Ensiautoksi katsellut e46 320d:tä. Saanut paljon kritiikkiä, ja topicit mitä itse lukenut ovat osa tyrmänneet 320d:n jopa aika epäluotettavaksi autoksi. Onko ne todella sitä kun noita näyttäs tulevan kuitenkin aika paljon ihmisillä vastaan? Mikä olis suunnilleen huoltokustannusten arvo oravannahkoina parissa vuodessa jos ostan esim. 250tkm ajetun yksilön? (huom. manuaalin) vai täytyykö sitä suosiolla kellahtaa vaan johonkin halvempaan VAG-autoon siinä toivossa että olisivat "luotettavampia"?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by SeksiSeppo View PostMulla tiputtaa ja kadottaa jäähytysnesteitä toi M57 motilla oleva 330xd manuaali. Voisko se olla toi muovinen osa nro.4
http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...m_water_hoses/ Jostain tosta kohtaa varmasti tiputtaa, kun ajon jälkeen toi hihna on nesteessä hieman. Ei vaan oikeen näe ilman purkamisia mitään....
Kattelin ja vähän purin tavaraa edestä, näyttäs olevan kosteana toi vesipumpun ympäristö... Menee vaihtoon nyt ekana se ainakin. Mitä muuta kannattaa samalla uusia? Siis jos on jotain hyviä kohteita ihan vierellä että saa samalla kertaa. Olisko hyviä vinkkejä remonttiin?
Comment
-
-
Originally posted by jormauotinen View PostEnsiautoksi katsellut e46 320d:tä. Saanut paljon kritiikkiä, ja topicit mitä itse lukenut ovat osa tyrmänneet 320d:n jopa aika epäluotettavaksi autoksi. Onko ne todella sitä kun noita näyttäs tulevan kuitenkin aika paljon ihmisillä vastaan? Mikä olis suunnilleen huoltokustannusten arvo oravannahkoina parissa vuodessa jos ostan esim. 250tkm ajetun yksilön? (huom. manuaalin) vai täytyykö sitä suosiolla kellahtaa vaan johonkin halvempaan VAG-autoon siinä toivossa että olisivat "luotettavampia"?
Luukkujen alareunat ruostuu, ne kannattaa tarkastaa. Jos 2004 vuosimalli niin bemarille näyttämään, menee takuuseen.
Voimansiirron osalta perus kuluvat paikat kuten muissakin bemaressa: kaksoismassavauhtipyörä, kytkin, kardaanin ristinivelet ja tukilaakerit.
Osahintoja: Kytkin 300e laakkosella, vauhtipyörä schmiedmannilla muistaakseni 500e, kardaanin ristinivelien korjaus ja tasapainotus 300e. Kardaanin tukilaakerit yms tärinänvaimentimen osat jotain 100e.
Moottorin osalta imusarjan läpät ja hihnapyörä eli dampper. Imusarjan läpät voi poistaa samalla kun vaihtaa hehkutulpat. Dampperin vaihto liikkeessä osineen töineen 300e
Turboa ei voi huoltaa. Tehdasuusi Garret 1100e + työt.
Tällä nykyisellä ajellut tammikuusta 2013 tähän päivään 42tkm, ainut korjausta vaatinut on ollut hihnapyörä ja apulaitehihna. 300e osineen töineen. Öljyt vaihtanut 10tkm välein teboil diamond diesel.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by riippis View PostEikö keltään perkule löydy apua?? Vasen puoli on auki, mutta tuo oikea puoli ei avaudu. Saako tuota edes mitenkään vaupautettua vai onko vedettävä puukkosahalla jousitappi poikki? Katsastus edessä ja turha yrittää konepelti jumissa mennä
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostTyyppivikoja ruostuminen. Itellä 2/04 rekattu ja 2004 vuosimallista alkaen puhkiruostumistakuu 12 vuotta. Yksi ovi vaihdettu jo takuuseen kun oli alareunasta kukkinut ulos. Jos 2003 vuosimalli niin koritakuu 6 tai 8 vuotta ja mennyt jo vanhaksi.
Luukkujen alareunat ruostuu, ne kannattaa tarkastaa. Jos 2004 vuosimalli niin bemarille näyttämään, menee takuuseen.
Voimansiirron osalta perus kuluvat paikat kuten muissakin bemaressa: kaksoismassavauhtipyörä, kytkin, kardaanin ristinivelet ja tukilaakerit.
Osahintoja: Kytkin 300e laakkosella, vauhtipyörä schmiedmannilla muistaakseni 500e, kardaanin ristinivelien korjaus ja tasapainotus 300e. Kardaanin tukilaakerit yms tärinänvaimentimen osat jotain 100e.
Moottorin osalta imusarjan läpät ja hihnapyörä eli dampper. Imusarjan läpät voi poistaa samalla kun vaihtaa hehkutulpat. Dampperin vaihto liikkeessä osineen töineen 300e
Turboa ei voi huoltaa. Tehdasuusi Garret 1100e + työt.
Tällä nykyisellä ajellut tammikuusta 2013 tähän päivään 42tkm, ainut korjausta vaatinut on ollut hihnapyörä ja apulaitehihna. 300e osineen töineen. Öljyt vaihtanut 10tkm välein teboil diamond diesel.
Sulla on ollu halpoja kilometrejä, kuulostaa hyvältä. Täytyisi vaan ostaa varmaan 200tkm ajettu yksilö niin ei heti joudu likaamaan käsiä. Nämähän on ketjukoneella?
Comment
-
-
N42B20 ja kampiakselin asentotunnistimen vaihto ilmeisesti vaatii imusarjan irroittamisen jos oikein olen ymmärtänyt. Löytyykö jostain ihan selkeät ohjeet imusarjan irroittamiseen kun se ei ihan pikku projekti taida olla.
Alkanut vaan tekemään auto sitä se saattaa sammua ajossa ihan miten sattuu ja joka kerta kun katsoo vika koodit niin ensimmäisenä on kampiakselin asentotunnistin. Ja se taitaa nyt olla ongelman syy, kun muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen että mistä muusta se voi johtua.E34 535i -89
E46 318i Touring -02
E36 323i Touring -97
Comment
-
-
Originally posted by jormauotinen View PostKiitos, oli paljon arvokasta tietoa! En tiennytkään tuosta ruostumistakuusta, täytyykin etsiä 04 rekattuja. Millä kilometreillä listaamiasi osia yleensä vaihdellaan, mietin vain että jos 250tkm ajetun ostan niin joutuuko sen heti ajaa pukille. Pyöriä räpänneenä ei oikein enää kiinnosta autoista muut kun luotettavimmat.
Sulla on ollu halpoja kilometrejä, kuulostaa hyvältä. Täytyisi vaan ostaa varmaan 200tkm ajettu yksilö niin ei heti joudu likaamaan käsiä. Nämähän on ketjukoneella?
Itellä oli ajettu 197tkm ja nyt 239tkm ja ainut remontti hihnapyörä.
Kytkin ja vauhtipyörä on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Turbo remontti on siis tulossa.
Jos katsot 250tkm ajettuja kannattaa selvittää mitä remontteja siihen on tehty. Aikasemmalla autolla mikä oli myös 320d niin ostin 245tkm ajettuna ja puolen vuoden sisään vaihdoin: vauhtipyörä, kytkin, kampiakselin stefa, hihnapyörä, kardaanin osat + ristinivelien korjaus, turbo. Rahaa paloi varmaan 3000-4000.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Onko tuo jakoketjun kiristimen vaihto niin yksinkertainen homma kuin kuvittelen? Eli ei mitään ihmeellisyyksiä? Kannattaako tarvikekiristimiin sekaantua ollenkaan? Rallattaa jakoketju kun kierroksia antaa niin ei ihan terveelle kuulosta. 190t ajettu 2,8 niin ei luulisi ihan lopussa ketjun olevan.
Comment
-
-
Originally posted by Sansq View PostMistähän johtuu akkuvalon vilkkuminen mittaristossa. Välillä palaa kokoajan ja hetken kuluttua katoaa kokonaan joskin toisinaan vain vilkkuu.. Akku huonosti kiiinni (tarkistettu, ei heilu ihmeellisesti) vai mikä on?Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
e 46 330 d kummallinen ääni
e 46 -01 330 x d ajettu 300.000 km kiihdyttäessä joka vaihteella kun kierrokset tulevat alueelle 1700-2000. tulee armoton kumina korvat menevät lukkoon, pienemmillä vaihteilla tuo ääni on hieman pienempi , ilmeisesti viipyy vähemmän aikaa tuolla kierrosaluella, nelosvaihteella ääni kaikkein rajuin . tuon 2000 jälkeen tuo ääni ei kuulu. pakoputkisto on ehjä ja alkuperäinen . myöskään mitään värinöitä ei esinny, ainoastaan tuo ääni joka on niinkuin pakoputki olisi juuri katkennut.mistä mahtanee tulla onko muilla ollut samanlaisia ongelmia .
muutoin autossa on lisäksi armoton rengas meteli, aivain kuin olisi rautapyörät alla , renkaina tällähetkellä britgestone botenza. 225-45-17 pintaa noin 5-6 milliä, ja vetelee urissa aivan järkyttävästi. uran reunaan osuessaan kääntää rattia itsestään,joten on oltava pirun tarkkana ettei lennä paanalta ulos.
ei ole bemarista kokemuksia ollut mulla vasta 3 viikkoa.
onko palattu volvo v 70 jälkeen kivikaudelle, vai poistuuko tuo rengasongelma siirtymällä 205-50-17. renkaaseen.
Comment
-
-
320D vauhti
Kaverilla on -99 320d sedanissa kaasupolkimen alla n. 10cm M12 pultti stopparina? Kuuluuko olla, vai onko jälkiasennettu rajotin?
Auto myös muuten toimii ja kiertää hyvin (2 vaihteella pystyy tekemään paskarinkiä), mutta ajossa 4. Ja 5. Vaihteella veto hyytyy n.3000rpm ja huomaa selvästi kun auto rupeaa moottorijarruttamaan. Vauhti tippuu 5. Vaihteella 140-105km/h, jonka jälkeen auto rupeaa taas vastaamaan kaasuun.
Comment
-
Comment