Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by Plexi3 View Post
    Mitäs kaikkea 46:sta pitää purkaa että saa käsijarruvaijerit vaihettua? Takajarrut ja vähän keskikonsolia varmaan ainaki mutta mites auton alla? Hakua kokeilin enkä löytänyt vastausta.
    TIS kertoo: KLIK. Tuon mukaan koko pakoputki pitää pudottaa ensin alas. Varautuisin itse henkisesti ottamaan takarenkaat ja jarrulevyt irti. En luottaisi ohjeen mukaiseen gynekologitirkistelyyn omalla tuurillani.

    Jos takajarruhilppeitä ei ole vaihdettu, varautuisin myös niiden vaihtoon. Veikkaan että säätörulla tuskin liikkuu ja levitinkin saattaa olla aika nalkissa.

    Comment

    • emmiz
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 103
      • Rajamäki

      Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun jalkatiloihin ei tule kylmää eikä lämmintä ilmaa? Puhaltaa siis tosi huonosti. Muut räppänät toimii hyvin.

      Auto on 320d -00, automaatti ilmastoinnilla.

      Ei auta nappuloista säätö tms.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6935
        • N/A

        Lue vikakoodit nyt inpalla tai dissillä, löytyisikö automaatti-ilmastoinnin moduulilta vikakoodia.

        Comment

        • Topittaja
          Newbiemmer
          • Aug 2015
          • 27
          • Helsinki

          Mistä vois johtua ku 323 bensa -99 nii tyhjäkäynti ei toimi eli meinaa sammua, nykii ja koneesta imusarjan puolelta kuuluu peltinen kolahdus satunnaisesti, aivan ku paukkuis putkeen. Myös tehot hävinneet :(

          Comment

          • mky
            Newbiemmer
            • Oct 2012
            • 11
            • Raasepori

            Originally posted by Nikke- View Post
            330d m57 manuaali, auton sammuttaessa se sammuu äänekkäästi jyrähtämällä/kolinalla Mistähän kaikesta tuommoneen vois johtua?
            Moottorin tukikumit voivat aiheuttaa kyseisiä oireita myös. Mulla loppu kolahtelut/värähtelyt tukikumien vaihdolla, vanhoista olivat kumiosat lähes kuluneet puhki ja varsinkin sammuttaessa kolahdusäänet/auton tärähdys eivät olleet enää kivaa kuunneltavaa.
            Toinen äkkiä mieleen tuleva osa on toi jukkae:n mainitsema kaksoismassavp.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by mky View Post
              Moottorin tukikumit voivat aiheuttaa kyseisiä oireita myös. Mulla loppu kolahtelut/värähtelyt tukikumien vaihdolla, vanhoista olivat kumiosat lähes kuluneet puhki ja varsinkin sammuttaessa kolahdusäänet/auton tärähdys eivät olleet enää kivaa kuunneltavaa.
              Toinen äkkiä mieleen tuleva osa on toi jukkae:n mainitsema kaksoismassavp.
              Erityisesti kun siellä on alipainetoimiset tukikumit. Jos on tukikumit särki, voi näkyä jo jossain kohtaa damagea, esim. viskon siivet ottaa kiinni jäähdytinpakettiin jne, katso tuubivideo: KLIK. Kun osaluetteloa katsoo ja arpoo tukikumin osanumerolla googlen kuvahaun, tietää millaista osaa pitää etsiä. Totaalisesti repeytyneen tukikumin kyllä näkee taskulampun avulla.

              Comment

              • anakar
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 13
                • hki

                Originally posted by MNi View Post
                Värinänvaimennin = hihnapyörä = vibration damper.

                Ohjaustehostin vaikuttaisi olevan finaalissa. Vaihtaisin ensin öljyt sinne ennen lopullista tuomiota jollei ole tietoa onko vaihdettu. Vaihto-operaatiossa ensin laturin päälle paksu rätti. Ime jollain öljynvaihtopumpulla (esim. KLIK) tehostimen säiliöstä niin paljon kuin pystyy. Täytä saman verran lisää ATF-öljyä. Ota rätti pois laturin päältä. Auto käyntiin ja käännä ratti reunasta reunaan. Sammuta auto, rätti laturin päälle, ime taas tehostimen säiliö tyhjäksi. Toistetaan vähintään pari kertaa jotta saadaan koko öljymäärä vaihdettua.

                Jossei auta, sanoisin että tehostin vaihtoon. Harkitsisin purkaamosta käytettyä. Uusi orkki maksaa GP:lläkin 371€ (KLIK), Profiteile.de:ssä Spidanin versio 162,70€ (KLIK) + panttimaksua kumpaakin päälle. Ebay.de:stä löytyy yhdestä paikkaa pantiton versio satkulla: KLIK.
                Kiitos vastauksesta.

                Ohjaustehostimen jäykkyys ja ääntely katosi kun lisäsin öljyä. Muutenkin tehostin toimii omasta mielestä hyvin.

                Mainittu vinkuminen tapahtuu vain siis lämpimällä koneella ja nollakaasulla. Heti kun kierroksia nostaa yli 1500 niin vinkuminen loppuu. Ääni tulee omasta mielestä hihnoista, kiristimistä tai ohjainrullista. Ääni myös vaihtaa taajutta, samassa rytmissä kuin hihnatkin.

                Korjaamolla kaikki vaihdettu viime viikolla, mutta en olisiko hieman oikaistu tai asennettu väärin. Onko muita vaihtoehtoja, kuten laturi?

                Comment

                • inno.o
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 293
                  • Salo

                  Alatukivarren vaihto, saako sen keskimmäisen pultin irti paremmin ala vai yläkautta? Kyseessä 150hv 320d. Takapusla ja pyöränpallonivel selvää kauraa.

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Alhaalta oon aina ite ainaki vääntäny.

                    Comment

                    • Smack
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 320
                      • Oulu

                      Originally posted by jug0 View Post
                      Nyt koitin uudestaan, parkissa alkoi taas puhaltamaan kylmää vaikka säädin puhaltamaan täysillä 32c ilmaa. Pidin kierroksia hetken n. 3000rpm niin alkoi lämmintä tulla ja sen jälkee tuli vaikka kävi tyhjäkäynnillä. Termostaatti? Sähkövika?
                      Kuulostas siltä että jäähytysnesteen joukossa on ilmaa. Eli pitäs ilmata. Etenki jos vasta vaihettu jähynesteet niin sopii epäillä.

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by anakar View Post
                        Kiitos vastauksesta.

                        Ohjaustehostimen jäykkyys ja ääntely katosi kun lisäsin öljyä. Muutenkin tehostin toimii omasta mielestä hyvin.

                        Mainittu vinkuminen tapahtuu vain siis lämpimällä koneella ja nollakaasulla. Heti kun kierroksia nostaa yli 1500 niin vinkuminen loppuu. Ääni tulee omasta mielestä hihnoista, kiristimistä tai ohjainrullista. Ääni myös vaihtaa taajutta, samassa rytmissä kuin hihnatkin.

                        Korjaamolla kaikki vaihdettu viime viikolla, mutta en olisiko hieman oikaistu tai asennettu väärin. Onko muita vaihtoehtoja, kuten laturi?
                        Onhan laturissakin tietty laakeri, ei se ole mahdoton sekään. Riippuen tietty tarvikeosien merkistä on toki mahdollista että uusi ohjain tai kiristin on jo valmiiksi susi. Voisi ehkä kohteliaasti reklamoida että mistähän tämä vinkuna johtuu, ettei ole laitettu esim vääränmittaista moniurahihnaa? Ihmisethän näitä vaan tekee.

                        Tietty ilmastoinnin kompurassakin on laakeri. Ja uudet kiristimet toki vetää ehkä tiukempaan kuin vanhat ja väsyneet, ei siis ole mahdotonta ollenkaan että laturin/ohjaustehostimen/kompuran laakerivika tulee vasta nyt esille. Kuunteluputkella voisi tietty koittaa paikantaa mikä se lähde on, siis näitä autodiagnoosistetoskooppityyppisiäjuttuja (KLIK) tai sitten metrin pätkä 10 mm muoviputkea. Hihnoja varoen sitten kuuntelemaan mikä kulma eniten ääntää.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Mitä kaikkea ajotietokoneen hankintaan tarvitsee jos on manuaalinen ilmastointi?

                          Comment

                          • hencca89
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 619
                            • ikaalinen

                            nelivedot

                            jollain sairaalla tavalla kiinnostais kokeilla jotain nelivetosta e46:sta bensana.
                            interneteistä ei vaan ainakaan suomeksi löydy noista mitään tietoutta...
                            tai siis itse en löytäny

                            onkos kellään antaa kokemuksia moisista kikottimista?
                            -ajettavuus kesä/talvi
                            -kulutus (lähinnä maantiekulutus kiinnostaa)
                            -jotain surullisen kuuluisaa?
                            325 ja 330 välillä jotain mullistavaa muutaku teho
                            -no...kaikki tieto tervetullutta
                            BMW E91 320
                            MB W108 280SE
                            SUZUKI GSX-R
                            BMW K100 "cafe"

                            Comment

                            • jonsered92
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 470
                              • JKL

                              Oisko kellää hajua et miks konepellin aukasuvipu sojottaa kokoaika ulkona? Aukeaa ja menee kiinni ok. Jumittaakohan lukkojen välinen vaijeri vai vivun jousi :s koittanu hutkia mut ei oo viel hiffannu..
                              Nyt:e60 530xda herkuilla
                              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Leevi Hyvarinen View Post
                                Mitä kaikkea ajotietokoneen hankintaan tarvitsee jos on manuaalinen ilmastointi?
                                Vilkun viiksi jossa on OBC-nappi ja koodausta perään DIS/NCSExpert/ISTA. Ilmastoinnin laadulla ei merkitystä. Tampereella esim. nimimerkki böntti koodailee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎