Vaihdoin muutama päivä sitten suuttimet, kaikki 4 kpl. Koneena M47N ja nyt ei enää starttaa. Vaihdon jälkeen toimi hyvin päivän verran, nyt tuntuu kuin ei saisi polttoainetta? Startti pyörittää hyvin. Epäilin vuotoa suuttimessa ja käytin kaikki irti ja puhdistelin paikat vielä uudestaan mutta ei auttanut. Ja uudet suuttimet siis kyseessä. Mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by COOL View PostKaverin e46 316 2002 m43:een pitäs venttiilikopan tiiviste vaihtaa..pitääkö tuohon malliin ostaa myös sellaiset kumit jotka tulee kiinnitysmutterien alle kuten m50 moottoreissa??? muuten kait ihan iisi homma :think
Originally posted by Enliz View Post
Kyllä ne kannattaa vaihtaa. Osa numero 6. Ei kuitenkaan niin kalliit ole.Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by vam0s View PostElikkä mites kun haluisin että voisin soittaa musikkia usbilta tai auxin kautta ja mulla on toi dsp navi mikälie vakiosoitin tossa niin mistä kannattais ettiä joku adapteri että toi onnistuis?G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostOmaa ongelmaa puskee.. :
Säädän lämpötilaksi vaikka 20 niin puhaltaa kuumaa niin pitkään ennenkuin säädän esim puoli astetta alaspäin. Ja siis toisinpäin tekee samaa että puhaltaa kylmää niin pitkään ennenkuin säätää taas sit puoli astetta ylöspäin. Tuntuu että ei osaisi itse säädellä sitä ollenkaan. Vesiventtiili jumittaa? Paneelissa vikaa?Originally posted by quakes View PostSäädinpaneelin sisällä oleva ropelli/hyrrä ei pyöri, ja näin ollen ei ime matkustamosta ilmaa lämpötila-anturille. Avaa paneeli ja puhdista ropellin akseli.Originally posted by toNmbbA View Postpuhdistettu, ei vaikutusta.Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostVarmaan on jossain ollut jo keskustelua, mutta ei ainakaan tämän ketjun viimeisten 25 sivun aikana.Eli mitä eroa on taka- ja nelivedon alustasarjoissa?
Omaan nelivetoon olisi aihetta vaihdella, kun katsuri löysi sivuttaisväljyyttä etuiskareista. Nykyinen setti on sekalainen coilover: edessä KW Variante, luoja tietää miten vanhoilla iskareilla ja pari vuotta vanhoilla jousilla. Takana on vanhat Lowtec coilisarjan jouset ja pari kk vanhat Koni-sport iskarit, jotka vaihdoin korkanneiden Lowtecien tilalle. Pähkäilen, että miten kannattaisi toimia: uusiiko koko paskan, joko coileilla tai kiinteästi madaltavalla, vai vaihtaako vain kriittiset osat. Näkisin vaihtoehtoina
1. Uusi coilover-sarja, ei halvin eikä kallein, tyyliin AP n.500€ Saksasta. Tässä tullaankin ensimmäiseen kysymykseen eli voinko ottaa kaksivetoiseen tarkoitettua sarjaa? Nelikkoon on heikosti tarjolla coileja.
2. Uusi kiinteä madallussarja, tyyliin H&R jouset ja eteen uudet Konin sportit. Takana pitäisin nykyiset iskarit. Tässä mietityttää nelikkoon tarkoitettujen jousien vähäinen madallus n.30mm. Nykyinen korkeus lienee matalampi kuin noilla saavutettaisiin (kuva alla)? Vähän voisin tinkiä madalluksesta, mutta en kovin paljoa.Tälle vaihtoehdolle tulee hintaa about saman verran edellisen kanssa tai jopa enemmän, sillä Konit ovat suht' kalliit. Lisäksi nykyiset lyhyet koiranluut pitäisi vaihtaa pidempiin.
3. Uusi kiintesti madaltava valmis "sportfahrwerk-setti" eli jouset+iskarit. Nelivetoon tällaisia ei tainnut olla tarjolla juurikaan, joten pitäisi ottaa kaksivedon setti. Onnistuuko? Tämä olisi varmaan halvin vaihtoehto, esim H&R cup kit 55/35mm. Lisäksi nykyisistä uuden karheista taka-Koneista voisi joku vielä jotain maksaakin.
4. Nykyisten KW-coilien huolto, jos se edes on mahdollista.
Tässä vielä kuva nykyisestä ajoasennosta.
Comment
-
-
Sigun auto kyseessä: Kävi akku tyhjänä (vitn subit) niin auto ei lähe enee käyntii, koitettu apuvirralla. Nyt akku irti ja laturissa ensi hoitona kun ilmeisesti voi auttaa asiaan(viisaammat korjatkoon). Eli jos ei lataus/irti olo auta, mitä seuraavaks? Töpselin päähä?
Toivoisin pikaista vastausta nii vois päästä joskus liikenteesee taas
Edit. Pyöriivähä lataasta ja apuvirtaa nii hyvi läks ä. Vähä tupruttaa vaan
Last edited by MRX; 05-04-2015, 16:51.
Comment
-
-
bemari alko eilen välillä näyttään pelkästään käsijarrun merkkivaloa... ei kuulu piippausta, pelkästään valo, ja käsijarrukaan ei jumita. Valo näkyy about minuutin ja sitte ehkä 15-30min päästä näkyy uudelleen. Missähän ois vika? Millanen anturi sillä valolla on? mietin että kun eilen ajelin märällä sohjotielä nii voisko anturi olla vaan paskassa?
Comment
-
-
Sama valo palaa kun jommankumman päädyn jarrujen kuluneisuusanturi joko rikki tai jarrut kuluneet. Alkuun ehkäpä tarkistaisin että jarrupaloissa on pintaa ja jos kuluneet niin uutta palaa ja tunnistinpiuha.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by TheJukke View Postbemari alko eilen välillä näyttään pelkästään käsijarrun merkkivaloa... ei kuulu piippausta, pelkästään valo, ja käsijarrukaan ei jumita. Valo näkyy about minuutin ja sitte ehkä 15-30min päästä näkyy uudelleen. Missähän ois vika? Millanen anturi sillä valolla on? mietin että kun eilen ajelin märällä sohjotielä nii voisko anturi olla vaan paskassa?Originally posted by Robi View PostSama valo palaa kun jommankumman päädyn jarrujen kuluneisuusanturi joko rikki tai jarrut kuluneet. Alkuun ehkäpä tarkistaisin että jarrupaloissa on pintaa ja jos kuluneet niin uutta palaa ja tunnistinpiuha.
Jarrunesteen alarajan ilmoittaa keltaisella käsijarrun merkkivalolla, mut pitäis sytyttää samalla myös luistoneston merkkivalon samalla palamaan kun ajaa pidemmän matkan.
Comment
-
Comment