Originally posted by Sandelsson
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Laturihan tuosta touringista kyykähti. Autohan on 6/2002 valmistettu ja laturia on faceliftiin kahta mallia 9/2001-9/2002 ja 9/2002- mitähän eroa noilla latureilla on? molemmat kuitenkin 150A latureita.
Saksasta tuon laturin meinasin tilata, mutta ei sattunut löytymään kuin tuota uudempaa.:think
Edit. ja jotkut on 0/2001-02/2005Last edited by _jazze_; 18-10-2015, 17:59.
Comment
-
-
Nyt kun oli sen viikon verran aamupakkasia niin päätin vaihtaa perinteisesti öljyt ennen talvee. No korkkiinhan sitä majoneesia jo oli ehtiny tuleen, saatana. En tiä mitkä öljyt oli, varmaan Mobil 1 tai Castrol, 9-10tkm ajetut. Koneeseen meni Teboil Diamond 5w-40 nyt ensi kertaa, joten katotaan onko majoneesin muodostus pienempää. Työmatka kuitenkin sen vajaa 2 kilsaa, eikä mitään lämppäreitä autossa tai talleja Naisillekin tulee ajoo vajaa 2km jos niillä sattuu käymään, kauppaan 300m. Tänä talvena se huohotin sitten räjähtää vähintään Neptunukseen asti jos on räjähtääkseen. Mutta asiaan, onko kukaan löytäny mitään bolt on viimasuojia coupen munuaisiin?. Huom. coupeen, kun viime talvet mitä kattonu niin sedaniin ja tourinkiin oli vaan tarjolla. Tietty niitä vois modata, mutta taiteilen ite mustasta matosta tai muovista custom suojan jollei teillä arvon foorumilaiset oo mitään parempia ehdotuksia
feikki edit: Juu oon nähny sen yhden jampan taiteileman pleksilasimodauksen tällä forumilla, joten sitä linkkiä ei tarvi tarjota
Comment
-
-
[QUOTE=Jh5xx;3629046]Mistähän lähtisi vikaa etsimään kun auto pyrkii ajokaistalla oikealle.ohjata saa koko ajan pienellä liikkeellä.autoon vaihdettu koiranluut oikean puoleinen väljä.käytetty nelipuörä suuntauksessa.pieni apu suuntauksen jälkeen mutta onko nuo 19" 235/265 renkaat syylliset..? Että vetelee mut outo sinänsä kun vain oikealle.tukivarsien puslat ehjät päällisinpuolin katsottuna sekä rengasraudalla väännellen ei väljät...
Löytyykö Tietoa?Last edited by Jh5xx; 19-10-2015, 21:02.E70 X5 LCI- P-Sawo Connection -- Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
-vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-
Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta
Ex: E91 318dEx: E61 525d toukka
Ex: E46 330d sedan
Ex: E46 328 Coupe
Ex: E39 530d Sedan
Ex: E39 525i Sedan
Ex: E39 523i Toukka
+ Useita ex kikottimia
Comment
-
-
Sanosin että suurin merkitys renkailla, ja se tietysti millaiset kulmat sinne on laitettu? Laita lapusta kuva.
E46 on parhaillaan ajaa 16" pyörillä, muilla se on aina enempi tai vähempi kompromissia ulkonäön ja ajettavuuden suhteen.
Siihen vaikuttaa niin moni tekijä tuohon uraherkkyyteen ja vetelyyn. Renkaan merkki ja mallikin voi vaikuttaa merkittävästi. Ns. sporttirengas voi vedellä enempi kun kiinakumi mitä tätä foorumia on tullut luettua. Itsellä on Goodyear eagle f1 asymmetric 2 ja ihan hyvä ajella, toki kaikista pahimmat urat tuokin huomaa.
Tässä malliksi oma lappu, kulkee melko hyvin suoraan ja on aika rauhallinen ajella motarivauhdeissakin. 17" pyörillä ja -35/15mm madalluksella.
Last edited by Antti O; 19-10-2015, 10:49.
Comment
-
-
Vaihtelin automaattilaatikkoon öljyt.
Nollasin adaptaatiot inpalla.
Riittääkö tuo nollauksiin vai tarvitseeko vielä jotenkin ohjelmoida öljyt vaihdetuiksi?
Muutos oli erittäin huomattava mutta en ole ihan sata varma toimiiko vieläkään niin kuin pitäisi vai onko jotain alkavaa onkelmaa laatikossa.
Kevyesti kaasuttaessa kikkailee ilmeisesti momentinmuuntimella tai luistattaa. Oikein osaa selittää. Kuitenkin vaihteen vaihdon jälkeen kierrokset putoaa hetkellisesti n.800rpm alaspäin, sit ne pomppaakin n.250rpm ylöspäin ja pysyy siinä hetken kuitenkin nopeusmittari nousee jonkun matkaa ja taas molemmat viisarit jatkaa matkaa ns synkassa.
Tasakaasulla ajaessa kun painaa inan kaasua, kierrokset nousee n.250rpm ja taasen kaasusta päästäessä tipahtaa saman verran. Tässä tilanteessa ei siis lähdetty varsinaisesti kiihdyttämään vaan kaasua painettiin ihan vähän.
Vaikeeta selittää näitä. Joko se on ok ja tomaattiin tottumattomalle kaikki on niin kuin pitääkin, tai mun tuurilla loppuu veto just kun olen pitkällä kotoa.
E: Lisättäköön että ennen vaihtoa vaihteet vaihtuivat hieman töksähtäen ja edellä kuvailtu toiminta oli läsnä, tosin tuon kaiken kierrosten heilumisen yms tunsi selvästi persuksessa. Nyt vaihtaa lähes huomaamattomasti ja muutenkin erittäin smuuthi toiminta.
Öljyjä huuhdeltiin niin kauan että alkoi tulla ihan kirkasta läpi. Täytin ohjeiden mukaan ja n.4L meni koneen ollessa käynnissä. Ei vuotoja tai muutakaan eli kaiken pitäisi olla reilassa mutta silti mietityttää että pitääkö tuon laatikon tollain vaihdella ja keikutella kierroksia.
Muuten tuntuu vetävän ilman katkoja.
Kai tää sit on ihan ok. :thinkLast edited by |foder|; 19-10-2015, 19:47.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Ekaa E46 ostamassa ja tietenkin pakko tehdä pientä salapoliisityötä trafin ajoneuvotietopalvellulla (tälle iso )
Muuten auton historia on suht "kliini", mutta yksi asia ihmetyttää:
Auto on siis 330xd joka on käyttöönotettu 15.02.2001 mutta ensirekisteröity vasta 16.03.2006, ensimmmäinen määräaikaiskatsastus silti 16.02.2006 samana päivänä myös rekisteröintikatsastus. Tunnushistoriassa vain yhdet kilvet.
Mitä ihmettä tuolle autolle on tehty tuona ensimmäisenä 5 vuotena ?
E: Lisäänpä vielä, että harmikseni ei auton omistajuushistoriassa näy kuin edellinen omistaja nykyisen lisäksi (6 omistajaa kaikenkaikkiaan) joten en voi ensimmäisiltäkään omistajilta kyselläLast edited by Inkine; 19-10-2015, 21:41.
Comment
-
-
e46 320 sedan -04
Etupään vetely rasittaa hermoja. Alusta säädetty Hemin ohjeiden mukaisesti ja on tikissä. Vetää jo hitaassakin vauhdissa selvästi uraan mukaan molemmin puolin. Kulkee tasaisella hyvin.
Ajettu 163tkm
Vakio alusta, 17" vanteet ja alla GT Radial Champiro jotka kuuleman mukaan ei ainakaan näin uutena tavallisesti ole levottomat ajaa.
Autoon vaihdettu:
Etuiskarit
Etuiskareiden yläpäät
Koiranluut
Alatukivarret (Monroe)
Alatukivarsien puslat (Meyle HD)
Tarkastettu ja todettu olevan kunnossa:
Raidetangon nivelet yms.
Takapään puslat
Hammastanko (Auto ylhäällä voi liikutella ylös/alas hieman, mutta kuulemma normaalia?)
Onko vielä jotakin mikä tähän voisi vaikuttaa?
Voiko esim vaikka iskarin yläpään asennuksen ryssiä niin että jouset jää ns. kantamaan?
Kerrassaan vi****aa ajaa tuota sinkoilevaa paskaa-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
Comment