Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    Originally posted by jonijuhani View Post
    Tähän sain vielä tarkennusta, että kylmänä heittelee nuo kierrokset tyhjäkäynnillä, mutta kun kymmenisen senkunttia pitää kiekat 1000rpm niin alkaa käydä tasaisesti. Sitten mainitsi, että tuntuu että ei kunnolla lähde vetämään kun polkasee vauhdista kickdownin..? Auto 400km päässä ja lauantaina mahdollisesti vois hieroa kauppaa. Mikähän tuossa mahtaa olla vikana?
    Vois olla et ku vaihtas vanoksen tiivisteet ja tsekkais imuvuodot nii auttais. Vikakoodien lukuki vois olla iha jees.
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • Henkka992
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 155
      • Polvijärvi

      Autoja selailessa huomasin että e39 sais nykysin ahtaa nii saako myös e46 ja e36?

      Comment

      • MikkoÄr
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 170
        • Nokia

        325xi ohjaustehostimen pumppu vetelee viimeisiään. Realoemin mukaan samaa pumppua vain xi-malleissa, onko havaintoa mitä eroa takavetoisen pumpussa on? Eli onko esim kiinnikeraudoissa ja itse pumppu sama tms. Tarjonta olisi noissa hiukan parempi...
        2ZR-FXE

        Comment

        • Inkine
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 22
          • Kokemäki

          Nyt sit oon itekkin virallisesti bemarikuski
          Mistä ihmiset on hommannu farkkuun kattokaiteiden tilalle niitä "reijättömiä" listoja?
          Kenelläkään kokemuksia näistä angel eyes umpioista?

          Comment

          • Hege_
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 170
            • Lappeenranta

            Onkos muilla kytkimen kanssa ongelmia? Oman 320i kytkin on jotenkin tunnoton ja nostaessa tuntuu ettei heti ottais kiinni vaan tulee viiveellä.
            CDV on poistettu. Voikohan olla ilmavaivoja vai onko työsylinteri ehtoon puolella?
            E46 320i Coupé -02
            ex E36 318ia Touring -96
            ex E34 535ia -91
            ex E34 525i -91

            Comment

            • Malagutisti
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 211
              • Kurikka/Tre

              Originally posted by Vildemar View Post
              http://www.strongflex.eu/en/bmw-e85-...bush-66mm.html
              2 tommostako? Punainen on varmaan parempi normaaliin ajoon?
              Jees 2 kappaletta ja punaiset on ainaki mulla, ei valittamista. Mukavan jämäkät mutta ei aiheuta mitään hillittömiä värinöitä.

              Originally posted by MPV View Post
              Mikä on huomattavasti halvempi? Autoracingiltä powerflexit toimituskuluineen 74 euroa, ja puslat oli kourassa alle 24h tilauksesta(matkahuollon kyydillä). Säästäähän siinä toki toista kymppiä, jos vain malttaa ootella.
              Huppista, ei ole hinnalla pilattu. Ei oo tullu koskaan ettittyä että mistä löytyis halvimmat Strongflexeissä kuitenkin menee se pari päivää ja jäis veroeurot suomeen (kai?). Loput puslat onkin sitten aivan poskettoman hintaisia.
              Last edited by Malagutisti; 25-10-2015, 20:21.
              BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
              BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
              E46 320d purettua palikkaa tarjolla

              Comment

              • jonijuhani
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 88
                • oulu

                Onkohan tuossa omassa kuskinoven lukkopesä rikki, kun ei avaimella saa ovia lukkoon, ei kaukosäätimellä, eikä suoraan ovesta. Sisältä kun painaa sitä ovien lukitus nappia, niin kaikki kyllä napsahtaa kiinni. Eli tällähetkellä kuskin ovea ei saa lukkoon, ja kyseessä farkku, niin muita lukkopesiä ei löydy. Kellään ollut samanlaista ongelmaa, ja ideoita mistä ja miten lähteä vikaa korjaamaan?
                E36 328i Cabriolet ///

                Ex: 4kpl e46, 5kpl e39, e60 + muun merkkisiä

                Comment

                • e30_M-tech1
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 340
                  • Tampere

                  Ketjunkiristin ja nokka anturin vaihto

                  Onko jollakulla kokemusta, ku itellä ei oo (328 -00 bensa)
                  Flunssasena korjailen, jotenka ajatuksen kulku hitaimmillaan

                  Mutta ei taida olla vaikeimmasta päästä ketjunkiristimen sekä pakopuolen nokka-akselin tunnistinanturin vaihto?
                  Ja löytyykö näistä räjäytyskuvia? Itse löysin vain jostain saabista..
                  Onko jotain tärkeää huomioitavaa,
                  kuten irrotetaanko venttiilikoppa ja tarkistetaako ajoitus kiristimen vaihdossa?

                  Näemmä tulikin johonki teholukemien vertailu topicciin!
                  Mutta jos joku tietäs jostain jotaki niin kiitosta jo ennakkoon neuvoista
                  Last edited by e30_M-tech1; 27-10-2015, 16:27. Reason: hööh
                  Nykyiset:e39 530i & e36 325
                  ---------------------------------------------------
                  Exät:
                  vw golffi
                  e46 328 -00
                  e30 320 -87
                  e30 325 -83
                  e36 325 -91
                  e36 328 -98
                  e30 325 M-tech1 -87

                  Comment

                  • N1kke
                    Newbiemmer
                    • May 2012
                    • 14
                    • Fin

                    Ensimmäistä BMW:tä, 330xd:tä tässä haaveillut itselleni. Yksi on koeajettu jossa oli 6 vaihteinen manuaali. Näitä on ilmeisesti myös 5v manuaalilla mutta onko se vuosimallista kiinni niin että jostain lähtien on 6v laatikolla?

                    Kiinnostaisi myös että mitä eroa noilla 184hv ja 204hv moottoreilla on?

                    Onko muita merkittäviä uudistuksia tullut e46 sukupolven aikana joita kannattaisi ottaa huomioon sitä oikeaa etsiessää?

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17522
                      • Turku

                      Noissa moottoreissa suurin ero on väännössä, 390Nm vs. 500Nm.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • jluoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 685
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Laku View Post
                        Noissa moottoreissa suurin ero on väännössä, 390Nm vs. 500Nm.
                        Kiinnostaa aihe myöskin...

                        Mikä on noiden moottoreiden ero? Softa?
                        Eli, onko alempitehoinen lastutettavissa samoihin lukemiin joka tapauksessa?
                        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17522
                          • Turku

                          Originally posted by jluoma View Post
                          Kiinnostaa aihe myöskin...

                          Mikä on noiden moottoreiden ero? Softa?
                          Eli, onko alempitehoinen lastutettavissa samoihin lukemiin joka tapauksessa?
                          Nyt tarvitaan viisaampia, mutta epäilen, että pääosin softa. 184hv on lastutettavissa kyllä noihin lukemiin ja hepat varmaan ylikin.

                          Mutta onko tuo uudempi ohjelmoitavissa vielä kovempiin lukemin (on varmasti) :think?
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Eikai nelikutosessa oo mitään 500nm tuottavaa, 410nm tuo uudempi ja vanha 390nm.

                            Harisen sivuilta kopsattua sitten nämä eli pelkällä "nyrkkilastulla" yleensä tommosta

                            330d 135 kW/184 hv 390 Nm 166 kW/226 hv 500 Nm
                            330d 150 kW/204 hv 410 Nm 190 kW/258 hv 550 Nm

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Eikai nelikutosessa oo mitään 500nm tuottavaa, 410nm tuo uudempi ja vanha 390nm.

                              Harisen sivuilta kopsattua sitten nämä eli pelkällä "nyrkkilastulla" yleensä tommosta

                              330d 135 kW/184 hv 390 Nm 166 kW/226 hv 500 Nm
                              330d 150 kW/204 hv 410 Nm 190 kW/258 hv 550 Nm
                              Näin juuri. Tarkennetaan moottorikoodit. M57N tunnetaan myös nimellä M57TU. E60:ssä tuli sitten tarjolle M57N2 tai M57TU2. Vakiokoneisissa arvot siis:

                              M57 330d 135 kW/184 hv 390 Nm
                              M57N 330d 150 kW/204 hv 410 Nm

                              Käytännön eroja eniten turbossa. M57:ssä Garretin 2556V -ahdin ja M57N:ssä 2260V. Molemmat alipaineohjattuja. Todennäköisesti myös suuttimet erilaiset, kummatkin kuitenkin mekaaniset, ei pietsosuuttimet.

                              M57 aina EU3-päästöillä eli katalysaattori on mutta ei koskaan DPF:ää. M57N:stä on sekä EU3- että EU4-päästöversiot. Ensimmäisessä ei ole DPF:ää, jälkimmäisessä on. Varaudu vaihtamaan/pesemään 250 tkm välein jos on.

                              Välijäähdytin M57:ssa kiristyspannoilla, M57N:ssä pikalukoilla. Jälkimmäiseen syytä varautua vaihtamaan pikalukkojen tiivisterenkaat.

                              Pakosarja M57:ssa valurautaa, M57N:ssä peltiä (air gap insulated). Valurautainen kestää, peltinen katkeaa ennemmin tai myöhemmin turbon kaulalta. Vanhempi menee uudemman tilalle, ebay.co.uk:sta löytyy kilpailukykyiseen hintaan uudemman mallisia, valurautaisia pakosarjoja.

                              M57:ssa kampikammion tuuletus vakiona huoparullasuotimella, M57N:ssä vortex-tyyppinen huoltovapaa. Uudempi menee vanhemman paikalle heittämällä.

                              Moottorinohjaus M57:ssa DDE4.0 ja M57N:ssä DDE5.0.

                              Automaattilaatikossa todennäköisesti varianttieroja, laatikon ohjausboksit tuskin identtiset. Perusloota sama A5S 390R eli GM 5L40E. Manuaalilootien eroja en tiedä.

                              M57:ssa hehkuja ohjaa suht'yksinkertainen rele, M57N:ssä hehkunohjain. Kun se hajoaa, todennäköisesti hajottaa osan hehkuista --> hehkut ja hehkunohjain syytä vaihtaa pakettina M57N:ssä.

                              Luistonesto/ajonvakautuksia on ollut ainakin ASC+T eli luistonesto sekä DSC eli luistonesto+ajonvakautus. Jollen väärin muista, nelikossa on aina DSC 5.7, mutta siinäkin on jotain mallivaihteluita. Jep, WDS vahvistaa päivämäärät ennen 03/2001, 03/2001-09/2001 ja 09/2001 jälkeen.

                              Kutituspotentiaalia Hestecin sivuilta: KLIK. Nämä pikaisesti ulkomuistista.

                              Comment

                              • Malagutisti
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 211
                                • Kurikka/Tre

                                Manuaalilaatikoista 5v on tyypiltään gs5-39dz ja 6v gs6-53dz. Jälkimmäinen kestää melkoisesti vääntöä, huhu kertoo että yli 1000Nm. Jos haluaa ottaa autosta voimaa niin itse lähtisin liikkeelle tuolla m57n koneisella jossa on uudempaa commonrailtekniikkaa ja samalla saa tuon 6v laatikon jos manuaali kelpaa. Nelikossa tietty jakolaatikoiden kesto rajoittaa myös.
                                Last edited by Malagutisti; 28-10-2015, 11:27.
                                BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                                BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                                E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎