Originally posted by TheJukke
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Et koska ton ikäset ei OBD protokollaa juttele.Originally posted by BBBS View PostSaanko noilla vikakoodit luettua ja nollattua.
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...recommendation
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vik...6-pin-bmw.html
Autona e46 328i -98 eli löytyy sekä 16pin että 20pin liittimet, mutta ilmeisesti 16pin ei kuitenkaan toimi/ole kytketty?
Eli jos laittais ton elm327 vikakoodinlukijan tonne konehuoneen 20pin liittimeen ton adapterin välityksellä ni saanko vikakoodit yms ulos?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Kuskin penkin alla pohjassa semmonen alumiininen putkilo. Pohjapanssari(t) pois, suodatin on molemmista päistä klemmarilla kiinni, klemmarit löysäksi. Vanha pois ja uusi tilalle, sit katot uudesta suodattimesta et virtaussuunta on oikeaan suuntaan eli keulaan päin nuoli. Klemmarit kireelle ja pohjapanssarit takas. Jos teet nosturilla niin ensikertalaiselta vie noin vartin.Originally posted by TheJukke View PostMinkälainen homma on 320d polttoainesuodattimen vaihto? Vai onko muut edes vaihdellu sitä talveksi?
Faceliftissä tuo ainakin on em. Tavalla, mutta ilmeisesti prefaceliftis on se suodatinpatruuna.
Ja ei tosiaan kallis osa, 22€ esim schmiedmannilla. Kannattaa vaihtaaLast edited by janne30; 09-10-2014, 21:42.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
itse juuri ostin suodattimen ja eihän tuo kl-varaosilla ollut kun 30€, tosin riippuu mihin vertaa.. Kannattaa vaihtaa joka talveksi uusi, vittumainen jos jäätää suodattimeen kertyneen veden takia, huohotin on hyvä myös vaihtaa.Originally posted by Smack View PostSe on aika kallis osa. Omaani ex-autooni se vaihdettiin muistaakseni jotain 4v sitten ennenkuin myin pois, joten ei tarvinne aina talveksi vaihtaa. Tai ainakaan mulla ei tarvinnu. Eikä ongelmia.E39 525ia M-sport -01
e21 315 -83 (Prokkis)
Audi a4 1.8t avant -05
(EX)
e91 320d -06 Barrique rot
(EX)
e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
e36 318i -96 Toukka(EX)
e46 316i -99(EX)
e39 520i -97(EX)
e36 316i -98(EX)
!Autotrailerin vuokrausta!
Comment
-
Miten hitossa tuo ohjaustehostimen kiilapyörä pitäisi saada irti? Eihän sen pitäs niin tiukassa olla, ettei ees lekalla lähe irti. Taino lekalla kun löi niin antoi hihna periksi ja pelkkä pyörä liikkui vaikka kampiakselin pultista esti hihnan pyörimisen.
Täytys saada irti, että hihnankirstin mahtuu tulemaan ulos.
E: Se lähtikin ilman keskipultin avaamista.
Last edited by Temsku; 10-10-2014, 13:01.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
Ongelmana on lievähkö nykäys vakionopeudensäädintä käytettäessä. Nykäys esiintyy ainoastaan tilanteissa, jossa mennään moottorijarrutukselta takaisin kaasulle. Eli esim. pitkän alamäen jälkeen hetkellisen kulutuksen näyttäessä nollaa kun vauhti alkaa hiljentyä ja vakkari alkaa taas "painaa" kaasua, tuntuu selvä nykäys.
Auto on ollut minulla jo useamman vuoden ja meno oli pitkään todella tasaista ilman nykäyksiä. Viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut nykäysten pikkuhiljaa voimistuvan. Ilman vakkaria nykäyksiä ei tule, vaikka kaasua käyttäisikin agressiivisesti.
Kellään mitään ideaa, mistä nykäykset vois johtua?f22 220i
Comment
-
Moro mitä kannattais kattoa tollasesta e46 vm. 02 2,5l bensa.. Tuotu saksasta 2vuotta sitten.. Tollanen yksilö siis http://m.nettiauto.com/bmw/325/67782...=67&vifNav=Y#4
Comment
-
Paljonko paksummat öljyt tohon koneeseen kehtaisi heittää, jos tällä hetkellä sisässä 5W40?
Tuntuu vaan, että kylmänä käy niin pehmeesti ja hiljasena, mutta lämpimänä alkaa kuulumaan vähän jos jonkunäkösiä ääniä mm. nostimet alkaa nakuttamaan eikä taho oikeen pysyä sisälläkään. Öljynä oon käyttäny Castrolin Edgeä minkä ei luulisi ihan pilipali öljyä olevan..Last edited by Temsku; 12-10-2014, 05:03.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
Noilla kilsoilla yleensä on alusta ja jarrut jo loppu ellei niitä ole laitettu. Myöskin disa kannattaa jo suoraan laskea korjauslistalle, samoin vanos. Entä jäähdytysjärjestelmä, onko syyläriä+paisaria, termaria ja vesipumppua vaihdettu?Originally posted by Juxeyy View PostMoro mitä kannattais kattoa tollasesta e46 vm. 02 2,5l bensa.. Tuotu saksasta 2vuotta sitten.. Tollanen yksilö siis http://m.nettiauto.com/bmw/325/67782...=67&vifNav=Y#4
Vikakoodit kaikista eri moduuleista suosittelisin lukemaan. Testaa kaikki sähkölaitteet että toimii.
Kuuntele konetta, tunnustele auton rungosta tyhjäkäynnillä täristääkö vai pyöriikö pehmeästi. Imuvuodot sotkee käyntiä melko helposti, ne on näissä ihan tyyppivikoja.
Kannattaa kori tutkia aika tarkkaan, ovien kittisaumat jokaisesta ovesta ja luukuista ettei ole ruosteessa tai saumakitti lähdössä pullistumaan, ton ikäisessä koritakuukaan ei ole voimassa.
Comment
-
Sen verta lisäystä edelliseen, että vaihteisto kunnossa. Ilmeisesti heitti vikatilaan tuon maffin piuhan irti vetelyn takia. Hommasin ihan perus testerin motonetistä ja seurailin tuota kylmäkäynnistys hommaa niin missfireä pukkaa joka kerta sylintereille 1,3 tai 5. Pari kertaa herjannut myös liian laihalla käymisestäkin. Imuvuotoja koitettu paikallistaa ja korjata edellisessä postissa mainituista paikoista. Oisko kenelläkään nyt ideaa mistä vielä hakea mahdollisia imuvuotoja tai jotain muuta vikaa?Originally posted by Kekkuli View PostMorjens!
Meikällä vm. 2003 330xi automaatissa ollut vähän tyhjäkäynti ongelmaa kylmänä. Auton kun lyö tulille kylmänä ja antaa käydä niin jossain kohtaa vikavalo lävähtää tauluun ja käynti muuttuu röpötykseksi. No, auton kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin vikavalo sammuu ja käynti on normaalia. Tätä ongelmaa ei ole jos käynnistää kylmänä ja lähtee suoraan ajoon, vain jos antaa käydä tyhjäkäyntiä paikallaan. Noh, näitä keskusteluja lueskellessani löysin neuvon koittaa jos irroittaa maffin piuhan ja lyö auton käyntiin niin jos vikaa ei ilmene niin syypää on tod.näk. paskana oleva maffi...minähän tein työtä käskettyä ja moottorin vikavalo ei syttynyt mutta sen sijaan vaihteiston vikavalo eli huutomerkki rattaan sisällä lävähti nyt tauluun. Sen lisäksi auton käydessä kun kytkin maffin piuhan takaisin kiinni niin koko auto sammui. No virrat pois ja uudestaan käyntiin niin ei ongelmaa muuta kuin että vaihteiston vikavalo jäi palamaan ja ajaessani kauppaan noin 2 km niin vaihteistohan oli sekaisin kuin seinäkello...tarina jatkuu siten että lähtiessäni kaupasta vaihteiston vikavalo ei enään syttynyt vaan kotimatkan vaihteisto pelasi niinkuin ennenkin, mielestäni ihan hyvin. Eli viisaammat jos nyt neuvois voiko tämä maffin piuhan irroitus viedä vaihteiston jotenkin vikatilaan, vai onko tässä nyt meikällä käsillä sekä paskana oleva maffi että vaihdelaatikko? Ensimmäinen ei niin rassais mutta tuo toinen jo saattaa aiheuttaa pari harmaata lisää.
Niin ja autoon jo imuvuotoja silmälläpitäen vaihdettu iso nippu haurastuneita imuletkuja ml. maffilta lähtevät haitariletkut, huohotin kaikkine letkuineen cold country versioon, öljynsuodattimen jalan tiiviste, vanoksen tiivisteet ja venttiilikopan tiivisteet.
Nyt olisi jälleen hyvät neuvot kalliit.
Comment
-
Mikä sitten olis halvin tapa lukea ja nollata noita vikakoodeja ton ikäsestä nelikutosesta?Originally posted by Supa View PostEt koska ton ikäset ei OBD protokollaa juttele.
E: Auto siis BMW e46 328i sedan -98 (M52TUB28)
Comment
-
-
Hei osaiskos kukaa auttaa kun mulla on e46 -00 328i ja tyhjäkäynnillä saattaa hyvin harvoin rupee tyhjäkäynti hyppiin hieman ja sytyttää moottorin vikavalon ja vikakoodit luin siitä ja anto seuraavanlaiset koodit...?
E4 seosvaihtelu (lohko 2)
liian suuri
E3 seosvaihtelu (lohko 1)
liian suuri
38 zsr-vastuksen katkos
tunnistettu
Eli mitähän nämä meinaa? Mikä on esim. Zsr vastus?
Comment
-
Vielä uudestaan kysyisin olisiko jollain kokemusta/tietoa että onko pätevä setti?Originally posted by Cannu View Post
Comment
Comment