Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonzze
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 77
    • Salo

    Terve! Nyt on työn allla ahtopainemittarin asennus 330d bemariin. Kysymys onkin mihin letkuun laitan haarotusliittimen?
    Ex: e46 330d farkku vm 2002
    Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

    Comment

    • Lebleb123
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 25
      • Finland

      m43b19 nakuttaa!

      Elikkäs tällänen vikailmeni autossa, aikasemmin nakutti kova äänisesti 2500-3000rpm ja täys kierros alueella. Noh tätä jatku noin kuukauden jonka jälkee auto sammui itsestään ajossa kun olin vaihtamassa vaihetta, jonka jälkee käynnistin uudestaan ja alkoi nakuttamaan jumalattoman kovaa... ei vaikuttanut käyntii tai kaasutteluun yhtään mutta nakutus oli tosi kova nii oli pakko pistää auto parkkiin kun rupes pelottamaa Että että, mistähä tämä ääni mahtais tulla? itelle ei tule mitään äkkiseltään mieleen, kiitos etukättee

      Comment

      • ekiN
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 8
        • Koski Tl

        E46 moniurahihnan kiristimet

        Pitäisi tohon omaan M54B25 vaihtaa moniurahihna, kys. yksilö mekaanisilla kiristimillä. Kysymys kuuluukin että saako kiristimiin ostettua jostain puljusta rullia erikseen, vai joutuuko kaivamaan kuvetta ja vaihtaa koko kiristimet.

        Kl-varaosan mukaan ei saa rullia, mutta esim. eBay tarjoaa irtorullia kiristimeen. Laadusta vaan ei osaa sanoa. RealOem ei myöskään tarjonnut osanumeroa, joten pitääkin kysyä neuvoa viisaammilta. (Ja kyllä, rullat on purettavissa erikseen joten ihmettelenkin jos niitä ei ostettua saa)
        Ex E46 325i M-sport Dunkelblau

        Ex E91 330xd

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by ekiN View Post
          Pitäisi tohon omaan M54B25 vaihtaa moniurahihna, kys. yksilö mekaanisilla kiristimillä. Kysymys kuuluukin että saako kiristimiin ostettua jostain puljusta rullia erikseen, vai joutuuko kaivamaan kuvetta ja vaihtaa koko kiristimet.

          Kl-varaosan mukaan ei saa rullia, mutta esim. eBay tarjoaa irtorullia kiristimeen. Laadusta vaan ei osaa sanoa. RealOem ei myöskään tarjonnut osanumeroa, joten pitääkin kysyä neuvoa viisaammilta. (Ja kyllä, rullat on purettavissa erikseen joten ihmettelenkin jos niitä ei ostettua saa)
          Onhan ne purettavissa, ellei varaosaluettelosta löydy numeroa, niin niitä ei silloin suoraan myydä. Itselle kävin näin sigun auton kanssa. Missään ei myyty pelkkiä rullia, vaan olisi pitänyt ostaa osakokonaisuudet. Itse ratkaisin ongelmat ottamalla mouserin käteen ja mittaamalla rullan koon. Tämän jälkeen sitten INA:n sähköisestä varaoluettelosta etsin sopivat rullat. Alkuperäiset oli INA:n rullat. Uudet rullat oli muistaakseni 1-2mm leveämmät, mutta se ei haittaa mitään. Laakeri oli samanlevyinen, joten kiinnitys onnistui normaalisti.

          Eli jos haluat vaihtaa vain rullat niin pitäisi etsiä samankokoiset rullat ja vaihtaa ne. Itse päädyin tähän ratkaisuun, kun muuten olisin joutunut vaihtamaan molemmat kiristimet. Säästin muistaakseni ~150€ vaihtamalla vain rullat.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Jep. INA:n luettelosta kaivamaan. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              Originally posted by ekiN View Post
              Pitäisi tohon omaan M54B25 vaihtaa moniurahihna, kys. yksilö mekaanisilla kiristimillä. Kysymys kuuluukin että saako kiristimiin ostettua jostain puljusta rullia erikseen, vai joutuuko kaivamaan kuvetta ja vaihtaa koko kiristimet.

              Kl-varaosan mukaan ei saa rullia, mutta esim. eBay tarjoaa irtorullia kiristimeen. Laadusta vaan ei osaa sanoa. RealOem ei myöskään tarjonnut osanumeroa, joten pitääkin kysyä neuvoa viisaammilta. (Ja kyllä, rullat on purettavissa erikseen joten ihmettelenkin jos niitä ei ostettua saa)
              Oletko katsonut paljonko jäisi hintaa noille kiristimille profiteilen kautta? Uusin omaani aikanaan noita ja mielikuva että n. 50e/kiristin kaikkine rullineen. Valmistaja oli juurikin INA.
              Ei nyt ehkä ihan suoraan vastannut kysymykseesi, mutta kannattaa myös tuolta tarkastaa hinta jos päädyt kuitenkin uusimaan täydelliset kiristimet.

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by jonzze View Post
                Terve! Nyt on työn allla ahtopainemittarin asennus 330d bemariin. Kysymys onkin mihin letkuun laitan haarotusliittimen?
                Ei siellä ole mitään letkuja missä imusarjan paine olisi, alipainetta löytyykin sitten vähän useammastakin letkusta.

                Laitoin omaan 330xd joskus painemittarin ahtimen toimintaa seuraamaan (piilossa kuljettajan lokerossa kojelaudan alla kun ei kehdannut näytille laittaa).
                Laitoin egr-venttiilikoteloon jarrusatulan ilmausnipan jonka porasin läpireijäksi, reikä ja kierteet egr:rään nippa kierreliimalla tai tiivisteellä kiinni. Helpoin on sellainen mittari missä anturi konehuoneen puolella ja vaan sähköjohto sisälle.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • ekiN
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 8
                  • Koski Tl

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Oletko katsonut paljonko jäisi hintaa noille kiristimille profiteilen kautta? Uusin omaani aikanaan noita ja mielikuva että n. 50e/kiristin kaikkine rullineen. Valmistaja oli juurikin INA.
                  Ei nyt ehkä ihan suoraan vastannut kysymykseesi, mutta kannattaa myös tuolta tarkastaa hinta jos päädyt kuitenkin uusimaan täydelliset kiristimet.
                  Kiitos vinkistä! Taidan sittenkin päätyä hommaamaan tuolta profiteilen kautta uudet kiristimet.
                  Ex E46 325i M-sport Dunkelblau

                  Ex E91 330xd

                  Comment

                  • jonzze
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 77
                    • Salo

                    Originally posted by Esal View Post
                    Ei siellä ole mitään letkuja missä imusarjan paine olisi, alipainetta löytyykin sitten vähän useammastakin letkusta.

                    Laitoin omaan 330xd joskus painemittarin ahtimen toimintaa seuraamaan (piilossa kuljettajan lokerossa kojelaudan alla kun ei kehdannut näytille laittaa).
                    Laitoin egr-venttiilikoteloon jarrusatulan ilmausnipan jonka porasin läpireijäksi, reikä ja kierteet egr:rään nippa kierreliimalla tai tiivisteellä kiinni. Helpoin on sellainen mittari missä anturi konehuoneen puolella ja vaan sähköjohto sisälle.
                    Mikäs ero siinä sitten on jos laittaa alipaine letkuun?
                    Ex: e46 330d farkku vm 2002
                    Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by jonzze View Post
                      Mikäs ero siinä sitten on jos laittaa alipaine letkuun?
                      Aalipaineen jakotukilta löytyy varmaan käyttämättömiä lähtöjä. En osaa sanoa josko sitten vaikuttaa että siinä on aika pienet reiät, M57/67 -dokusta sivulta 50 (KLIK) selviää että pidempi lähtö on moottorin tukikumeille 0,8 mm halkaisijaltaan pohjalla ja muut 0,5 mm halkaisijaltaan. Pätee varmaan myös M57N:lle, mutta tästä ei ole varmaa tietoa.

                      Tuleeko tuosta sitten alipainetta liian hitaasti mittarille vai onko parempi laittaa yllämainittu lähtö EGR-venttiilistä?

                      Comment

                      • jonzze
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 77
                        • Salo

                        missäs vika kun vasen takakulma meni tonttiin? tunkkasin ylös ku luulin että jousi olisi poikki no mutta eihän se ollut... jousi näytti ehjältä ja heti kun lähti laskemaan tunkilta niin jousi painautui suoraan pohjaan:think kyseessä ta technixin alusta.
                        Ex: e46 330d farkku vm 2002
                        Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                        Comment

                        • Korppine
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 263
                          • Mikkeli Village

                          Mistä kerpeleestä löydän diiseliin tuplaulostulot. DPF:tön laitos kyseessä niin ei voi normeja laittaa..
                          kuvan tyyliset msport puskuriin


                          Ensimmäinen kommentti on "tee itse".
                          St. Michel Ghetto
                          E46 320dA -02
                          Ex: 528iA Goes Stonegrün

                          Comment

                          • baku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 347
                            • Kausala

                            Originally posted by MNi View Post
                            Aalipaineen jakotukilta löytyy varmaan käyttämättömiä lähtöjä. En osaa sanoa josko sitten vaikuttaa että siinä on aika pienet reiät, M57/67 -dokusta sivulta 50 (KLIK) selviää että pidempi lähtö on moottorin tukikumeille 0,8 mm halkaisijaltaan pohjalla ja muut 0,5 mm halkaisijaltaan. Pätee varmaan myös M57N:lle, mutta tästä ei ole varmaa tietoa.

                            Tuleeko tuosta sitten alipainetta liian hitaasti mittarille vai onko parempi laittaa yllämainittu lähtö EGR-venttiilistä?
                            Alipaine tulee siihen tukkiin alipainepumpulta.
                            F20 116d
                            E63 645
                            E28 528
                            F30 320d x-drive
                            F31 335d x-drive

                            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                            KTM 1290 Super Adventure
                            K1200S
                            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by baku View Post
                              Alipaine tulee siihen tukkiin alipainepumpulta.
                              Prkl, ahtopainettahan siinä haluttiin...

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7078
                                • Forssa

                                Originally posted by ekiN View Post
                                Kiitos vinkistä! Taidan sittenkin päätyä hommaamaan tuolta profiteilen kautta uudet kiristimet.
                                Tilasin just omaani kiristimen hintaan 71,50e (mulle menee just se kalliimpi versio, halvempi karvan päälle 50e), tuolta sivulta: bemariosat.fi
                                Ainakin aiemmin tilaamani osat ovat olleet sinetöidyissä pusseissa, joissa bemarin logot ja oem osanumerot.
                                Nyt jännitetään minkä merkkinen kiristin saapuu.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎