Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HerraHuu
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2012
    • 355
    • Keski-Suomi

    Originally posted by Mokoma View Post
    Kuulostaa itsetehdyltä kikkailulta.
    Varsinkin kun kyseessä 316.


    -e30 2d m10b18

    EX -e53 X5 3.0D
    EX -e39 523i Sedan
    EX -e36 325i Coupe
    EX -e46 323i Sedan
    EX -e36 320i Touring

    Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

    Comment

    • Matti_83
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 491
      • Korpilahti

      Originally posted by Matti_83 View Post
      Tietääkö joku onko tuo F1 edition ihan alkuperäinen homma vai saksan poikien tuunausta.

      Alkuperäisestä poiketen löytyy autosta:

      -Siniset nahkapussit vaihdekeppi ja käsijarru nahkaratti sinisellä kehällä
      -Sinistä löytyy ovenkahvoista ja lasinnostimen nappien kehyksistä
      sekä airbag tekstit jakyltit on siniset.
      -Konepellin ja takaluukun merkissä F1 logo
      -Keskikonsolin tuhkiksessa jalopuu muovit joissa teksti BMW F1 power

      Onkohan kyseessä harvinainenkin yksilö vai paikallinen tuunaus.

      Mitähän muuta tuo on pitänyt sisällään jos alkuperäinen erikoisversio

      Autohan on e36 316i touring vm.97
      Lisätään varusteluettelo ja pari kuvaa jos niistä joku osaa sanoa.

      S240A Steering wheel, leather
      S243A Airbag for front passenger
      S260A Side airbag for driver/passenger
      S283A BMW LA wheel, BMW styling II
      S305A Remote control for central locking
      S320A Deleted, model lettering
      S354A Windscreen, green-tinted upper strip
      S386A Roof railing
      S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
      S411A Window lifts,electric,front/rear
      S413A Luggage compartment net
      S423A Floor mats velours
      S428A Warning triangle and first aid kit
      S431A Interior mirror with automatic-dip
      S464A Ski bag
      Code
      Description (interface)
      Description (EPC)
      S469A Integrated child seats
      S494A Seat heating driver/passenger
      S498A Headrests mechanically adjustable, rear
      S510A Headlight vertical aim control
      S520A Fog lights
      S528A AUTOMATIC AIR FLOW CONTROL
      S534A Automatic air conditioning
      S556A Outdoor temperature indicator
      S668A Radio BMW Reverse RDS
      S718A Exclusive Edition
      S761A Individual sunshade glazing
      S785A White direction indicator lights
      L801A National version Germany/Austria
      S863A Dealer List Europe
      S879A On-board literature, German
      Code
      Description (interface)
      Description (EPC)
      P971A Exclusive package
      Close Standard equipment
      Code
      Description (interface)
      Description (EPC)
      S440A non-smoker package
      S497A Centre armrest, rear
      S548A Kilometre speedo

      Mitä tarkoittaa nuo kohdat S718A ja P971A



      Kuvassa näkyy nuo hienot siniset palikat ja jalopuut
      BMW E38 730 manuaali
      ex E30 318i -91 cabrio

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

        316i F1 edition, niin varmaan.

        Comment

        • tonskuli
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 4
          • suomi

          Onko kenelläkään kokemus Angel eyesin parkkien vaihdosta, pitääkö purkaa koko lamppu että noihin polttimoihin pääsee käsiksi?
          328

          Comment

          • BiltemaMotorWork
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 460
            • Joensuu

            Originally posted by tonskuli View Post
            Onko kenelläkään kokemus Angel eyesin parkkien vaihdosta, pitääkö purkaa koko lamppu että noihin polttimoihin pääsee käsiksi?
            Riippuu vähäsen, että minkä näköset tingeltengelit siellä on? Jos on alkuperäsiin lisätty, niin pitää purkaa umpiot, muissa tapauksissa saattaa saada takana olevien luukkujen kautta vaihettuu.

            Comment

            • tonskuli
              Newbiemmer
              • Jan 2014
              • 4
              • suomi

              Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
              Riippuu vähäsen, että minkä näköset tingeltengelit siellä on? Jos on alkuperäsiin lisätty, niin pitää purkaa umpiot, muissa tapauksissa saattaa saada takana olevien luukkujen kautta vaihettuu.
              Rinkelit on kiinteet umpioissa. Takana luukut kyllä ajovalojen ja pitkien vaihtoon, mutta en ole keksinyt mistä pääsisin rinkeleiden polttimoihin käsiksi (kolme polttimoa per ympyrä). Mietin vaan voikohan nuo olla mallia ei vaihdettavissa?
              328

              Comment

              • World L
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2011
                • 270
                • Kellokoski

                Originally posted by tonskuli View Post
                Rinkelit on kiinteet umpioissa. Takana luukut kyllä ajovalojen ja pitkien vaihtoon, mutta en ole keksinyt mistä pääsisin rinkeleiden polttimoihin käsiksi (kolme polttimoa per ympyrä). Mietin vaan voikohan nuo olla mallia ei vaihdettavissa?
                Yleensä ovat tavan lasikantapolttimoita, joihin pääsee käsiksi irroittamalla lasit umpioista.
                E36 320i cabrio -96
                E46 330i sedan -00
                F31 318d -14

                Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                Comment

                • Mokoma
                  BTCF Member
                  • Jun 2009
                  • 767
                  • 013 - Koskenkorva

                  Originally posted by Matti_83 View Post
                  Mitä tarkoittaa nuo kohdat S718A ja P971A
                  Taitaapi tarkoittaa noita jalopuita tai jotain?

                  Trust me, itse tehty erikoismalli, ei harvinaisuus.

                  BTW, kuva saattaa hämätä, mutta onko tuossa keskikonsolissa jalopuukannellinen tuhkis? Varustelistahan näyttää että non-smoker package eli tuhkisten tilalla kuuluisi olla säilytyslokerot.
                  BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                  Originally posted by kaol
                  Ongelma: Kolmekutonen.

                  Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                  Comment

                  • Kylläsesiitä
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 18
                    • Nivala

                    Originally posted by tonskuli View Post
                    Onko kenelläkään kokemus Angel eyesin parkkien vaihdosta, pitääkö purkaa koko lamppu että noihin polttimoihin pääsee käsiksi?
                    Joo eli kannattaa vai purkaa lamput kokonaa niin pääsee helpoimmalla.. Itsellä oli puolet parkeista palanut kun auton ostin nii ei muutaku lamput irti ja uudet tilalle..

                    Comment

                    • TTomppaTT
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 2
                      • Helsinki

                      Kolaroitu e36 325i

                      Elikkäs, ajoin kolarin tollasella vuosimallia 1992 olevalla 325i:llä ja nyt on peräpäässä tolpan mentävä kuoppa. Katsastus-ukko sano, että osiks pitäs vetää, mutta en raaskis luopua! Tekniikka toimii ja autolla oon ajanu tapahtuman jälkeen. Nyt pitäs vaa saada joku osaava suoristamaan mutkalla olevat pellit, tai edes kattomaan ja kertomaan viisaampana mitä ton kanssa nyt tehdä.
                      Kiitos.
                      Attached Files

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 889
                        • Iisalmi

                        Originally posted by TTomppaTT View Post
                        Elikkäs, ajoin kolarin tollasella vuosimallia 1992 olevalla 325i:llä ja nyt on peräpäässä tolpan mentävä kuoppa. Katsastus-ukko sano, että osiks pitäs vetää, mutta en raaskis luopua! Tekniikka toimii ja autolla oon ajanu tapahtuman jälkeen. Nyt pitäs vaa saada joku osaava suoristamaan mutkalla olevat pellit, tai edes kattomaan ja kertomaan viisaampana mitä ton kanssa nyt tehdä.
                        Kiitos.
                        No on kyllä semmosta jälkeä, ettei tuota kyllä kannata korjata. Uutta vaan tilalle ja entinen osiks ois mun mielipide.

                        Oma kysymys:

                        Pitäs takapyöränlaakerit hommata uudet. Onko tarvikelaakereissa kuin paljon laadullista eroa, vai onko SKF tms laatumerkki se ainut oikea valinta?
                        Tuosta esim aika edukkaasti: http://www.autoihinvaraosat.fi/2034109-mapco
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          Originally posted by Playpig View Post
                          No on kyllä semmosta jälkeä, ettei tuota kyllä kannata korjata. Uutta vaan tilalle ja entinen osiks ois mun mielipide.


                          Juurikin samaa mieltä, laitat vaan osiksi ja uutta tilalle
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11122
                            • Oulu

                            Originally posted by TTomppaTT View Post
                            Elikkäs, ajoin kolarin tollasella vuosimallia 1992 olevalla 325i:llä ja nyt on peräpäässä tolpan mentävä kuoppa. Katsastus-ukko sano, että osiks pitäs vetää, mutta en raaskis luopua! Tekniikka toimii ja autolla oon ajanu tapahtuman jälkeen. Nyt pitäs vaa saada joku osaava suoristamaan mutkalla olevat pellit, tai edes kattomaan ja kertomaan viisaampana mitä ton kanssa nyt tehdä.
                            Kiitos.
                            Jos tuossa on tekniikka oikeesti kaikinpuolin iskussa ja jos onnistut löytään jonkun hyväkorisen 316:n esim. halvalla, niin osta se ja nakkaa tuosta tekniikka siihen. Samalla kunnostaen kaikki kuluvat paikat.

                            MUTTA jos ei ole itsellä tiloja tai taitoa tehdä tekniikanvaihtoa taikka kolarikorjausta, niin uutta vaan tilalle. Sen verran isoja urakoita, että teettään ei kannata ruveta tommoseen vanhaan pommiin.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Lunnaiks menee. Eli otat kertakorvauksen ja myyt osina. Mua kiinnostas heti kättelyssä moottori, jos non vanos kyseessä.

                              Comment

                              • BavariaMW
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 149
                                • Iitti

                                Originally posted by Matti_83 View Post
                                Tietääkö joku onko tuo F1 edition ihan alkuperäinen homma vai saksan poikien tuunausta.

                                Alkuperäisestä poiketen löytyy autosta:

                                -Siniset nahkapussit vaihdekeppi ja käsijarru nahkaratti sinisellä kehällä
                                -Sinistä löytyy ovenkahvoista ja lasinnostimen nappien kehyksistä
                                sekä airbag tekstit jakyltit on siniset.
                                -Konepellin ja takaluukun merkissä F1 logo
                                -Keskikonsolin tuhkiksessa jalopuu muovit joissa teksti BMW F1 power

                                Onkohan kyseessä harvinainenkin yksilö vai paikallinen tuunaus.

                                Mitähän muuta tuo on pitänyt sisällään jos alkuperäinen erikoisversio

                                Autohan on e36 316i touring vm.97
                                Paketteja oli enemmänkin tarjolla malliston loppupäässä jotta kilpailukyky markkinoilla säilyisi, ei varmasti sisällä mitään f1 editionia ja 99% varmuudella sanon että jonkun omia tuuninkeja. Exclusive packageen sisältyvät varusteet näkyvät todennäköisesti listalla, esim. sivuturvatyynyt. Eli paketti valkattu joka tuo tietyn määrä varusteita jotka myös mainitaan erikseen listalla, näin ainakin cabriossa jota kävin aikanaan katsomassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎