Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samuxd
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 318
    • Äänekoski

    Onko tietoa sopiiko 320 perä 328 malliin? Tiedossa on että 320 perä on fyysisesti pienempi, mutta mahtaisiko käydä päikseen?
    E39 540iA -00 käyttis
    E34 525i -91 harraste
    E36 320i -94 jääratakampe

    Comment

    • Suorakuus
      Bimmer Rookie
      • Sep 2016
      • 123
      • Etelä-Pohjanmaa

      Kellään tietoa mikä 330i konehuoneessa pitää ääntä? Liikkeelle lähtiessä koneesta kuuluu muovinen "jurina", kuulostais joltain resonanssiääneltä?
      Last edited by Suorakuus; 07-09-2017, 13:08.

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Originally posted by JiiVee92 View Post
        Tuo vikakoodi on englanniksi "unknown error location" eli sanasta sanaan suomennettuna "tuntematon virhe sijainti" eli sanoisinko vapaalla suomennoksella "tuntematon vikakoodi"
        EDIT: Ei se kyllä hyvältä vaikuta boksin suhteen, että sieltä tulee sellainen vikakoodia, mitä siellä ei edes ole. Onhan johdot ehjät boksille asti? Se, että kolmelta renkaalta näkyy pyörintänopeus, tarkoittaa vain, että boksi on ehjä niiden kolmen absianturin sisääntulon kohdalta.
        Joo niin semmostaha se tarkottaa. Kyllä johdot vaikuttais ehjältä, mikäpä ne ois yhtä äkkiä hajottanut. Jospa se alkais pelittää kun anturin saisi vaihdettua niinkuin kuuluu.. Normaalisti se vain laitetaan ja pultti kiinni. Ilman että napa hankaa siihen.
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • katiska
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 102
          • Kemi

          Autona e46 m52b20tu koneella ja ongelma seuraavanlainen. Auto tehnyt siitä asti kun mulle tullut sitä että satunnaisesti anto misfireä aina jollekkin pytylle ja sytytteli vikakoodia. Sillon aloin tutkimaan ja imusarjan päällä menevä letku oli halki jonka silloin uusin ja samalla vaihtelin tulpiksi denso k20tt kun semmoset oli siihen hätään sillon saatavilla. Auto rauhottu hetkeksi nuilla mutta sitten alkoi tekemään niin että ajossa kyllä toimi niin pitkään kun vaan jakso ajella mutta jos pitemmäksi aikaa jätti tyhjäkäynnille niin jonku tovin päästä sytytti vikavalon ja käynti muuttu todella raskaaksi. Misfireä ilmotti silloinkin.

          Joku tovi sitten samalla kun syylärin, vesipumpun ja termarin vaihtelin niin käytin imusarjan irti ja imusarjan takaa oli kumitulpat rikki ja kaasuläpän haitariputki revenny. Ne vaihtelin ja kasasin imusarjan uusilla tiivisteillä ja huohotusletkut ym vaihtelin samalla kylmien maiden malleihin ja löin auton kasaan. Nyt käy todella nätisti tyhjää kun ennen oli havaittavissa nytkähtelyä ym ja vetääkin nyt rajottajalle asti nykimättä mutta nyt tekee niin että kun ajanut moottorin kunnolla lämpimäksi niin alkaa yhtäkkiä nykimään pintakaasulla ja sytyttää vikavalon. Koodit luin ja 5 sekä 6 pytylle misfire sekä uutena koodina samoille sylintereille semmoisen koodin kuin cylinder activation. Mihin se tuomonen cylinder actication nyt mahtaa viitata ja mitä tässä seuraavana lähtisi koittamaan? Kuinka ranttuja nämä nuista tulpista on? Jossakin haukuttiin densojen toimivuutta bemarin moottorissa että pitäskö sinne nakata alkuun ne tulpat mitä näihin suositellaan?
          Nyt:
          -Bmw e46 320ci -00

          Ex:
          -Bmw e36 328 -95
          -Bmw e30 316 -88

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            No minä laittaisin ne ngk:t tai boschit mitä etk listaa sun autollesi. Oiskohan se vikakoodi kuitenkin cylinder deactivation..?
            Jos oikeilla tulpilla ei viat häviä seuraavaksi veisin savutesteriin ja kattos ettei varmasti ole imuvuotoja.

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Kävin koeajamassa yhtä -04 320d:tä, ja mielestäni outoa oli kun sammutti auton niin moottori tuntui ravistavan/heilahtavan voimakkaasti. Ajossa ei kumminkaan tuntunut mitään poikkeavaa. Myös lämpömittari oli ihan karvan yli puolenvälin kokoajan, mutta siinä pysyi kyllä.
              M550d

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Originally posted by jumbo View Post
                Kävin koeajamassa yhtä -04 320d:tä, ja mielestäni outoa oli kun sammutti auton niin moottori tuntui ravistavan/heilahtavan voimakkaasti. Ajossa ei kumminkaan tuntunut mitään poikkeavaa. Myös lämpömittari oli ihan karvan yli puolenvälin kokoajan, mutta siinä pysyi kyllä.
                Omat 320deet on myös heilahtaneet sammuttaessa, en tiedä onko väsyneet moottorin tyynyt syynä vai onko ominaisuus. Nykyisessä 320d lämpömittari jää viisarin verran vajaaksi, mutta salavalikosta katsottuna näyttää +90c
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  Eikös rikkinäinen kaasuläppä aiheuta dieselissä tuon tärähdyksen?

                  Comment

                  • Jesse93
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 938
                    • Mustio

                    Nyt kun tuli dieselin sammuttamisesta puhetta niin omasta 330D sammuttaessa tärähtämisen lisäksi kuuluu myös 'kilahdus' joka vaihdepäällä on vähän miedompi, kellään muulla vastaavaa ominaisuutta? Tarvittaessa voin videoida kunhan saa aikaseksi vaihtaa bucketista toiseen kuvapalveluun
                    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                    Comment

                    • Jampsu87
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1335
                      • Rovaniemi

                      Pitäisi vaihtaa 2001 pre-facelift tourinkiin ajovalojen "lasit" uusiin mutta noissa auton nykyisissä plekseissä on vänkärin puolella AL:n merkki ja kuskinpuolella Boschin merkki.

                      Voinko tilata nyt uudet "lasit" tuon AL:n valmistamina molemmille puolille? Käykö nuo eri valmistajien valojenosat ristiin? Katalogi tarjoaa vain tuota Al:llää http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...for_headlight/
                      E91 lci 330xd.

                      Comment

                      • jonsered92
                        BTCF Member
                        • Jun 2012
                        • 470
                        • JKL

                        Eikai niillä mitää väliä oo. Itelläki boshin al xenonit ja ostin depon kuvut. Vissii pitää joku merkintä olla jos xenonit mut samakaise muuten o.
                        Nyt:e60 530xda herkuilla
                        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                        Comment

                        • Suorakuus
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2016
                          • 123
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          330i kävi öljynvaihdossa...koneessa oli 0w30 castrollit ja tilalle vaihdettiin castrollin 5w40. Öljynvaihdon jälkeen joka kylmäkäynnistyksessä kuulunut pari sekuntia venttiilien säksätys, ja joku pieni naputus kuuluu myös tietyillä kierroksilla. Tämä kaikki alkoi öljynvaihdon jälkeen. Ilmeisesti toi 5/40 on kuitenkin bmwn hyväksymää tähän laitteeseen. Uskaltaako ajella seuraavaan öljynvaihtoon asti vai pitääkö vaihtaa heti takaisin? Öljyä on oikea määrä ja öljyvalot ei pala. Helppiä?:think

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            Originally posted by Suorakuus View Post
                            330i kävi öljynvaihdossa...koneessa oli 0w30 castrollit ja tilalle vaihdettiin castrollin 5w40. Öljynvaihdon jälkeen joka kylmäkäynnistyksessä kuulunut pari sekuntia venttiilien säksätys, ja joku pieni naputus kuuluu myös tietyillä kierroksilla. Tämä kaikki alkoi öljynvaihdon jälkeen. Ilmeisesti toi 5/40 on kuitenkin bmwn hyväksymää tähän laitteeseen. Uskaltaako ajella seuraavaan öljynvaihtoon asti vai pitääkö vaihtaa heti takaisin? Öljyä on oikea määrä ja öljyvalot ei pala. Helppiä?:think
                            Meinaat että 5W-40 rikkoo 3 litraisen vakio(?)koneen ?

                            Comment

                            • Suorakuus
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2016
                              • 123
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Meinaat että 5W-40 rikkoo 3 litraisen vakio(?)koneen ?
                              Nojoo..eipä se tuohon varmasti hajoa mutta öljynvaihdon jälkeen alkoi naputus kuulua. Kiinnostaa vaan että ovatko näin tarkkoja öljystä vaikka tuokin on ihan bmwn hyväksymää.

                              Comment

                              • Jiberish
                                Newbiemmer
                                • Aug 2017
                                • 20
                                • Helsinki

                                Mistähän mahtoi aiheutua vikakoodit P0171 sekä P0174, kun aluksi auto antoi vikakoodia pelkästään vialliselle nokka-akselin asentotunnistimelle, tämän vaihdoin ja se vikakoodi lähti pois, mutta sen jälkeen ilmestyi heti nuo 2 uutta koodia..? Vanoksen solenoidit käytin vahingossa irti siinä asentotunnistimien vaihdon yhteydessä Jos solenoidien o-renkaat on entiset voiko se aiheuttaa nuo koodit? Antaako rikkinäinen maf mitään koodia..?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎