Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    Sekaisinhan ne on, öljyt ja vedet. Moottorina M43B19TU. Katsotaan mitä tosta vielä saa
    Sentään BMW-premium selection auto, ajomäärä varmaan oikea. Ei tässä mitään takuuta haeta :-) Reflektoidaan vaan mitä nää kestää.
    Last edited by schwarze; 10-02-2015, 02:17.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by Heze.R View Post
      Osaisko kukaan varmuudella sanoo mistä voisi johtua -04 330xd kytkimen kolahtelu voiman siirrossa? Eli kun kun nostaa kytkimen ylös vetopäällä autossa tuntuu voima puolella kolahdus. Vaikka esim: vaihdetta normiajossa vaihdettaessa. Itse epäilen kytkintä mutta voisiko kyseessä olla takaripustuksen puslatkin?

      Auto myös täristää välillä täys kaasulla kiihdyttäessä. Siihen tosin vika selittynee ristinivelellä tai kardaanin tukipuslalla/laakerilla?
      Auto ei siis tee kumpaakaan jatkuvasti vaan suhtis useesti.

      Suhtis ärsyttävä ominaisuus jos semmoinen on.
      Arpani osuisi ehkä ennemmin kaksoimassan puolelle, kun on kerran manuaaliaskista kyse. Sitten kardaanin ristikko, tukilaakeri, mahdollinen CV-nivel ja perän puslat tässä järjestyksessä. Kardaanin ristikon väljyyttä paha löytää auton alla, pitäisi ottaa kardaani irti. Samalla vaivalla vaihtaa sitten kumilimpun ja tukilaakerinkin.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by amisqo View Post
        Ite lähtisin niitä puslia tutkimaan ihan ekaks. Niistä se kolahtelu yleensä johtuu, että alkaa väljää olemaan. Takakelkan ja perän kannatinkumin puslat nyt ainaki alkuun.

        Sitten omaani, eli puhaltimen tuuletin heittelehtii sillointällöin eli ei puhalla tasaseen. Onko puhaltimen siili menossa? Missä sijaitsee mimmonen homma vaihtaa?
        Vaikka täältä: KLIK tai täältä: KLIK tai täältä: KLIK tai täältä: KLIK.

        Comment

        • xhenkkax
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 15
          • Seinäjoki

          Saako ulkolämpötila-anturia kalibroitua? Vaihdoin uuden anturin ja lämpömittari näyttä lukeman n.+20°c todellista korkeampana. Lämpötila vaihtuu oikein kelin mukaan, mutta se on +20°c liian korkea.

          Comment

          • amisqo
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 1612
            • Vantaa

            Originally posted by MNi View Post
            Arpani osuisi ehkä ennemmin kaksoimassan puolelle, kun on kerran manuaaliaskista kyse. Sitten kardaanin ristikko, tukilaakeri, mahdollinen CV-nivel ja perän puslat tässä järjestyksessä. Kardaanin ristikon väljyyttä paha löytää auton alla, pitäisi ottaa kardaani irti. Samalla vaivalla vaihtaa sitten kumilimpun ja tukilaakerinkin.
            Totta muuten! Eipä tullut mielenkään koko kaksoismassa, vaikka puhetta siitä on useasti kavereiden kanssa ollut. Ehkä ajattelin taas liikaa omaani kun siinä on puslat kohta vaihtokunnossa

            Originally posted by MNi View Post
            Vaikka täältä: KLIK tai täältä: KLIK tai täältä: KLIK tai täältä: KLIK.
            Jaa kiitoksia, pitää tilata
            G30 530e iPerfomance M-sport -18
            Ex: F30 330D M-sport -15
            Ex: E90 330D M-sport -06
            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
            Ex: e30 320i -89
            Ex: e30 318iS -90

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Originally posted by xhenkkax View Post
              Saako ulkolämpötila-anturia kalibroitua? Vaihdoin uuden anturin ja lämpömittari näyttä lukeman n.+20°c todellista korkeampana. Lämpötila vaihtuu oikein kelin mukaan, mutta se on +20°c liian korkea.
              Onko kyseessä alkuperäinen anturi vai kinkki aftermarket?
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                Saako tuota tyhjäkäynnin humppaajaa joka kylmällä koneella nostattaa kierroksia aina muutaman sekunnin välein ohjelmoitua pois? Alkanut ärsyttää tuo seilaaminen.. Mitään käytännön hyötyä tuosta nyt tuskin on kun en lämmittele autoa tyhjäkäynnillä juurikaan.. Niin ja autohan siis M57 330D
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • xhenkkax
                  Newbiemmer
                  • Jul 2014
                  • 15
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Cunttory View Post
                  Onko kyseessä alkuperäinen anturi vai kinkki aftermarket?
                  Kiinalainen anturi.

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    Originally posted by xhenkkax View Post
                    Kiinalainen anturi.
                    Väittäisinpä että kiinalaisella on vaan lipsahtanu väärän tyyppinen termistori sinne ja siitä johtuu 20c: n heitto. Kalibrointia ei voi tehdä sähköisesti. Suurin osa noista alkuperäisistä antureista taitaa kärsiä vaan hapettumisvaurioista, kannattais vielä kokeilla rapsutella pintaa syvemmältä tai ostaa vaan se oem anturi.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • xhenkkax
                      Newbiemmer
                      • Jul 2014
                      • 15
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Cunttory View Post
                      Väittäisinpä että kiinalaisella on vaan lipsahtanu väärän tyyppinen termistori sinne ja siitä johtuu 20c: n heitto. Kalibrointia ei voi tehdä sähköisesti. Suurin osa noista alkuperäisistä antureista taitaa kärsiä vaan hapettumisvaurioista, kannattais vielä kokeilla rapsutella pintaa syvemmältä tai ostaa vaan se oem anturi.
                      Pitää ostaa sitte oem anturi, ku tuossa autossa oli mulle tullesaan vaan katkenneet johdot ja anturi puuttui.

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by A^A View Post
                        Saako tuota tyhjäkäynnin humppaajaa joka kylmällä koneella nostattaa kierroksia aina muutaman sekunnin välein ohjelmoitua pois? Alkanut ärsyttää tuo seilaaminen.. Mitään käytännön hyötyä tuosta nyt tuskin on kun en lämmittele autoa tyhjäkäynnillä juurikaan.. Niin ja autohan siis M57 330D
                        Ei käsittääkseni saa mitenkään.

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Mitä sisältää:
                          313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE ?
                          981 COMFORT PLUS PACKAGE ?
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • niko123
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 148
                            • Kesälahti

                            Missä voisi olla vika kun 328 ei puhalla kunnolla lämmintä kovemmilla pakkasilla? Vielä kun on alle -5 astetta toimii kohtuu hyvin.

                            Comment

                            • jarkko520
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 253
                              • Turku

                              Originally posted by niko123 View Post
                              Missä voisi olla vika kun 328 ei puhalla kunnolla lämmintä kovemmilla pakkasilla? Vielä kun on alle -5 astetta toimii kohtuu hyvin.
                              Termostaatti, noilla tiedoilla mitä laitoit.
                              G30 530e m-sport

                              Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                              Comment

                              • niko123
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 148
                                • Kesälahti

                                Originally posted by jarkko520 View Post
                                Termostaatti, noilla tiedoilla mitä laitoit.
                                Moottorin lämmöt pysyy normaalina eikä nestettä ole hävinnyt. Ja tosiaan autom. ilmastointi lämmöt täysillä ja rulla säädetty punaiselle mutta silti tulee vain haaleaa ilmaa pakkasilla.



                                Onko tietoa minkä asteinen termostaatti schmiedmannin myymä on? Vai onko näitä edes erilaisia olemassa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎