Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vam0s
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 134
    • 03

    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos se ovenlukko on hajonnut eikä sitä saa enää auki, niin sitten porakoneella tms. reikää lukon koteloon ja kampeamaan lukon sisältä auki. Näin jouduin erääseen toisen merkkiseen tekemään kun lukko sanoi sopimuksensa irti. Ovea ei kannata alkaa rälläköimään.
    Lukkomekanismi rikki ei auta vaikka saisinkin ulkokahvan pois. Sisäpuolen kahvalla jos autossa on ovet lukossa ni avaa lukot kyllä ei muuta.

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Originally posted by vam0s View Post
      Lukkomekanismi rikki ei auta vaikka saisinkin ulkokahvan pois. Sisäpuolen kahvalla jos autossa on ovet lukossa ni avaa lukot kyllä ei muuta.
      Tuota e46 330xd en päässyt kokeilemaan kun akku oli niin tyhjä ettei kaukosäädin avannut ovia, mutta e53 X5 kokeilin, eikä saa sisältä auki jos lukittu ulkoa. Jos lukitsen sillä lukitusnappulalla sisältä, niin avaa 2 kertaa sisäkahvasta vetämällä ainakin kuljettajan ovessa, jos lukittu ulkoa ei aukea edes siitä keskikonsolin nappulasta.

      Eli älä koskaan lukitse autoa avaimella niin että joku on sisällä autossa!
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by vam0s View Post
        Lukkomekanismi rikki ei auta vaikka saisinkin ulkokahvan pois. Sisäpuolen kahvalla jos autossa on ovet lukossa ni avaa lukot kyllä ei muuta.
        Enhän minä mistään ulkokahvasta puhunutkaan. Kun ovipahvi on pois, kosteussulku pois edestä ja kulmaporalla porailet muutoman reiän lukkomekanismiin ja ruuvimeisselillä kampeat lukon auki. Näin olen itse avannut toisen merkkisestä lukon kun ei enää mistään kahvasta/vivusta saanut lukkoa auki. Ideana on siis kammeta niitä kieliä, jotka pitävät oven kiinni.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Suorakuus
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 123
          • Etelä-Pohjanmaa

          edittiä: selvis jo kun tutustu vähän ite systeemiin
          Last edited by Suorakuus; 22-06-2017, 22:03.

          Comment

          • Tikki-
            Newbiemmer
            • Apr 2017
            • 27
            • Pälkäne

            Täytys vaihtaa kampiakselin asennontunnistin N42 koneeseen. Mitähän kaikkee siinä samalla kannattaa tehdä, kun sen imusarjankin joutuu purkaan irti? Huohottimen letkuineen ajattelin, mutta onko jotain tiivisteitä jne. mitä kannattaa varata operaatioon?

            Kone ainakin ihan öljynen ja kuluttaakin sitä. Öljynsuodattimen jalan tiivistekkö on yks mahdollinen, mikä vuotaa? Muita?

            Comment

            • Zanddu
              Bimmer Rookie
              • Apr 2016
              • 44
              • Iitti

              -99 vuoden nelikutosessa on semmonen ongelma, että lämpöä ei tuu hyttiin, ei sitten yhtään. Nestevajautta oli aluksi, mutta lisätty täyteen ja ilmattu. Ei vaikutusta. Auto käyttäytyy muutenkin vähän haasusti omasta mielestä. Ajamaan kun lähtee niin lämmöt nousee normaaliin max kahden kilometrin ajon aikana, mutta ajossa pysyy myös normaalissa lukemissa(103-107 tilanteesta riippuen). Ainoastaan kerran tyhjäkäynnillä on lämmöt käynyt 115 asteessa, mutta se johtunee siitä ettei flekti pyöri(ei ainakaan oo kertaakaan minun aikana pyöriny). Mikähän siinäkin on vikana? Ja tosiaan lämpöäkin olisi kiva saada auton sisälle, kun tulee aamuisin viileällä liikuttua ja sateellakin on aika kylmä. Kiitoksia jo etukäteen!

              Edittiä: Noin 4,5tkm sitten on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kansipahvi ja termostaatti.
              Last edited by Zanddu; 25-06-2017, 16:27.

              Comment

              • Suorakuus
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 123
                • Etelä-Pohjanmaa

                2001 vuoden 330ci. Koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä alkaa keulasta kuulua ärsyttävää vinkumista, ääni loppuu heti kun vähänkin nostaa kierroksia. Mistä mahtaa johtua? Automaatti-ilmastointi löytyy jos sillä on jotain merkitystä.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by Suorakuus View Post
                  2001 vuoden 330ci. Koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä alkaa keulasta kuulua ärsyttävää vinkumista, ääni loppuu heti kun vähänkin nostaa kierroksia. Mistä mahtaa johtua? Automaatti-ilmastointi löytyy jos sillä on jotain merkitystä.

                  Jompikumpi hihna luistaa.

                  Comment

                  • Suorakuus
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2016
                    • 123
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    Meinaatko? Ääni ei siis ole sellaista kirkumista vaan kuuluu tyhjäkäynnillä kokoajan tasaisena ja muuttumattomana. Erehdyin ensin luulemaan jarrujen vinkumiseksi kun rullasin autoa tyhjäkäynnillä, aika samanlainen ääni omaan korvaan.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Suorakuus View Post
                      Meinaatko? Ääni ei siis ole sellaista kirkumista vaan kuuluu tyhjäkäynnillä kokoajan tasaisena ja muuttumattomana. Erehdyin ensin luulemaan jarrujen vinkumiseksi kun rullasin autoa tyhjäkäynnillä, aika samanlainen ääni omaan korvaan.
                      Asia selviää helposti kun pudotat hihnat pois paikoiltaan kokeeksi.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        Originally posted by Zanddu View Post
                        -99 vuoden nelikutosessa on semmonen ongelma, että lämpöä ei tuu hyttiin, ei sitten yhtään. Nestevajautta oli aluksi, mutta lisätty täyteen ja ilmattu. Ei vaikutusta. Auto käyttäytyy muutenkin vähän haasusti omasta mielestä. Ajamaan kun lähtee niin lämmöt nousee normaaliin max kahden kilometrin ajon aikana, mutta ajossa pysyy myös normaalissa lukemissa(103-107 tilanteesta riippuen). Ainoastaan kerran tyhjäkäynnillä on lämmöt käynyt 115 asteessa, mutta se johtunee siitä ettei flekti pyöri(ei ainakaan oo kertaakaan minun aikana pyöriny). Mikähän siinäkin on vikana? Ja tosiaan lämpöäkin olisi kiva saada auton sisälle, kun tulee aamuisin viileällä liikuttua ja sateellakin on aika kylmä. Kiitoksia jo etukäteen!

                        Edittiä: Noin 4,5tkm sitten on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kansipahvi ja termostaatti.
                        Millähän koneella kyseinen helmi on ?

                        Comment

                        • Zanddu
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2016
                          • 44
                          • Iitti

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Millähän koneella kyseinen helmi on ?
                          Jotain tietysti unohtui kun nopeesti tein. :(
                          Mutta tosiaan m43b19 koneella on tuo

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            320d m47n puristuspaineet? Internet antaa kaikkea väliltä 17-32.

                            e:Kysymys siksi että riittääkö lainaamani mittarin asteikot.
                            Last edited by peltone; 26-06-2017, 09:46.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Lundersson
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2009
                              • 245
                              • Kerava

                              Originally posted by Tikki- View Post
                              Täytys vaihtaa kampiakselin asennontunnistin N42 koneeseen. Mitähän kaikkee siinä samalla kannattaa tehdä, kun sen imusarjankin joutuu purkaan irti? Huohottimen letkuineen ajattelin, mutta onko jotain tiivisteitä jne. mitä kannattaa varata operaatioon?

                              Kone ainakin ihan öljynen ja kuluttaakin sitä. Öljynsuodattimen jalan tiivistekkö on yks mahdollinen, mikä vuotaa? Muita?
                              Täältä (http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3194) kannattaa kaikki tiivisteet vaihtaa, saa pienellä rahalla ja eliminoit tulevat imuvuodot.

                              Öljyvuoto kannattaa paikallistaa. Tukkeutunut huohotin on voinut aiheuttaa ylipainetta jolloin venttiilikannen tiiviste on yleensä ensimmäinen vuotamassa (sitä varten imusarjaa ei tarvitse irroittaa ja omaan lompakkoon kallis http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...35?ajoneuvo=58). Omaan samaan laitokseen olen joutunut vaihtamaan öljyn jalan tiivisteen kahteen kertaan (100tkm sisään, osa nro 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3194). FYI: Nesteputkia ei tarvitse/kannata irroittaa.
                              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                              ex 325 e30, 316ti e46

                              Comment

                              • Tikki-
                                Newbiemmer
                                • Apr 2017
                                • 27
                                • Pälkäne

                                Originally posted by Lundersson View Post
                                Täältä (http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3194) kannattaa kaikki tiivisteet vaihtaa, saa pienellä rahalla ja eliminoit tulevat imuvuodot.

                                Öljyvuoto kannattaa paikallistaa. Tukkeutunut huohotin on voinut aiheuttaa ylipainetta jolloin venttiilikannen tiiviste on yleensä ensimmäinen vuotamassa (sitä varten imusarjaa ei tarvitse irroittaa ja omaan lompakkoon kallis http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...35?ajoneuvo=58). Omaan samaan laitokseen olen joutunut vaihtamaan öljyn jalan tiivisteen kahteen kertaan (100tkm sisään, osa nro 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3194). FYI: Nesteputkia ei tarvitse/kannata irroittaa.
                                Kiitokset!

                                Venttiilinkannen tiiviste on hyvin pehmeä ja uuden oloinen, kun jakopääkin on tehty alkuvuodesta. Tosin en tiedä onko tosiaan käynyt noin kun mainitsit. Täytyy se seuraavaksi vaihtaa, jos vaikuttaa siltä.

                                Jos vaihtaisi sen vielä vähän myöhemmin, kun tähän hätään jos nyt vaihtaisi ensin nämä: http://imgur.com/a/w6YBD

                                Katotaan onko millainen vaikutus. Samalla vielä tuoreet öljyt sisään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎