Taitaa virallinen ohje kuulua että öljyn määrä kuuluu tsekata viisi minuuttia koneen sammuttamisen jälkeen, silloin on totuudenmukaisin tila luettavissa tikusta. Näissä kun kuitenkin on varoitusvalo erikseen liian alhaisesta öljyn määrästä niin enpä minä ainakaan ole kokenut ongelmana tuota että kylmästä koneesta ei tikulla näe onko määrä sopiva vai ei.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhhhify View PostMorjesta,
semmonen ongelma tuli bemariin(320i) että lämpömittari sekoilee. Lämmöt nousee mittarin mukaan nätisti puoleen väliin ja sit sen jälkeen vetää lämmöt punarajan yläpuolelle, sitten seilailee sinisen ja punasen rajan välissä. Ei sytytä missään vaiheessa punaista valoa palaamaan. Pystyiskö olemaan lämpöanturissa vika? Termostaatti vaihdettu ja vesipumpussa ei ainakaan tuntunu väljyyttä olevan.
Comment
-
-
moottorin vikavalo m54
Olisi tälläinen päin vastainen kysymys kuin yleensä... eli kävin ajatuttamassa omaan m54 moottorin (01vm) ns euro 2 softan..
Ja moottorin vikavalo ei tee enää ns checkiä kun laittaa virrat päälle.. mittaristo testillä toki saa palamaan.. mietin vain että tuleeko katsastuksessa napinaa vaikka se jättää checkin tekemättä? olettaen kumminkin autosta luetaan obd koodit päästönjen yhteydessä..:thinkhitto vie,ja taksi tuo
BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.
Comment
-
-
E46 330d m57 vm2000.
Tänään töihin ajaessa ja työpaikan pihaan saapuessa, tyhjäkäynnillä heitti punasen öljyvalon palamaan, vaihdoin viikko sitten öljyt (suodatinta en vaihtanut). Vilkasin öljyt ja aika alarajalla oli heti ajon jälkeen.
Katsoin inpalla josko öljyn paineita näkis, ei näe nähtävästi kuin tuon low pressure switchin tilan (pun öljy valo).
Tyhjäkäynnillä käydessä, kun humppaa 750 - 850 rpm väliä, 750rpm ollessa vilahtelee punainen öljyvalo välillä, välillä ei ollenkaan, ja samoin inpalla katsoessa tuo oil pressure switch myös välähtelee.
Anturi vika, öljyä liian vähän vai öljypumpussa vikaa?
Vika koodeja ei ainakaan antanut öljynpaineeseen liittyen.
Mitään ylimääräisiä ääniäkään ei koneesta kuulu.
Käyn nyt ens alkuun hakemassa öljyä...F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by Bnito View PostKäyn nyt ens alkuun hakemassa öljyä...E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Kyllä se öljyvalo näköjään syttyy kuumalla koneella tyhjäkäynnillä, tai siis vilkkuu omiaan. Tai no ei syty aina mutta välillä syttyy. Taidan nyt ens alkuun vaihtaa tuon anturin, öljyt uudelleen ja sen hiton suodattimen mikä jäi vaihtamattaF11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by viimeistelijä View PostOlisi tälläinen päin vastainen kysymys kuin yleensä... eli kävin ajatuttamassa omaan m54 moottorin (01vm) ns euro 2 softan..
Ja moottorin vikavalo ei tee enää ns checkiä kun laittaa virrat päälle.. mittaristo testillä toki saa palamaan.. mietin vain että tuleeko katsastuksessa napinaa vaikka se jättää checkin tekemättä? olettaen kumminkin autosta luetaan obd koodit päästönjen yhteydessä..:think
Tulee napinaa ja ongelma korjaantui muokkaammalla ohjelmasta cel valon takaisin toimintaan..hitto vie,ja taksi tuo
BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.
Comment
-
-
Moro, pikainen kysymys, nyt kun on ollut kadunvarsipysäköijien lempisäät eli pakkasta ja sitten plussaa, niin nyt ensimmäistä kertaa kahden vuoden omistusjakson aikana e46 n42 on pitänyt vingahtavan äänen käynnistyessä. Ääni kestäntyt alle 1sek ja sen aikana kierrokset ovat myös pudonneet, mitä pidin vähän erikoisena. 1sel jälkee kone käy normaalisti. Lämpimänä ei ääniä eikä ongelmaa. Voiko tämä johtua pelkästään laturin remmistä/ ohjureista? En googlaamalla löytänyt sellaista kuvausta, missä äänen yhteydessä myös kierrokset sakkaisivat.
Comment
-
-
Originally posted by Pave407 View PostMoro, pikainen kysymys, nyt kun on ollut kadunvarsipysäköijien lempisäät eli pakkasta ja sitten plussaa, niin nyt ensimmäistä kertaa kahden vuoden omistusjakson aikana e46 n42 on pitänyt vingahtavan äänen käynnistyessä. Ääni kestäntyt alle 1sek ja sen aikana kierrokset ovat myös pudonneet, mitä pidin vähän erikoisena. 1sel jälkee kone käy normaalisti. Lämpimänä ei ääniä eikä ongelmaa. Voiko tämä johtua pelkästään laturin remmistä/ ohjureista? En googlaamalla löytänyt sellaista kuvausta, missä äänen yhteydessä myös kierrokset sakkaisivat.
Comment
-
-
Osaisko täällä joku sanoa mikä tuohon nelikuutioon tuli kun mankasta ei kuulu mitään ääntä? Menee siis päälle normaalisti mutta mitään ei kuulu, ei radio eikä usb-tikku. Alunperin ollu business-navi ja hifipaketti, vaihdettu Pioneer-mankka. Kokeiltu kahella muullakin mankalla. Kontissa on cd-vaihtaja ja ilmeisesti joku navin ohjainyksikkö tmv, voiko siinä olla joku vika?BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Miikala View PostOnko täällä kenelläkään kokemusta noista maxspeedingrods coilover alustasarjoista? Nykysellään alla ta-technix ja tämä ainakin vähän turhan jäykkä, mietin vaan kun tuossa "ebay spesiaalissa" ois 24 portainen jäykkyyden säätö :think
Pannaan vielä linkki kyseiseen alustaan:
https://www.ebay.de/itm/Coilover-Sho...YAAOSwgz1b9asD
pirkka versio bc/d2.. ulkosilta mitoiltaan täysin vastaava.
ihan käypänen alusta katuautoon
tosin jos ta tuntuu ''jäykältä'' niin en tiedä saako tuotakaan sitte säädettyä niin pehmeäksi sun makuun..hitto vie,ja taksi tuo
BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.
Comment
-
Comment