Originally posted by Jh5xx
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jug0 View PostNyt teki ensimmäistä kertaa ja teki koko lauantai illan sitä. auto menossa talvilevolle kohta mutta ois kyllä hyvä selvittää sitä ennen. Nyt en oo vklp jälkeen sillä ajanu mutta tosiaan ei poistunut vika silloin lauantaina vaikka auto välissä oli sammuksissa.
Täällä samaa vaivaa, satunnaisesti tekee. Puhatimen säätöpaneelissa ei myöskään reagoi lämpötilan säätö, jos säädän +20, saavuttaa tavoitelämpötilan, alkaa puhaltamaan viileää eikä puhalla lämmintä ennenkuin säädän vaikka puoli astetta ylöspäin. Uusi ilmastoinnin paneeli vaihdettu, ei vaikutusta.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostTäällä samaa vaivaa, satunnaisesti tekee. Puhatimen säätöpaneelissa ei myöskään reagoi lämpötilan säätö, jos säädän +20, saavuttaa tavoitelämpötilan, alkaa puhaltamaan viileää eikä puhalla lämmintä ennenkuin säädän vaikka puoli astetta ylöspäin. Uusi ilmastoinnin paneeli vaihdettu, ei vaikutusta.
Comment
-
-
Onko kokemuksia miten hyvin E46:n nelivetojärjestelmä kestää aikaa ja kilometrejä? Miettimässä talviauton hankintaa ja tuollainen voisi olla yksi vaihtoehto. Nuo edullisimmat tahtovat vaan olla aika paljon ajettuja (+/- 300 tkm), onko siellä jotain tunnettuja vikapaikkoja ja kuinka arvokkaita niiden korjaukset ovat?
Comment
-
-
Pitäis taka-apurunko käyttää irti ja vahvistaa kiinnikkeet. Samaan syssyyn puslat vaihtoon koko akselistoon. OEM vai Strongflex? Keulassa Strongflexit ja tuntuvat paljon jämäkämmiltä kuin vanhat kumiset mutta eivät kovalta. Miten vaikutukset takapäässä?
Mistä jengi on hommannut vahvikkeita? Jenkkipajojen tuotteet ei sytytä, samalla hinnalla teettää ite muutaman sarjan.
Originally posted by toNmbbA View PostTäällä samaa vaivaa, satunnaisesti tekee. Puhatimen säätöpaneelissa ei myöskään reagoi lämpötilan säätö, jos säädän +20, saavuttaa tavoitelämpötilan, alkaa puhaltamaan viileää eikä puhalla lämmintä ennenkuin säädän vaikka puoli astetta ylöspäin. Uusi ilmastoinnin paneeli vaihdettu, ei vaikutusta.BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Comment
-
-
Originally posted by Inkine View Post-01vm 330xd, ajettu 290tkm.
Turbo vaihdettu sekä imusarjan läpät poistettu. Mitä mieltä porukka? Kestääkö nämä reippaasti yli 300tkm, kun ei näyttänyt myytävän olevan kuin muutama hassu.
Originally posted by espi70 View PostOnko kokemuksia miten hyvin E46:n nelivetojärjestelmä kestää aikaa ja kilometrejä? Miettimässä talviauton hankintaa ja tuollainen voisi olla yksi vaihtoehto. Nuo edullisimmat tahtovat vaan olla aika paljon ajettuja (+/- 300 tkm), onko siellä jotain tunnettuja vikapaikkoja ja kuinka arvokkaita niiden korjaukset ovat?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEi uskalla, hinaukseen. Siellä on samalla hihnalla nääs jäähdytysvesipumppu.
-04 vuosimalli, vaan mikä oli valmistusvuosi ja -kuukausi? Moottorikoko, 320d vai 330d? Oletan vastauksessa että 330d.
Ohjaimet ja kiristinrullat vaihtoon, todennäköisesti jomman kumman laakeri tai molempien laakerit on finaalissa jos on alkuperäiset, eli käytännössä kaikki täältä: KLIK. Samalla vaivalla myös ilmastoinnin kompuran moniurahihna ja kiristin: KLIK. HUOM! Tarkista autosta katsomalla onko kompuran hinassa kiristinrulla vai ei. ETK (BMWFans.info, RealOEM.com tai virallinen ETK) ei välttämättä sano totuutta.
Jos kampuran moniurahinan vetorulla eli vibration damper on alkuperäinen, olisi suurta viisautta vähintään tarkistaa se ettei dampperin kumiosat vetele viimeisiään. Jos kaiken muun vaihtaa eikä tarkista tätä niin saattaa harmittaa jossain vaiheessa. Dampperi täällä, pultit vaihtoon koska ovat venypultteja: KLIK.
Näitä rullia, ohjaimia ja dampperia saa value line -osina myös: KLIK.
Kun olet purkanut flektin pois tieltä, kannattaa myös miettiä milloin päätermostaatti on viimeksi vaihdettu, josko olisi myös sen aika.
Eli 320d:stä molemmat hihnat, kiristimet/ohjainpyörät (3kpl) ja kampiakselin värinänvaimennin (hihnapyörä?) vaihdettu korjaamolla.
Jatko-oireet: kylmänä ohjaustehostin jurruttaa ja pitää ääntä ääriasennoissa. Lämpimänä taas alkaa tyhjäkäynnillä kuulumaan kovaa vinkumista. En osaa paikantaa mistä ääni lähtee. Tehostimen pumppu? Ohjainpyörissä jotain häikkää? Muita vaihtoehtoja?
Tehostimen öljysäiliön korkki vaihdettu tiivisteen rikkoitumisen johdosta ja öljyä lisätty. Öljyt näytti terveen punaiselta (ATF).
-antti
Comment
-
-
lLmeni viikonloppuna e46 323i autossa semmosta että ei puhaltanut paikallaan ollenkaan lämmintä hyttiin.. Heti kun ajo vaikka 10km/h eteenpäin alkoi lämmintä tulemaan. Mistähä tämmönen vois johtua?Originally posted by Jh5xx View PostTekeekö jatkuvasti samaa vai satunnaisesti?
Comment
-
-
E46 2001 320i M54 automaatilla.
Lähtee vasta kolmannella startilla käymään. Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä. Ei vikakoodeja. IMM vai polttoaineen saanti ongelmia? Vai mikä näissä ensimmäisenä pettää ja aiheuttaa käynnistyksen kanssa ongelmia?
Edit: Kaasulla pitää pelata startatessa ja seilaa hetken käynnistyttyään. Muuten käy tyhjänäkäyntiä normaalisti. Ja kuormitettaessa vetää normaalisti.Last edited by JaniR; 29-09-2015, 15:05.-Turku Connection- & MummyTownCruiser
Comment
-
-
Originally posted by Malagutisti View PostPitäis taka-apurunko käyttää irti ja vahvistaa kiinnikkeet. Samaan syssyyn puslat vaihtoon koko akselistoon. OEM vai Strongflex? Keulassa Strongflexit ja tuntuvat paljon jämäkämmiltä kuin vanhat kumiset mutta eivät kovalta. Miten vaikutukset takapäässä?
Mistä jengi on hommannut vahvikkeita? Jenkkipajojen tuotteet ei sytytä, samalla hinnalla teettää ite muutaman sarjan.
Ite oon ajatellu tämän niin että automaatti-ilmastointi puhaltaa lämpimämpää kuin tuo 20c ja siirtyy puhaltamaan 20c ilmaa saavuttuaan tavoitteen -> tuntuu viileänä.
Täällä puhaltaa ihan huomattavasti kylmempää, tuntuu välillä että olisi lämpötila minimillä. edellinen e39 kyllä sääti lämpötilaa koko ajan, kylmää, kuumaa , kylmää.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by anakar View PostEli 320d:stä molemmat hihnat, kiristimet/ohjainpyörät (3kpl) ja kampiakselin värinänvaimennin (hihnapyörä?) vaihdettu korjaamolla.
Jatko-oireet: kylmänä ohjaustehostin jurruttaa ja pitää ääntä ääriasennoissa. Lämpimänä taas alkaa tyhjäkäynnillä kuulumaan kovaa vinkumista. En osaa paikantaa mistä ääni lähtee. Tehostimen pumppu? Ohjainpyörissä jotain häikkää? Muita vaihtoehtoja?
Tehostimen öljysäiliön korkki vaihdettu tiivisteen rikkoitumisen johdosta ja öljyä lisätty. Öljyt näytti terveen punaiselta (ATF).
-antti
Ohjaustehostin vaikuttaisi olevan finaalissa. Vaihtaisin ensin öljyt sinne ennen lopullista tuomiota jollei ole tietoa onko vaihdettu. Vaihto-operaatiossa ensin laturin päälle paksu rätti. Ime jollain öljynvaihtopumpulla (esim. KLIK) tehostimen säiliöstä niin paljon kuin pystyy. Täytä saman verran lisää ATF-öljyä. Ota rätti pois laturin päältä. Auto käyntiin ja käännä ratti reunasta reunaan. Sammuta auto, rätti laturin päälle, ime taas tehostimen säiliö tyhjäksi. Toistetaan vähintään pari kertaa jotta saadaan koko öljymäärä vaihdettua.
Jossei auta, sanoisin että tehostin vaihtoon. Harkitsisin purkaamosta käytettyä. Uusi orkki maksaa GP:lläkin 371€ (KLIK), Profiteile.de:ssä Spidanin versio 162,70€ (KLIK) + panttimaksua kumpaakin päälle. Ebay.de:stä löytyy yhdestä paikkaa pantiton versio satkulla: KLIK.
Comment
-
Comment