Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisäänajettu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2018
    • 507
    • Helsinki

    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Olet laittanu ilmeisesti perään Castrolin öljyt? Miksi et vain katso Castrolin sivuilta rekkarin perusteella mikä sinuun laatikkoon käy? Itse tein noin noin ja hyvin on vaihteisto rokannu, ja ei tämä mitään rakettitiedettä ole
    Näin olisi varmaan pitänyt tehdä, mutta nyt nuo seisoo tuolla ylimääräisenä, täytynee kipaista motonettiin hakemaan Castrolin Syntrans B:tä...

    BMW i3 60Ah REx -14
    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 507
      • Helsinki

      Tuossa polttoaineensuodattimen vaihdossa ilmeni muutama ongelma.

      Sain irti kolme pulttia, jotka ovat heti näkyvillä, kun menee auton alle, mutta 2 pulttia, jotka ovat piruullisessa paikassa siellä ylempänä ja ahtaammassa paikassa eivät meinaa mitenkään tulla pois, olen yrittänyt kaikilla ruosteenpoistoöljyillä saada hieman liikkeelle, mutta ei

      Ovat niin ruostuneet pultit kiinni ja suodatin on ilmeisesti alkuperäinen, koska nuo polttoaineletkujen kuristimet olivat niitä "erikois" kuristimia, mitä ei saa kiinni oikein tavallisella ruuvarilla enään.

      Miten tuota lähtisi nyt vaihtamaan, onko ainoa vaihtoehto vetää suojalevyä itseensä päin ja irrottaa kuristimet ja letkut suodattimesta ja uusi tilalle vai ?

      Löytyykö motonetista sopivankokoisia kuristimia polttoaineletkuille ja uusi huohotinletku vai mikä olikaan kannattaa myös vaihtaa, onko tälläiseen kellään linkkiä laittaa, kiitos

      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16422
        • Asikkala

        Ota se pelti kokonaan pois, yhden ko. suodattimen olen vaihtanut eikä siinä ainakaan ollut ongelmia

        Comment

        • Sisäänajettu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2018
          • 507
          • Helsinki

          Originally posted by jr66 View Post
          Ota se pelti kokonaan pois, yhden ko. suodattimen olen vaihtanut eikä siinä ainakaan ollut ongelmia

          http://www.bmw330ci.net/maintenance/fuelfilter.php
          Kiitoksia tuosta linkistä.

          Täytynee yrittää parhaan mukaan saada pelti irti. Oliko huohotusletku minkä kokoista ja kuinka pitkä mahtoi olla ?

          Ja millaisia puristimia kannattaa laittaa kiinni, kun ilmeisesti normaalit kuristimet voivat vaurioittaa polttoainelerkuja....

          BMW i3 60Ah REx -14
          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16422
            • Asikkala

            Originally posted by Sisäänajettu View Post
            Kiitoksia tuosta linkistä.

            Täytynee yrittää parhaan mukaan saada pelti irti. Oliko huohotusletku minkä kokoista ja kuinka pitkä mahtoi olla ?

            Ja millaisia puristimia kannattaa laittaa kiinni, kun ilmeisesti normaalit kuristimet voivat vaurioittaa polttoainelerkuja....
            Se ei ole huohotusletku jos sitä mustaa ohutta muoviputkea tarkoitat, se on alipaineletku joka menee imusarjaan. Huohotinletkua ei olekkaan, kaikki paksummat on bensaletkuja.

            Ei puristimia eikä kuristimia vaan lemmareita tai letkunkiristimiä. Vahingoittaa letkuja ? Biltema 61-900, ruostumaton 9-13 mm. tai 61-850, 13-16 mm, 2 kpl. pussissa, punainen pahvietiketti, löytyy hyllystä mm. helsingin kaupasta ainakin sivujen mukaan jotka tosin ovat muutoksen jälkeen enemmän kuin syvältä.

            Comment

            • Sisäänajettu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2018
              • 507
              • Helsinki

              Originally posted by jr66 View Post
              Se ei ole huohotusletku jos sitä mustaa ohutta muoviputkea tarkoitat, se on alipaineletku joka menee imusarjaan. Huohotinletkua ei olekkaan, kaikki paksummat on bensaletkuja.

              Ei puristimia eikä kuristimia vaan lemmareita tai letkunkiristimiä. Vahingoittaa letkuja ? Biltema 61-900, ruostumaton 9-13 mm. tai 61-850, 13-16 mm, 2 kpl. pussissa, punainen pahvietiketti, löytyy hyllystä mm. helsingin kaupasta ainakin sivujen mukaan jotka tosin ovat muutoksen jälkeen enemmän kuin syvältä.
              Kiitoksia tarkennuksista

              Onko tuo alipaineletku minkä kokoista ja kuinka pitkää ? Kuulemma kannattaa vaihtaa silikooniseen, koska muoviset nyt ovat mitä ovat...

              Eli kumpaa kokoa siis nuo polttoaineletkut ovat, eli siis kumpia letkunkiristimiä ?

              BMW i3 60Ah REx -14
              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16422
                • Asikkala

                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                Kiitoksia tarkennuksista

                Onko tuo alipaineletku minkä kokoista ja kuinka pitkää ? Kuulemma kannattaa vaihtaa silikooniseen, koska muoviset nyt ovat mitä ovat...

                Eli kumpaa kokoa siis nuo polttoaineletkut ovat, eli siis kumpia letkunkiristimiä ?
                Tuskin se muoviletku miksikään menee. Eikö niitä voi mitata ? Bensaletku on sisältä 8 mm, ulkomitta luult. 13, riippuu kiristimen mallista ja vähän kuun asennostakin kummatko on sopivampia.

                Comment

                • Sisäänajettu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2018
                  • 507
                  • Helsinki

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tuskin se muoviletku miksikään menee. Eikö niitä voi mitata ? Bensaletku on sisältä 8 mm, ulkomitta luult. 13, riippuu kiristimen mallista ja vähän kuun asennostakin kummatko on sopivampia.
                  Jeps, kiitoksia tästä

                  BMW i3 60Ah REx -14
                  Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    Ota se uusi suodatin kouraan, marssi motonettiin. Ota sieltä yleismallin bensaletkua mikä menee hyvin siihen suodattimen lähtöihin. Sitten sieltä hyllystä oikea määrä lemmareita mitkä on sopivia siihen letkuun. Ne vanhat klemmarit mitä mulla oli, joku käsittämätön muotoinen työkalu olisi pitänyt olla.. no sopivan pieni hylsy ja 1/4 räikkä, niillä sain ne auki. Joku tuumakoko taisi olla. Ne vanhat lemmarit roskiin, ja noilla uusilla uus suodatin paikalleen.
                    Varaa sitten niitä uusia lemmareita jokaista letkulähtöä kohti 2 minimissään.
                    Alipaineletkussa ei muistaakseni ole lemmaria, se on vaan työnnetty suodattimen letkulähtöön paikalleen.

                    Tällänen rakennelma se oli mulla. Hyvin on suodattanut ja ei ole bensavuotoja.



                    Last edited by Antti O; 05-08-2018, 18:41.

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 507
                      • Helsinki

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Ota se uusi suodatin kouraan, marssi motonettiin. Ota sieltä yleismallin bensaletkua mikä menee hyvin siihen suodattimen lähtöihin. Sitten sieltä hyllystä oikea määrä lemmareita mitkä on sopivia siihen letkuun. Ne vanhat klemmarit mitä mulla oli, joku käsittämätön muotoinen työkalu olisi pitänyt olla.. no sopivan pieni hylsy ja 1/4 räikkä, niillä sain ne auki. Joku tuumakoko taisi olla. Ne vanhat lemmarit roskiin, ja noilla uusilla uus suodatin paikalleen.
                      Varaa sitten niitä uusia lemmareita jokaista letkulähtöä kohti 2 minimissään.
                      Alipaineletkussa ei muistaakseni ole lemmaria, se on vaan työnnetty suodattimen letkulähtöön paikalleen.

                      Tällänen rakennelma se oli mulla. Hyvin on suodattanut ja ei ole bensavuotoja.



                      Kiitoksia paljon!

                      Kuinka pitkä lisävarsi pitäisi olla noitten kahden 8mm pultin irroittamisessa ikävästä paikasta?

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Kiitoksia paljon!

                        Kuinka pitkä lisävarsi pitäisi olla noitten kahden 8mm pultin irroittamisessa ikävästä paikasta?
                        Ellei jatkoja ole jo valmiiksi, niin osta suosiolla joku tämän tyyppinen sarja https://www.motonet.fi/fi/tuote/7670...arja-14-3-osaa. Nuo on sellaiset jatkot, mihin saa hylsyn pienessä kulmassa kiinni, joten ei tarvitse olla täysin suoralinja.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Sisäänajettu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2018
                          • 507
                          • Helsinki

                          Vaihteistoöljyksi on nyt valittu Redline D4 ATF, kun tätä kehuttiin paljon e46fanatics foorumilla kylmiin ilmastoihin.

                          Kuulemma MTL on liian paksua kylmään ilmastoon ja ei kovin kiva ajaa kylmänä...

                          Tuo lienee varmaan ihan ok valinta vai ? Onko MT-90 jollain tavoin parempi/miten eroaa ?

                          BMW i3 60Ah REx -14
                          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Mä miksasin noita 50/50. Sticky shifter pin ongelma katosi samana päivänä, kun nuo sai sisään lootaan ja vaihdoista tuli todella liukkaat. Vanhat öljyt oli ihan hyvät, joku nekin oli jo kertaalleen vaihtanut. Redline menee sitten pakkasella aika jäykäksi. Lämpenee kyllä suht nopeasti, mutta eka vaihdot ovat aika tahmeita. Jos nyt olisin vaihtamassa, niin laittelisin atf:ää ehkä vielä vähemmän. Mun mielestä semmonen hammaskosketuksen ulina voimistui pikkuhiljaa tuolla sekoituksella. Talvella sitä ei kuulunut ollenkaan (öljy varmaan paksumpaa), mutta kesällä kuumalla kelillä vaihteistosta kuului semmonen pieni ujellus.

                            Comment

                            • Sisäänajettu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2018
                              • 507
                              • Helsinki

                              Originally posted by Juppe View Post
                              Mä miksasin noita 50/50. Sticky shifter pin ongelma katosi samana päivänä, kun nuo sai sisään lootaan ja vaihdoista tuli todella liukkaat. Vanhat öljyt oli ihan hyvät, joku nekin oli jo kertaalleen vaihtanut. Redline menee sitten pakkasella aika jäykäksi. Lämpenee kyllä suht nopeasti, mutta eka vaihdot ovat aika tahmeita. Jos nyt olisin vaihtamassa, niin laittelisin atf:ää ehkä vielä vähemmän. Mun mielestä semmonen hammaskosketuksen ulina voimistui pikkuhiljaa tuolla sekoituksella. Talvella sitä ei kuulunut ollenkaan (öljy varmaan paksumpaa), mutta kesällä kuumalla kelillä vaihteistosta kuului semmonen pieni ujellus.
                              Eli miksasit D4 ja MT-90 vai MTL ?

                              Ei kehtaisi 50€ maksaa öljyistä... Jos pitäisi yksi öljy valita niin D4-ATF vai ? Yksi purkki riittänee, kun laatikkoon kuitenkin jää jonkin verran vanhaa vai?
                              Last edited by Sisäänajettu; 08-08-2018, 18:21.

                              BMW i3 60Ah REx -14
                              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                                Eli miksasit D4 ja MT-90 vai MTL ?

                                Ei kehtaisi 50€ maksaa öljyistä... Jos pitäisi yksi öljy valita niin D4-ATF vai ? Yksi purkki riittänee, kun laatikkoon kuitenkin jää jonkin verran vanhaa vai?
                                Kyllä siihen kaksi purkkia pitää ostaa. Muistelisin että puolitoista litraa meni, kun omaani vaihdoin. D4 ATF:ää laitoin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎