Originally posted by viimeistelijä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
mikä lie vikana kun e46 318i -98 ei suostu starttia pyörittämään edes apukaapeleilla. akku ollut tyhjänä mutta nyt täynnä. inpalla obd pistokkeesta luettuna ei koodeja. testailin netin ohjeiden mukaan tuota ews dme syncciä mutta se herjailee jotain control unit not foundia :think vai pitäiskö nbäin vanhassa käyttää tuota konehuoneen pyöreetä liitintä?Last edited by tuoasm; 14-02-2019, 20:11.
Comment
-
-
Originally posted by tuoasm View Postmikä lie vikana kun e46 318i -98 ei suostu starttia pyörittämään edes apukaapeleilla. akku ollut tyhjänä mutta nyt täynnä. inpalla obd pistokkeesta luettuna ei koodeja. testailin netin ohjeiden mukaan tuota ews dme syncciä mutta se herjailee jotain control unit not foundia :think vai pitäiskö nbäin vanhassa käyttää tuota konehuoneen pyöreetä liitintä?
Comment
-
-
Originally posted by Miikala View PostOnko täällä kenelläkään kokemusta noista maxspeedingrods coilover alustasarjoista? Nykysellään alla ta-technix ja tämä ainakin vähän turhan jäykkä, mietin vaan kun tuossa "ebay spesiaalissa" ois 24 portainen jäykkyyden säätö :think
Pannaan vielä linkki kyseiseen alustaan:
https://www.ebay.de/itm/Coilover-Sho...YAAOSwgz1b9asDBMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Comment
-
-
Universal 39mm halkaisija bensapumppu e46:seen, minkälaisia adaptereita olette käyttäneet sovituksessa?
Näen, että ebay:sta saa, mutta jos on joku helppo ja halpa patenttimenetelmä, niin kiinnostaa.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Surullisen kuuluisa N42b18 paukahtanut. Osaako kukaan sanoa passaako N46b18 tilalle suoraan vai pitääkö esim vaihdelaatikko vaihtaa? Realoemissa ainakin kampiakseli, kytkin ja vaihteisto-osissa on eriävät varaosanumerot mutta onko siellä vaan osien väriä vaihdeltu vai onko ihan asennukseen vaikuttavia muutoksia? Siksi kysyn että N46 sattuisi löytymään sopuhintaan.BMW e30 320I Coupe -85 Alpinweiss
BMW e46 320I Sedan -03 M-Sport Schwarz II
EX-BMW e46 316I Sedan -05 Mysticblau metallic
EX-BMW e46 328I Sedan -98 Cosmosschwarz metallic
EX-BMW e36 318I Sedan -97 Dunkelblau
EX-BMW e36 318IS Sedan -93 Calypsorot metallic
Comment
-
-
Originally posted by Georgios Terziakis View PostOn kokemusta, yllätti "pehmeydellään", kun pelkäsin että olisivat ihan kivireki ajella. Takaiskarit kyllä hajos puolen vuoden ajelun jälkeen (toisesta hävis vaimennus ja toisesta alapään pusla irtos iskarin silmukasta). Ja painavat ainakin tuplaten verrattuna bc-racingin alustasarjaan. Mut ilman takaiskareitten hajoamista oon ollu tyytyväinen sarjaan.
Comment
-
-
Originally posted by Miikala View PostTuota kestävyyttäki oon toki miettinyt, tiiä sitten miten pärjää kun iskee 2 viikoksi reilummat pakkaset. Hinnan puolesta ei kyllä kannata mitään hirveitä odottaa, mutta jos nyt ei viikossa hajoais niin ois kova.
Olen myös ollut kolmekutosen kyydissä missä oli koko alusta laitettu kuntoon tällä laatutuotteella. Oli minusta aivan kivikova vrt. esim Ta technix, mutta en toki tiedä mihin asentoon säätöjä oli pyöritelty siinä ym.
Comment
-
-
330D imm arvot
Mitenkäs paljon nominal air-mass ja actual air-mass saisi poiketa toisistaan?
Omassa autossa eroa tyhjäkäynnillä noin 120 mg/Hub. 354.41/475.41 (Inpan arvoja) Suunnilleen samat erot vanhalla ja uudella ilmamassamittarilla. Uuden imm vaihdon yhteydessä imm adaptio arvot nollattu.
Onko arvojen ero normaalit? Vai mistä erot voisi johtua?
Kyseinen auto 330D vm 2004
Comment
-
-
M54b22 heittelee aina kylmänä käynnistäessä yleensä 2 pyttyä (1cyl aina ja joku satunnaisesti väliltä cyl4-6) pois pelistä, jos ei lähde heti liikenteeseen. Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Vaihdettua: puolat 2kpl misfireä antaviin sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan takapään tulpat, huohotin kaikkine osineen, ICV puhdistettu, disa korjaussarja laitettu ja uusi o-rengas,
Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät, eikä paineissa juuri eroja sylinterien välillä.
Mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.
Mitä tästä kannattaisi lähteä seuraavaksi tarkastelemaan?E39 520iA
Comment
-
-
Originally posted by e46miäs View PostM54b22 heittelee aina kylmänä käynnistäessä yleensä 2 pyttyä (1cyl aina ja joku satunnaisesti väliltä cyl4-6) pois pelistä, jos ei lähde heti liikenteeseen. Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Vaihdettua: puolat 2kpl misfireä antaviin sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan takapään tulpat, huohotin kaikkine osineen, ICV puhdistettu, disa korjaussarja laitettu ja uusi o-rengas,
Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät, eikä paineissa juuri eroja sylinterien välillä.
Mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.
Mitä tästä kannattaisi lähteä seuraavaksi tarkastelemaan?
Bensan syöttö? Ruiskutussuuttimien piuhat/liittimet?
Enhän minä mitään tiedä, mutta tuota osa-aluetta et vielä maininnut..Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostBensan syöttö? Ruiskutussuuttimien piuhat/liittimet?
Enhän minä mitään tiedä, mutta tuota osa-aluetta et vielä maininnut..E39 520iA
Comment
-
-
Originally posted by e46miäs View PostMutta vähän arveluttaa se että lämpimänä taas alkaa toimimaan täydellisesti:think
Toimiakseen oikein anturi vaatii korkean lämpötilan.
Comment
-
Comment