Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #31
    Jatketaan yksinpuhelua.

    Tutkittu lisää ja löytyi polttoainesuodattimelta imupuolen haitarikumille tuleva letku joka poikki suodattimen juuresta. Onko tämä polttoainepaineen säätöä varten ?.

    Nyt tilanne se että kun nollaa vikakoodit (fuel bank) rupeaa kone käymään hetken hyvin, sitten tupsauttaa ihan vähän ja rupeaa pikkuisen pröyäämään ja ilmamassa-arvot lähtee nousuun, eli toimiessaan ilmamassa ~10kg ja prötätessä ~16kg.

    Imuvuodot ja Disaventtiili tutkittu mutta ei havaittavaa.

    E: ei vaikuttanut polttoainesuotimen alipaineletku mitenkään, vikakoodit tulee edelleen.
    Seuraavaksi taidan ostaa uuden suodattimen josko täynnä shontaa tai suodattimen sisäinen säädin hajalla ?
    Ainakaan mitään näkyvää ei tämän pötkylän sisällä ollut hajalla tai suodatin kovin likainen, kaikki klemmarit taisi olla vuosia vanhoja kun piti tongeilla raksia pois, ei ollut mistä vääntää ruuvimeistillä.

    Ei ole kummoista rakettitiedettä sisältä.

    Lambdojen ja immin arvot tuntuu ihan järjellisiltä.
    Vikakoodinlukija ei anna vikakoodia aiheutetusta (johto irti 1 ja 3 syl) sytytyskatkosta, ja koneen käynnissä ei huomaa noiden kahden sylinterin poissaoloa oikeastaan mitenkään ��
    Last edited by BMW525Xda; 10-05-2016, 15:10.

    Comment

    • petete
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 33
      • Hyvinkää

      #32
      Kysäsen tässä ku ei viitti uutta topiccia laittaa. Laiskuusongelmia ollut autossa turborempan jälkeen, josta sitten vaihdoin rikkinäisen maffin motonetin maffiin. Meno piristyi hieman, mutta edelleen kova viive on ennen kuin tapahtuu mitään ja sittenkin tapahtuu melko vähän. Vikakoodin antanut maffilla hetki sitten.

      Inpalla kuvasin livenä dataa, josko joku osaisi diagnosoida asiasta hieman? Vaihteet 1, 2, 3. Ei ihan loppuun asti
      https://www.youtube.com/watch?v=d0zc...ature=youtu.be

      Ahtoja kun katsoo, niin näyttää että melko jäljessä tulis.

      Sen verran vielä, että kylmällä koneella auto tuntuu reagoivan ja vetävän paremmin.
      Huhuja kuullut, että motonetin maffit eivät olisi välttämättä sitä mitä pitäisi, joten itse epäilin tätä asiaa hieman, mutta ehdotuksia otetaan vastaan.

      320D -04

      Comment

      • reisilihas
        BTCF Member
        • Oct 2012
        • 66
        • Tampere

        #33
        -02 M57 330d kyseessä ja hehkut + rele pitäisi vaihtaa.

        Tuo rele ei meinaa millään löytyä konetilasta, pitää ilmeisesti kammeta auton alle? Löytyykö M57 hehkurele samasta paikasta kuin M57N hehkujen ohjainlaite?
        E91 320dA -08

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #34
          Originally posted by reisilihas View Post
          -02 M57 330d kyseessä ja hehkut + rele pitäisi vaihtaa.

          Tuo rele ei meinaa millään löytyä konetilasta, pitää ilmeisesti kammeta auton alle? Löytyykö M57 hehkurele samasta paikasta kuin M57N hehkujen ohjainlaite?
          Eikös se ole imusarjan alla piilossa ?

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #35
            M54 330i moottorin sylinterijärjestys ?

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1830
              • Karjaa

              #36
              Ihan se "normaali", eli auton keulasta päin 123456. Vai meinasitko kuitenkin sytytysjärjestystä? Se on 153624.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • karikunn
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 98
                • Porvoo

                #37
                Vanhaan naviin aux

                Saako tähän vanhaan yksiväriseen naviin vuodelta 2001 auxia kiinni vai joudunko vaihtamaan soittimen. Tässä on siis cd-vaihtaja, voiko sen korvata auxilla? Tästä soittimesta ei tahdo löytyä oikein infoa.
                Last edited by karikunn; 24-09-2021, 15:25.
                Nyt: E46 M3 + E93 335i
                Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
                M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #38
                  Originally posted by Wespa View Post
                  Ihan se "normaali", eli auton keulasta päin 123456. Vai meinasitko kuitenkin sytytysjärjestystä? Se on 153624.
                  Thanks, molemmat oli kyllä mielessä mutta syttyjärjestys päällimmäisenä.

                  Comment

                  • Jygga
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 197
                    • Oulu / Kainuu

                    #39
                    Tuli tuossa pari päivää sitten profiteileltä uusi syyläri. Ainoa vika että oli valmiiksi osumaa ottanut vaikka laatikot oli ehjiä... Ollut siis ilmeisesti tehtaalta asti tuollainen.

                    Kuva: https://www.dropbox.com/s/vm08x0g6it...93105.jpg?dl=0

                    Sanokaahan viisaammat mahtaako tuo vuotaa tai rupeaako vuotamaan ajan kanssa herkemmin kuin täysin priimakuntoinen :think

                    Ei kyllä tämän osan kohdalla Hellan laatu ihan vakuuta. Pinnoitteessakin oli joku alue mihin ei ollut tarttunut. Ja made in south africa...

                    Laitoin profiteilelle viestiä englanniksi mutta eivät ole vastanneet ainakaan vielä mitään. Täytynee kokeilla vielä saksaksi raapustaa mutta mietin nyt vain kannattaako tuosta rueta tappelemaan sen isommin vai nakkaanko paikoilleen..

                    Termari tuli otettua BEHR tarvike, mahtoikohan olla virhe sekin..?

                    Comment

                    • Pekumie
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 243
                      • -

                      #40
                      Originally posted by Jygga View Post
                      Termari tuli otettua BEHR tarvike, mahtoikohan olla virhe sekin..?
                      En näe tuossa syylärissä isompaa ongelmaa, pikkusenhan tuo on painunut, mutta tuskin vaikuttaa käyttöön.

                      Behr on orkkistermari, luultavasti siinä tarvikeosassa on alunperin ollut bemarin logot, jotka on sitten hiottu siitä pinnasta pois. Tähän mennessä jokaisessa ostamassani behrin termarissa näin on ollut.

                      Comment

                      • Tuomo_
                        Newbiemmer
                        • Apr 2015
                        • 9
                        • Hollola

                        #41
                        Eipä tuo syyläri pahalta näytä. Jos haluaa varmistua niin käytät jossain syylärinkorjaajalla koeponnistuksessa.

                        Itellä oli joskus sama homma (tuli Australiasta WTA-coolerin kennoja pari kappaletta). Oli saanut kyllä reilusti osumaa, ihme kyllä ehjiä. Jäähdytinhuolto Oksanen Lahdessa korjas kuitenkin varmuuden vuoksi kipeetä saaneet pillit.

                        Comment

                        • MiroK
                          Newbiemmer
                          • Dec 2015
                          • 23
                          • Lahti

                          #42
                          Jälleen pientä ongelmaa. Tuli ostettua 2001 Pre fl coupeen xenon-valoilla lediangelit. Kokoa löytyy 2x 146mm ja 2x 131mm. Paketissa lukee kuitenkin non-projector. Netistä löytyy vähän ristiriitaista tietoa, että käykö vai pitääkö olla samaa kokoa kaikki rinkulat. Osaako kukaan täällä heittää vastausta pöytään? Kiitos.

                          Comment

                          • baku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 346
                            • Kausala

                            #43
                            Originally posted by reisilihas View Post
                            -02 M57 330d kyseessä ja hehkut + rele pitäisi vaihtaa.

                            Tuo rele ei meinaa millään löytyä konetilasta, pitää ilmeisesti kammeta auton alle? Löytyykö M57 hehkurele samasta paikasta kuin M57N hehkujen ohjainlaite?
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Eikös se ole imusarjan alla piilossa ?
                            Ei oo imusarjan alla piilossa, vaan konehuoneessa kuskin puolella olevassa boxissa.
                            F20 116d
                            E63 645
                            E28 528
                            F30 320d x-drive
                            F31 335d x-drive

                            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                            KTM 1290 Super Adventure
                            K1200S
                            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                            Comment

                            • DropIt
                              BTCF Member
                              • Feb 2004
                              • 1081
                              • Ylivieska

                              #44
                              Tarvitaanko kardaanintukilaakerin ja korin väliin jotain massaa? Alunperin siellä näytti sellaista olleen. :think

                              Ja mitähän tököttiä siinä on käytetty? Oli edelleen hyvin elastista ja pehmeää kaikkien näiden vuosien jälkeen.
                              [Youtubessa]
                              e70 X5 3.0sd
                              e87 116i
                              e36 328i cab :think
                              -
                              Ex e46 320d
                              Ex e30 325i
                              Ex e30 318i

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by DropIt View Post
                                Tarvitaanko kardaanintukilaakerin ja korin väliin jotain massaa? Alunperin siellä näytti sellaista olleen. :think

                                Ja mitähän tököttiä siinä on käytetty? Oli edelleen hyvin elastista ja pehmeää kaikkien näiden vuosien jälkeen.
                                Butyylinauhaa, osanumero 26127511140: KLIK.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎