Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Furior
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 176
    • Laukaa

    Originally posted by Karvakamu
    Osaisiko jonku auttaa E46 320d farmarii.


    Kuuluisko tämän kaukosäätimen napista aukaista kontin lasi vai kontti kun minulla aukee lasi
    http://www.mese.fi/forum/userpix/545...3bf04736_1.jpg

    Missä vika? Miksi kontti ei aukea eikä kontin lasi omista napeista?
    Saa koodattua kumman haluaa aukeavaksi.

    Voisiko olla niin huono tuuri, että molemmat mikrokytkimet ovat rikki. Kannattaa alkuun katsoa, onko kontin kahva kuinka täynnä likaa.
    -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
    ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
    ex: -05 E87 120d

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Originally posted by Furior View Post
      Saa koodattua kumman haluaa aukeavaksi.

      Voisiko olla niin huono tuuri, että molemmat mikrokytkimet ovat rikki. Kannattaa alkuun katsoa, onko kontin kahva kuinka täynnä likaa.
      Voi olla jopa koodattu niin että kontin mikrokytkimestä aukeaa ikkuna, semmonenkin on mahdollista. Ja jos avaimeenkin on koodattuna ikkuna, konttia ei saa auki.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • J0ne
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 746
        • Turku

        Potilaana 320i, M54B22 ja oireena seuraavaa.
        Illalla lämpimään talliin ja aamulla ei starttaa.
        Virtaa on.
        Virrat tulee muuten kaikkialle, mutta starttiasennossa kone ei pyöritä.
        Vikakoodia luettu vanhalla inpalla ja huonolla johdolla, eikä mitään järkevää koodia ollut moottorinohjainlaitteessa. Muihin ohjaimiin ei sillä päästykään.

        Tekisi mieli sanoa että ajonesto on ongelman takana kun startti ei edes naksu, eikä ole oireillut muutenkaan startin puolelta.

        EWS - DME synkki hukassa? Jotain muuta, mitä? Pitäisikö tuosta synkan puutteesta tulla koodi ecuun?
        On-One InBred 29er

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1832
          • Karjaa

          Onko sulla toista avainta millä kokeilla? Mulla on toisessa salmiakkiavaimessa sama ongelma, toisella lähtee aina ongelmitta, eli liittynee juurikin ajonestoon.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • J0ne
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 746
            • Turku

            Originally posted by Wespa View Post
            Onko sulla toista avainta millä kokeilla? Mulla on toisessa salmiakkiavaimessa sama ongelma, toisella lähtee aina ongelmitta, eli liittynee juurikin ajonestoon.
            Juu ja tosiaan kokeiltu toisella avaimella. Ei vaikutusta.
            On-One InBred 29er

            Comment

            • hartge e46
              BTCF Member
              • Aug 2006
              • 777
              • e-pohjanmaa

              e46 m43 -98 oireilee kun vanha pv suzuki. kaasusta miettii (tukehtuu) hieman ennenkö nostaa kierroksia. kylmänä oireilee enemmä, lämmetessä vähän rauhottuu. mistä lähtis vikaa selvittämään? letkut pikavilkasulla ok..

              edit..
              autocom antoi koodiksi 135 nokka-akselin asentotunnistin
              Last edited by hartge e46; 04-03-2016, 16:26.
              z3 coupe
              Pari tojotaa
              ex.e36 wompatti alpinweissIII
              ex.e46 titansilber x2
              ex."//HARTGE E46"

              Comment

              • J0ne
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 746
                • Turku

                Originally posted by J0ne View Post
                Potilaana 320i, M54B22 ja oireena seuraavaa.
                Illalla lämpimään talliin ja aamulla ei starttaa.
                Virtaa on.
                Virrat tulee muuten kaikkialle, mutta starttiasennossa kone ei pyöritä.
                Vikakoodia luettu vanhalla inpalla ja huonolla johdolla, eikä mitään järkevää koodia ollut moottorinohjainlaitteessa. Muihin ohjaimiin ei sillä päästykään.

                Tekisi mieli sanoa että ajonesto on ongelman takana kun startti ei edes naksu, eikä ole oireillut muutenkaan startin puolelta.

                EWS - DME synkki hukassa? Jotain muuta, mitä? Pitäisikö tuosta synkan puutteesta tulla koodi ecuun?
                Itse itselleni vastaten. Startti se on kaikesta huolimatta. Konehuoneen liittimeen tulee virtaa startatessa ews:ltä, joten ei hirveästi avoimia kysymyksiä jää.
                On-One InBred 29er

                Comment

                • petete
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 33
                  • Hyvinkää

                  Voiskohan joku fiksu kertoa, mihin johtaa nro. 3 tuolta nro. 6 kautta? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...62#13627788744 Eli siis ilmanputsarin ja maffin kautta lähdetään alaspäin niin tuota isoa putkea pitkin mennään.
                  Kädellä yltin kokeilemaan ja tuntuu heiluvan melko lailla siellä, joten funtsin kuuluuko sen heilua vai olla täysin jämäkästi? Maffia olin vaihtamassa ja tämä osui silmään siinä samalla, kun vuotoja koitin samalla paikallistaa, kun kuuluu viheltävää ääntä ja tehot kateissa. Jätin siis toistaiseksi maffin asentamatta, jos vika piilee jossain muussa sittenkin.

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    Originally posted by petete View Post
                    Voiskohan joku fiksu kertoa, mihin johtaa nro. 3 tuolta nro. 6 kautta? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...62#13627788744 Eli siis ilmanputsarin ja maffin kautta lähdetään alaspäin niin tuota isoa putkea pitkin mennään.
                    Kädellä yltin kokeilemaan ja tuntuu heiluvan melko lailla siellä, joten funtsin kuuluuko sen heilua vai olla täysin jämäkästi? Maffia olin vaihtamassa ja tämä osui silmään siinä samalla, kun vuotoja koitin samalla paikallistaa, kun kuuluu viheltävää ääntä ja tehot kateissa. Jätin siis toistaiseksi maffin asentamatta, jos vika piilee jossain muussa sittenkin.
                    Turbohan se siitä sitten seuraava on. Se nro 6 tiiviste ja putki vaan painettuna siihen.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      Originally posted by Esal View Post
                      Turbohan se siitä sitten seuraava on. Se nro 6 tiiviste ja putki vaan painettuna siihen.
                      Näin. Eikä pitäis heilua jos on kunnolla painettuna turbon suuhun, voi olla että sulla on huonosti kiinni se ja ääntää sen takia.
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1832
                        • Karjaa

                        Touringin takalasin pyyhkijä rentoutui nyt sitten viimein. Olen joskus nähnyt (jollain brittifoorumilla?) hyvät ohjeet koko systeemin deleteen, mutta en nyt löydä ohjeen kuin Compactille. Tarkoitus siis tulpata reikä takalasissa ja muutenkin poistaa kaikki takalasinpyyhkjään liittyvä kilke. Onko jollain havaintoa noista ohjeista ja/tai suositella jotain hyvää tulppaa joka on tiivis ja pysyy paikoillaan?
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • petete
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2014
                          • 33
                          • Hyvinkää

                          Tänks! Pitää koittaa ropeltaa, josko se istahtais paremmin.

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by Wespa View Post
                            Touringin takalasin pyyhkijä rentoutui nyt sitten viimein. Olen joskus nähnyt (jollain brittifoorumilla?) hyvät ohjeet koko systeemin deleteen, mutta en nyt löydä ohjeen kuin Compactille. Tarkoitus siis tulpata reikä takalasissa ja muutenkin poistaa kaikki takalasinpyyhkjään liittyvä kilke. Onko jollain havaintoa noista ohjeista ja/tai suositella jotain hyvää tulppaa joka on tiivis ja pysyy paikoillaan?
                            Ite tein helpoimman kautta, systeemi irti ja akseli rälläkällä poikki, Puuilosta 3.9€ maksava tulppa mikä kiristetään vastapuolelta niin paikalleen.

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2198
                              • Vantaa

                              Originally posted by Wespa View Post
                              Touringin takalasin pyyhkijä rentoutui nyt sitten viimein. Olen joskus nähnyt (jollain brittifoorumilla?) hyvät ohjeet koko systeemin deleteen, mutta en nyt löydä ohjeen kuin Compactille. Tarkoitus siis tulpata reikä takalasissa ja muutenkin poistaa kaikki takalasinpyyhkjään liittyvä kilke. Onko jollain havaintoa noista ohjeista ja/tai suositella jotain hyvää tulppaa joka on tiivis ja pysyy paikoillaan?
                              Pyyhin pois, mikrokytkin pois, lasin sisäpuolelta muovit pois, pyyhkimenmoottori irti, akselin kohdalta poikki, romut takas ja lasin reikään tämmönen:



                              Lopuksi vielä ncs expertillä koodaus takalasin avaus avaimesta...
                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              • Furior
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 176
                                • Laukaa

                                Originally posted by janne30 View Post
                                Voi olla jopa koodattu niin että kontin mikrokytkimestä aukeaa ikkuna, semmonenkin on mahdollista. Ja jos avaimeenkin on koodattuna ikkuna, konttia ei saa auki.
                                Tuotapa en tiennytkään. Hyvä tietää, jos tulee joskus vastaava vika eteen.
                                -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                                ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                                ex: -05 E87 120d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎