivu, joka myy eri BMW-osia?

            Comment

            • suzuka
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 56
              • Oulu

              Originally posted by Risto113 View Post
              Tuleeko kylmää normaalisti kuitenkin?

              Tuo kuulostaa minusta kyllä täysin normaalilta.
              PAineanturit ohjaa kompuraa päälle/pois tarpeen mukaan, ei sun jääkaapinkaan kompura pyöri kokoajan.

              Mitä vähemmäksi kylmäaine menee, sitä enemmän kompura pyörii = tarvii pumpata enempi että tavoitepaine saavutetaan.

              Uudemmissa peleissä on sitten muuttuvaiskutilavuuksiset tmv. kompurat, jotka pyörii kokoajan. Paineentuotto vaan vaihtelee...

              EDIT: Niin, siinä hihnapyörässä on siis magneettikytkin joka homman hoitaa.
              kylmää tulee normaalisti. mutta hihnapyöränhän pitäisi pyöriä jatkuvasti niin kauan ku kone on käynnissä kun se moottorilta voiman ottaa, hihnanvälityksellä? magneettikytkin sitten tarraa hihnapyörään kiinni kun ilmastoinnin nappia painaa, ja alkaa pyörittää kompuraa. niin se ymmärtääkseni toimii. nyt siis tilanne on se että hihnapyörä pyörii jatkuvasti normaalisti, mutta ilmastointi päällä alkaa nykimään ja pysähteleen. nykimisen tuntee ajossa ja kierrokset laskevat tyhjäkäynnillä hieman aina kun pyörä pysähtyy.
              E39 530d -02 Touring M-Sport
              E39 528ia -99 Touring
              E36 318Tds -97 Touring
              E36 316i -91 Sedan

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11116
                • Oulu

                Semmonen pikku nykiminenhän siinä ajossa tuntuu, kun se magneettikytkin pätkii kompuran pyörimistä. Hihnapyörän pitää pyöriä aina kun kone on käynnissä, mutta se keskiosa (magneettikytkin) vain sillon kun kompura pyörii. Jos se hihnapyörä ei pyöri välillä, niin sulla luistaa hihna. Eli hihna ja/tai kiristin vaihtoon. Jos taas se keskiosa (magneettikytkin) pyörii vain sillon tällöin kun ilmastointi on päällä, niin se on täysin normaalia.



                EDIT niin ja tyhjäkäynti kuuluu olla korkeampi sillon kun kompura pyörii ja laskee normaaliin sen pysähtyessä. Se siis humppaa kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä.
                Last edited by Pazi88; 21-05-2013, 14:39.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • suzuka
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 56
                  • Oulu

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Semmonen pikku nykiminenhän siinä ajossa tuntuu, kun se magneettikytkin pätkii kompuran pyörimistä. Hihnapyörän pitää pyöriä aina kun kone on käynnissä, mutta se keskiosa (magneettikytkin) vain sillon kun kompura pyörii. Jos se hihnapyörä ei pyöri välillä, niin sulla luistaa hihna. Eli hihna ja/tai kiristin vaihtoon. Jos taas se keskiosa (magneettikytkin) pyörii vain sillon tällöin kun ilmastointi on päällä, niin se on täysin normaalia.



                  EDIT niin ja tyhjäkäynti kuuluu olla korkeampi sillon kun kompura pyörii ja laskee normaaliin sen pysähtyessä. Se siis humppaa kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä.
                  aeevan, tämä selventää asiaa. entäpä onko se normaalia jos joskus kuuluu semmonen kova äänisisälle (oletettavasti) ilmastoinnista? semmonen niinku normaali paineilmakompura hörähtäs käyntiin tyylinen?

                  e: kerran kuulunu se ääni, säikähyksissäni sammutin ilmastoinnin enkä käyttäny silke päivää enää.
                  Last edited by suzuka; 21-05-2013, 17:34.
                  E39 530d -02 Touring M-Sport
                  E39 528ia -99 Touring
                  E36 318Tds -97 Touring
                  E36 316i -91 Sedan

                  Comment

                  • dabbe
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 133
                    • Espoo

                    kyllähän se käynnistyessään pitää jonkin verran ääntä, ääntähän se ilmastoinnin flekti kanssa jonkin verran kun rupee pyörimään.
                    Last edited by dabbe; 21-05-2013, 18:57.

                    Comment

                    • toNmbbA
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2009
                      • 2329
                      • Espoo

                      m52b28

                      Kylmänä kun käynnistää, kierrokset tipahtaa melkein nollaan, sitten tasottuu. Lämpimällä koneella ei tätä ongelmaa ilmene. Samalla auto puutuu täysin alakierroksilla ( alle 1500rpm ) eli esim valoista lähdettäessä tuntuu että tukehtuu mutta sitten kumminkin tokenee, muuten käy koko kierrosalueen nätisti läpi. Icv? Joku lämpötila anturi?

                      Katsastuksessa päästöt oli todella korkeat, rikkonaisen lamdan tilalle vaihdettu uusi lambda, jonka jälkeen päästöt olivat erinomaiset.

                      Eli siis lähiaikoina vaihdettua:

                      Lamda
                      Separaattori + letkut + o-renkaat
                      Haitariputki + se ohut icv letku
                      Last edited by toNmbbA; 22-05-2013, 09:03.
                      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16355
                        • Leppävirta

                        Originally posted by toNmbbA View Post
                        m52b28

                        Kylmänä kun käynnistää, kierrokset tipahtaa melkein nollaan, sitten tasottuu. Lämpimällä koneella ei tätä ongelmaa ilmene. Samalla auto puutuu täysin alakierroksilla ( alle 1500rpm ) eli esim valoista lähdettäessä tuntuu että tukehtuu mutta sitten kumminkin tokenee, muuten käy koko kierrosalueen nätisti läpi. Icv? Joku lämpötila anturi?
                        ei ole kyllä kokemusta m52 koneella mutta vastaavat oireet oli m30 koneisella E34:lla kun oli lambda rikki.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Guest's Avatar



                          Osaisikos joku sanoa tuolle osalle nro 17 varaosanumeroa? :think
                          Vähän typerännäkönen kun nyt on tuo nro 3 kilventeline reiättömien nonfin-kilpien kanssa...

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16453
                            • Asikkala

                            Originally posted by vallu View Post
                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=51&fg=15

                            Osaisikos joku sanoa tuolle osalle nro 17 varaosanumeroa? :think
                            Vähän typerännäkönen kun nyt on tuo nro 3 kilventeline reiättömien nonfin-kilpien kanssa...
                            Tuolta: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._bumper_front/ Auton hakuehtoihin usa niin löytyi.

                            Comment

                            • maikko
                              Newbiemmer
                              • May 2013
                              • 21
                              • Suomi



                              öö mitäs? lyhyet valot menee välillä tollaseen tilaan, joskus heti käynnistäessä, joskus pikku lenkin jälkeen. kun pitkiä väläyttää niinkun videossa tein niin lyhyet alkaa palamaan normaalisti ainakin hetken aikaa. sähköt on omatekoiset edessä kun edellinen omistaja oli vetäny auton keulan edellä pöpelikköön, mitähän/mistähän kannattais alkaa tutkimaan ?

                              Comment

                              • Harakiri1
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 8
                                • Suomi

                                Mikäs se suomalainen BMW-varaosamyyjä oli, josta voi kysellä E36:n suuttimia? Tosi pelkistetty sivu, musta tausta valkoisella tekstillä. Tiedustelut email/puh.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎