Originally posted by Jondis
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No joo sitten alkaa jo olla hinnassa eroa. Tältä foorumilta löytyy keskustelua osien tilaamisesta ulkomailta, kannattaa sieltä katsoa. Profiteileä voin suositella. Itse tulee sieltä usein tilattua osia. Noin viikossa tulevat ja hinnat on kilpailukykyiset. Suomessa on ihan riistohinnat monien osien kohdalla, joten ei kiireelliset osat tulee melkein kaikki tilattua ulkomailta.
-
Tässä pitäisi näköjään tietää enempi näitä ulkomaisia varaosapuljuja, en nyt muista mistä niitä katselin mutta hintaero oli 100€ luokkaa normaalin ja msportin välilläOriginally posted by HTK12 View PostJos se budjetti on kiinni 30€/varsi, niin kannattaa varmaan ostaa se corolla.
Profiteile normi lemförderin varsi ~100€ ja msport ~130.
Leave a comment:
-
Haluatko kertoa mihin autoon tuo tulisi ?Originally posted by inno.o View PostTäällä oli juttua hammastangoista en vaan enään löydä keskustelua. Onko eri malleilla eri hammastangot, tiedän että alkuperäiset osanumerot on erilaisia, mutta tehdaskorjattu menisi lähes kaikkiin. Onko tuo tehdaskorjattu syytä kiertää kaukaa? Jos on niin mistähan mahtaa edullisimmin löytää uutta hammastankoa? Osanro 32136757651
Leave a comment:
-
Täällä oli juttua hammastangoista en vaan enään löydä keskustelua. Onko eri malleilla eri hammastangot, tiedän että alkuperäiset osanumerot on erilaisia, mutta tehdaskorjattu menisi lähes kaikkiin. Onko tuo tehdaskorjattu syytä kiertää kaukaa? Jos on niin mistähan mahtaa edullisimmin löytää uutta hammastankoa? Osanro 32136757651
Leave a comment:
-
Jotain videoita kattelin youtuben kautta disoista ja monessa videossa mainitsivat että jos disa pelaa niin sen pienen ilmareijän tukkimalla disan läppä pitäis pysyä kiinni vai oliko että korkeintaa 20 astetta aueta ja jäädä siihen niin kauaksi aikaa kunnes sormi löysätään ilmareijältä ja jos näin ei tapahdu niin vikaa on. Kokeilin tuota ja aukihan se läppä kääntyy vaikka reijän tukkii.Originally posted by jonsered92 View PostJuu ton vuoden on viel m52. Ei kai siel muuta vuoda kun se o-rengas ja niitäki saa eriksee. Jos ite disa on ehjä nii tokkopa kannattaa vaihtaa. Mun muistaakseni m52 ja m54 on eroja disois
Leave a comment:
-
Juu ton vuoden on viel m52. Ei kai siel muuta vuoda kun se o-rengas ja niitäki saa eriksee. Jos ite disa on ehjä nii tokkopa kannattaa vaihtaa. Mun muistaakseni m52 ja m54 on eroja disoisOriginally posted by katiska View PostNäissä e46 ilmeisesti myös nuo disat aiheuttanu imuvuotoja? Ajattelin senkin tarkistaa mutta olikos jotain eroa m52/m54 disoissa? Itellä kun tuo auto 2 litrainen eli siis m52? Mutta esim kl varaosa myy vain m54 disa korjaus sarjaa joten passaako tuo korjaus sarja silti molempiin?
Leave a comment:
-
Juuri näin. Se auto on osiensa summa. Kun vaihtaa kaikki osat m-sport -> tavallinen hinnan takia, niin ei se enää ole m-sport.Originally posted by jluoma View Post
Kompromisseja joutuu välillä tekemään pakon edessä, mutta pitää muistaa miksi halusit alunperin ostaa BMW:n?
Koska se on hienompi ja parempi kuin halvemmat?
Se lakkaa nopeasti olemasta parempi, jos korjaat kaiken aina halvimmalla mahdollisella tavalla.
Leave a comment:
-
Vaihtoehtoisesti lasinreunaa kulkevat johdot hapantuneet ja maadoittaa välillä, omassa touringissa oli tämä ongelma, "korjauksena" katkaisin mikrokytkimelle menevän johdon saranoiden vierestä. Omassa lasi aukeaa avaimen napista niin ei juuri haittaa.Originally posted by Latvis View PostTakaluukun johtoja poikki siitä kumiletkun sisältä. Schmiedmannilta löytyy korjaussarjat, jotka kestää pitempään kuin tavallinen pvc-eristeinen johto koska ovat silikonieristeellä:
Schmiedmann harness repair set for the trunk lid L.-side 350MM, 5-cored, fast and easy repair SCM2016046-1T - Sopii malleihin: E46
sekä:
Schmiedmann harness repair set for the trunk lid R.-side 950MM, 28-cored, fast and easy repair SCM2016046-2TN - Sopii malleihin: E46
Itselle tilasin varmuuden vuoksi molemmille puolille, odottaa tosin vielä asennusmotivaatiota. Mikrokytkin ei toimi mullakaan, sekä lisäjarruvalo ja oikea rekisterikilven valo on myös pimeenä.
Leave a comment:
-
Mulla tällähetkellä 100e tukivarsisetti edessä, eikä sitä ajossa huomaa onko se maksanut 100e vai 500e. Siis alatukivarret, takapuslat ja koiranluut.
Se kauanko se tuolla kestää jää nähtäväksi, edellinen omistaja laittoi laatutavaraa ja n 50tkm ja hylky tuli leimalla jo.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostJos se budjetti on kiinni 30€/varsi, niin kannattaa varmaan ostaa se corolla.
Profiteile normi lemförderin varsi ~100€ ja msport ~130.
Kompromisseja joutuu välillä tekemään pakon edessä, mutta pitää muistaa miksi halusit alunperin ostaa BMW:n?
Koska se on hienompi ja parempi kuin halvemmat?
Se lakkaa nopeasti olemasta parempi, jos korjaat kaiken aina halvimmalla mahdollisella tavalla.
Leave a comment:
-
Jos se budjetti on kiinni 30€/varsi, niin kannattaa varmaan ostaa se corolla.Originally posted by Jondis View PostErot etualatukivarsissa msportin ja ns. normimallin välillä? Hävyttömän hintasia nuo msporti versiot
niin ja orkkis xenonitkin on, jossain myytiin erilaisia senkin perusteella.
Profiteile normi lemförderin varsi ~100€ ja msport ~130.
Leave a comment:
-
Professional cd-soitin harman&kardon paketilla. Pienellä volyymilla yli korostaa bassoja (niinkuin olis joku jbl kontissa mistä on väännetty gainit maksille ja kaikki mahdolliset loudit päälle) ja siitä kun alkaa nostamaan volyymia niin tulee hetikohta vastaan selvä raja missä bassot vaimenee tuntuvasti ja kuulostaa taas normaalilta. Ei kait tuo ole tarkoitus olla tuommoinen että se korostaa noita bassoja hiljaisella volyymilla vai mikä piru tuon tekee?
Leave a comment:
-
Takaluukun johtoja poikki siitä kumiletkun sisältä. Schmiedmannilta löytyy korjaussarjat, jotka kestää pitempään kuin tavallinen pvc-eristeinen johto koska ovat silikonieristeellä:Originally posted by jondeh View PostElikkäs omassa `02 vuoden touring e46:ssa takalasin aukeilu alkoi varmaan yli vuosi sitten. Välillä aukeilu hävisi moneksi kuukaudeksi, kunnes palasi. Monelle varmaan tuttu ongelma, kun yhdessä välissä googletin keskusteluja muilta sivustoilta. Keskustelujen perusteella vaihdoin mikrokytkimen uuteen. Heti vaihdon jälkeen luukku ei edelleenkään auennut mikrokytkimestä, vain avaimen kaukosäädöstä. Niin ja tietenkin "automaattisesti" ajon aikana lukuisia kertoja. Eli mikrokytkimen vaihdolla ei mitään vaikutusta tässä tapauksessa.
Asia on jäänyt hoitamatta nyt pitkän aikaa kunnes tässä vasta kävin kysäisee erään korjaamon pitäjältä apuja ongelmaan. Sanoi että voisi olla johdoissa vikaa. Onko näin ja millanen homma olis vaihtaa johdotukset takalasin luukkuun?
Schmiedmann harness repair set for the trunk lid L.-side 350MM, 5-cored, fast and easy repair SCM2016046-1T - Sopii malleihin: E46
sekä:
Schmiedmann harness repair set for the trunk lid R.-side 950MM, 28-cored, fast and easy repair SCM2016046-2TN - Sopii malleihin: E46
Itselle tilasin varmuuden vuoksi molemmille puolille, odottaa tosin vielä asennusmotivaatiota. Mikrokytkin ei toimi mullakaan, sekä lisäjarruvalo ja oikea rekisterikilven valo on myös pimeenä.
Leave a comment:
-
Näissä e46 ilmeisesti myös nuo disat aiheuttanu imuvuotoja? Ajattelin senkin tarkistaa mutta olikos jotain eroa m52/m54 disoissa? Itellä kun tuo auto 2 litrainen eli siis m52? Mutta esim kl varaosa myy vain m54 disa korjaus sarjaa joten passaako tuo korjaus sarja silti molempiin?
Leave a comment:
Leave a comment: