E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • katiska
    replied
    Joo huomenna tarkotus alkaa selvittelemään ja ajellaan sitten vasta lisää kun vuodot korjattu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Okei eli häätyy aloittaa etsimällä vuotokohta ja sitä mukaan osaa vaihtoon.
    Jarrunesteen katoaminen tarkoittaa aina, että jossain on vuoto. Itse selvittäisin sen vuodon mahdollisimman pian ja välttäisin ajamista sinä aikana. Nm. jarrupoljin pohjaan ilman turhia varoitteluita kun letku petti.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Okei eli häätyy aloittaa etsimällä vuotokohta ja sitä mukaan osaa vaihtoon.

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    veikkaus, jompikumpi takapään jarruputki vuotaa ja takapäässä nimenomaan, joku taitoskohta. (näin itsellä ja muutamalla tutulla). Sytyttää myös luistoneston valon ja käsijarruvalon (keltaisena)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    320ci -00 sytytti ajossa abs,käsijarru ja olikohan luistonesto valot ja jarrupoljin meni pehmeäksi + polkimeen ilmestyi tyhjää ennekuin jarruttaa. Myöskään abs ei toimi vaan renkaat menee lukkoon. Hoksasin konepellin avatessa että jarrunestesäiliö oli melkein tyhjä joten sen nyt täytin maksimiin.

    Oisko sieltä nyt mennyt joku abs anturi vai voiko jarrunesteen loppuminen sytyttää nuo kaikki jos esim on nyt päässyt vetasemaan järjestelmään ilmaa? Selittäisi ainakin sen pehmeän poljintuntuman + että jarrupoljin painuu tosi alas ennenkuin jarruttaa.
    Aloita ensimmäisenä tutkimalla mistä se vuotaa jarrunestettä. Sitten osaa vaihtoon ja ilmaus. Kyllähän se nesteen loppuminen sotkee järjestelmän toiminnan.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    320ci -00 sytytti ajossa abs,käsijarru ja olikohan luistonesto valot ja jarrupoljin meni pehmeäksi + polkimeen ilmestyi tyhjää ennekuin jarruttaa. Myöskään abs ei toimi vaan renkaat menee lukkoon. Hoksasin konepellin avatessa että jarrunestesäiliö oli melkein tyhjä joten sen nyt täytin maksimiin.

    Oisko sieltä nyt mennyt joku abs anturi vai voiko jarrunesteen loppuminen sytyttää nuo kaikki jos esim on nyt päässyt vetasemaan järjestelmään ilmaa? Selittäisi ainakin sen pehmeän poljintuntuman + että jarrupoljin painuu tosi alas ennenkuin jarruttaa.

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Selvä, kiitos vastauksista! Pitää alkaa tutkimaan tuota vuotoa, mutta hyvä jos kannen osalta saa olla rauhassa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mankuh View Post
    Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?
    Kyllähän sen kuuluu sihahtaa, kun jäähdytysjärjestelmä on paineistettu. Onhan se kansipahvin kunnon varmistamiseen montakin tapaa, mutta aloita nyt kuitenkin selvittämällä mistä se jäädytysjärjestelmä vuotaa. Ei välttämättä jätä mitään lammikkoa vaikka vuotaa. hidas vuoto voi haihtua, joten ei jätä lammikkoa. Kansipahvi on harvoin viallinen, joten siitä en kyllä aloittaisi.

    Leave a comment:


  • Timbe]
    replied
    Originally posted by Mankuh View Post
    Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?
    On normaalia ja se kannentiiviste ei ole rikki.

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Se majooneesi muodostuu öljystä ja vedestä. Kun autolla ajetaan öljyt kunnolla lämpimiksi, niin vesi haihtuu ja öljy jää jäljelle. Kyllä se neste sieltä on jonnekkin kadonnut, ei siellä jäähdytysjärjestelmässä ole mitään paikkaa minne se voisi kadota ja tulla myöhemmin takaisin.. Toki nestetaso voi nousta takaisin, mutta silloin tarkoittaa, että kiertoon on lähtenyt ilmaa, joten paisarissa on nyt enemmän nestettä.
    Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mankuh View Post
    Häviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?
    Se majooneesi muodostuu öljystä ja vedestä. Kun autolla ajetaan öljyt kunnolla lämpimiksi, niin vesi haihtuu ja öljy jää jäljelle. Kyllä se neste sieltä on jonnekkin kadonnut, ei siellä jäähdytysjärjestelmässä ole mitään paikkaa minne se voisi kadota ja tulla myöhemmin takaisin.. Toki nestetaso voi nousta takaisin, mutta silloin tarkoittaa, että kiertoon on lähtenyt ilmaa, joten paisarissa on nyt enemmän nestettä.

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Eli öljy on voinut olla alarajalla koko ajan vaihdon jälkeen ? Onko auto sinulle tuore hankinta vai oletko seurannut öljynkulutusta aikaisemmin ?
    No periaatteessa mahdollista, mutta olen aina tuolla käyttänyt j asiantuntevasti aina hoidettu, että en usko että alarajaan olisi jätetty. Kuukauden päivät vasta ollut, eli ei mitään tietoa kuinka kova syömään öljyä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Mankuh View Post
    Paikallisella korjaamolla käytin öljyn vaihdossa ja en oo sen jälkeen vilkaissut tikkua vasta kun nytten. Jäähdytysnesteen merkkivalo on joskus kovilla pakkasilla vilahtanut, mutta sammunut kun moottori on vähänkään lämmennyt, ja lueskelin että se johtuu lämpölaajenemisesta?
    Eli öljy on voinut olla alarajalla koko ajan vaihdon jälkeen ? Onko auto sinulle tuore hankinta vai oletko seurannut öljynkulutusta aikaisemmin ?

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Missä/kuka on öljyt vaihtanut ja mitä tikku näytti heti vaihdon jälkeen ? Outoa käytöstä jäähd. nesteeltä.
    Paikallisella korjaamolla käytin öljyn vaihdossa ja en oo sen jälkeen vilkaissut tikkua vasta kun nytten. Jäähdytysnesteen merkkivalo on joskus kovilla pakkasilla vilahtanut, mutta sammunut kun moottori on vähänkään lämmennyt, ja lueskelin että se johtuu lämpölaajenemisesta?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Mankuh View Post
    Kysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkm
    Originally posted by Mankuh View Post
    Häviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?
    Missä/kuka on öljyt vaihtanut ja mitä tikku näytti heti vaihdon jälkeen ? Outoa käytöstä jäähd. nesteeltä.

    Leave a comment:

Working...
X