Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by janne30 View Post
    Avaa asiaa vähän lisää? Miksi moottorinohjaus pienentää syöttöjä jos imusarjan läppien servo antaa vikakoodia? Toimii heti kun sen piuhan irroittaa...
    T. Tietämätön utelias
    En kyllä tiedä miksi, mutta se turbon säädin ei pysty ahtoja rajoittamaan täyskaasu kiihdytyksessä jossain 4000 niin paljoa että sitä selvästi huomaisi.

    Läpätkään vaikka olisi vika-asennossa ei oikein tunnu mahdolliselta tehonrajoittajalta, koska vika oli päällä alakierroksilta asti jolloin ilma kyllä riittäisi.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • karsta
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 263
      • Hollola

      Jos toinen munuainen puuttuu niin tuleeko leimalla hylsy? Autosta siis, ei kuskilta..
      Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
      Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

      Comment

      • apina
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 274
        • Espoo

        Originally posted by MIKES View Post
        Ja sitte toinen juttu. Aloin vaihtaa öljyjä niin oli mittatikussa valkosta mönjää, jäähdytysnestettä hävinny ja nesteet ruskeet. Muutaman kerran ajon aikana pölläyttänu savua konepellin alta. Nesteet hävinny alle kahessa viikossa ja lisäsin noin 1.5 litraa hanavettä että oli max merkissä. Eli onko tässä nyt kansiremppa edessä? Voiko olla muuta syytä tähän... Ajattelin vielä vaihtaa uudet nesteet niin huomaa kuinka nopeasti noi muuttaa väriä. Punasta vai vihreetä nestettä? Onko väliä? Onko tyhjennysroppua vai letkusta vanhat pois?

        Öljytikun valkoinen mönjä voi olla huohottimen kondensiota. Onko jäähdytysneste oikeasti ruskeata jos sitä laittaa vaikka talouspaperille (punainen neste näyttää ruskealta mustassa paisuntasäiliössä)?

        Olisiko paisuntasäiliö tai jokin muu jäähdytysjärjestelmän osa halki jos höyryä nousee konepellin alta ?
        318iA Touring -02
        ex 316 2.5l -87
        ex 525tdsA Touring -95

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by karsta View Post
          Jos toinen munuainen puuttuu niin tuleeko leimalla hylsy? Autosta siis, ei kuskilta..
          Ainoa miksi voisi vaikuttaa katsastuksessa on joku terävä reuna tai vastaava joka voisi aiheuttaa henkilövahinkoja onnettomuustilanteissa. Mutta tuskin sillä perusteella muuta tulisi kun korjauskehoitus.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • VinskiMo
            BTCF Member
            • Dec 2016
            • 3
            • Vantaa

            E46 vikaa

            Terve,

            Auto on BMW e46 320d vuosimallia 2004. Ahdin on sähköisellä servolla. Kaikki alipaineletkut vaihdettu.

            Ongelmana ennen alipaineletkujen vaihtelua oli että ahdot katosi kokonaan alle 3500 kierrosten. Letkujen vaihdon jälkeen tekee pitkässä täyskaasu kiihdytyksessä sellasta heijausta, vetää, ei vedä, vetää, ei vedä, sen näkee suoraan kulutus mittaristakin kun hetkellinen kulutus tippuu aina noin 15l/100 kun ei vedä, sitten kun vetää taas kulutus pomppaa tappiin.

            Tätäkään ei siis tapahdu aina, mutta ärsyttävän usein.

            Vikakoodit luettu Delphillä.

            3ff0 = unknow fault code
            4530 = kuormituspaineen säädin, katkonainen

            Olen muutaman kerran nollaannut koodit ja tuo 3ff0 on tullut vain kerran. Onko tuo kuormituspaineen säädin nyt sitten map anturi?

            Jostain luin että imusarjan läppien solenoidin johtojen irroitus voisi auttaa. Tässä ei siis ole läppiä ja läpät toimivat alipainekellolla ennenkun otin pois. letku on tietysti tukossa, mutta solenoidi paikallaan.

            Auto on lastutettu, samalla egr ohjelmoitu pois (egr myös postettu mekaanisesti kokonaan), samalla myös dpf ohjelmoitu pois (dpf on myös poistettu mekaanisesti kokonaan).

            Mistä kannattais lähteä arpomaan? Mikähän tuo 3ff0 on edes?

            suuttimien korjauarvoista muut on 0,x paitsi yksi joka on +1,9...+2,2mg/isku, eli ei tämänkään pitäisi aiheuttaa tälläistä(?)

            Kiitos jo valmiiksi

            -VinskiMo
            E61 530D /// sport
            Ex. E46 320D /// sport

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              Ootko vinski kokeillut ajaa ilmamassamittarin piuha irroitettuna? Toimiiko paremmin?
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • MIKES
                Newbiemmer
                • Jun 2017
                • 25
                • Suomi

                Originally posted by apina View Post
                Öljytikun valkoinen mönjä voi olla huohottimen kondensiota. Onko jäähdytysneste oikeasti ruskeata jos sitä laittaa vaikka talouspaperille (punainen neste näyttää ruskealta mustassa paisuntasäiliössä)?

                Olisiko paisuntasäiliö tai jokin muu jäähdytysjärjestelmän osa halki jos höyryä nousee konepellin alta ?
                Eli valkoinen mönjä on normaalia näissä? Ja kyllä tuo jäähdytysneste on ruskeeta. Eilen huomasin että vuotaa tuolta moottorin takaa maahan asti nestettä. Eli varmaan osa numero 17 menee vaihtoon. http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3178
                Voiko neste ja öljy mennä sekasin jos tiivisteet 5 tai 6 vuotaa? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3191

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16421
                  • Asikkala

                  Originally posted by MIKES View Post
                  Eli valkoinen mönjä on normaalia näissä? Ja kyllä tuo jäähdytysneste on ruskeeta. Eilen huomasin että vuotaa tuolta moottorin takaa maahan asti nestettä. [/url]
                  Voiko neste ja öljy mennä sekasin jos tiivisteet 5 tai 6 vuotaa? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3191
                  Eivät mene sekaisin mutta vuodon näkee, öljyä putsarinjalan juuressa/ympärillä ja ainakin tuo 6 kovettuu, viime viikolla vaihdoin -03 autoon ko. tiivisteen ja vanha oli kovaa koppuraa, irtosi pätkinä.

                  Comment

                  • Jampsu87
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1335
                    • Rovaniemi

                    Eteen pitäis jarruletkut vaihtaa mutta meni kuskinpuolelta se 11m kanta jarruputken ja letkun liitoskohdasta pyöreäksi. Ei auttanut crc, lämmitys eikä edes lukkopihdeillä irtoa. Mites tuon kanssa nyt etenee? Onnistuuko tuon pelkän "kierreosan" vaihto jarruputkeen jos vaan halkaisen tuon vanhan mutterin ja leikkaan putken päästä pätkän pois ja uusi mutteri ja kartio päähän?

                    Jos koko putken joutuu vaihtamaan niin sehän menee ilmeisesti ihan kokonaisena tuonne abs yksikölle asti ja on melko mukavan näköisessä paikassa.
                    Last edited by Jampsu87; 10-06-2017, 12:50.
                    E91 lci 330xd.

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1832
                      • Karjaa

                      Originally posted by Jampsu87 View Post
                      Eteen pitäis jarruletkut vaihtaa mutta meni kuskinpuolelta se 11m kanta jarruputken ja letkun liitoskohdasta pyöreäksi. Ei auttanut crc, lämmitys eikä edes lukkopihdeillä irtoa.
                      Milläs yritit avata alunperin, toivottavasti sillä ainoalla oikealla työkalulla tähän hommaan eli avolenkillä: http://2.bp.blogspot.com/-V1KYscl0jr.../IMG_9137a.JPG

                      Eikä sitten kannata ostaa niitä halvimpia Bilteman/Motonetin tarjoamia, noissakin on oikeasti eroja.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • Jampsu87
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1335
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by Wespa View Post
                        Milläs yritit avata alunperin, toivottavasti sillä ainoalla oikealla työkalulla tähän hommaan eli avolenkillä: http://2.bp.blogspot.com/-V1KYscl0jr.../IMG_9137a.JPG

                        Eikä sitten kannata ostaa niitä halvimpia Bilteman/Motonetin tarjoamia, noissakin on oikeasti eroja.
                        Juurikin tuommoinen avolenkki, Vata merkkinen.
                        Ei toisella puolella ollut kuin kuin pyöräyttää auki, tuo kuskinpuoli ei auennut lopulta edes lukkopihdeillä.
                        E91 lci 330xd.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Wespa View Post
                          Milläs yritit avata alunperin, toivottavasti sillä ainoalla oikealla työkalulla tähän hommaan eli avolenkillä: http://2.bp.blogspot.com/-V1KYscl0jr.../IMG_9137a.JPG

                          Eikä sitten kannata ostaa niitä halvimpia Bilteman/Motonetin tarjoamia, noissakin on oikeasti eroja.
                          Itsellä on Bilteman 10v takuulla oleva sarja avolenkkejä eikä ole kyllä ollut mitään moittimista niissä. Niillä on monista autoista todella ruosteisetkin saanut auki. Pahin oli yli 20v honda, jossa jarruputken happanemisen takia piti saada auki. Sovite noissa avolenkeissä oli niin tiukka, että joutu teräsharjalla harjaamaan ruosteet pois, että sai sen paikallaan. Oli kyllä melko tiukassa, mutta reippaalla väännöllä sai auki eikä kulmat olleet kyllä yhtään pyöristyneet.

                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          Juurikin tuommoinen avolenkki, Vata merkkinen.
                          Ei toisella puolella ollut kuin kuin pyöräyttää auki, tuo kuskinpuoli ei auennut lopulta edes lukkopihdeillä.
                          Minkälaiset lukkopihdit? Knippexin siirtoleuka pihdit niin aukeaa tai katkeaa. Purevat nimittäin hieman tiukasti. Tässä video näyttää melko hyvin: https://www.youtube.com/watch?v=dTL38C1Nhg0
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            Perus lukkopihdit ja oli niin pirun tiukasti hitsannu kiinni että kanta meni lopulta kyllä täysin pyöreäksi
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Jampsu87 View Post
                              Perus lukkopihdit ja oli niin pirun tiukasti hitsannu kiinni että kanta meni lopulta kyllä täysin pyöreäksi
                              Aivan sama onko se pyöreä tai ei nuo pihdit ottaa kiinni. Katso tuo videa, Knipexin pihdit on kiinni pyöreässä putkessa ja ja kaveri seisoo niiden päällä eikä pihdit liikahda. Samalla videolla aukaisee myös pultin, joka oli ruostunut täysin pyöreäksi. Aivan turha verrata mitään normi pihtejä Knipexiin. Ero on kuin yöllä ja päivällä Knipexin eduksi.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Jampsu87
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1335
                                • Rovaniemi

                                Eipä se paljon vaikuta vaikka tuo aukeaiskin. Kyllä se liitin vaihtokunnossa on, en ainakaan ite halua että auton jarrut on tuon näköisen osan "takana".
                                E91 lci 330xd.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎