Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MRX
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 108
    • -

    Pystyykö puhaltimen moottoriin hiiliä vaihtamaan vai meneekö koko paska vaihtoo? Lakkas puhallin pelaamasta lopullisesti

    Comment

    • e46miäs
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 41
      • kuopio

      Originally posted by MRX View Post
      Pystyykö puhaltimen moottoriin hiiliä vaihtamaan vai meneekö koko paska vaihtoo? Lakkas puhallin pelaamasta lopullisesti
      Pystyy, mutta vika voi olla myös siilissä eli puhaltimen etuvastuksessa. Puhaltaako ollenkaan millään teholla?
      E39 520iA

      Comment

      • MRX
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 108
        • -

        Originally posted by e46miäs View Post
        Pystyy, mutta vika voi olla myös siilissä eli puhaltimen etuvastuksessa. Puhaltaako ollenkaan millään teholla?
        Ei. Vika alkoi tuossa syksyllä siten että sillo tällöin ei puhaltanut vaan piti sammuttaa pihallin ja laittaa uudelleen päälle ni rupes parin kerran jälkee toimii. tai ootti va hetke nii sillä, muttei enee huomenna nykästä moottori irti ja katella vähä, jos vika jatkuu ni siilen vaihtoo seuraavaks
        Last edited by MRX; 07-02-2015, 19:43.

        Comment

        • susi_ihminen
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 62
          • Janakkala

          kysymys

          Tuli hommattua tossa e46 330d M-Sport II -03 ja olisi paljonkin kysyttävää mutta aloitetaan tästä mikä päällimmäisenä risoo:

          Eli ulkolämpömittari näyttelee ihan omiaan. Vika alkoi sillä että ensin parin päivän ajan näytti +50 astetta sitten ajossa pompsahti yhtäkkiä -40 asteeseen sen jälkeen seilasi nopein muutoksin -18 - -26 asteen väliä ja nyt tänään joko +50 tai -40 ja aina kun vaihtuu miinukselle kuuluu se pakkas varoitus ääni.

          Ilmeisesti anturi rikki tai piuha irti? Missä päin konehuonetta toi anturi sijaitsee? Miten saan selville onko anturi rikki vai piuha jostain päin poikki tai irti?

          Toinen kysymys on että mitä moottoriöljyä kyseisessä autossa kannattaa käyttää?
          Wannabiemmer
          ---------------------------
          E53 X5 3.0d -04
          E87 130i -05
          E34 520i -91 M30B34

          Comment

          • Smack
            BTCF Member
            • May 2005
            • 320
            • Oulu

            Originally posted by expertti View Post
            Ei näyttäisi olevan jostain syystä 320d-330d toukkaan noita lainkaan tarjolla. Oikein mä muistelin, itsellä facelift toukka... Kuka tietää miksei ja onko grillit samat vai erit kuin sedaneissa?

            http://www.realoem.com/bmw/partxref....699&showeur=on
            Kun ostin noita merkkiliikkeestä niin myyjällä kesti hetki löytää osa, se jupisi jotain että ku ne ei löydy kuin tietyn kokoisella koneella ettimällä. Mutta ihan hyvin sopi ainakin minun 320i faceliftiin vaikka juuri tuolle motille niitä ei varsinaisesti löytynyt. Ilmeisesti 330i:llä ettimällä löytyy. Käyhhän ostaan. Minua noissa munuaissuojissa ei harmita ku se että en aiemmin älynnyt niitä hankkia

            Comment

            • Madduli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 395
              • -

              Originally posted by susi_ihminen View Post
              Tuli hommattua tossa e46 330d M-Sport II -03 ja olisi paljonkin kysyttävää mutta aloitetaan tästä mikä päällimmäisenä risoo:

              Eli ulkolämpömittari näyttelee ihan omiaan. Vika alkoi sillä että ensin parin päivän ajan näytti +50 astetta sitten ajossa pompsahti yhtäkkiä -40 asteeseen sen jälkeen seilasi nopein muutoksin -18 - -26 asteen väliä ja nyt tänään joko +50 tai -40 ja aina kun vaihtuu miinukselle kuuluu se pakkas varoitus ääni.

              Ilmeisesti anturi rikki tai piuha irti? Missä päin konehuonetta toi anturi sijaitsee? Miten saan selville onko anturi rikki vai piuha jostain päin poikki tai irti?

              Toinen kysymys on että mitä moottoriöljyä kyseisessä autossa kannattaa käyttää?
              Ite laittaisin pikasen googletuksen perusteella 5w-30. Lämpötila-anturi sijaitsee oikealla edessä, oikean renkaan edessä pohjamuovissa. Se on semmonen muovinen/kuminen tikku
              http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=101296 Voi oll myös toisella puolella
              Last edited by Madduli; 07-02-2015, 20:35.
              E46 316 -99
              Ex:
              E39 523iA -98
              E46 316 -99
              E46 318 -99

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Öljystä, BMW:n LongLife-04 hyväksyttyä sellaista. 5W-30 on hyvä lähtökohta.

                Lämpöanturi vaihtoon, jollei johdin ole poikki jostain kohtaa. Kuskin puolella, eturenkaan edessä, hyvin lähellä puskuria, osassa 8 näkyy sloti sille: KLIK.

                Lähtee alapuolelta irti.

                Comment

                • Vildemar
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 75
                  • Forssa

                  Originally posted by Vildemar View Post
                  Sigun autossa 16:9 navi. Ongelmana on se että navin ääni on aina täysillä. Vaikka sen säätää pienemmälle niin se ei mene. Nainen sanoo quieter mutta se ei vaan mene hiljemmalle. Ei oikein navia voi käyttää kun huutaa niin että korvissa soi... :think

                  Ehdotuksia tai saisko sen sillai ettei olis puheohjausta ollenkaan ?
                  Tähän mitään apuja...? :think

                  Comment

                  • Terå
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 20
                    • Lahti, Päijät-Häme

                    Originally posted by Terå View Post
                    Viittiskö joku tietävämpi valaista että käykö E46 prefacelift sedanin DEPO:n enkelinsilmiin alkuperäis umpioiden linssit?
                    Näyttäs ainakin internet selailun perusteella samalta, eikä erillisiä depon omia linssejä tunnu olevan myynnissäkään?
                    Onko kellään kokemusta/tietoa? En viittis ruveta turhaan uusia umpioitakaan lähteä tilaamaan.
                    Oon jo kokeillut kiillotella, mutta on niin pahasti läpipalaneet linssit ettei enää hiominenkaan auta.
                    Ois kiva nähdä eteensä
                    ___________________________

                    E91 330d xDrive -09 M-Sport
                    E30 325e -85

                    EX
                    E46 330i -01
                    E46 330i -00 M-sport 1
                    E36 318i -91
                    E39 528iA -98

                    sigpic

                    Comment

                    • susi_ihminen
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 62
                      • Janakkala

                      Originally posted by MNi View Post
                      Öljystä, BMW:n LongLife-04 hyväksyttyä sellaista. 5W-30 on hyvä lähtökohta.

                      Lämpöanturi vaihtoon, jollei johdin ole poikki jostain kohtaa. Kuskin puolella, eturenkaan edessä, hyvin lähellä puskuria, osassa 8 näkyy sloti sille: KLIK.

                      Lähtee alapuolelta irti.
                      Kiitoksia vastauksista

                      Tänään yritin kattella vaan ei millään osunu silmään anturi mutta yksi katkennut johto löytyi(vika siis ilmeisesti siinä) johto oli samassa nipussa kuskin puolin sumarille menevän johdon kanssa. Nyt kun vielä löytäis sen anturin :think
                      Wannabiemmer
                      ---------------------------
                      E53 X5 3.0d -04
                      E87 130i -05
                      E34 520i -91 M30B34

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by susi_ihminen View Post
                        Kiitoksia vastauksista

                        Tänään yritin kattella vaan ei millään osunu silmään anturi mutta yksi katkennut johto löytyi(vika siis ilmeisesti siinä) johto oli samassa nipussa kuskin puolin sumarille menevän johdon kanssa. Nyt kun vielä löytäis sen anturin :think
                        Osa 1 tuolta: KLIK. Huimat 36€ smiidillä plus pk: KLIK. Tuskin marmorillakaan maksaa maltaita.

                        Comment

                        • wsq´_
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 458
                          • Lohja

                          Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään kun joskus(ei edes joka päivä) autoa startatessa oli sitten moottori lämmin tai kylmä, niin joutuu starttaamaan monesti. Moottori vaan sahaa eikä lähde käyntiin. Joskus jos starttaa ja ei lähde niin ränkkää virtoja päälle ja pois ja odottelee hetken autossa niin lähtee taas käyntii mukisematta.

                          Vikakoodit luettu ja herjas hehkujen relettä. Nyt kumminkin vaihdettu hehkut sekä hehkujen rele uusiin. Näiden operaation jälkeen ei ole vielä luettu vikakoodeja, jos se releen koodi vaikka sieltä häviäisikin.

                          Mitä seuraavaksi? Sigun auto kyseessä.
                          e36 m60

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by wsq´_ View Post
                            Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään kun joskus(ei edes joka päivä) autoa startatessa oli sitten moottori lämmin tai kylmä, niin joutuu starttaamaan monesti. Moottori vaan sahaa eikä lähde käyntiin. Joskus jos starttaa ja ei lähde niin ränkkää virtoja päälle ja pois ja odottelee hetken autossa niin lähtee taas käyntii mukisematta.

                            Vikakoodit luettu ja herjas hehkujen relettä. Nyt kumminkin vaihdettu hehkut sekä hehkujen rele uusiin. Näiden operaation jälkeen ei ole vielä luettu vikakoodeja, jos se releen koodi vaikka sieltä häviäisikin.

                            Mitä seuraavaksi? Sigun auto kyseessä.
                            Varmaan suutin vuotaa paluupuolelle, katso livedatasta railinpaineet startissa ja jos eivät nouse yli 300bar niin ohivuodot mittaukseen.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Heze.R
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 15
                              • Vantaa

                              Osaisko kukaan varmuudella sanoo mistä voisi johtua -04 330xd kytkimen kolahtelu voiman siirrossa? Eli kun kun nostaa kytkimen ylös vetopäällä autossa tuntuu voima puolella kolahdus. Vaikka esim: vaihdetta normiajossa vaihdettaessa. Itse epäilen kytkintä mutta voisiko kyseessä olla takaripustuksen puslatkin?

                              Auto myös täristää välillä täys kaasulla kiihdyttäessä. Siihen tosin vika selittynee ristinivelellä tai kardaanin tukipuslalla/laakerilla?
                              Auto ei siis tee kumpaakaan jatkuvasti vaan suhtis useesti.

                              Suhtis ärsyttävä ominaisuus jos semmoinen on.
                              e91 320d touring -09
                              ex E46 330XD touring -04
                              ex e46 320d -00

                              Comment

                              • amisqo
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 1612
                                • Vantaa

                                Originally posted by Heze.R View Post
                                Osaisko kukaan varmuudella sanoo mistä voisi johtua -04 330xd kytkimen kolahtelu voiman siirrossa? Eli kun kun nostaa kytkimen ylös vetopäällä autossa tuntuu voima puolella kolahdus. Vaikka esim: vaihdetta normiajossa vaihdettaessa. Itse epäilen kytkintä mutta voisiko kyseessä olla takaripustuksen puslatkin?

                                Auto myös täristää välillä täys kaasulla kiihdyttäessä. Siihen tosin vika selittynee ristinivelellä tai kardaanin tukipuslalla/laakerilla?
                                Auto ei siis tee kumpaakaan jatkuvasti vaan suhtis useesti.

                                Suhtis ärsyttävä ominaisuus jos semmoinen on.
                                Ite lähtisin niitä puslia tutkimaan ihan ekaks. Niistä se kolahtelu yleensä johtuu, että alkaa väljää olemaan. Takakelkan ja perän kannatinkumin puslat nyt ainaki alkuun.

                                Sitten omaani, eli puhaltimen tuuletin heittelehtii sillointällöin eli ei puhalla tasaseen. Onko puhaltimen siili menossa? Missä sijaitsee mimmonen homma vaihtaa?
                                G30 530e iPerfomance M-sport -18
                                Ex: F30 330D M-sport -15
                                Ex: E90 330D M-sport -06
                                Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                                Ex: e30 320i -89
                                Ex: e30 318iS -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎