En todellakaan odota että 400tkm ajettu E46 olisi uudenveroinen. Lähinnä tässäkin nyt vähän vituttaa selkeesti huono ja huolimaton auton pitäminen ja muutamat selkeet "myynti fixit", tulee vähän sellainen nippuside korjaus fiilis kun löytää tälläisiä että mitähän muuta on tällä tyylillä teipattu kasaan..
Tai ehkä ite olen liian tarkka että kaikki pitää olla suurinpiirtein tiptop että saa nukuttua yöllä ja ajeltua rauhallisin mielin.
Pääseekö sinne alakautta käsiksi? Vai puskuria pois? Muistin juuri että mulla roikku puskurin takana jonku muovin päällä johto irtaallaan. Ja töötti ei autossa toimi.
Kannattaa ensin nostaa pirssiä, pistää pukit alle ja irrottaa moottorin alasuojamuovi. Sieltä voi nähdä, en ihan varmaksi muista. Sen jälkeen irrottaisin vasemman eturenkaan, tämän jälkeen purkaisin muovisen sisäloksun etuosan eli osan 8 täältä: KLIK. Siinä on lämpötila-anturi kiinni, joten ensin se irti.
Aina 80kmh kohdalla kun on veto päällä,niin alkaa jyristämään takana, en osaa kerroa kummalta puolelta tai tuleeko keskeltä autoa.
Jos veto lakkaa kesken jyrinän niin jyrinäkin loppuu.
Pelkästeen 80kmh ympärillä, eikä joka kerta.
Tuli hankittua sigun mukainen E46 cäbi, minkä kunniaksi esitän muutaman tyhmän kysymyksen.
1. Öljytason ollessa mittatikun mukaan normaaleissa rajoissa kojetaulussa välillä näkyy keltainen öljykannun valo, niin pitääkö tällöin vaihtaa öljynpaineanturi (10e) vai öljyntasoanturi (100e)?
2. Vilkkuviiksen BC-nappi ei pelitä, ja viiksen johdotukset lienee tarkistettava. Jossain foorumilla sanottiin että ratti pitää purkaa airbageineen päivineen pois alta jotta viiksen saa irti ja tutkintaan, ja toisaalla sanottiin ettei rattia tarvitse irrottaa pois edestä. Kumpiko pitää paikkansa?
3. Ykkösavaimella kaukokeskuslukitus toimii vain auton vierestä eikä yleensä ensimmäisellä painalluksella. Kakkosavaimella ei toimi lainkaan, vaikka vaihdoin uuden akun avaimeen. Kannattaako kakkosavainta koittaa esim. ohjelmoida uudestaan, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? Lukkopesän kautta molemmat toimii ok.
4. Pelkääjän puolen ikkuna tuntuu hieman irtonaiselta ja rämähtävän ilkeästi ovea suljettaessa, olisiko oven sisällä jotain irti?
5. Suosituksia alkuperäisen soittimen tilalle? C-kasettisoittimen voisi siirtää eläkkeelle, ja orkkisnavigaattorikin on aikansa elänyt. Jos jollain on heittää lisäksi vihjettä sellaisesta kaiutinsetistä alkuperäisten Harman Kardonien tilalle mitkä ei vaadi ovien rälläköintiä jne. niin ehdotuksia otetaan vastaan.
6. Mitä öljyä muut on 330i-koneeseen työntäneet? Merkkihuolto oli sinne viimeksi laittanut 10W-40, mutta luin jostain että BMW suosittelee 5W-30:stä.
7. Miten tehdashälyttimen liiketunnistussensorit käyttätyy jos katto on alhaalla? Tärähtääkö hälytin herkästi päälle jos auto on parkissa ja jotain liikettä kabiinissa esiintyy?
Itse katsoin ja suosittelivatkin Comman MVATF+, josta löytyy Dexron-III/VI merkinnät. Tai toista jota GM:n laatikoita korjannut suositteli MAG1, jossa Dexron-III leimat.
Laatikko kuitenkin n. 15tkm sitten vaihdettu tehdaskunnostettuun, mutta epäilys että laittaneet jotain niin perinteistä Valvolinea sisään, mikä ei kovin hyvää.
Itse katsoin ja suosittelivatkin Comman MVATF+, josta löytyy Dexron-III/VI merkinnät. Tai toista jota GM:n laatikoita korjannut suositteli MAG1, jossa Dexron-III leimat.
Laatikko kuitenkin n. 15tkm sitten vaihdettu tehdaskunnostettuun, mutta epäilys että laittaneet jotain niin perinteistä Valvolinea sisään, mikä ei kovin hyvää.
Jos 15 tkm sitten koko laatikko vaihdettu eikä ole ongelmia esim vuotoja, kannattaa pikemmin harkita muita korjauskohteita.
Tuli hankittua sigun mukainen E46 cäbi, minkä kunniaksi esitän muutaman tyhmän kysymyksen.
1. Öljytason ollessa mittatikun mukaan normaaleissa rajoissa kojetaulussa välillä näkyy keltainen öljykannun valo, niin pitääkö tällöin vaihtaa öljynpaineanturi (10e) vai öljyntasoanturi (100e)?
2. Vilkkuviiksen BC-nappi ei pelitä, ja viiksen johdotukset lienee tarkistettava. Jossain foorumilla sanottiin että ratti pitää purkaa airbageineen päivineen pois alta jotta viiksen saa irti ja tutkintaan, ja toisaalla sanottiin ettei rattia tarvitse irrottaa pois edestä. Kumpiko pitää paikkansa?
3. Ykkösavaimella kaukokeskuslukitus toimii vain auton vierestä eikä yleensä ensimmäisellä painalluksella. Kakkosavaimella ei toimi lainkaan, vaikka vaihdoin uuden akun avaimeen. Kannattaako kakkosavainta koittaa esim. ohjelmoida uudestaan, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? Lukkopesän kautta molemmat toimii ok.
4. Pelkääjän puolen ikkuna tuntuu hieman irtonaiselta ja rämähtävän ilkeästi ovea suljettaessa, olisiko oven sisällä jotain irti?
5. Suosituksia alkuperäisen soittimen tilalle? C-kasettisoittimen voisi siirtää eläkkeelle, ja orkkisnavigaattorikin on aikansa elänyt. Jos jollain on heittää lisäksi vihjettä sellaisesta kaiutinsetistä alkuperäisten Harman Kardonien tilalle mitkä ei vaadi ovien rälläköintiä jne. niin ehdotuksia otetaan vastaan.
6. Mitä öljyä muut on 330i-koneeseen työntäneet? Merkkihuolto oli sinne viimeksi laittanut 10W-40, mutta luin jostain että BMW suosittelee 5W-30:stä.
7. Miten tehdashälyttimen liiketunnistussensorit käyttätyy jos katto on alhaalla? Tärähtääkö hälytin herkästi päälle jos auto on parkissa ja jotain liikettä kabiinissa esiintyy?
1. Tasoanturi, tyyppivika. Kannattaa odottaa seuraavaan öljynvaihtoon ja pitää silmällä öljyn tasoa tikusta.
2. Ratti ja bägi otettava irti, ei paha rasti. Akun miinusnapa vaan irti (älä lyö konttia kiinni). Kaveri on hyvä olla apuna isoa pulttia irrottaessa ja vääntäessä kiinni, samoin bägin irroituksessa on hyvä olla vähintää kolme kättä.
3. Kuulostaa ainakin osttain antennivahvistimen vialta. Kokeile kaukkaria vielä sisäpeilin vieressä: KLIK.
Tuli hankittua sigun mukainen E46 cäbi, minkä kunniaksi esitän muutaman tyhmän kysymyksen.
1. Öljytason ollessa mittatikun mukaan normaaleissa rajoissa kojetaulussa välillä näkyy keltainen öljykannun valo, niin pitääkö tällöin vaihtaa öljynpaineanturi (10e) vai öljyntasoanturi (100e)?
2. Vilkkuviiksen BC-nappi ei pelitä, ja viiksen johdotukset lienee tarkistettava. Jossain foorumilla sanottiin että ratti pitää purkaa airbageineen päivineen pois alta jotta viiksen saa irti ja tutkintaan, ja toisaalla sanottiin ettei rattia tarvitse irrottaa pois edestä. Kumpiko pitää paikkansa?
3. Ykkösavaimella kaukokeskuslukitus toimii vain auton vierestä eikä yleensä ensimmäisellä painalluksella. Kakkosavaimella ei toimi lainkaan, vaikka vaihdoin uuden akun avaimeen. Kannattaako kakkosavainta koittaa esim. ohjelmoida uudestaan, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? Lukkopesän kautta molemmat toimii ok.
4. Pelkääjän puolen ikkuna tuntuu hieman irtonaiselta ja rämähtävän ilkeästi ovea suljettaessa, olisiko oven sisällä jotain irti?
5. Suosituksia alkuperäisen soittimen tilalle? C-kasettisoittimen voisi siirtää eläkkeelle, ja orkkisnavigaattorikin on aikansa elänyt. Jos jollain on heittää lisäksi vihjettä sellaisesta kaiutinsetistä alkuperäisten Harman Kardonien tilalle mitkä ei vaadi ovien rälläköintiä jne. niin ehdotuksia otetaan vastaan.
6. Mitä öljyä muut on 330i-koneeseen työntäneet? Merkkihuolto oli sinne viimeksi laittanut 10W-40, mutta luin jostain että BMW suosittelee 5W-30:stä.
7. Miten tehdashälyttimen liiketunnistussensorit käyttätyy jos katto on alhaalla? Tärähtääkö hälytin herkästi päälle jos auto on parkissa ja jotain liikettä kabiinissa esiintyy?
1. Tasoanturi, tyyppivika. Kannattaa odottaa seuraavaan öljynvaihtoon ja pitää silmällä öljyn tasoa tikusta.
2. Ratti ja bägi otettava irti, ei paha rasti. Akun miinusnapa vaan irti (älä lyö konttia kiinni). Kaveri on hyvä olla apuna isoa pulttia irrottaessa ja vääntäessä kiinni, samoin bägin irroituksessa on hyvä olla vähintää kolme kättä.
3. Kuulostaa ainakin osttain antennivahvistimen vialta. Kokeile kaukkaria vielä sisäpeilin vieressä: KLIK.
Kiitos.
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme
Tuli hankittua sigun mukainen E46 cäbi, minkä kunniaksi esitän muutaman tyhmän kysymyksen.
1. Öljytason ollessa mittatikun mukaan normaaleissa rajoissa kojetaulussa välillä näkyy keltainen öljykannun valo, niin pitääkö tällöin vaihtaa öljynpaineanturi (10e) vai öljyntasoanturi (100e)?
2. Vilkkuviiksen BC-nappi ei pelitä, ja viiksen johdotukset lienee tarkistettava. Jossain foorumilla sanottiin että ratti pitää purkaa airbageineen päivineen pois alta jotta viiksen saa irti ja tutkintaan, ja toisaalla sanottiin ettei rattia tarvitse irrottaa pois edestä. Kumpiko pitää paikkansa?
3. Ykkösavaimella kaukokeskuslukitus toimii vain auton vierestä eikä yleensä ensimmäisellä painalluksella. Kakkosavaimella ei toimi lainkaan, vaikka vaihdoin uuden akun avaimeen. Kannattaako kakkosavainta koittaa esim. ohjelmoida uudestaan, vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? Lukkopesän kautta molemmat toimii ok.
4. Pelkääjän puolen ikkuna tuntuu hieman irtonaiselta ja rämähtävän ilkeästi ovea suljettaessa, olisiko oven sisällä jotain irti?
5. Suosituksia alkuperäisen soittimen tilalle? C-kasettisoittimen voisi siirtää eläkkeelle, ja orkkisnavigaattorikin on aikansa elänyt. Jos jollain on heittää lisäksi vihjettä sellaisesta kaiutinsetistä alkuperäisten Harman Kardonien tilalle mitkä ei vaadi ovien rälläköintiä jne. niin ehdotuksia otetaan vastaan.
6. Mitä öljyä muut on 330i-koneeseen työntäneet? Merkkihuolto oli sinne viimeksi laittanut 10W-40, mutta luin jostain että BMW suosittelee 5W-30:stä.
7. Miten tehdashälyttimen liiketunnistussensorit käyttätyy jos katto on alhaalla? Tärähtääkö hälytin herkästi päälle jos auto on parkissa ja jotain liikettä kabiinissa esiintyy?
3. koita opettaa avaimet uudestaan, jos toinen ei toimi lainkaan.
5. Jos sulla on "nuolinavi" niin irroita se ennen kuin lähdet hankkimaan uutta soitinta. Sinne "soittimen" taakse ei kaikissa malleissa tule normaalisti piuhoja. Joissakin versioissa se varsinainen radio, GPS-lukija yms sälä on peräkontissa. Näissä tapauksissa ei onnistu plug & play tyylillä soittimen vaihto. Voi olla siis isotöinen operaatio mukaan lukien sisustan purkaminen ja uusien johtosarjojen vetäminen. OEM CD-soitin? Aftermarket kamaa on vaikka kuinka paljon tarjolla ja useimpiin saatavilla myös erillinen johtosarja, jolla monitoimiratin napit jatkaa toimintaansa.
6. Castrol magnatec 5W40
7. Ei itsekseen (tai muuten turhasta) ole ikinä hälyt lähtenyt huutelemaan vaikka katto alhaalla ollut lukittuna parkissa.
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
5. Jos sulla on "nuolinavi" niin irroita se ennen kuin lähdet hankkimaan uutta soitinta. Sinne "soittimen" taakse ei kaikissa malleissa tule normaalisti piuhoja. Joissakin versioissa se varsinainen radio, GPS-lukija yms sälä on peräkontissa. Näissä tapauksissa ei onnistu plug & play tyylillä soittimen vaihto. Voi olla siis isotöinen operaatio mukaan lukien sisustan purkaminen ja uusien johtosarjojen vetäminen. OEM CD-soitin? Aftermarket kamaa on vaikka kuinka paljon tarjolla ja useimpiin saatavilla myös erillinen johtosarja, jolla monitoimiratin napit jatkaa toimintaansa.
6. Castrol magnatec 5W40
7. Ei itsekseen (tai muuten turhasta) ole ikinä hälyt lähtenyt huutelemaan vaikka katto alhaalla ollut lukittuna parkissa.
Tattis, laitan varmaankin tuota tai sitten Mobil 1 ESP formulaa.
Navin toimintaa en ole kokeillut, kojelaudan näyttöruutu on sellainen helvetin pieni mikä ei edes innosta kokeilemaan. Romut näkyy olevan juu takakontissa CD-vaihtajaa myöten. Lähinnä kiinnosti että millainen homma siihen olisi ollut vaihtaa joku soitin mihin voi suoraan puhelimesta striimata musiikkia. Bluetooth-yhteensopiva FM-lähetin taitaa olla helpoin vaihtoehto, ei tarvitse purkaa tai asentaa mitään.
Täytyy talven aikana tutkia vielä kaiutintarjontaa että saisiko äänenlaatua yhtään kohennettua.
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme
Tattis, laitan varmaankin tuota tai sitten Mobil 1 ESP formulaa.
Navin toimintaa en ole kokeillut, kojelaudan näyttöruutu on sellainen helvetin pieni mikä ei edes innosta kokeilemaan. Romut näkyy olevan juu takakontissa CD-vaihtajaa myöten. Lähinnä kiinnosti että millainen homma siihen olisi ollut vaihtaa joku soitin mihin voi suoraan puhelimesta striimata musiikkia. Bluetooth-yhteensopiva FM-lähetin taitaa olla helpoin vaihtoehto, ei tarvitse purkaa tai asentaa mitään.
Täytyy talven aikana tutkia vielä kaiutintarjontaa että saisiko äänenlaatua yhtään kohennettua.
Onko cd-vaihtajaa? Sen tilalle saa kätevästi esim Grom BT3 -boksin, saa yhdistettyä puhelimen bluetoothilla sen jälkeen. Rattinapeista vaihtuu biisit ja yhdistää automaattisesti puhelimen autoon.
Äänenlaatu parempi ku FM lähettimessä eikä tarvi pelleillä, sen verran joutuu purkaa kontista sen sivuverhouksen että saa vaihdettua tuon em. boksin cd-vaihtajan tilalle.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Onko cd-vaihtajaa? Sen tilalle saa kätevästi esim Grom BT3 -boksin, saa yhdistettyä puhelimen bluetoothilla sen jälkeen. Rattinapeista vaihtuu biisit ja yhdistää automaattisesti puhelimen autoon.
Äänenlaatu parempi ku FM lähettimessä eikä tarvi pelleillä, sen verran joutuu purkaa kontista sen sivuverhouksen että saa vaihdettua tuon em. boksin cd-vaihtajan tilalle.
Jaa no tuommonenhan se täytyy sitten hommata. Oletko itse tilannut Englannista vai mistä?
Comment