Pystyy, mutta vika voi olla myös siilissä eli puhaltimen etuvastuksessa. Puhaltaako ollenkaan millään teholla?
Ei. Vika alkoi tuossa syksyllä siten että sillo tällöin ei puhaltanut vaan piti sammuttaa pihallin ja laittaa uudelleen päälle ni rupes parin kerran jälkee toimii. tai ootti va hetke nii sillä, muttei enee huomenna nykästä moottori irti ja katella vähä, jos vika jatkuu ni siilen vaihtoo seuraavaks
Tuli hommattua tossa e46 330d M-Sport II -03 ja olisi paljonkin kysyttävää mutta aloitetaan tästä mikä päällimmäisenä risoo:
Eli ulkolämpömittari näyttelee ihan omiaan. Vika alkoi sillä että ensin parin päivän ajan näytti +50 astetta sitten ajossa pompsahti yhtäkkiä -40 asteeseen sen jälkeen seilasi nopein muutoksin -18 - -26 asteen väliä ja nyt tänään joko +50 tai -40 ja aina kun vaihtuu miinukselle kuuluu se pakkas varoitus ääni.
Ilmeisesti anturi rikki tai piuha irti? Missä päin konehuonetta toi anturi sijaitsee? Miten saan selville onko anturi rikki vai piuha jostain päin poikki tai irti?
Toinen kysymys on että mitä moottoriöljyä kyseisessä autossa kannattaa käyttää?
Ei näyttäisi olevan jostain syystä 320d-330d toukkaan noita lainkaan tarjolla. Oikein mä muistelin, itsellä facelift toukka... Kuka tietää miksei ja onko grillit samat vai erit kuin sedaneissa?
Kun ostin noita merkkiliikkeestä niin myyjällä kesti hetki löytää osa, se jupisi jotain että ku ne ei löydy kuin tietyn kokoisella koneella ettimällä. Mutta ihan hyvin sopi ainakin minun 320i faceliftiin vaikka juuri tuolle motille niitä ei varsinaisesti löytynyt. Ilmeisesti 330i:llä ettimällä löytyy. Käyhhän ostaan. Minua noissa munuaissuojissa ei harmita ku se että en aiemmin älynnyt niitä hankkia
Tuli hommattua tossa e46 330d M-Sport II -03 ja olisi paljonkin kysyttävää mutta aloitetaan tästä mikä päällimmäisenä risoo:
Eli ulkolämpömittari näyttelee ihan omiaan. Vika alkoi sillä että ensin parin päivän ajan näytti +50 astetta sitten ajossa pompsahti yhtäkkiä -40 asteeseen sen jälkeen seilasi nopein muutoksin -18 - -26 asteen väliä ja nyt tänään joko +50 tai -40 ja aina kun vaihtuu miinukselle kuuluu se pakkas varoitus ääni.
Ilmeisesti anturi rikki tai piuha irti? Missä päin konehuonetta toi anturi sijaitsee? Miten saan selville onko anturi rikki vai piuha jostain päin poikki tai irti?
Toinen kysymys on että mitä moottoriöljyä kyseisessä autossa kannattaa käyttää?
Ite laittaisin pikasen googletuksen perusteella 5w-30. Lämpötila-anturi sijaitsee oikealla edessä, oikean renkaan edessä pohjamuovissa. Se on semmonen muovinen/kuminen tikku http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=101296 Voi oll myös toisella puolella
Öljystä, BMW:n LongLife-04 hyväksyttyä sellaista. 5W-30 on hyvä lähtökohta.
Lämpöanturi vaihtoon, jollei johdin ole poikki jostain kohtaa. Kuskin puolella, eturenkaan edessä, hyvin lähellä puskuria, osassa 8 näkyy sloti sille: KLIK.
Sigun autossa 16:9 navi. Ongelmana on se että navin ääni on aina täysillä. Vaikka sen säätää pienemmälle niin se ei mene. Nainen sanoo quieter mutta se ei vaan mene hiljemmalle. Ei oikein navia voi käyttää kun huutaa niin että korvissa soi... :think
Ehdotuksia tai saisko sen sillai ettei olis puheohjausta ollenkaan ?
Viittiskö joku tietävämpi valaista että käykö E46 prefacelift sedanin DEPO:n enkelinsilmiin alkuperäis umpioiden linssit?
Näyttäs ainakin internet selailun perusteella samalta, eikä erillisiä depon omia linssejä tunnu olevan myynnissäkään?
Onko kellään kokemusta/tietoa? En viittis ruveta turhaan uusia umpioitakaan lähteä tilaamaan.
Oon jo kokeillut kiillotella, mutta on niin pahasti läpipalaneet linssit ettei enää hiominenkaan auta.
Ois kiva nähdä eteensä
Öljystä, BMW:n LongLife-04 hyväksyttyä sellaista. 5W-30 on hyvä lähtökohta.
Lämpöanturi vaihtoon, jollei johdin ole poikki jostain kohtaa. Kuskin puolella, eturenkaan edessä, hyvin lähellä puskuria, osassa 8 näkyy sloti sille: KLIK.
Lähtee alapuolelta irti.
Kiitoksia vastauksista
Tänään yritin kattella vaan ei millään osunu silmään anturi mutta yksi katkennut johto löytyi(vika siis ilmeisesti siinä) johto oli samassa nipussa kuskin puolin sumarille menevän johdon kanssa. Nyt kun vielä löytäis sen anturin :think
Tänään yritin kattella vaan ei millään osunu silmään anturi mutta yksi katkennut johto löytyi(vika siis ilmeisesti siinä) johto oli samassa nipussa kuskin puolin sumarille menevän johdon kanssa. Nyt kun vielä löytäis sen anturin :think
Osa 1 tuolta: KLIK. Huimat 36€ smiidillä plus pk: KLIK. Tuskin marmorillakaan maksaa maltaita.
Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään kun joskus(ei edes joka päivä) autoa startatessa oli sitten moottori lämmin tai kylmä, niin joutuu starttaamaan monesti. Moottori vaan sahaa eikä lähde käyntiin. Joskus jos starttaa ja ei lähde niin ränkkää virtoja päälle ja pois ja odottelee hetken autossa niin lähtee taas käyntii mukisematta.
Vikakoodit luettu ja herjas hehkujen relettä. Nyt kumminkin vaihdettu hehkut sekä hehkujen rele uusiin. Näiden operaation jälkeen ei ole vielä luettu vikakoodeja, jos se releen koodi vaikka sieltä häviäisikin.
Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään kun joskus(ei edes joka päivä) autoa startatessa oli sitten moottori lämmin tai kylmä, niin joutuu starttaamaan monesti. Moottori vaan sahaa eikä lähde käyntiin. Joskus jos starttaa ja ei lähde niin ränkkää virtoja päälle ja pois ja odottelee hetken autossa niin lähtee taas käyntii mukisematta.
Vikakoodit luettu ja herjas hehkujen relettä. Nyt kumminkin vaihdettu hehkut sekä hehkujen rele uusiin. Näiden operaation jälkeen ei ole vielä luettu vikakoodeja, jos se releen koodi vaikka sieltä häviäisikin.
Mitä seuraavaksi? Sigun auto kyseessä.
Varmaan suutin vuotaa paluupuolelle, katso livedatasta railinpaineet startissa ja jos eivät nouse yli 300bar niin ohivuodot mittaukseen.
Osaisko kukaan varmuudella sanoo mistä voisi johtua -04 330xd kytkimen kolahtelu voiman siirrossa? Eli kun kun nostaa kytkimen ylös vetopäällä autossa tuntuu voima puolella kolahdus. Vaikka esim: vaihdetta normiajossa vaihdettaessa. Itse epäilen kytkintä mutta voisiko kyseessä olla takaripustuksen puslatkin?
Auto myös täristää välillä täys kaasulla kiihdyttäessä. Siihen tosin vika selittynee ristinivelellä tai kardaanin tukipuslalla/laakerilla?
Auto ei siis tee kumpaakaan jatkuvasti vaan suhtis useesti.
Suhtis ärsyttävä ominaisuus jos semmoinen on.
e91 320d touring -09
ex E46 330XD touring -04
ex e46 320d -00
Osaisko kukaan varmuudella sanoo mistä voisi johtua -04 330xd kytkimen kolahtelu voiman siirrossa? Eli kun kun nostaa kytkimen ylös vetopäällä autossa tuntuu voima puolella kolahdus. Vaikka esim: vaihdetta normiajossa vaihdettaessa. Itse epäilen kytkintä mutta voisiko kyseessä olla takaripustuksen puslatkin?
Auto myös täristää välillä täys kaasulla kiihdyttäessä. Siihen tosin vika selittynee ristinivelellä tai kardaanin tukipuslalla/laakerilla?
Auto ei siis tee kumpaakaan jatkuvasti vaan suhtis useesti.
Suhtis ärsyttävä ominaisuus jos semmoinen on.
Ite lähtisin niitä puslia tutkimaan ihan ekaks. Niistä se kolahtelu yleensä johtuu, että alkaa väljää olemaan. Takakelkan ja perän kannatinkumin puslat nyt ainaki alkuun.
Sitten omaani, eli puhaltimen tuuletin heittelehtii sillointällöin eli ei puhalla tasaseen. Onko puhaltimen siili menossa? Missä sijaitsee mimmonen homma vaihtaa?
Comment