Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan1nho
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 20
    • Valkeakoski

    . . . . .
    Last edited by jan1nho; 13-10-2013, 04:21.
    E92 320d -08 msport 233hv/443nm

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      joo elikkäs pitää ihmeellistä ääntää tuo m52b28, tulpan hatut on ainakin halki 6kpl että lyö niistä maihin vissiin, kytkin tomii taas

      mikäs vikana tuohon ääneilyyn.
      tuolta imupuolelta taitaa ääni lähtä
      Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
      Last edited by Matuh; 27-09-2013, 17:49. Reason: problem solved
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11109
        • Oulu

        Kuulostaa ihan samalta suuttimien säklätykseltä kuin itselläkin. Ei oo menoa haitannu. Liittynee jotenkin tuohon m50 imusarjamodiin, kun sen jälkeen on ääntely alkanu. Meneeköhän suutintukki jotenkin liian tiukalle :think

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Kuulostaa ihan samalta suuttimien säklätykseltä kuin itselläkin. Ei oo menoa haitannu. Liittynee jotenkin tuohon m50 imusarjamodiin, kun sen jälkeen on ääntely alkanu. Meneeköhän suutintukki jotenkin liian tiukalle :think
          Jostain kuulin että nokan uudella anturilla vähenee säklätys:think
          Kyllä Se tukki ainakin itsellä on todella tiukasti kiinni tuon modin kanssa
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki

            Originally posted by tommi--fi View Post
            http://bmwfans.info/parts/catalog/13901744150/

            Fuel tank breather valve. Osa numero #1



            Onko tämä sähköinen venttiili? Kuuluuko pitää naksuttavaa ääntä? Ääni ainakin hiljeni kun otin johdon irti.

            Alkuun epäilin vesiventtiili mutta siinä tapauksessa naputuksen taajuuden pitäisi muuttua kun lämpöjä säätää.

            Ääni kuuluu vain tyhjäkäynnillä eikä muutu kierrosten mukaan. Ulos ei juurikaan kuulu mutta sisällä istuessa kuulee selvästi. Peittyy Muiden äänien alle jo oven avatessa.
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Kyllähän sen pitäis siellä naksutella. Tankkiin voi ruveta kertymään yli/alipainetta jos ei oo käytössä. Onhan se varmasti oikein kiinni sillä kumilla? Ei sen naksutuksen sisälle pitäs kuulua.
            Löytyipä ihan virallinen korjausohje tuohon ääneen.





            Täytyypä käydä jonkunlainen pusla hakemassa jos vaikka hiljenisi.
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              Originally posted by wsq´_ View Post
              Touringin takana katossa olevien kaiuttimien koko? Edessä 5.25" joten takana jonkinverran pienemmät.

              Takaylätukivarren ulomman puslan vaihto paha rästi? Tarviiko purkaa tukivarsi kokonaan pois jotta saa tuon puslan vaihdettua? Tarvii ilmeisesti jonkun ulosvetimen jotta saa puslan irti/paikoilleen?

              Korjauskehotus tuli tuollaisesta puslasta katsurilta..
              Itse laittelin uudet pulttipyssyllä ja rakentelin sopivan ulosvetäjän, perä oli silloin tiputettuna kokonaan irti, mutta onnistunee myös paikalla tai ainakin kokeilisin. Säästyt kulmien suuntaukselta ja käsijarrun säädöltä. Uudet nivelet laitoin ennen asennusta pakkaseen, menee kylminä helpommin paikoilleen.
              Last edited by ///Jone; 27-09-2013, 19:04.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7069
                • Forssa

                Originally posted by O-Peksi View Post
                Eihän kuuluis vaan ylemmästä ketjunkiristimestä, jos se kannessa oleva takaiskuventtiili on viallinen ja päästää öljyt valumaan esim. yön aikana pois kannesta? Sillon kestäis ainakin hetken, että molemmat kiristimet täyttyy. Miulla on toi sama "sirahdus" kuulunu käynnistäessä jo parin vuoden ajan, eikä kiristinten ja muidenkaan jakopäänosien uusimisesta ollu mitään hyötyä. Epäilen siis omallakin kohdalla sitä takaiskuventtiiliä. Hydr. nostimet naputtaa myös hetken aikaa, joka myös viittaa siihen öljynpaineiden hitaaseen nousuun.
                Missähän tämä takaiskuventtiili mahtaa sijaita?
                Onko osa nr.2? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ttached_parts/
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  Originally posted by |foder| View Post
                  Missähän tämä takaiskuventtiili mahtaa sijaita?
                  Onko osa nr.2? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ttached_parts/
                  joudut kannen nostamaan pois että löydät sen, on kannen sisässä
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7069
                    • Forssa

                    Originally posted by Eepo View Post
                    joudut kannen nostamaan pois että löydät sen, on kannen sisässä
                    Näin minä vähän aavistelin. Ei kyllä ruveta nostaa hattua pois pelkästään ton takia. Saa sit ihan rauhassa rallatta käynnistettäessä.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • VilleH.
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 560
                      • Oulu

                      Mikähän tuossa kolmekutosen ohjauksessa on kun kääntää rattaat linkkuun niin melkein joka kerta kuuluu paukahdus. Ja ohjauskin tuntuu väljältä. Koiranluut on ainaskin väljät (uudet ostettu) mutta voiko muka pelkästään niistä johtua?

                      Edit: jos eturenkaat on ilmassa kolahdusta ei kuulu
                      Last edited by VilleH.; 28-09-2013, 13:44.
                      Bmw E21 320

                      Comment

                      • Elevator67
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1338
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Toisinaan voi olla hitsaantunut kiinni vesipumpun päähän.

                        Itse otin vesipumppuineen viskon irti. Pöydällä sitten pullautettiin pumpusta siivet irti ja hiottiin akseliin kunnon viillot. Putkipihdeillä kunnolla kiinni ja toinen väänsi viskoa auki. Jopa tuolla tavalla meinasi loppua voima kesken ja työkalut alkoi antautumaan. Lopulta se noilla konsteilla lähti.
                        Onneksi oli tarkoituskin vaihtaa vesipumppu.

                        Muistathan vääränkätiset kierteet viskossa.
                        itellä oli kanssa samanlainen rojekti kesällä. Ei millään meinannu lähtee.. Meneehän siinä hetki lisäaikaa kun ottaa flektin kanssa irti mutta jokainen kyllä pystyy ettei kannata lähtee ostaan mitään erikois työkalua.
                        sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                        Comment

                        • Eepo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 5388
                          • Tampere

                          Originally posted by Elevator67 View Post
                          ettei kannata lähtee ostaan mitään erikois työkalua.
                          viskon avain maksaa about 10e, ja pihimies rakentaa latikasta tälläisen kiinnipitotyökalun


                          ei hirveitä ponnisteluja vaadi kukkarolta jotta saa viskon irti helposti


                          Originally posted by |foder| View Post
                          Näin minä vähän aavistelin. Ei kyllä ruveta nostaa hattua pois pelkästään ton takia. Saa sit ihan rauhassa rallatta käynnistettäessä.
                          Ongelma voi myös olla vuotavat nostajat, tätä epäilen itse jos kylmästä käynnistäessa rallattaa muutaman sekunnin
                          -Harley Davidson Sportster - 89-
                          -Harley Davidson softail -89-
                          -Suzuki PV50 -86-

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7069
                            • Forssa

                            Originally posted by Eepo View Post
                            Ongelma voi myös olla vuotavat nostajat, tätä epäilen itse jos kylmästä käynnistäessa rallattaa muutaman sekunnin
                            Ja tähän auttaa uudet nostajat? :think
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Ja tähän auttaa uudet nostajat? :think
                              entiedä voiko niitä vanhoja eheyttää...
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16446
                                • Asikkala

                                Originally posted by Ville--- View Post
                                Mikähän tuossa kolmekutosen ohjauksessa on kun kääntää rattaat linkkuun niin melkein joka kerta kuuluu paukahdus. Ja ohjauskin tuntuu väljältä. Koiranluut on ainaskin väljät (uudet ostettu) mutta voiko muka pelkästään niistä johtua?

                                Edit: jos eturenkaat on ilmassa kolahdusta ei kuulu
                                Molempiin suuntiin käännettäessä vai vaan toiselle puolelle ? Jos olisi peugeot niin tolpan ylälaakeri olisi jumissa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎